Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

JosV

Citaat van: Peerless Monster op juli 31, 2007, 00:38:10
Nog geen animo gehad om maar de M03 te upgraden?

Heb ik ook een keer gehoord, en net als bij mij, 2 eindversterkers gebridged.

Klinkt idd geweldig, maar als ik nog een keer upgrade worden het buizen.

Aangezien de situatie het [nog] niet toelaat, gaat dit voorlopig niet door.

Ik ben op dit moment uitermate tevreden, misschien een keer een andere voorversterker proberen ;)

This is Lux, Man!

Peerless Monster

Citaat van: JosV op juli 31, 2007, 21:39:29
Heb ik ook een keer gehoord, en net als bij mij, 2 eindversterkers gebridged.

Klinkt idd geweldig, maar als ik nog een keer upgrade worden het buizen.

Aangezien de situatie het [nog] niet toelaat, gaat dit voorlopig niet door.

Ik ben op dit moment uitermate tevreden, misschien een keer een andere voorversterker proberen ;)

Dan zou ik niet voor een C03 gaan...
DIe vind ik persoonlijk wat minder.
De rust die de luxman geeft is trouwens erg mooi.
Ik ken de set op een stel BNS speakers (soundcolumd 3 of zo...).
Heerlijk geluid. Kan je uren naar luisteren (wat ik ook heb gedaan).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Rob Eric Blank

Citaat van: ll0ll op juli 29, 2007, 21:09:10
Ik heb het over dit schatje  ;D

Ohhh je zoekt een nieuwe verwarming!

HEBBEN HEBBEN HEBBEN HEBBEN

blacklotus

Citaat van: The one and only Wijx op juli 29, 2007, 20:06:54
Pas wel op met de Usherversterkers Die hebben nogal kwaliteitsproblemen. Brommende trafo's en draadjes die zijn vergeten aan te sluiten.

Ik vond trouwens de Marantz pm17 mk2 M-serie niet onderdoen voor de PM14

Hoi Wijx

Zou je daar mij iets meer over kunnen vertellen (via PM of gewoon hier in dit topic)omdat ik zelf ook op het punt staat om de Usher voor en eind in huis te halen voor proef en misschien over te stappen naar Usher .

Mvg Black Lotus
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

tiptop

Citaat van: The one and only Wijx op juli 29, 2007, 20:06:54
Pas wel op met de Usherversterkers Die hebben nogal kwaliteitsproblemen. Brommende trafo's en draadjes die zijn vergeten aan te sluiten.

Ik vond trouwens de Marantz pm17 mk2 M-serie niet onderdoen voor de PM14
Ik zal er op letten ;) Ik hoopd dat ik een beproefd exemplaar krijg dan :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mahansz

Citaat van: blacklotus op augustus  1, 2007, 17:46:27
Hoi Wijx

Zou je daar mij iets meer over kunnen vertellen (via PM of gewoon hier in dit topic)omdat ik zelf ook op het punt staat om de Usher voor en eind in huis te halen voor proef en misschien over te stappen naar Usher .

Mvg Black Lotus

Hoi Wijx,

zou je ook ff kunnen vertellen waarom je de pm17mkII niet onder vond doen voor de pm14? heb je ze allebei kunnen vergelijken? Alvast bedankt!  ;) ;)

frank2

Citaat van: blacklotus op augustus  1, 2007, 17:46:27
Hoi Wijx

Ook al zou het zo zijn dat er bij usher versterkers problemen zijn, wat ik overigens haast niet kan voorstellen gezien de mooie en zeer degelijke bouw van hun speakers, is dat nog geen probleem, garantie krijg je sowieso en karel van w&w zorgt er wel voor dat je een vervangende versterker krijgt.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Wijx wondere wereld

Citaat van: frank2 op september  4, 2007, 18:37:41
Ook al zou het zo zijn dat er bij usher versterkers problemen zijn, wat ik overigens haast niet kan voorstellen gezien de mooie en zeer degelijke bouw van hun speakers, is dat nog geen probleem, garantie krijg je sowieso en karel van w&w zorgt er wel voor dat je een vervangende versterker krijgt.

Geen probleem met de service, maar de kwaliteit van de trafo's is zwaar onder de maat
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Rob_H

Mijn oude voorversterker en eindversterker --> zie ook pagina 14 (inmiddels beide verkocht)

De nieuwe situatie (zonder de middelste eindversterker ondertussen)

Parasound Halo JC2
Parasound Halo JC1 (2X)

Mvg. Rob

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

dutchpete

Martin,

Heb je misschien nog een handleiding of meer van de versterker.
Ik heb er net een twedehands gekocht maar de eigenaar had die niet.

Groetjes,

Pete

B.J.

Hij staat er al even maar toch nog even hier posten:

ML 383  O0

advr

Citaat van: Bas Janssen op september 26, 2007, 13:08:46

ML 383  O0

oeioeioei da's een super mooi ding, heeft ooit bovenaan mijn verlanglijstje gestaan totdat ik aan de buis verslingerd raakte :o :o :o 8) 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Onne

Ik heb deze versterker:

Pioneer A-225 stereo op 8 ohm 2 * 35 watt.

Deze heb ik een paar weken geleden op mijn Infinity Reference 5 (200 watt 6ohm) speakers gezet
En dat klinkt helemaal fantastisch! Zelfs op een zeer laag volume klinkt elke cd buitengewoon goed.
Het laag klinkt strak en helder en het geluid is dynamisch  en gedetailleerd.

Nou heb ik ook een Sony STR DA3000ES van 6*150 watt op 8 ohm en die haalt het niet bij het geluid
wat deze pioneer produceerd. De Sony moet je gewoon wat harder zetten voordat het lekker klinkt,
maar je wilt niet altijd luid en cd luisteren.

Waarom klinkt een 35 watt stereo versterker uit 1990 beter dan een 150 watt surround versterker uit 2003 ???
Kan iemand mij dat uitleggen?

Audiofiel

Citaat van: Bas Janssen op september 26, 2007, 13:08:46

Gefeliciteerd Bas. Prachtig ding om te zien en een beest om te horen (of andersom). ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Alco

CiteerWaarom klinkt een 35 watt stereo versterker uit 1990 beter dan een 150 watt surround versterker uit 2003  ???
Kan iemand mij dat uitleggen?

Het vermogen van een versterker zegt niets over de klank/kwaliteit. Ook is er (mijns insziens) niet zo heel veel veranderd qua versterker techniek in die tijd. Ik heb ook nog een 15watt versterkertje uit 1986 die een stuk beter bleek te klinken dan een 90watt Van Medevoort MA222 versterker, of een Unison Research Unico, van 'n paar jaren geleden.

Groeten,
Alco
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

advr

mijn audio innovations 500 MKII had ook maar 9 watt (Triode schakeling) maar het geluid was/is groots.  ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

tiptop

En de mijne 2 x 10 watt. Sindsdien hebben hier veel versterkers gestreden om zijn plaats waarvan een aantal zeer geroemde met grote capaciteit en vermogens, maar de oude is pas verslagen door een een 2 x 35 watt buizenversterker. :)

advr

Citaat van: tiptop op september 26, 2007, 22:09:22
En de mijne 2 x 10 watt. Sindsdien hebben hier veel versterkers gestreden om zijn plaats waarvan een aantal zeer geroemde met grote capaciteit en vermogens, maar de oude is pas verslagen door een een 2 x 35 watt buizenversterker. :)

het zal vast wel ergens staan maar welke versterker is het? ;D

tiptop

Citaat van: advr op september 27, 2007, 07:30:19
het zal vast wel ergens staan maar welke versterker is het? ;D
Oh ja, de Prima Luna Prologue 5 met KT88 buizen. :) En het vermogen is niet 35 maar 40 watt las ik net. ;) Scheelt toch weer. ;D

aMUSEd

Citaat van: tiptop op september 27, 2007, 21:04:02
Oh ja, de Prima Luna Prologue 5 met KT88 buizen. :) En het vermogen is niet 35 maar 40 watt las ik net. ;) Scheelt toch weer. ;D
he he.. gekocht?

tiptop

Nee nee ::)
Vergeleken en goed bevonden 8)

Als het goed is kan ik 'm eind november kopen. :P Nog even wachten dus.
Maar bij de vergelijking kwamen er precies die zaken uit die ik juist beter wilde. Gecontroleerder laag, meer ruimtelijkheid en toch hetzelfde klankkarakter als de Audionote. Ideaal dus :) (voorlopig ;D)

Ik zat meteen te denken aan de PL 7 monoblokken, Nog meer kracht, controle en autoriteit. maar ja, Ook weer langer sparen en monoblokken nemen meer ruimte in, kost weer een extra stroomkabel en contactpunt etc...

iig kijk ik er erg naar uit. :)

aMUSEd

iig fijn dat je de hebt gevonden wat je zocht .. zonder moeilijke compromissen.
Voor de PL7 zal je wel weer een forumlid met de PL7's moeten zoeken voor een auditie  ;)

tiptop

HAHA ;D
Jazeker.

Maar tegen die tijd zal er vast wel weer een te vinden zijn. :)

Ga je ook naar de VAD trouwens? Ik hoop dat er goeie demo's gegeven worden.