Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

jslaman

Ik vind dit ook fraaier ogen dan ML

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Cyreg

Ik speel al 'n jaar met 'n LFD Zero LE MkIII/MM met 'n phonotrapje ingebouwd, wel op 'n aparte pcb en trafo  ;D

http://www.ihoekfrasi.gr/hiend/imgs/prods/popup/LFD_INTEGRATED_ZERO_MK_III_LE_1.jpg

Na uitproberen op allerlei manieren heb ik nu geen randaarde meer aangesloten op m'n verlengblok  ??? (lees LFD)
En na wat proberen (langere tijd!) met netsnoeren (het bijgeleverde klonk echt alleen maar helder, geen body)...
...gebruik ik nu onafgeschermde ArtSpeak netsnoeren, die ik op de LFD nog afwissel met 'n "Well Shin" freebee  ;)

De klank met de ArtSpeak is wat pittiger/clearer (NIET scherper!!), de "Well Shin" heeft iets meer body en rust.
Samen met m'n Cyrus FM7 en CD8SE geeft dat 'n prima resultaat op m'n Harbeth's.

Nu nog 'n nieuwe/andere draaitafel (TecnoDec?)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

op eigen verzoek verwijderd.

Een poos geleden was ik in ene al die kastjes en het gedoe zat... Heb mijn buizenbak, losse dac, losse phono-pre en losse hoofdtelefoon versterker allemaal de deur uit gedaan...

Dit is er voor in de plaats gekomen :

Dubbel mono klasse-D met ingebouwde 24/192 DAC en MM/MC phono-pre. Fijn ding en tot 2 Ohm stabiel  :headbanging:

groet, Eelco

PS oja het is een Onkyo A-5VL

paaj

Leuk ding die Onkyo, eigenlijk hét go-to ding om mensen van de standaard 5.1 setjes af te helpen op m'n werk (MM), in combinatie met een paar instap Quadral's.
Waarna ze in totale verwarring de winkel uitlopen met 'even aan de vrouw voorleggen'

is eigenlijk alles wat mijn eigen versterker is (één kast, digitale inputs) zonder het naamplaatje :p... dus ontopic-pic:

Naim Supernait
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Kwabbernoot

@E: Goed is goed genoeg? Dat idee?  ::)  Heb je nog wel die luidsprekers met die Heil radiatoren dan of heb je daar ook een stapje terug gemaakt?

Groeten...

Niet eens  ;D

Ik wilde graag dat alles wat ik nodig heb in een doos zit. En dit ding doet het gewoon allemaal erg okee. Een beetje de ervaring die jij hebt/had met die Harige Karton ceedeespelert.

Wat betreft speakers... ik kreeg die Heiltjes in deze hut niet aan het zingen. Heb ze verkocht en een tijd naar een zelfbouwzuiltje geluisterd met een Tangband W8-1808. Waanzinnig midden maar ook een paar pijnpuntjes : hoog en laag, vooral het laag  :omg: Ben er teveel mee bezig geweest om ze te laten klinken en was het plots helemaal zat.

Ik ben toen van de weeromstuit een paar andere speakers gaan halen : Wharfedale Diamond 10.5  :blink:

Al met al ben ik van een best bijzondere hifiset naar eentje gegaan die voor iedereen te koop is voor een paar honderd eutjes.

En ik geniet nog steeds net zoveel van de muziek als vroeger. Of misschien wel meer aangezien ik niet meer zo met spullen bezig ben.

Binnenkort nog het een en ander in de ramsch en dan heel misschien in de (verre) toekomst zelf een speakert in elkander fabrieken  :blush:

groet, Eelco

Citaat van: paaj op december  4, 2011, 17:25:05
Leuk ding die Onkyo, eigenlijk hét go-to ding om mensen van de standaard 5.1 setjes af te helpen....

Lachen zeg !

Nu kom ik niet vaak in de MM, eigenlijk alleen maar voor de geluid- en beeld-dragers, dus ik wist helemaal niet dat de Onkyo al zo ingeburgerd was  ;D

geroet, Eelco

Kwabbernoot

Bijzonder verhaal en niet een voorbeeld dat ik ga volgen. Ik ben benieuwd wat je van de speakers van Keyser gaat vinden en of je dan wellicht ook die kant op gaat. Ik blijf het volgen.

Groeten...

paaj

Citaat van: Eelco Tijnagel op december  4, 2011, 17:41:19
Lachen zeg !

Nu kom ik niet vaak in de MM, eigenlijk alleen maar voor de geluid- en beeld-dragers, dus ik wist helemaal niet dat de Onkyo al zo ingeburgerd was  ;D

geroet, Eelco

Echt ingeburgerd wil ik het niet noemen, ben ook geen HiFi man (:p) maar sta bij TV, maar de paar keer dat ik de kans krijg mensen op betere kwaliteit geluid te wijzen laat ik dat niet liggen ;). Het is gewoon een erg leuk alternatief voor de mini-setjes waar mensen voor komen. Goed aan te sluiten, niet duur en veel mensen luisteren stiekem toch vooral muziek.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Mordante

Citaat van: Erwin B op november 30, 2011, 12:39:54
Je doet net of je er verstand van hebt ;D

Erwin B

Als je het beter weet zeg het dan maar. Echt veel verstand van electronica heb ik niet.

Lex Groningen

Van de A5 overgegaan naar de kW550.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Alco

Poppelepee Alex, dat zijn grote knapen!  Looks impressive.  8)

(volgens mij neem je die ook niet even onder de arm mee, dus... ook nog inbrekerproof)  ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Midcall

Citaat van: Alco op december 27, 2011, 10:07:29
Poppelepee Alex, dat zijn grote knapen!  Looks impressive.  8)

(volgens mij neem je die ook niet even onder de arm mee, dus... ook nog inbrekerproof)  ;)
Wel als ze alles in 1 behuizing hadden gestopt. Hij is nu inbreker-friendly gemaakt door het gewicht wat te verdelen  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Mordante

Citaat van: twani op december  1, 2011, 18:03:17
Héé dat is apart, die van mij overschrijdt nimmer het handwarm(lauw) nivo....Heb je er soms stroom hongerige luidsprekers achter hangen?

Mijn speakers zijn Master One. Ik heb echt geen idee wat hier de specs van zijn.

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Former member 78

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

carlo

Twee stuks:

Densen B 130 +

en natuurlijk mijn Meridian 502/557 combi voor op de werkkamer
Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B130+, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

sultankat

Definitief in huis: Accuphase E-460

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Joris1971

S@m

Mooie upgrade S....!

Ik ben benieuwd wanneer je luidsprekers aan de beurt zijn. M.i. valt daar de echte winst te behalen.

Midcall

Ik doe het momenteel met een Audio Research VT200 MkII, geen kleine jongen. 16x KT88/6550 (momenteel 16x KT120)

Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

sultankat

Citaat van: S@m op maart 18, 2012, 08:52:46
Mooie upgrade S....!

Ik ben benieuwd wanneer je luidsprekers aan de beurt zijn. M.i. valt daar de echte winst te behalen.
Die komen aan de beurt na de verhuizing. Nu nog een aantrekkende woningmarkt...... :unsure:
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Jumping Jack

Citaat van: sultankat op maart 18, 2012, 08:21:59
Definitief in huis: Accuphase E-460

Die zou je bijna zonder kap uitstallen, heel mooi!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs