Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

CZ79

OK, duidelijk.

Nogmaals mooi apparaat :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Wijx wondere wereld

ik heb de versterker omgetoverd

Iets groter en beter als de verwarming uitvalt

Nieuw onbetaalbaar en nu nog steeds maar wel erg mooi
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Former member 78

Heb die amp wel eens gehoord op een setje D2 van Usher.
Erg leuk speelgoed :D

Wijx wondere wereld

Ook 1 van de droomversterker die ik nooit dacht te bezitten

Deleted Member 2

Citaat van: Wijx wondere wereld op juli 26, 2012, 21:50:26
Ook 1 van de droomversterker die ik nooit dacht te bezitten

Dat ziet er zeer imposant uit. Proficiat met het uit laten komen van je droom.
Kan je wat toelichten waarom dit voor jou de droomversterker is?

dre73

omdat ie 5kw aan 0,5 ohm kan leveren en 500w idle zuipt. :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Former member 78

Citaat van: Onder013 op juli 26, 2012, 22:36:49

Omdat je er op kunt koken! :D

martin778

Zeer vrouwvriendelijk dus :D

Ik gebruik deze:

Wijx wondere wereld

Citaat van: Onder013 op juli 26, 2012, 22:36:49

Omdat de versterker volledig debiel is;
150 W Class A (8 Ohms)
300 W into 4 Ohms
600 W into 2 Ohms
1,100 W into a 1 Ohm
90 kilo
440,000 µF power capacitor
2 gigantisch trafo's
nieuwe serie gaat voor 28.000 euro weg  :D

Deleted Member 2

Citaat van: Wijx wondere wereld op juli 27, 2012, 12:57:31
Omdat de versterker volledig debiel is;

nieuwe serie gaat voor 28.000 euro weg  :D

Heb je weer iets om van te dromen ;D

gerzom

Citaat van: Wijx wondere wereld op juli 26, 2012, 21:37:29
ik heb de versterker omgetoverd

Iets groter en beter als de verwarming uitvalt

Nieuw onbetaalbaar en nu nog steeds maar wel erg mooi

:worship:

Wat een geweldige versterker heb je daar aangeschaft!!!!
( scheelt mij weer een ritje naar Enschede  ;) )

Gefeliciteerd!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Rutger2012

Type:
Marantz PM15 (de grote oude..)

Waarom:
Uitstraling, klank, POWER en zeer degelijk gebouwd

Speakers:
Von Schweikert VR4-jr
-= Trotse bezitter van een Marantz PM15, Marantz SA-14 v2 en Von Schweikert VR4 jr met MIT bekabeling =-

Xander32

Citaat van: Rutger2012 op oktober 29, 2012, 11:48:29
Type:
Marantz PM15 (de grote oude..)

Waarom:
Uitstraling, klank, POWER en zeer degelijk gebouwd

Speakers:
Von Schweikert VR4-jr
Gefeli - overgenomen van Sailorjan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

Alweer een maand nu!
Resolution Audio Opus S80

De onderste op de foto.

Een hele mooie match met de Opus 21 cd-speler en uiteraard de rest van de keten. In mijn set een mooiere match dan de S30 die wat ronder en warmer klinkt, gemoedelijker. De S80 heeft dat ook wel, maar is wat minder donker en heeft veel meer drive en geeft de dynamiek in de muziek beter weer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rutger2012

Citaat van: Xander32 op oktober 29, 2012, 12:06:36
Gefeli - overgenomen van Sailorjan?

Nee van een collega :-) nu ong 1'5 jaar geleden. Nog erg tevreden over zal binnenkort wel wat foto's plaatsen.
-= Trotse bezitter van een Marantz PM15, Marantz SA-14 v2 en Von Schweikert VR4 jr met MIT bekabeling =-

jurrien1962

Bij zoveel moois en goeds vroeg ik me af: zal ik wel reageren? Maar ja, ik ben erg ingenomen met wat ik heb dus wat maakt het uit.  ;D

Woonkamer: Sphinx Project Two Mk. II en Aragon 4004 op B&W 802 Matrix Series 3
Werkkamer: Yamaha AX 892 op BNS Soundcolumn III

Ron_HT

Marantz | B&W

boem

Ach, hier kan wel weer eens wat bij....

Al weer enige jaren VanMedevoort ma220 met revisie door vm zelf. Heb ondertussen ook wat andere systemen geprobeerd, losse voor-eindversterkers, diy ucd400, al dan niet icm Croft buizenvoorversterker, maar steeds toch weer teruggekeerd naar de ma220.
Blijft voor mij toch de optimale combinatie van geluidskwaliteit incl detail, drive en muzikaliteit, gebruiksgemak en energieverbruik...
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

frank2

Sinds een 2 weken nu in huis: Plinius 103A.

Een klasse A versterker die (gelukkig) ook via een schakelaar in AB mode gezet kan worden wat giga scheelt in de stroomrekening. ( klasse A 500W, klasse AB afhankelijk van belasting maar idle 92W)

Na al 2 jaar door de dealer lekker gemaakt te zijn met uitspraken " als je dit hoort op je Usher BE10 DMD ga je voor de bijl". Kreeg ik een 3tal weken geleden een telefoontje, ik heb er 1 binnen. Ben meteen wezen luisteren maar er hingen verkeerde Ushers aan en de mijne hadden ze niet staan. Thuis luisteren kon niet, want hij ging 's avonds al naar een potentieel nieuw baasje. Gelukkig was ik 4 dagen later weer bij de dealer en toen stond dat baasje er ook met in de kofferbak een hele grote doos... ik zeg dat is toevallig.... nu ja zei Karel hij wist het nog niet zeker dus ik heb 'm opgebeld...

Meteen meegenomen op proef, mijn Ev Belles aan de kant, de ARC even uitgezet, en toen aangezet, hij had 40 uur gespeeld....  Nu heb ik ondertussen accuphase, marsh, arcam, 2x belles hier thuis gehad en allen maakte wat verschil in klankkleur, soms iets betere bas, mooier hoog e.d.  maar wat ik hier hoorde overtrof echt alles wat ik ooit hier thuis gehoord had;....

Een bas met een behoorlijke druk erachter, een eerlijk zuiver mid, ietswat warm, en een hoog wat zo giga eerlijk klonk, en dan als laatste een echt enorme ruimtelijkheid, en eindelijk diepte.

Nu na bijna 300 uur: zijdezacht hoog, drukvolle diepe bas, en eindelijk midbass, en dan het middengebied, heerlijk vol, iets warm maar wel neutraal. ( alles beluisterd met klasse AB, in alleen klasse A: nog iets meer van alles)

Ja dit is een bijzondere gewaarwording, en de dealer had gelijk; hij staat hier nu definitief.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Raphie

niet overdrijven Frank2, het is 125W piek Klasse A @ 8 ohm :D
JBL PRX Power!

Hans47

Sinds 1 maand een Pioneer A-70 gebruikt idle 15 watt :-)
Klasse D....... (al mijn laatste versterkers zijn Klasse D geweest op mijn korte buizenuitstap na dat waren Klasse A)

frank2

Citaat van: Raphie op juni 28, 2013, 11:25:01
niet overdrijven Frank2, het is 125W piek Klasse A @ 8 ohm :D

Hij laat mijn Belles 350a ref. met 2x 250W ver achter zich...  al komt dat door de 2 grote voedingstransformatoren
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Raphie

Citaat van: frank2 op juni 28, 2013, 13:00:10
Hij laat mijn Belles 350a ref. met 2x 250W ver achter zich...  al komt dat door de 2 grote voedingstransformatoren
Dat geloof ik direct
JBL PRX Power!

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Ook niet misselijk hoor..

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon