Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

clipto

Eindelijk weer eens tijd gehad voor een film; Argo

Goede film, spannend vooral!
Jup, aanrader!
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

-madison-

Net klaar met Transformers: Revenge of the Fallen  8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

VlisChris

Vanavond How to Train your Dragon gekeken.
Hele aardige film. Niet meer, maar ook zeker niet minder. Bijzonder voorspelbaar ;) Maar daarom juist des te leuker :angel:

LittleNinja

Gisteren was het tijd voor Sinister en Zero Dark Thirty.

Sinister vond ik best een aardige film. Al vind ik het erg lastig de laatste tijd om een dergelijke film te beoordelen. Hij was spannend, muziek en geluid vond ik meestal erg goed gekozen, speelt zich eigenlijk maar af op één of twee locaties, er is nauwelijkse sprake van een cast, de boeman lijkt op één die we al kennen uit tig films voor deze en wie had het verwacht maar het heeft een open eind... Toch heb ik me geamuseerd en dat gebeurd niet veel meer met dit soort films.

Zero Dark Thirty is een ander verhaal.. Mijn vrouw haakte al snel af omdat de film erg traag is. Tja, wat verwacht je als je bijna 10 jaar in één film moet proppen? Dan gaat er een hoop tijd voorbij.. Ik vond het echter wel interessant om te blijven kijken. Uiteraard weet je dat het is gebeurd, maar heel eerlijk ik heb niet alle details onderzocht destijds. Voor mij was er dus een hoop nieuws te vinden in deze film en dat maakte hem leuk om te zien. Een koper? Nee, daarvoor zit er wat mij betreft toch wat te weinig gang in de 2,5 uur durende productie.

high-q

Citaat van: Raymond187 op maart  3, 2013, 14:55:30
Blu Ray rip Rise of the Guardians  :worship:
Ik heb thuis nog nooit zo van en film genoten. het verhaal, visuals en vooral audio  :inlove:

Audio spoor is TrueHD, maar wat een mooi surround zeg :popcorn: LFE is perfect mooi subtiel aanwezig (of is dat ARC die nu ze werk goed doet  O0 ) Maar het geluid ik was gewoon in trance zo genoten.... de hele film door. Ik heb zelfs de aftiteling afgekeken....heb ik nog nooit gedaan :D

En visuals de kleuren zijn altijd erg mooi met animatie van Dreamworks, maar nu is er ook een kleur die niet zo heel vaak gebruikt wordt met daarbij komende geluids effecten  :wub:

Gister ook de BD25 re-encode binnengehaald met de Dolby True HD soundtrack. Sluit me helemaal bij bovenstaande aan, geluid in deze film was echt geweldig! Verder een leuk verhaal met leuke karakters. Verder ging de sub flink te keer voor een animatiefilm ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kjelt

Zaterdag "The Words" gekeken, goede film voor de drama en goed verhaal liefhebber.
Niet aan te raden voor de aktie-fan. Ik geef hem meer dan imdb: een 8.

Patje4

Vanavond Divorce kijken omdat gister niet ging. Verder ben ik trilogie van godfather 140 gb aan het downloaden. Volledige bd. Ik schaam me bijna om te zeggen dat ik de films nog nooit gezien heb :confused:
-Onkyo TX-NR709-Kef Q11-Kef IQ6C-Samsung UE55D7000- Epson TW-3200- Optoma 92 inch-HTPC-PS4-Wii U-Dreamcast

Martijnst1990

Even een episode Modern Family S1 terwijl de nieuwe Top Gear word gedownload.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

alexander2

Citaat van: Patje4 op maart  4, 2013, 16:47:43
Vanavond Divorce kijken omdat gister niet ging. Verder ben ik trilogie van godfather 140 gb aan het downloaden. Volledige bd. Ik schaam me bijna om te zeggen dat ik de films nog nooit gezien heb :confused:

Ja je moet je kapot schamen.
Voor straf alle3 de delen achter elkaar kijken. :D

LittleNinja

Ik heb ze vast ooit gezien... Maar ik heb geen flauw benul of ik ze ooit goed gevonden heb. Misschien ga ik ze maar eens op BD kopen.

..de trilogie van The Godfather..

modde239

Net gekeken naar Zero Dark Thirty vond het een erg goede film....8/10

jeroen19861

Via bol.com vannacht geinformeerd dat de blu-ray van Skyfall opgestuurd is, dus die kijk ik vanavond.

high-q

Gister The Hobbit gekeken. Vond hem wat minder goed dan ik had verwacht en af en toe zelfs iets te langdradig.
Het is een lange zit als je zo nu en dan de aandacht een beetje verliest.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LittleNinja

Ik las er eerst overheen, maar je moet je inderdaad schamen.. :P

Hangt er vanaf hoe laat je hem besteld hebt.. De beloftes op de site maken ze veelal niet waar! :nopompom:

Citaat van: jeroen19861 op maart  5, 2013, 08:36:28
Via bol.com vannacht geinformeerd dat de blu-ray van Skyfall opgestuurd is, dus die kijk ik vanavond.

Raymond187

Godfather 2 is mijn favo deel. Daarna deel 1. Deel 3 is dan weer stuk minder.

RubenV.

Citaat van: Raymond187 op maart  5, 2013, 10:33:43
Godfather 2 is mijn favo deel. Daarna deel 1. Deel 3 is dan weer stuk minder.

Ik heb ooit(jaar of 12 geleden) eens een stukje van deel 1 gekeken, maar ik vond het toen niet boeiend. Misschien moet ik 'm nog eens downloaden om de film nog eens een kans te geven.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

MVG

Citaat van: RubenV. op maart  5, 2013, 13:58:45
Ik heb ooit(jaar of 12 geleden) eens een stukje van deel 1 gekeken, maar ik vond het toen niet boeiend. Misschien moet ik 'm nog eens downloaden om de film nog eens een kans te geven.

Inderdaad, ik had ook precies hetzelfde, alleen wel afgekeken, weet nog dat ik het een erg lange zit vond. Deel 2 daarentegen vind ik een stuk beter, vlotter ook. Wellicht nu nog een kans geven. Maar je hoeft je zeker niet te schamen als je deze films nog niet gezien hebt. Staan mijns inziens ook veel te hoog in allerlei toplijsten. Steevast in top 10, en daar horen ze, vind ik dan, absoluut niet thuis. Kortom, overrated!

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

alexander2

Dan zijn jullie de enige 3 van heel Nederland. ;) :D

Martijnst1990

Citaat van: alexander2 op maart  5, 2013, 14:53:47
Dan zijn jullie de enige 3 van heel Nederland. ;) :D
Altijd al geweten dat ik speciaal was :D

Dedicated HT

MVG

Citaat van: Martijn90 op maart  5, 2013, 15:01:37

:withstupid:  :D

Edit: je zou je bijna schamen om te zeggen dat je ze over gewaardeerd vind. In mijn beleving wordt de status van deze films dan ook zo hoog gehouden door elkaar napraten. Dat heb ik althans ervaren in mijn kenniskring, als er tijdens borrelpraat over films gepraat wordt komt er onder een groepje mannen steevast de maffia film in voor, en iedereen vind dan ook steevast dat godfather koning is, omdat men simpelweg niet durft te zeggen dat het gewoon een oude suffe film is. Uiteraard zie ik wel dat de film goed is, maar je moet er maar net zin in hebben. Deel 2 vind ik véél leuker.

Raymond187

Citaat van: MVG op maart  5, 2013, 14:45:25
Kortom, overrated!
Zeker geen koffie gehad vanochtend  :blink:

Deel 2 had van mij wel 2 x zolang mogen duren.

je moet de film wel raten in zijn genre he. En daar zitten wel meer goeie in. Speciaal voor jou dan..... Scarface ook een topper  :headbanging:

Citaat van: MVG op maart  5, 2013, 15:08:36
en iedereen vind dan ook steevast dat godfather koning is,
homosapiens zijn ook  :shaun: volk

RubenV.

Citaat van: Martijn90 op maart  5, 2013, 15:01:37

:D

Citaat van: Raymond187 op maart  5, 2013, 15:46:24

je moet de film wel raten in zijn genre he. En daar zitten wel meer goeie in. Speciaal voor jou dan..... Scarface ook een topper  :headbanging:

Scarface vind ik wel erg vermakelijk. Deze ga ik sowieso nog een keer als blu ray aanschaffen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

alexander2

Citaat van: MVG op maart  5, 2013, 15:08:36
:withstupid:  :D

Edit: je zou je bijna schamen om te zeggen dat je ze over gewaardeerd vind. In mijn beleving wordt de status van deze films dan ook zo hoog gehouden door elkaar napraten. Dat heb ik althans ervaren in mijn kenniskring, als er tijdens borrelpraat over films gepraat wordt komt er onder een groepje mannen steevast de maffia film in voor, en iedereen vind dan ook steevast dat godfather koning is, omdat men simpelweg niet durft te zeggen dat het gewoon een oude suffe film is. Uiteraard zie ik wel dat de film goed is, maar je moet er maar net zin in hebben. Deel 2 vind ik véél leuker.

Over dat napraten dat heb ik altijd met Tarantino en meer van die zogenaamde artiesten die zooooooo geweldig zijn. :-X

MVG

Citaat van: Raymond187 op maart  5, 2013, 15:46:24

Met deel 2 ben ik het helemaal eens! Ja ik begrijp wat je bedoelt, als film in zijn genre is het goed, maar desondanks is deel 1 een duffe film, vind ik. Scarface een topper...in zijn genre zeker!  :clapping: (al vind ik die ook overrated, nog zo een van welke het stoer is om over te praten)

Citaat van: alexander2 op maart  5, 2013, 15:53:02

Over dat napraten dat heb ik altijd met Tarantino en meer van die zogenaamde artiesten die zooooooo geweldig zijn. :-X

Daar heb jij dan weer gelijk in vind ik, al kan ik Tarantino dan wel waarderen, jaren geleden begreep ik de gekte eromheen niet. Maar je hebt gelijk, wordt ook door napraten een bepaalde sfeer om gecreëerd.

Maar goed ot maar weer  :D Jurasic Park!