Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

cftsang

Heb een Dussun V6i thuis, maar zit voorlopig nog zonder een cd speler <zucht>
Samsung 46A656 | Shanling CD300 | Advance Acoustics MAA705 (2x) | Advance Acoustics MPP205 | Pro-ject RPM 5 | Onix 1.8 |

digitalmind

Een AVM V3 voorversterker:
(geleend plaatje)

En een Nelson Pass Aleph M kloon als eindtrap:

Klasse A, 20 watt per kanaal. Oftewel, mijn kachel. :)

Maximus_Aurelius

Citaat van: digitalmind op juni 13, 2007, 15:11:45
Een AVM V3 voorversterker:
(geleend plaatje)

En een Nelson Pass Aleph M kloon als eindtrap:

Klasse A, 20 watt per kanaal. Oftewel, mijn kachel. :)

Heel mooi.Alweer eentje die een AVM versterker heeft.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

digitalmind

Dank, en sinds eergisteren eindelijk met alle werkende inputs. Tot voor kort deden alleen de Tape loops het.
De vorige eigenaar (van wie ik hem gratis heb mogen ontvangen en daar mijn eeuwige dank voor heeft! :) ) heeft hem met een computer gebruikt welke een te hoge spanning uit gaf, en zo wat opamps heeft doorgebrand. Maandag een oscilloscoop gekocht, en ben die avond gelijk gaan prikken. Best snel het probleem kunnen vinden, dus ben daar erg blij mee. Wel vreemde opbouw trouwens, de twee Tape inputs worden via een apart circuit verwerkt wat gewoon hetzelfde is als dat van de rest.

Zee

Welke opamps worden er in de AVM gebruikt?
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

digitalmind

Citaat van: Zee op juni 13, 2007, 17:07:23
Welke opamps worden er in de AVM gebruikt?

De opamps die vervangen moesten worden zijn Burr Brown OPA604AP's, maar er zitten nog andere in welke ik even niet kan herinneren. Begon in ieder geval ook met OPA6xx. De eerste 2 opamps zijn een soort buffers, waarvan één van deze twee dus stuk was. Verderop zitten er voor elk kanaal nog een opamp.

Er zijn wel meerdere modificaties gedaan aan de mijne (en niet door mijzelf... dus weet niet precies wat). Onder andere is de balans pot gebypassed, is er wat veranderd aan de voeding (hoewel de condensatoren standaard lijken), en zijn alle opamps gesocket en daarom denk ik ook vervangen. Kan wel foto's plaatsen/sturen als je wilt. :)

Sjaudio

digitalmind

Originele maat beschikbaar op www.iamrik.com/htforum/

Wel een beetje een 56k-killer.  ;D

Het missende opampje is van de Tape loops. Ik heb die even in de socket voor de rest van de inputs zitten zodat ik die kan gebruiken tot ik de bestelde opamp binnen heb. :)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

digitalmind

Dank. Moet alleen nog een beetje wennen aan mijn nieuwe 50mm lens. Sommige foto's zijn scherp, andere weer totaal niet.  :P

Audiofiel

Citaat van: digitalmind op juni 13, 2007, 21:08:00
Dank. Moet alleen nog een beetje wennen aan mijn nieuwe 50mm lens. Sommige foto's zijn scherp, andere weer totaal niet.  :P

In je geplaatste foto's staat geen EXIF-informatie, dus ik kan je niet helpen in deze. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

digitalmind

Volgende keer maar gewoon lekker laten autofocussen. :)

VIP

Hier gebruik ik een maransje.

bevalt me tot op heden nogwel en wil eigenlijk de hele reeks.
platenspeler (die ook erg mooi is, etc...)

Groet.

VIP
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Dreamzzz

Is die blauwe verlichting niet heel erg irritant ??? :-X

pburmie

Hoi, hierbij twee plaatjes van mijn versterker (Burmester 032 met 911 bovendeksel):
(de grindvloer weerspiegelt een beetje in het chroom)

Waarom? Tja, verschrikkelijk mooi om te zien maar nog veel mooier om te horen. Zoveel souplesse, muzikaliteit, doortekening, warmte en zo onwaarschijnlijk degelijk gebouwd. In deze uitvoering staat er slechts één in Nederland en inderdaad..........die staat hier. Als speakers wordt een set Acoustat 1+1 panelen gebruikt uit 1986 met Medallion Transformers. Hele lastige jongens vanwege hun grillige impedantieverloop tot beneden de 1,5 Ohm maar voor de kerncentrale uit Berlijn geen enkel probleem.

Peter
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

mikeske

Citaat van: pburmie op juni 16, 2007, 09:23:41
Hoi, hierbij twee plaatjes van mijn versterker (Burmester 032 met 911 bovendeksel):

Waarom? Tja, verschrikkelijk mooi om te zien maar nog veel mooier om te horen. Zoveel souplesse, muzikaliteit, doortekening, warmte en zo onwaarschijnlijk degelijk gebouwd. In deze uitvoering staat er slechts één in Nederland en inderdaad..........die staat hier. Als speakers wordt een set Acoustat 1+1 panelen gebruikt uit 1986 met Medallion Transformers. Hele lastige jongens vanwege hun grillige impedantieverloop tot beneden de 1,5 Ohm maar voor de kerncentrale uit Berlijn geen enkel probleem.

Peter

heel mooi zeg, heb je nog meer foto's van je set ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Audiofiel

Citaat van: pburmie op juni 16, 2007, 09:23:41

Eindelijk foto's! Nu willen we ook de Acoustats zien die op de Burmester zitten... :D

Klinkt zo'n grindvloer niet erg hard? ::)

pburmie

Citaat van: mikeske op juni 16, 2007, 10:33:12

heel mooi zeg, heb je nog meer foto's van je set ?

Nog een paar:

De Transrotor ZET-3 draaitafel is 3 weken geleden besteld en wordt over 2 weken verwacht. De rest van de set vind je eigenlijk op bovenstaande foto's. Ik speel namelijk vanaf harddisk en NIET van CD. De Sonos ZP80 is daarvoor verantwoordelijk. Het digitale signaal gaat naar de Stello DA220MKII externe DAC (linksonder in meubel) en het analoge signaal gaat hiervandaan naar de Burmester. That's all en binnenkort dan de Transrotor ZET-3.

Hopenlijk heb je hiermee een beetje een idee hoe of wat. Dus geen rekken vol met spullen, maar minimalisme ten top met maximalisme in geluidskwaliteit. Weer eens een andere benadering, toch?

Peter

pburmie

Citaat van: pburmie op juni 16, 2007, 10:51:33
Nog een paar:

De Transrotor ZET-3 draaitafel is 3 weken geleden besteld en wordt over 2 weken verwacht. De rest van de set vind je eigenlijk op bovenstaande foto's. Ik speel namelijk vanaf harddisk en NIET van CD. De Sonos ZP80 is daarvoor verantwoordelijk. Het digitale signaal gaat naar de Stello DA220MKII externe DAC (linksonder in meubel) en het analoge signaal gaat hiervandaan naar de Burmester. That's all en binnenkort dan de Transrotor ZET-3.

Hopenlijk heb je hiermee een beetje een idee hoe of wat. Dus geen rekken vol met spullen, maar minimalisme ten top met maximalisme in geluidskwaliteit. Weer eens een andere benadering, toch?

En hier nog een met de Acoustats in beeld (beetje vervormd door lens, maar ach....)

Peter

pburmie

Citaat van: Audiofiel op juni 16, 2007, 10:48:53
Eindelijk foto's! Nu willen we ook de Acoustats zien die op de Burmester zitten... :D

Klinkt zo'n grindvloer niet erg hard? ::)

Dat valt mijns inziens wel mee. Althans ik ondervind het niet als hard ofzo. Onder de Acoustats ligt een aantal honingraatblokjes ter ontkoppeling. Welicht dragen die in positieve zin bij tot het geheel.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost