Project: RD Kenius

Gestart door Peerless Monster, augustus 10, 2005, 22:48:16

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: fgroen op april 18, 2006, 12:00:19
Errug gaaf. Komt mooi uit, die meubel panelen. Is een prima idee....  O0

;)... Breng ik je op ideeen?
Ik heb het al wel vaker gezien.
Tony heb ik dit hout volgens mij ook al zien gebruiken.
En ook eucalyptus, wat ik persoonlijk te druk vind en daarom deze heb ingeruild voor dit hout:
http://www.hifi-luidsprekers.nl/
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Peerless Monster

Citaat van: sphere op april 18, 2006, 12:18:53
Ploatie!

Yep, jullie zijn ook detaillisten en perfectionisten he ;).
Maar dat gaat helemaal goed komen ;).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

R

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 12:26:40
Yep, jullie zijn ook detaillisten en perfectionisten he ;).

Jups...idd O0

Bart_M

Mooi gebouwd, maar check dit nog even:

Peerless Monster

Citaat van: Bart_M op april 18, 2006, 12:44:49
Mooi gebouwd, maar check dit nog even:

Tsja zo heb ik het filter gekocht ;).
Is het misschien mogelijk om hem af te schermen door iets heel simpels?
Ga er nu niet aan lopen solderen.

Audiofiel

Ik wil je wel helpen met het hersolderen van het filter, Rens. Aangezien je zoveel energie en tijd in de kasten hebt gestoken, mag je filter ook wel ietsje beter zijn dan een standaardprint toch?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

sphere

Citaat van: Audiofiel op april 18, 2006, 12:52:57
Ik wil je wel helpen met het hersolderen van het filter, Rens. Aangezien je zoveel energie en tijd in de kasten hebt gestoken, mag je filter ook wel ietsje beter zijn dan een standaardprint toch?
Misschien in twee etappes dan, dat enge roze ding stinkt volgens mij.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Peerless Monster

Thnx Arjen! Dat is natuurlijk waar wat je zegt.
Dat worden weer leuke dagen/avonden ;).

Ik ga eerst de kasten afmaken Arjen en dan zullen we eens gaan kijken of er flink wat verbeteringen aangebracht kunnen worden.
Ik weet nu nog niet eens hoe die facetten gaan uitpakken (ik heb ze express maar wat kleiner gelaten) op het geluid.
Ik weet hoe de Format klinkt, maar ben wel heel erg benieuwd hoe ze klinken nu ze schuin staan, facetten hebben, uit hout bestaan en flink wat zwaarder zijn dan het origineel...

Peerless Monster

Citaat van: sphere op april 18, 2006, 12:57:05
Misschien in twee etappes dan, dat enge roze ding stinkt volgens mij.

Dat roze ding is gewoon een condensatortje hoor ;).
Jammer dat ik voorlopig niet in de buurt ben van de speakers (ik maak ze bij mijn schoonouders samen met mijn schoonvader), dus ik kan ook niet even kijken ;).

Bart_M

Ik denk ook dat je het filter beter helemaal kan herzien.
Misschien een paar betere C's...

bmateijsen

That explains alot... Verder wederom respect voor zo'n zelfbouwproject! Ziet er goed uit!

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 11:40:28
Overigens om in te spelen op dhr Mateijsen zijn opmerking over PMC...
De onderkant blijft niet open. Ik moet daar nog iets op gaan verzinnen.
Voor de verzwaring ga ik daar waarschijnlijk een halve tegel inleggen en ook met schuine kanten afwerken.
De onderkant is ook zo hoog om toch nog volume te kunnen snoepen voor de kast en bovendien kwam het zo practischer uit met de lengte van de planken.
De bovenkant loopt bijvoorbeeld gewoon horizontaal, maar de tegenovergestelde kant loopt ook onder een hoek van 9 graden...
Het moet natuurlijk wel een eigen ontworpen kast blijven he ;)...

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op april 18, 2006, 13:02:11
That explains alot... Verder wederom respect voor zo'n zelfbouwproject! Ziet er goed uit!

Thnx!!!!!!
Maar je hebt idd gelijk dat hij nu lijkt op een PMC met die opening eronder... ;).
Maar dat verandert dus nog ;).

Peerless Monster

Citaat van: Bart_M op april 18, 2006, 13:00:53
Ik denk ook dat je het filter beter helemaal kan herzien.
Misschien een paar betere C's...

Tsja, alles kan altijd beter.
Ik weet niet of je er veel uit kan halen door andere componenten erbij te gaan zetten.
Plus ik zit natuurlijk ook met de ruimte in de kast, die is minimaal. Het past nu precies, maar misschien dat het compleet veranderd kan worden, want de format gaat natuurlijk wel wat jaren mee...

Grtz,
Rens

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 12:57:33
Ik ga eerst de kasten afmaken Arjen en dan zullen we eens gaan kijken of er flink wat verbeteringen aangebracht kunnen worden.

Het is mooi als je direct met een goed filter start, maar misschien is het inderdaad slimmer om ze eerst af te maken en aan het geluid te wennen.

Des te meer zul je versteld staan wat een aantal andere onderdelen en aanpassingen in het filter zullen doen. Een verbazing die je niet zou hebben als je de tips direct ter harte zou nemen. Gewoon in een later stadium doen dus. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 12:59:08
Dat roze ding is gewoon een condensatortje hoor ;).

Die roze is een condensator. Maar wel een hele valse! ;D

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op april 18, 2006, 13:14:16
Die roze is een condensator. Maar wel een hele valse! ;D

Hoezo?
Omdat ie rood is?
Tell me...

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 13:15:50
Hoezo?
Omdat ie rood is?
Tell me...

Omdat Joling hem nog heeft gebruikt: "Oooh, ik heb er de kracht niet meer voor"! :-X

Nee, omdat het een elco is en die klinken sowieso rot in een filter. ;)

Elmo1234

Erg vaak reageer ik hier niet, maar ik kan het nu echt niet laten. Mooi gedaan!

Dat 'echte' hout ziet er toch een stuk beter uit dan gewoon gelakt mdf, en wit is een erg mooie kleur voor de speakers :).

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op april 18, 2006, 13:17:40
Omdat Joling hem nog heeft gebruikt: "Oooh, ik heb er de kracht niet meer voor"! :-X

Nee, omdat het een elco is en die klinken sowieso rot in een filter. ;)

Dat kan wel kloppen dat het een Elco is. Ik heb het filter wel eens vaker bekeken en inderdaad dat die roze een Elco is. Dat vond ik al vreemd volgens mij. Er begint me weer iets te dagen. Dat je dat zo weet ;).

Peerless Monster

Citaat van: Elmo1234 op april 18, 2006, 13:28:44
Erg vaak reageer ik hier niet, maar ik kan het nu echt niet laten. Mooi gedaan!

Dat 'echte' hout ziet er toch een stuk beter uit dan gewoon gelakt mdf, en wit is een erg mooie kleur voor de speakers :).

Erg bedankt.
Ter zijner tijd worden ze waarschijnlijk weer verkocht net zoals de Mission Remake, dus begin maar alvast te sparen ;).

sphere

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 13:11:00
Tsja, alles kan altijd beter.
Ik weet niet of je er veel uit kan halen door andere componenten erbij te gaan zetten.
Sorry, maar dit grenst aan het audiomane. Wel geloven in het hoorbare verschil tussen keukenblad(?) en MDF, maar twijfels hebben over je filter upgraden met fatsoenlijke componenten die deze speaker verdient.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Peerless Monster

Citaat van: sphere op april 18, 2006, 14:11:22
Sorry, maar dit grenst aan het audiomane. Wel geloven in het hoorbare verschil tussen keukenblad(?) en MDF, maar twijfels hebben over je filter upgraden met fatsoenlijke componenten die deze speaker verdient.

Ik twijfel in die mate dat ik weet dat het idd beter zal klinken (ik heb verschillen in filters gehoord). Maar om nu een component te vervangen op het filter is iets anders denk ik. Het hoeft niet per se beter van te gaan klinken.
Je zou dan het filter ontwerp gewoon moeten veranderen en daar ben ik geen ster in. Het zou wel practisch zijn, want dit model heb ik single wired uitgevoerd. en dus een single wire ontwerp van het filter zou wel goed uitkomen.
Maar het is wat audiofiel zegt, ik wil eerst de kast gewoon bouwen en beluisteren hoe het gaat klinken. Daarna zien we maar weer...
Dat hout verschillend klinkt als MDF is toch wel te horen dacht ik zo.

Deleted member

Hey Peerless!

Ziet er erg mooi uit, veel beter dan de "saaie" standaard Format kast!!  :o

Zoals je weet heb ik ook de Formats maar ik gebruik ze nu als rears. Ik heb de filters behoooooorlijk aangepast (MKP Plus C's, grote trafokernen en Tritec luchtspoelen) maar nu ze bij mij als rears staan vind ik dat niet meer zo belangrijk en zou ik net zo goed met de standaard filters af kunnen dus mocht je interesse hebben in de componenten op mijn filter of bijvoorbeeld een ruil willen maken van jouw originele filters voor die van mij (met kleine bijbetaling) dan moet je me maar een PB'tje sturen! Wellicht is het soldeerwerk niet helemaal naar je smaak maar dan kan je de boel eventueel natuurlijk nog hardwiren.

Zie ook hier wat ik heb gebruikt: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32090.msg470276#msg470276

Succes met de verdere bouw!!

Groet,

Antoine.

Peerless Monster

Citaat van: Antoine op april 18, 2006, 21:23:19
Hey Peerless!

Ziet er erg mooi uit, veel beter dan de "saaie" standaard Format kast!!  :o

Zoals je weet heb ik ook de Formats maar ik gebruik ze nu als rears. Ik heb de filters behoooooorlijk aangepast (MKP Plus C's, grote trafokernen en Tritec luchtspoelen) maar nu ze bij mij als rears staan vind ik dat niet meer zo belangrijk en zou ik net zo goed met de standaard filters af kunnen dus mocht je interesse hebben in de componenten op mijn filter of bijvoorbeeld een ruil willen maken van jouw originele filters voor die van mij (met kleine bijbetaling) dan moet je me maar een PB'tje sturen! Wellicht is het soldeerwerk niet helemaal naar je smaak maar dan kan je de boel eventueel natuurlijk nog hardwiren.

Zie ook hier wat ik heb gebruikt: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32090.msg470276#msg470276

Succes met de verdere bouw!!

Groet,

Antoine.

Bedankt voor die mogelijkheid Antoine.
Ik ga daar eens over na denken als de kasten klaar zijn.
Ik weet natuurlijk niet wat het effect gaat zijn van het gewone filter.
De speakers zijn wel zo gebouwd dat het filter te vervangen is, alleen is hetallemaal wel krap gebouwd... ;)
Ik zal me eens verdiepen in jouw thread in eerste instantie.

Groet,
Rens

PS dat soldeerwerk tsja dat kan natuurlijk beter he Antoine ;)
Hardwiren zou natuurlijk het mooiste zijn...

Guido

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 11:23:48
En dan het filter...

Gisteren is een eerste aanzet gezet om de kabels aan te sluiten.
Voor de interne bekabeling gebruik ik de MH-750 MIT kabel. Een kabel waar ik jaren van weg ben geweest en nu mag ik hem gaan toepassen in mijn speaker... Prachtig. ;).

das toch niet mijn kabel?