Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

Grindtegel

Vanavond Casshern, Japans SF spectakel die eindelijk op dvd uit is (in Japan welteverstaan)

trailertje:  http://www.apple.com/jp/quicktime/trailers/casshern_large.html

Mijn verwachtingen zijn heel hoog, ik hoop dat de film het waarmaakt
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Sjors

Citaat van: Grindtegel op oktober 29, 2004, 19:39:54
Vanavond Casshern, Japans SF spectakel die eindelijk op dvd uit is (in Japan welteverstaan)

trailertje:  http://www.apple.com/jp/quicktime/trailers/casshern_large.html

Mijn verwachtingen zijn heel hoog, ik hoop dat de film het waarmaakt

En hoe was i?

Groet, Sjors

Grindtegel

Indrukwekkend, maar wel een beetje vaag (zoals wel vaker bij Oosterse films).

Wat het in ieder geval wel is, een visueel spectakel. De regisseur heeft zowat alle filmische technieken en filters gebruikt in deze film, misschien wel iets teveel. Maar apart is het in ieder geval. De beeldkwaliteit verschilt ontzetttend hierdoor, wat het wat onrustig kijken maakt, mede door de supersnelle editting stijl.

Het geluid is ook lekker vet (DTS track) maar de muziek vind ik niet zo goed gekozen.

Verhaal is zoals ik zei nogal ingewikkeld, het is een soort van real life manga die bol staat van de thematiek met veel verwijzingen naar het fascisme en de 2e wereldoorlog.

Zware kost, niet makkelijk maar wel lekker. Een cijfer durf ik er echter (nog) niet aan te geven.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Sjors

Citaat van: Grindtegel op oktober 30, 2004, 00:29:42
Indrukwekkend, maar wel een beetje vaag (zoals wel vaker bij Oosterse films).

Wat het in ieder geval wel is, een visueel spectakel. De regisseur heeft zowat alle filmische technieken en filters gebruikt in deze film, misschien wel iets teveel. Maar apart is het in ieder geval. De beeldkwaliteit verschilt ontzetttend hierdoor, wat het wat onrustig kijken maakt, mede door de supersnelle editting stijl.

Het geluid is ook lekker vet (DTS track) maar de muziek vind ik niet zo goed gekozen.

Verhaal is zoals ik zei nogal ingewikkeld, het is een soort van real life manga die bol staat van de thematiek met veel verwijzingen naar het fascisme en de 2e wereldoorlog.

Zware kost, niet makkelijk maar wel lekker. Een cijfer durf ik er echter (nog) niet aan te geven.

Mooie review ;) op deze manier krijg je eenbeetje een idee, bedankt 8)

Groet, Sjors

Oracle

Citaat van: Christiaan Sauer op oktober 29, 2004, 18:48:19
Klopt :)
En de kans is toch eigenlijk vrij klein dat ik er vanavond aan toekom. Komende week tentamenweek, en vandaag minder kunnen doen dan ik had gewild.

Toch snel maar eens kijken! De soundtrack van Amelie hoort tot de favo cd's van mijn vrouw! De film zelf hebben we ook al een paar keer gezien... :)

Delilcatessen van de dezelfde regisseur is trouwens ook een aanrader!

Groet,
Mark

FrankB

Gisteren "Being John Malkovich" gezien, wat een heerlijke film  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Point7

gisteren gekeken naar

Starship Troopers 2: Deze viel best mee. Ik wou die eerst niet huren omdat ik dacht dat het echt een low budget B-film sequel zou zijn, maar ik hoorde toch van iemand dat die niet zo slecht is en inderdaad ik vond em ook niet slecht. Het verhaal en plot zie je al van mijlen ver aankomen, maar het blijft toch een leuke Sci-Fi/actie movie.
De geluidstrack is wel extreem HARD opgenomen. Ik moest het volume op mijn HT een paar dB lager zetten want de LFE druk werd me wat teveel.  ;)

Spartan: Thriller met Val Kilmer. Weer een typische "Amerikaanse overheid complot thriller". Leuk als huur DVD, niet sterk genoeg om te kopen.

CU
Jurgen

Music Server met JRiver --> SMSL RAW-DAC1 -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

searcher

Citaat van: Christiaan Sauer op oktober 29, 2004, 16:04:15
Wellicht vanavond eindelijk de kans om Amelie eens op te zette.

Hannibal was al onaardig maar jij wint het,.... :D

MvrGr Searcher

VlisChris

Oracle

Finding Nemo nog maar eens gekeken...

Wat een fantastisch mooi animatie-film is dat toch!

Diep, heel diep respect voor de makers!!  O0

Was overigens al de 3e keer.. ;D

Groet,
Mark

Sjors

Vanavond Die Hard 2 gekeken, overgins ook niet de eerste keer ;D maar hij blijft goed  alhoewel 1 en 3 de voorkeur heeft O0

Groet, Sjors

Toewan

Gisteren Taxi 1 en 2 gekeken, leuke Franse films. :)

Sjors

Citaat van: Toewan op oktober 31, 2004, 02:24:43
Gisteren Taxi 1 en 2 gekeken, leuke Franse films. :)

Typische franse humor  :D ik kan er wel om lachen  ;)

Groet, Sjors

VlisChris

Gister dan eindelijk Amelie gekeken.
Wat een ontzettend gave film is dat :D Heel droog, heel mooi, cinematografisch erg mooi gedaan, etc etc. Krijgt toch wel een 7.5 van me.

Biite

Zojuist 'The last samurai' gezien

en straks gaat er een nog nader te maken keuze (door vrouwlief) in de DVD-speler.
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

Oracle

Citaat van: Christiaan Sauer op oktober 31, 2004, 19:58:24
Gister dan eindelijk Amelie gekeken.
Wat een ontzettend gave film is dat :D Heel droog, heel mooi, cinematografisch erg mooi gedaan, etc etc. Krijgt toch wel een 7.5 van me.

Ben blij dat je hem leuk vond! :) Voor mij persoonlijk krijgt de film dan toch wel een 9, vanwege de cinematographie (zoals jij ook zegt), maar ook vanwege de muziek, het verhaal, de humor, en de sfeer... Ik weet niet waarom, maar ik word gewoon altijd vrolijk van die film!

Zelf heb ik vanavond Ronin gekeken. Gemiddeld geluid, gemiddeld beel, maar superieure achtervolgings-scenes! Wat dat betreft is het een van de beste films! En dan ook nog met enkel europese auto's!!  O0

Groet,
Mark

BOUBOU

Gister avond 21grams gekeken.
Bijna tegen het einde van de film dachten we het allemaal te snappen, maar het bleek toch net iets anders uit te pakken   ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

darkhammer

gistern troy gekeken. eergistern underworld bijde erg goed.
vooral het laag in underworld is leuk.

VlisChris

CiteerIk weet niet waarom, maar ik word gewoon altijd vrolijk van die film!
Vooral die acties met de groenteboer heb ik me een paar keer helemaal suf om gelachen ;D ;D ;D Echt werkelijk schitterend ;D
Vanavond denk ik dat ik me nog eens ga bescheuren ;D
Eerst Radar kijken, en daarna That's My Bush.
Radar heeft geen uitleg nodig (hifiklapper.nl) en That's My Bush is een programma op RTL5 waarin Bush volledig voor lul wordt gezet op een erg grappige manier. Werkt zeer aanstekelijk op je lachspieren ;D

Roland

Wim Drees was de held ;)

Ik heb net White Chicks gekeken ... soms zo droog ... damn  ;D ;D

Grindtegel

Heb zojuist genoten van de Bikini Destinanations Fantasy Adult in glorieus HD   8)

En de transfer mocht er natuurlijk ook wezen  ;)

Grindtegel

Dark Blue in een fantastische HD transfer. De film is ook heel goed!

blue-eyes

Gisteren Shrek II gekeken, weer ouderwets gelachen.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Martin_M

Citaat van: Blue-Eyes op november  6, 2004, 11:02:07
Gisteren Shrek II gekeken, weer ouderwets gelachen.

Hé wij ook. Toeval of toch niet ;D
Was gezellig Blue ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

BOUBOU

Eergisteren Dawn of the Dead maar eens laten rond tollen in de dvdspeler.

Gisteren was SleepStalker aan de beurd.
Het verhaal ging me net iets te langzaam.
En de acteurs leken me niet bijster slim  ::)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub