Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: maz op juli  9, 2013, 07:43:54
Je snapt wel dat ik aan compenseren  ben hiermee.  :clapping:
... ach ja, het is iig. een bijzondere versterker niet ééntje die men hier dagelijks voorbij ziet komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

Citaat van: chansig op juli  9, 2013, 07:32:32
Nee de zwaarste...Leuk toch dat hij daar een soort van trots op is.

Gr Hans
Citaat van: Xander32 op juli  9, 2013, 07:52:05
... ach ja, het is iig. een bijzondere versterker niet ééntje die men hier dagelijks voorbij ziet komen.
Dat gewicht had wel wat minder gemogen, tis niet even verplaatsen! En het neemt een berg ruimte in beslag.
je moet wel wat over hebben voor je hobby.
Het is niet helemaal mijn smaak het ziet er ook niet heel erg design uit.
Beetje groot en lomp. Maar het geeft een mooi geluid,beetje vergelijkbaar met harbeths in de speakers.
Ziet er niet uit maar maakt muziek. Haha

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Deleted Member 2

Mr.M

Het is in iedergeval  compacter. Een module ipv 3,
Alleen de asr heeft dubbele buffer capaciteit  :headbanging:
Over half miljoen mf.
En de voedingen uit de buurt van de circuit. Om storingen weg te halen van de trafo.
Dus iets beter doordacht concept.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

S@m

Citaat van: maz op juli  9, 2013, 09:09:03
Het is in iedergeval  compacter. Een module ipv 3,
Alleen de asr heeft dubbele buffer capaciteit  :headbanging:
Over half miljoen mf.
En de voedingen uit de buurt van de circuit. Om storingen weg te halen van de trafo. Dus iets beter doordacht concept.

Terwijl het inkomende signaal uit een doodnormale cd speler komt ???

Deleted Member 2

Is je set ook zo goed doordacht?

Lucky.L

Citaat van: Onder013 op juli  9, 2013, 09:14:44
Is je set ook zo goed doordacht?
Als ik zo zijn "lijstje"bekijk,denk ik niet dat hij alles zo blind gekocht heeft!
Mooi set hoor!

mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Mr.M

Citaat van: S@m op juli  9, 2013, 09:13:31
Terwijl het inkomende signaal uit een doodnormale cd speler komt ???j
Bij de Lindemann,  zit de voeding ook los en uit de cd speler. Ook een blok appart.  :pompom:
Zelfs de voeding van de loopwerk en de voeding van de dac zijn van elkaar gescheiden.
Dus allebei de voedingen extern bij mijn cd speler.

Paul Demo

Doe het met 2 monoblokken van Atma Sphere

Mr.M

Citaat van: Paul Demo op juli  9, 2013, 14:26:46
Doe het met 2 monoblokken van Atma Sphere

Mooi ding. Zoiets moet je niet aan mij geven want dan loop ik leeg aan buizen kopen.
Hahah

S@m

Citaat van: maz op juli  9, 2013, 14:21:16
Bij de Lindemann,  zit de voeding ook los en uit de cd speler.

Er is écht over nagedacht..!  ;)

Mr.M

Citaat van: S@m op juli  9, 2013, 14:38:31
Er is écht over nagedacht..!  ;)

De Duitsers geloven erin dat de voedingen en trafos  uit de buurt van je (gevoelige) componenten moeten ligge , omdat ze door spoelwerking een zware  elektromagnetisch veld veroorzaken die onrust in je geluid kan tot gevolg hebben.
En ik geloof daarin. Dus heb het ideologie doorgezet in mijn set.

AbZ

Citaat van: maz op juli  9, 2013, 14:21:16
Bij de Lindemann,  zit de voeding ook los en uit de cd speler. Ook een blok appart.  :pompom:
Zelfs de voeding van de loopwerk en de voeding van de dac zijn van elkaar gescheiden.
Dus allebei de voedingen extern bij mijn cd speler.
Lindemann is lang niet de enige.  Densen doet dat ook.
Moon Audio ook zoiets.  Bij Cyrus is het een optie dacht ik.  Vul maar aan...

S@m

Citaat van: maz op juli  9, 2013, 14:47:34
De Duitsers geloven erin dat de voedingen en trafos  uit de buurt van je (gevoelige) componenten moeten ligge , omdat ze door spoelwerking een zware  elektromagnetisch veld veroorzaken die onrust in je geluid kan tot gevolg hebben.
En ik geloof daarin. Dus heb het ideologie doorgezet in mijn set.

Ik ben er bekend mee (heb o.a. Nagra gehad), maar hoor zelf geen verschil tussen een goede versterker met ingebouwde voeding (momenteel bv een Boulder) en met externe voeding. Baat het niet dan schaadt het in elk geval ook niet.

Jumping Jack

Citaat van: AbZ op juli  9, 2013, 14:55:02
Lindemann is lang niet de enige.  Densen doet dat ook.
Moon Audio ook zoiets.  Bij Cyrus is het een optie dacht ik.  Vul maar aan...

Naim ook, zij het optioneel.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op juli  9, 2013, 15:00:11
Naim ook, zij het optioneel.
Bij Naim is het beleid anders. 
Daar is het optimaal functioneren van wat je reeds gekocht hebt altijd geheel optioneel.

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Paul Demo

Citaat van: maz op juli  9, 2013, 14:36:52
Mooi ding. Zoiets moet je niet aan mij geven want dan loop ik leeg aan buizen kopen.
Hahah

De buizen vallen weg tegen het minder stoken in de winter. En de buizen die erin zittijn niet zo prijzig.maar zworden ebeetje om de 3 jaar vervangen n moeten inderdaad zo'n

Raphie

nou vooruit dan maar....
zal jullie niet langer in spanning houden, voor bij mijn BA M25's

JBL PRX Power!

Jumping Jack

Die van Marcel? Mooie versterker!
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie

yep en yep   ;D

deze gaat in de huiskamer of in de studio op de B&W 803s, ligt er een beetje aan hoe de NAD T757 gaat.
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op juli  9, 2013, 17:47:09
nou vooruit dan maar....
zal jullie niet langer in spanning houden, voor bij mijn BA M25's

Dat is een serieuze bak!! Zonder te luisteren overigens?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Raphie

Citaat van: Peerless Monster op juli  9, 2013, 19:02:40
Dat is een serieuze bak!! Zonder te luisteren overigens?
Ja gewoon dubbelblind  :D
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op juli  9, 2013, 19:07:46
Ja gewoon dubbelblind  :D

Gaaf! Ik ben benieuwd kerel hoe dat gaat klinken!
Keep us posted.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10