Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Dank je Hans, die foto v.d. belles kende ik nog niet. Moet trouwens wel zeggen dat ik de Belles altijd en nu nog een zeer goede versterker vind, zeer neutraal, maar tezamen met de Ushers hier thuis te kaal in het mid.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Raphie

Frank2, de match werkt voor jou, dat is het belangrijkste, het grootste verschil is vooral de "rust" in jouw topic, ik hoor je minder over tweaks en verbeteringen, je lijkt zelfs bijna tevreden   :D
JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: Raphie op juni 28, 2013, 11:25:01
niet overdrijven Frank2, het is 125W piek Klasse A @ 8 ohm :D

Volgens mij bedoelde Frank met de 500W het stroomverbruik van de versterker dat volgens de specs idd. gesteld is op 485W in class A modus bij idle.

frank2

[/quote]
Citaat van: Raphie op juni 28, 2013, 14:17:24
Frank2, de match werkt voor jou, dat is het belangrijkste, het grootste verschil is vooral de "rust" in jouw topic, ik hoor je minder over tweaks en verbeteringen, je lijkt zelfs bijna tevreden   :D

Ik ben inderdaad tevreden en tweaks vermeld ik niet meer, maar doe het nog wel indien mogelijk/noodzakelijk.
vb: houten blokken onder mijn 2e stroomblok wat op de stenen vloer lag brengt meer bas en geeft meer fluwelen hoogtonen (al is het een klein verschil)

Citaat van: Antoine op juni 28, 2013, 14:31:53
Volgens mij bedoelde Frank met de 500W het stroomverbruik van de versterker dat volgens de specs idd. gesteld is op 485W in class A modus bij idle.

Inderdaad ik doelde op het stroomverbruik
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Raphie

JBL PRX Power!

Nahpets

Draai sinds een paar weken met:

ECS ECSPRe

Audio Analogue Maestro mono
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AbZ

Linkje over die mooie pre:  http://www.ecsamplifiers.co.uk/product1.aspx?id=4
Ik kende het hele merk niet (wat misschien meer over mij zegt, ik weet het niet).

Audiofiel

Citaat van: Nahpets op juni 29, 2013, 12:32:14
Draai sinds een paar weken met:

ECS ECSPRe

Prachtige voorversterker met de speciale Never Connected Power Supply en de gebalanceerde trafo-uitgangen. Ik heb hem zelf ook gehad. Eindigt het serienummer toevallig op 4A?

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

Ook ik heb 'm gehad. Niet in direct zonlicht zetten dat ding, raakt de processor van slag  ;)

Marino

Mooie apparaten Naphets, de BAT's weg?

Gelijk ook maar mijn nieuwe versterking:

Sinds een uur de eigenaar van een Miracle ITA 45! Kijk je op marktplaats voor een nieuwe dac, loop je tegen een buizenversterker aan..
Versterking: Leema Pulse 3
Bronnen: Meridian 596 / Primare NP5
Luidsprekers: IMF CM2

Nahpets

Yep, de BAT's have left the building. Heb nog wel de Aitosjes staan.

Miracle? Zegt me niets, aar ja, dat deed ECS tot voor kort ook niet, en is toch ook heel serieus spul.
I love everybody!
some I love to avoid,

Marino

Zo ziet het er ook uit, flinke monoblokken ook!
De Miracle is een ontwerp van Menno van Veen uit de jaren 90, ik heb even een paar foto's geleend.

Nahpets

Vroe me al af hoe je buizen en een klein mormeltje ging combineren maar dat is gecovert zie ik.
I love everybody!
some I love to avoid,

Marino

Haha, inderdaad geen probleem door de cover!

Nahpets

Citaat van: S@m op juni 29, 2013, 21:19:23
Ook ik heb 'm gehad. Niet in direct zonlicht zetten dat ding, raakt de processor van slag  ;)
Staat in de mancave, daar is al 6 jaar geen daglicht meer gezien.
I love everybody!
some I love to avoid,

S@m

Citaat van: Nahpets op juni 29, 2013, 23:17:46

Da's mooi dan!

Ga je ook nog proberen ECS eindblokken te scoren (zie onderste 2 zwarte bakken op m'n foto)..?

Peerless Monster

Citaat van: Marino op juni 29, 2013, 21:48:40
Zo ziet het er ook uit, flinke monoblokken ook!
De Miracle is een ontwerp van Menno van Veen uit de jaren 90, ik heb even een paar foto's geleend.

Mooi apparaatje!! Ik heb hem lang tweedehands zien staan.
Onbekend maakt onbemind denk.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Marino

Ik denk het, dit is wel een ander als die lange tijd te koop stond maar daar sprong de 'vonk' wel door over. Net weggebracht om te laten reinigen en na te laten kijken, de buizen zijn nog zo'n 90% dus dat kan nog even.

Nog eventjes geduld en dan kijken of het andere combo definitief weggaat.

Marino

Citaat van: Nahpets op juni 29, 2013, 23:17:46

Inderdaad een mancave, om jaloers op te worden!

Maximus_Aurelius

Ik heb nu complete Lindemann set.
De eindversterker is als laatste gekomen en staat nu een slordige maand met veel plezier te spelen.

Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Mr.M

Prachtige set maat, lindemann.

Ik denk dat ik de zwaarste versterker heb hier op de forum
Met 120 kilo aan gewicht en een buffer kapaciteit van over 600.000 mf.  :headbanging:
Met  60 X 10.000 mf : condensatoren.  Kan je bijna lassen. Hahah.
Gr maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Xander32

... Hij heeft de grootste ...

:yawnee:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

chansig

Nee de zwaarste...Leuk toch dat hij daar een soort van trots op is.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: Xander32 op juli  9, 2013, 07:21:02
... Hij heeft de grootste ...

:yawnee:
Je snapt wel dat ik aan compenseren  ben hiermee.  :clapping:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )