Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

AnubisNefer

Oblivion
Ondanks de mooie beelden, heerlijke sound, Tom Cruise en Morgan Freeman heeft deze film mij niet kunnen boeien. Voelde een beetje zielloos aan.

New World

De grootste criminele syndicaat van Zuid Korea word alsmaar groter en de politie wil er maar al te graag wat aan doen. Als plotseling de hoofd van ''Goldmoon'' overlijdt, begint er intern een titanenstrijd om de felbegeerde plaats.

Echter heeft de politie dit keer een troef in handen, zal het hem lukken om het syndicaat ten onder te brengen of niet? Deze ''gangster'' film is geregisseerd door de schrijver van 'I saw the Devil'' en ''The Unjust'' en word bijgestaan door oa. Min-Sik Choi (hoofdrolspeler van Oldboy)

De film is pakkend vanaf het begin, althans voor mij.... is met een juiste ''pace'' geschoten en je voelt gelijk de opbouw van de regisseur wat naar mijn inziens gewoon perfect aanvoelt. Zoals in veel aziatische films kan het zijn dat je op een bepaald moment het even niet snapt, echter is dit bij deze film totaal niet zo, het voelt zelfs bijna westers aan. Alleen heeft het aziatische toch de hogere hand, gelukkig maar. En dat zie je vooral richting de apotheose waar de wereldberoemde ''gang-naar-lift-scene-met-hamer'' van Oldboy bijna kinderspel lijkt. :D

Ik heb werkelijk genoten van deze film en heb opnieuw een koreaans parel kunnen toevoegen aan mijn collectie.

8/10
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

alexander2

Citaat van: AnubisNefer op juli 27, 2013, 08:34:02
Oblivion
Ondanks de mooie beelden, heerlijke sound, Tom Cruise en Morgan Freeman heeft deze film mij niet kunnen boeien. Voelde een beetje zielloos aan.

New World

De grootste criminele syndicaat van Zuid Korea word alsmaar groter en de politie wil er maar al te graag wat aan doen. Als plotseling de hoofd van ''Goldmoon'' overlijdt, begint er intern een titanenstrijd om de felbegeerde plaats.

Echter heeft de politie dit keer een troef in handen, zal het hem lukken om het syndicaat ten onder te brengen of niet? Deze ''gangster'' film is geregisseerd door de schrijver van 'I saw the Devil'' en ''The Unjust'' en word bijgestaan door oa. Min-Sik Choi (hoofdrolspeler van Oldboy)

De film is pakkend vanaf het begin, althans voor mij.... is met een juiste ''pace'' geschoten en je voelt gelijk de opbouw van de regisseur wat naar mijn inziens gewoon perfect aanvoelt. Zoals in veel aziatische films kan het zijn dat je op een bepaald moment het even niet snapt, echter is dit bij deze film totaal niet zo, het voelt zelfs bijna westers aan. Alleen heeft het aziatische toch de hogere hand, gelukkig maar. En dat zie je vooral richting de apotheose waar de wereldberoemde ''gang-naar-lift-scene-met-hamer'' van Oldboy bijna kinderspel lijkt. :D

Ik heb werkelijk genoten van deze film en heb opnieuw een koreaans parel kunnen toevoegen aan mijn collectie.

8/10

New world is een Koreaanse topper de director is dezelfde man achter I saw the devil.

Raphie

Kung Fu actie? met veel Matrix actige vertragingen?
JBL PRX Power!

alexander2

Citaat van: Raphie op juli 27, 2013, 11:07:15

Oh nee absoluut niet het is echt een Koreaanse film waarvan je het eerste uur denkt waar gaat dit naartoe.
Je denkt even zelfs dat je naar een slap stick zit te kijken maar geloof mij dat moment is zo voorbij. :D
Omdat ik veel Chinese en Koreaanse trackers tot mijn beschikking heb kijk ik met regelmaat naar dit soort films.

Raphie

BitHDTV staat er ook vol mee, maar na de Raid Redemption een half jaar geleden nog eens geprobeerd te hebben, kom ik toch tot de conclusie dat oosterse thrillers en "gore" niet echt mijn ding zijn. 
JBL PRX Power!

alexander2

Citaat van: Raphie op juli 27, 2013, 11:15:46
BitHDTV staat er ook vol mee, maar na de Raid Redemption een half jaar geleden nog eens geprobeerd te hebben, kom ik toch tot de conclusie dat oosterse thrillers en "gore" niet echt mijn ding zijn.

Serbuan maut ( Raid ) is geen Koreaanse film. ;)
Je moet je toch is gaan verdiepen in dit genre er zitten hele goede films tussen.
Vergeet de Chinese meuk en Thaise meuk.
Japan maakt ook goede films vooral de drama;s kunnen meeslepend zijn.
Maar ja ik ben dan ook een slapjanus. :D

Zymotic

Citaat van: Raphie op juli 27, 2013, 11:07:15

Kung Fu Panda?

AnubisNefer

Citaat van: alexander2 op juli 27, 2013, 10:39:14
New world is een Koreaanse topper de director is dezelfde man achter I saw the devil.

No shit Sherlock  :D Als je goed leest, zie je dat het in mijn tekst staat... Ik vind New World eigenlijk net zo goed als ''A Bittersweet Life'' , misschien zelfs beter.

Grindtegel

Ik vond New World wel aardig maar niet veel meer dan dan. A Bittersweet Life beetje hetzelfde nivo. Maar ik ben het er wel mee eens dat Koreaanse films over het algemeen tig keer beter zijn dat Chinese en Thaise producties.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

alexander2

Citaat van: AnubisNefer op juli 27, 2013, 11:55:41
No shit Sherlock  :D Als je goed leest, zie je dat het in mijn tekst staat... Ik vind New World eigenlijk net zo goed als ''A Bittersweet Life'' , misschien zelfs beter.

No shit Sherlock.....had even een opleving. :D
Las dwars door jouw inbreng heen omdat ik hier amper Koreaanse films lees. ;)

AnubisNefer

Citaat van: alexander2 op juli 27, 2013, 12:16:27
No shit Sherlock.....had even een opleving. :D
Las dwars door jouw inbreng heen omdat ik hier amper Koreaanse films lees. ;)
Ik post ook niet zo vaak hier, echter wel veel Koreaanse films gekeken... Vroeger stond de Japanse film in Azië op 1, maar de Koreanen zijn de Japanners al lang voorbijgestreefd.

De parels in mijn ogen.
- Spring, Summer, Fall, Winter and Spring
- Welcome to Dongmaekgol
- Mother
- Memories of Murder
- Oldboy
- A Bittersweet Life
- New World
- Taegukgi
- A Moment to Remember ( tranentrekker van jewelste, niet eerder zoveel emotie gevoeld tijdens een film)
- The Chaser
- I saw the Devil
- My Sassy Girl
- A Tale of Two Sisters
- Kimssi Pyoryugi (Castaway on the Moon) (Tom Hanks Cast Away, maar dan met meer impact ;-)

alexander2

Citaat van: AnubisNefer op juli 27, 2013, 13:46:56
Ik post ook niet zo vaak hier, echter wel veel Koreaanse films gekeken... Vroeger stond de Japanse film in Azië op 1, maar de Koreanen zijn de Japanners al lang voorbijgestreefd.

De parels in mijn ogen.
- Spring, Summer, Fall, Winter and Spring
- Welcome to Dongmaekgol
- Mother
- Memories of Murder
- Oldboy
- A Bittersweet Life
- New World
- Taegukgi
- A Moment to Remember ( tranentrekker van jewelste, niet eerder zoveel emotie gevoeld tijdens een film)
- The Chaser
- I saw the Devil
- My Sassy Girl
- A Tale of Two Sisters
- Kimssi Pyoryugi (Castaway on the Moon) (Tom Hanks Cast Away, maar dan met meer impact ;-)

A Moment to Remember ook hier even slik momenten gehad, gelukkig kijk ik dit soort films alleen 's nachts als mijn vrouw naast mij ligt te slapen. ;)

Is geen Koreaanse film maar Okuribito is ook zo een topper als het om drama gaat.

Moet ook nog beginnen aan Ni guang fei xiang aka touch of the light

http://www.trailer2.com/touch-of-the-light-ni-guang-fei-xiang-video_6f1ebd577.html

Deleted member

Vanavond ook Oblivion, eens kijken of m'n surround spullen nog werken want 't is al weer even terug!  :-[

Ronin79

Zoals de meeste wel weten, was ik jaren lang een film verzamelaar. Niet alleen verzamelde ik bijvoorbeeld
de meeste films uit de Hong Kong Legends serie (DVD). maar ook Asiamania en anderen. Hoewel ik bijna
niets meer kijk (de reden is bekend), heb ik alles nog wel behouden.
Wel koop ik nog wel eens wat BR Steelbooks om bepaalde collectie compleet te krijgen (Sci-Fi / Fantasy etc.)

Welke de beste Aziatische films zijn, de ik ooit heb gezien ... is lastig. Dit omdat ik er aardig wat heb,
en nog meer gezien heb. Mijn vader was vroeger al een groot fan, dus ik heb het niet van een vreemde.
Veelal hebben we dan ook Martial Arts / WuXia, Actie en soortgelijke films. Zelf ik heb ik nog wat andere gernes.

Hier zijn een paar leuke Aziatische films:

* The Man From Nowhere
* Musa The Warrior
* 13 Assassins
* The Legend Of The Shadowless Sword (Muyeong geom)
* A Battle Of Wits (Mo gong)
* Buchinmoo
* City Of Voilence (Jjakpae)
* Iron Monkey
* Moon Warriors
* Sukiyaki Western Django
* The Good, The Bad and the Weird
* The Host
* Old Boy
* The Enforcer aka. My father is A Hero
* Ip Man (1 en 2)
* Legandary Assassin
* SPL (Saat po long)

En ga zo maar door.  ;)

VTEC_genieter

Inderdaad, Koreaanse films/series zijn wat steviger gebouwd en gaan diep in het verhaal. In Hong Kong kijken veel mensen meer naar Koreaanse content op TV. Wat dacht je van de muziek? Ook veel mensen luisteren naar Koreaans muziek.
Hoe heet die bekende Koreaan met die zonnebril ook alweer die de paardendans doet?
En Super Junior (boyband) verovert Azië.
Maar laten we het over films hebben :)

Raphie,
Koreaanse films zijn echt goed! ;) :)
Je kan er goed mee janken.

Verder wacht ik op de nieuwste actiefilm met Donnie Yen:
Special Identity.
Wel Made in Hong Kong. ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

alexander2

Citaat van: VTEC_genieter op juli 27, 2013, 20:11:46
Inderdaad, Koreaanse films/series zijn wat steviger gebouwd en gaan diep in het verhaal. In Hong Kong kijken veel mensen meer naar Koreaanse content op TV. Wat dacht je van de muziek? Ook veel mensen luisteren naar Koreaans muziek.
Hoe heet die bekende Koreaan met die zonnebril ook alweer die de paardendans doet?
En Super Junior (boyband) verovert Azië.
Maar laten we het over films hebben :)

Raphie,
Koreaanse films zijn echt goed! ;) :)
Je kan er goed mee janken.

Verder wacht ik op de nieuwste actiefilm met Donnie Yen:
Special Identity.
Wel Made in Hong Kong. ;)

Noem je even iemand op Donnie Yen rocks!  :clapping: :clapping:

Oblivion zonet gezien.

Ronin79

Die Donnie Yen film, ziet er weer goed uit.
Beetje in de stijl van SPL, en Flash Point

Trouwens hij gaat mij spelen in de Crouching Tiger Hidden Dragon II (2014_
Hij speelt de personage Silent Wolf ... lijkt me duidelijk ;D

http://www.imdb.com/title/tt2652118/

Snutchz

Citaat van: SillentWolf op juli 28, 2013, 00:48:18
Crouching Tiger Hidden Dragon II (2014)
Wat heb ik van het eerste deel genoten  :inlove:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Dat was en is idd. een mooie film.
Vooral Ziyi Zhang zag er weer goed uit  ;)

VlisChris

Vanavond waarschijnlijk X-Men Origins: The Wolverine aanzetten.

Morgen denk/hoop ik Oblivion ook eens aan te zetten.

VTEC_genieter

Gisteren gekeken:

Europa Report,
Weer een sci-fi! :coffee:
Niet echt actie, maar wel spannend.....in de ruimte! :coffee:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Raymen

OBLIVION. Gezien.

GAAF.   8/10
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Zymotic

Olympus has fallen. Niet bij nadenken en gewoon genieten.

Raymond187

Citaat van: Zymotic op juli 29, 2013, 08:51:10
Olympus has fallen. Niet bij nadenken en gewoon genieten.
Gisteren ook gekeken. Was idd volop actie en weinig verhaal.

Leuk 6.5/10

katwax

Oblivion:
Zeer goed van beeld en geluid.
Verhaal vond ik matig tot zwak en zeker niet origineel.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543