Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

Kantuit

Buizen in de woonkamer.

En buisjes in de slaapkamer.

Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

FrankN

Hallo , ben nieuw op dit forum, dus groetjes aan iedereen.
In onze woonkamer gebruik ik een setje bestaande uit de Atoll PR200 voorversterker met 2x Atoll AM80 eindverterkers (biamping), met speakers Mission 754.
Heb deze versterker combinatie gekocht op aanraden van Roger van Hificorner Antwerpen. Volgens hem is Atoll een perfecte match met de Mission 754F speakers, en hij heeft gelijk. Heb deze set al enkele jaren in gebruik, en ik heb sindsdien geen last meer van het upgrade virus.
In de veranda heb ik mijn oude set in gebruik: een John Shearne Reference mk1 versterker met Mission 753 speakers. Een vriend van mij had die versterker in Frankrijk gekocht en toen bij hem dat befaamde 'upgrade virus' weer eens toesloeg, bood hij me die aan voor een faire prijs. Heb hem eerst een week op proef gehad en vergeleken met mijn toenmalige Cyrus 3i. Klankmatig was er eigenlijk amper verschil, maar vooral het uiterlijk sprak me erg aan: hoogglans zwart met vergulde 4 vergulde draaiknoppen, en dan ook het feit dat een John Shearne versterker een uniek stuk is
Atoll PR200 /Atoll  AM80 / Pioneer DV868 / Sony BDP-S780 / Bluesound Node / Nas Thecus N5550 / Dac Goldnote Dac-7 / Kef LS50 / Rel T-9

bardamu

Hallo,
Ook nieuw hier. Ik heb een Virtue Sensation geintegreerde versterker met een subwoofer uitgang en de mogelijkheid om de '' main speakers'' alleen 80 hertz en hoger toe te sturen. Aanvulling in het laag een pc12 van SVS. Daar komt een tweede bij omdat ik draadloze aansturing heb ontdekt zodat ik de tweede woofer ook kan plaatsen. Het geheel wordt gebruikt voor film maar ook veel voor muziek. Ik ben een fan van 2.1, beter goede stereo dan de investering te moeten verdelen over meer speakers en vooral meerdere kanalen om te versterken. Er ook van uitgaande dat in veel ruimtes het verdomd moeilijk is veel speakers goed te plaatsen en het ook nog een beetje leuk te laten ogen.
Deze versterker is niet meer leverbaar. Ze hebben een nieuw en kleiner type maar daar moet je voor googlen.
Oprechte groeten, Edward
P.s de foto is niet echt top omdat ik hem gemaakt heb voordat ik het spul weer in mijn rek schoof. Moet op de voeding nog een digitaal paneelmeter plaatsen met blauwe ledjes maar de frontplaat moet ik nog ponsen. Ook nog een rvs handvat erop om de 28 kilo naar voren te trekken.

Kingpin

Welkom Edward.
Leuke setup met DC voeding. Was het niet makkelijker geweest om kleinere accupacks te gebruiken ;)
Deze boosten meer ampère en hebben een lagere inwendige weerstand.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

clockwork

Welkom Edward! :pompom:

Dat ziet er imposant uit. Ik kende het merk niet, maar zal het eens bekijken.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bardamu

Hallo,
Bij kleinere accu's moet je sneller laden. En hoe dieper je ontlaadt des te minder kun je opnieuw laden. Mijn accu's hebben een inwendige weerstand van 10m ohm. Ze staan in serie om 24 volt te maken dus dat wordt 20m ohm. Ik heb ze pas even in gebruik. Versterker staat altijd aan, de lader ( Ctek) ook. Tijdens luisteren gaat de lader uit. Maximale ontlaadstroom gedurende 5 seconde is 400 ampere dus ik veronderstel dat de inwendige weerstand niet te hoog is.
Ik heb ook gedacht aan lifepo4 types een jaar of 2 terug maar heb er deze keer niet meer aan gedacht. Ik vond ze toen eigenlijk te duur en het laden moet nauwkeuriger gebeuren. ( spanning moet goed verdeeld worden over de cellen) Veel dubieuze kwaliteit te krijgen en je moet je richten op de '' echte merken"" Een fietsaccu in de schuur die problemen geeft dat gaat nog maar niet in de woonkamer vooral niet als hij voortdurend aan staat als een soort druppellader.
Oprechte groet, Edward
P.s dit is de voorganger van de accuvoeding. Een zogenaamde choke input voeding. Ik had de versterker tweedehands gekocht in de VS
en die goede man had de orginele voeding niet meer omdat hij ook was overgestapt op accu's

denoontje

van linn majik control naar akurate dsm

Gitaarwerk__

Exposure 2010S2 integrated amp, en Exposure 2010S2 amp. Voor bi-amping :)
Kef Reference One, Devialet Export Pro 440

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Siddartha

Geweldig die Marantz... Jammer genoeg heb i het budget niet....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Xander32

Prachtig hoor, maar dat zal niet nieuw voor jou zijn :). Voor velen onbereikbare droommachines.
Ook een mooi kleed overigens.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Raphie

JBL PRX Power!

Xander32

Bah, zo'n gehyped ding van die dealer uit 't dorp van FC Twente ...

;)

Raphie

Citaat van: Xander32 op november 21, 2014, 07:15:31
Bah, zo'n gehyped ding van die dealer uit 't dorp van FC Twente ...

;)
nee die verkoopt alleen de instapper... :D
JBL PRX Power!

gerzom

Citaat van: Xander32 op november 21, 2014, 06:08:21
Prachtig hoor, maar dat zal niet nieuw voor jou zijn :). Voor velen onbereikbare droommachines.
Ook een mooi kleed overigens.
Thanks, ben er ook nog steeds iedere dag rete blij mee (ook met het kleed trouwens   ;) )
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Lucky.L

Citaat van: gerzom op november 21, 2014, 00:45:32
Pass Labs XA60.5's

klankmatig ken ik ze niet,maar optisch toch wel 1 van de mooiste die er zijn!

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Alco

Sinds mei 2013, nog steeds een Sonneteer Campion :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

Naim Supernait 2 (sinds september 2013, incl hicap dr):
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bezoeker

Een Naim Nait 5si sinds deze maand:

Robiwan

Sinds 2011 nog steeds een Naim Nait XS. Op de mijne zit wel wat meer stof :D

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

;D de nait's zijn goed vertegenwoordigd  :headbanging:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

En omdat er toch íemand de lelijkste moet hebben :D

Croft Micro-25 / Power 7 combo...

Alles wat handig is zit er níet op : display, ledjes, HT put through, ab, enz enz
Wat niet handig is zit er wél op : dubbele "links/rechts" gescheiden volume regeling zónder AB. :D

But.........they are there to stayyyyyyyyyyyyyy..................................

Xander32

Oneens; juist het no nonsense uiterlijk spreekt mij juist aan.