Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

Mariusz

Die ervaring heb ik ook met NAD...
@ tiptop: Thnx!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

tiptop

NAD vond ik altijd een beetje "zompig" klinken :P

De silverline en die nieuwe masterserie schijnen dat minder te hebben.

De masterserie heb ik wel eens met Dali Ikons gehoord (de grootste) en dat was niet echt slecht in het laag.
Eerlijk gezegd was de opstelling volgens mij niet goed gekozen en de apparatuur niet ingespeeld.
Ik had er toen niet echt een mening over. Na twee nummers ben ik weer verder gelopen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

De Master heeft daar in principe geen last van en die klinkt gewoon heel erg goed. Alleen moet je geen extreem moeilijke speakers gaan aansluiten. Ik heb ze gehoord op Acoustat Spectra 33's en daar sloegen ze al snel in de beveiliging. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

stefan_82

Citaat van: Audiofiel op juli 24, 2007, 11:41:15
De Master heeft daar in principe geen last van en die klinkt gewoon heel erg goed. Alleen moet je geen extreem moeilijke speakers gaan aansluiten. Ik heb ze gehoord op Acoustat Spectra 33's en daar sloegen ze al snel in de beveiliging. ;D

bon ja, de Master-serie is ook van een totaal andere prijscategorie. Had ze ook gehoord op een beurs in Antwerpen en ben ze ook gewoon voorbij gelopen..ik weet niet juist wat er mee is, het klinkt allemaal wel heel goed en feitelijk niks op aan te merken maar toch ontbrak er iets aan. Kan natuurlijk ook gelegen hebben aan de muziek die mij niet aanstond of aan de aarslelijke verkoopster ;D

groeten,

stefan
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

B.J.

Citaat van: stefan_82 op juli 24, 2007, 12:13:53
..........

of aan de aarslelijke verkoopster ;D

..........

HAHAHAHA  ;D ;D ;D

Oud lid

Heb jij haar aars gezien dan? Leuke show zeker?

Erwin B

stefan_82

Citaat van: Erwin B op juli 26, 2007, 09:37:18
Heb jij haar aars gezien dan? Leuke show zeker?

Erwin B

ja gezien! ik kon zelfs de ringen tellen...wist ik meteen hoe oud ze was  ;D   ...omy...
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

garmtz

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Vandaag deze te leen gekregen.

De Xindaks zijn hagelnieuw en staan nu in te spelen 8)

Volgende week ga ik de Stello's aansluiten.

pburmie

Citaat van: tiptop op juli 26, 2007, 17:27:14
Vandaag deze te leen gekregen.

De Xindaks zijn hagelnieuw en staan nu in te spelen 8)

Volgende week ga ik de Stello's aansluiten.

Hee TipTop,

Dan gaat Arian waarschijnlijk morgen met vakantie en mag je zijn hele vakantie hiermee spelen?  :D ;D
Gaaf man, ik heb mijn "speeltje" gisteren teruggebracht naar mijn hifi dealer die terug was van bijna 4 weken vakantie: een Burmester 001 CD speler. Als je er van houdt één van de allerbeste snaaraangedreven CD spelers verkrijgbaar. Toch fijn dat er nog mensen op deze aardkloot rondlopen die je het vertrouwen durven te geven en toch behoorlijk kostbare spullen langere tijd willen uitlenen. Chapeau Arian en chapeau Robert (mijn dealer).

Tot wanneer heb je die prachtige spullen in huis staan? Ik zit middenin de voorbereidingen voor onze verhuizing van Nieuw-Vennep naar Amersfoort maar zou op zich wel die Stello's en Xindak's willen horen, als je dat wat vindt natuurlijk en het niet al te ver is?  ;)

Peter
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

tiptop

Ik kom net van een verjaardag in Nieuw-Vennep. (schoonzus)

Je hebt PM.

aMUSEd

tiptop

Stiekum al even aangesloten, de Stello's.

Het geluid klinkt allemaal krachtiger en sneller, in vergelijking met de Xindaks.
Het hoog is echter sneller te "hard". De Xindaks zijn in dat opzicht wat muzikaler.

Op dit moment lijkt een combinatie van beide positieven een ideale. Maar ja :P

De Usher zou als het goed is over een week of 3 ter  beschikking komen. Daar ben ik nu erg benieuwd naar.
De Xindaks moeten eigenlijk nog steeds inspelen. Pas een uur of 10 gespeeld. Daar kan dus mischien nog wel wat veranderen.

ll0ll

Ik heb een mooie zwarte Marantz pm17 mkII, zie pics:

O0
Philips LHH1000 | Philips LHH900R | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300R | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

tiptop

ll0ll

Ben er erg tevreden mee. Wil ooit nog wel een keer upgraden naar een pm14 (mk2 ki), maar voorlopig doet me deze het prima. Genoeg detial, kracht en looks. ;)

Hoewel, in combinatie met m'n marantz cd16 staat die pm17mk2 wel te koop...
Philips LHH1000 | Philips LHH900R | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300R | Shure SHR1540

tiptop

probeer dan meteen die 15-serie te kopen!

Die schijnt voor het geld erg mooi te zijn (qua uiterlijk iig) 8)

ll0ll

Is wel een tikkie moeilijker aan te komen. Een Marantz pm14mkII KI kom je voor rond de 1500 euro nog wel eens tegen, maar die 15 serie...  8)

tiptop

Die zijn al 1500 euro p/st. ;D

Wijx wondere wereld

Pas wel op met de Usherversterkers Die hebben nogal kwaliteitsproblemen. Brommende trafo's en draadjes die zijn vergeten aan te sluiten.

Ik vond trouwens de Marantz pm17 mk2 M-serie niet onderdoen voor de PM14
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

ll0ll

haVu

Staat in te spelen... :)

JosV

Citaat van: haVu op juli 30, 2007, 11:52:44

Staat in te spelen... :)

Werkelijk een schitterende Lux.
Nieuw gekocht? ;D

Ik doe het met een C-02 en 2 M-02's.
Klinkt ook wel lekker i.c.m. Kef 104/2
This is Lux, Man!

Peerless Monster

Citaat van: JosV op juli 30, 2007, 23:46:40
Werkelijk een schitterende Lux.
Nieuw gekocht? ;D

Ik doe het met een C-02 en 2 M-02's.
Klinkt ook wel lekker i.c.m. Kef 104/2

Nog geen animo gehad om maar de M03 te upgraden?
Zelf heb ik de 02 nog nooit gehoord, maar de M03... Mmmmmm ben er helemaal weg van.
Ook mooie digitale klokjes ipv de analoge ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10