Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

Audiotwin

Electrocompaniet voorversterker EC-4R plus de AW-100DMB eindversterker.

Tevredenheid!!!

mikeske

vind ze er op de fabrieksfoto's iets mooier uitzien doordat die beugels er niet aanhangen  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Audiofiel

Citaat van: mikeske op juni 16, 2007, 14:57:28
vind ze er op de fabrieksfoto's iets mooier uitzien doordat die beugels er niet aanhangen  :)

Die zijn optioneel. Je kunt er ook (messing?) schroefjes indraaien, zoals op de fabrieksfoto. Alleen zaten die er niet bij. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VIP

Citaat van: Dreamzzz op juni 16, 2007, 07:22:06
Is die blauwe verlichting niet heel erg irritant ??? :-X
Ik persoonlijk vind van niet, vind wel bij Marantz horen. Tis ook geen vel licht want het komt van de zijkant.

Maar als je in het donker wil kijken naar een film oid, zit er een knopje op de ab en op de versterker waarmee je het geheel kan uitzetten en pas aangaat voor een paar seconden en dan weer uit waneer je aan de volumeknop of andere dingen zit.

*click*
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Dreamzzz

Ideaal dat je dat blauwe licht wel kan uitzetten. Heb zelf ook zo'n blauw lampje op m'n versterker zitten en ik erger me wel eens aan dat lampje als het behoorlijk donker is in de kamer; ik kan 'm dus niet uitschakelen  :-\  Gelukkig maakt het geluid alles goed  ;D

cftsang

Inderdaad, het zal wel handig zijn als je dat lichtje kan uitzetten. Mijn dussun geeft een blauw lichtje en ook mijn recent aangeschafte cd speler, de CD300 toploading, heeft een blauw lichtje.... grrrr... De display kan ik gelukkig wel uitzetten. :D
Samsung 46A656 | Shanling CD300 | Advance Acoustics MAA705 (2x) | Advance Acoustics MPP205 | Pro-ject RPM 5 | Onix 1.8 |

stefan_82

P   R   I   M   A  L   U   N   A       P   R   O    L   O   G   U   E    2                ;D

Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Chris80

Citaat van: stefan_82 op juli 21, 2007, 18:39:17
P   R   I   M   A  L   U   N   A       P   R   O    L   O   G   U   E    2                ;D

NICE! Goede keus :) Geniet ervan!
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

tiptop

Combineerd dat goed dan met Monitor audio?

Niet te licht?

Gefeliciteerd Trouwens ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

stefan_82

Citaat van: tiptop op juli 22, 2007, 13:01:02
Combineerd dat goed dan met Monitor audio?

Niet te licht?

Gefeliciteerd Trouwens ;)

MA is een vrij makkelijke speaker ook voor buizen door zijn hoge rendement.
wat bedoel je juist met 'te licht'? de versterker?? die is 2x40W in push pull..dus dat is heel krachtig voor een buizenversterker  (wetende dat je al de sterren van de hemel kan spelen in SET met 2x10W)

Ik had vooraf de combi nooit beluisterd  - BB&G ligt voor mij niet echt bij de deur - , dus was het een beetje een gok ::), maar wel een berekende..qua spec's zou er geen probleem zijn en toen ik verschillende mensen hoorde die de PL2 combineerden met de gold reeks van MA + is er hier in belgië een winkel die een vaste set-up heeft met de PL2 en MA RS6..had ik er geen schrik meer voor.

Dus tot nu toe ben ik met deze set heel tevreden als er ooit andere speakers komen, vind ik klankmatig Usher en Sonus Faber heel mooi en de MA gold-reeks - weet ook niet hoe deze matchen-

groeten,

stefan goossens
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Alco

Ziet er mooi, sober (in goede betekenis van 't woord) uit, Stefan! :)

Mag ik vragen waar je 't rack/kastje vandaan hebt waar je apparatuur opstaat ?
Ik overweeg namelijk ook een wat lager en breder rack, waar 2 componenten naast elkaar kunnen staan.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

tiptop

Citaat van: stefan_82 op juli 22, 2007, 13:42:01
MA is een vrij makkelijke speaker ook voor buizen door zijn hoge rendement.
wat bedoel je juist met 'te licht'? de versterker?? die is 2x40W in push pull..dus dat is heel krachtig voor een buizenversterker  (wetende dat je al de sterren van de hemel kan spelen in SET met 2x10W)

Ik had vooraf de combi nooit beluisterd  - BB&G ligt voor mij niet echt bij de deur - , dus was het een beetje een gok ::), maar wel een berekende..qua spec's zou er geen probleem zijn en toen ik verschillende mensen hoorde die de PL2 combineerden met de gold reeks van MA + is er hier in belgië een winkel die een vaste set-up heeft met de PL2 en MA RS6..had ik er geen schrik meer voor.

Dus tot nu toe ben ik met deze set heel tevreden als er ooit andere speakers komen, vind ik klankmatig Usher en Sonus Faber heel mooi en de MA gold-reeks - weet ook niet hoe deze matchen-

groeten,

stefan goossens

OK, dank je wel.
Ik draai zelf nl. met een 10 watt buizen op mijn Ushers en hierbij kan de versterker het laag moeilijk onder controle houden en is het geheel minder dynamisch. Volgende week krijg ik daarom een aantal solidstate versterkers om te proberen. Buizen vind ik klankmatig in het hoogst echter onovertroffen.
Echter de versterker van Usher zelf en Xindak schijnen ook een heel mooi natuurlijk hoog en midden op te leveren dus ik ben benieuwd volgende week :)
Als ik daar niet uit kom ga ik mischien ook Prima Luna proberen. :)

Bedankt iig voor de uitleg.

gr.
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

stefan_82

@Alco... het kastje heb ik zelf gemaakt uit MDF en gelakt  :)  als je iet of wat handig bent kan je ze mooi in verstek laten zagen (eerst 2stukken van 18mm op elkaar gelijmd zodat je een zekere dikte bekomt ) en dan zelf lijmen, vervolgens grondlaag en enkele malen lakken. Ik weet het, de kleur steekt wat af maar de set staat normaal ergens anders :)

@tiptop  ik moet zeggen dat de PL veel meer controle over het laag heeft in vgln met mijn vorige NAD + al de bijkomende eigenschappen van buizen. Tuurlijk ja, een single ended is ietsje 'mooier' dan een push-pull maar die heeft dan op zijn beurt weer enkele beperkingen.
Een mooie transistorversterker die ik ooit op Usher heb gehoord is Primare, heel mooie combi indien je persé weg wil van buizen :)

groeten,

stefan O0

Mariusz

Sinds een tijdje nu de AA set(zie sig):
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

tiptop

@Stefan82.
Ik hoef niet van buizen af hoor ;) Maar wel een andere om de LS goed aan te sturen.
Van de dealer waar ik de Ushers gekocht heb kon ik  volgende week een aantal versterkers uitproberen. Allen geen buizen.

Een andere dealer waar ik wel eens kom, verkoopt Prima Luna.

Dus ik ga eerst luisteren naar eerstgenoemde groep en als daar niks uit komt, probeer ik de prologue 4 of 5.

Primare heb ik een paar jaar geleden geprobeerd op een paar andere luidsprekers en daar vond ik Primare veels te zakelijk mee klinken.

Usher heb ik gehoord met Xindak voordat ik ze kocht en dat was een hele mooie combi in de winkel.
Alles staat nog open dus :)

@Mariusz.
Mooie set zo 8)

dre73

misschien een mooie combi van primaluna en een klasse d of transistor einversterker ;)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

stefan_82

Citaat van: tiptop op juli 22, 2007, 18:49:25
@Stefan82.
Ik hoef niet van buizen af hoor ;) Maar wel een andere om de LS goed aan te sturen.
Van de dealer waar ik de Ushers gekocht heb kon ik  volgende week een aantal versterkers uitproberen. Allen geen buizen.

Een andere dealer waar ik wel eens kom, verkoopt Prima Luna.

Dus ik ga eerst luisteren naar eerstgenoemde groep en als daar niks uit komt, probeer ik de prologue 4 of 5.

Primare heb ik een paar jaar geleden geprobeerd op een paar andere luidsprekers en daar vond ik Primare veels te zakelijk mee klinken.

Usher heb ik gehoord met Xindak voordat ik ze kocht en dat was een hele mooie combi in de winkel.
Alles staat nog open dus :)

Welke speakers heb je nog zoal overwogen? -je zit nogal in mijn prijsklasse indien ik speakers zou upgraden-
en waarom dan uiteindelijk toch voor de ushers gekozen? ooit SF concerto geprobeerd?

groeten,

stefan

tiptop

Citaat van: dre73 op juli 22, 2007, 18:54:58
misschien een mooie combi van primaluna en een klasse d of transistor einversterker ;)
HAHA ;D Ga ik een kopie van jouw set krijgen, Andre.
Nee, mijn voorversterker doet het geweldig. Die doe ik iig niet weg.
Ik heb een andere eindversterker nodig.  ;)

En Prima Luna maakt ongetwijfeld mooie eindversterkers, maar deze dealer (hificompany) geeft zeer goede service en is erg vriendelijk.

Ik gun hem de koop wel. Natuurlijk moet het wel goed zijn, maar als een uit de groep zo goed is als ze beweren (de Usher R1.5) dan neem ik die. (of de nieuwe Xindak blokken).
Mocht ik nog twijfels hebben of het gewoon niet mooi vinden ga ik naar de andere dealer. Dan heb ik het iig een kans gegeven 8)

tiptop

Citaat van: stefan_82 op juli 22, 2007, 18:55:47
Welke speakers heb je nog zoal overwogen? -je zit nogal in mijn prijsklasse indien ik speakers zou upgraden-
en waarom dan uiteindelijk toch voor de ushers gekozen? ooit SF concerto geprobeerd?

groeten,

stefan

Ik had al lang de MA GS60 op het oog. Ze zien er heel mooi uit en zouden er goed zijn.

Ik heb ze gehoord met mijn versterker en dat was geen goede match. Met andere versterkers vond ik het laag te veel aangezet.
Eigenlijk had ik daarvoor al een beetje, maar daarna helemaal, mijn zinnen gezet op de Totem Hawk.

Maar toen liep ik tegen de Ushers aan en die klonken ook ontzettend goed (met Xindak versterking). Ik vond het hele plaatje meteen goed in balans klinken en hoorde ook bij kritisch luisteren helemaal geen nadelen :)

Het kan hard en zacht en alle soorten muziek komen er mooi uit. Zowel hardere rockblues als klassiek en jazz.

Samen met het (vind ik ) fantastisch mooie uiterlijk en afwerking was ik dus wel verkocht.

Ook heb ik d 6371 en de X719 hier gehad. De X719 is ook heel mooi maar gaat iets minder diep door.
De 6371 klonk in een grotere ruimte ontzettend goed, maar voor hier thuis was ie te groot. Zowel qua uiterlijk als geluid. de 6311 is precies goed hier. 8)

Audiofiel

Citaat van: stefan_82 op juli 22, 2007, 15:55:32
@tiptop  ik moet zeggen dat de PL veel meer controle over het laag heeft in vgln met mijn vorige NAD + al de bijkomende eigenschappen van buizen. Tuurlijk ja, een single ended is ietsje 'mooier' dan een push-pull maar die heeft dan op zijn beurt weer enkele beperkingen.
Een mooie transistorversterker die ik ooit op Usher heb gehoord is Primare, heel mooie combi indien je persé weg wil van buizen :)

Dat klinkt mij eerlijk gezegd nogal vreemd in de oren. Als je het hebt over controle over het laag, praat je over een hoge dempingsfactor, oftewel een lage uitgangsimpedantie van de versterker. Bij een buizenversterking is echter de demping juist erg laag (en de uitgangsimpedantie dus hoog). ::)

Daarmee heeft een buizenversterker per definitie al niet erg veel controle over het laag. Je kunt dat mooi vinden klinken of niet, dat staat buiten kijf, maar veel controle heeft hij niet. ;)

Of het zou eventueel ook kunnen dat het meer zegt over de NAD die je hiervoor hebt gehad. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

tiptop

Er zijn best buizenversterkers te vinden die wel goede controle over het laag hebben hoor.

Degene uitgerust met KT88 of KT90 buizen (om maar even niet heel exotisch te gaan) schijnen daar goed in te zijn.
Zoals de PL prologue 5 bijv. Dit zou een sterk punt zijn van deze. (zelf nooit beluisterd).

En Graaf en BAT en NAT maken ook versterkers die in het laag niet onder zouden doen voor transistoren.

Maar in het algemeen zijn transistoren beter in staat ja.

Audiofiel

Citaat van: tiptop op juli 22, 2007, 22:20:02
Er zijn best buizenversterkers te vinden die wel goede controle over het laag hebben hoor.

Degene uitgerust met KT88 of KT90 buizen om maar even niet heel exotisch te gaan schijnen daar goed in te zijn.
Zoals de PL prologue 5 bijv. Dit zou een sterk punt zijn van deze. (zelf nooit beluisterd).

En Graaf en BAT en NAT maken ook versterkers die in het laag niet onder zouden doen voor transistoren.

Maar hoe kunnen ze niet onderdoen in controle over het laag als zelfs de beste buizenversterkers niet verder gaan dan een dempingsfactor van rond de 25. Terwijl je met transistoren zelfs ver boven de 1000 kunt komen... ;)

tiptop

geen idee ??? ;)

BAT heb ik gehoord, en ook KR, en daar was niks op aan te merken in het laag.

Met mijn Totem monitoren ging het ook goed met mijn huidige versterker.

Met een grote transistor natuurlijk wel beter, maar toch.

Ik hoop straks echt dat de Usher of die Xindaks alles doen waar ik naar zoek.
En de Psycho-akoestisch beleving van mijn hersenen anders de rest aanvult, omdat ik dat graag wil horen ;D

stefan_82

Citaat van: Audiofiel op juli 22, 2007, 22:30:49
Maar hoe kunnen ze niet onderdoen in controle over het laag als zelfs de beste buizenversterkers niet verder gaan dan een dempingsfactor van rond de 25. Terwijl je met transistoren zelfs ver boven de 1000 kunt komen... ;)

jup zo ver gaat mijn kennis niet..'i only do the listening'  ;D

dus zal het wel aan de NAD gelegen hebben.

groetjes,
stefan

Audiofiel

Citaat van: stefan_82 op juli 23, 2007, 10:22:26
jup zo ver gaat mijn kennis niet..'i only do the listening'  ;D

Dat is het belangrijkste stukje van de hobby! :D

Citeerdus zal het wel aan de NAD gelegen hebben.

De meeste NAD's staan niet bekend om een fraaie laagcontrole en doortekende laagweergave... ;)