Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

Sonic Circle

Wat een audiovisueel overdonderend spektakel is The Avengers. De HD surround track op 7.1 is referentiemateriaal wat mij betreft. Samen met films als Tron en Inception laat dit horen wat er allemaal mogelijk is met een goede surround set. Beeld ook top.

Film zelf is natuurlijk prima popcorn vermaak voor ruim 2 uur. Vooral de vele one liners in de dialogen zijn smullen.

skank1

Citaat van: Sonic Circle op augustus 27, 2012, 12:38:04
Wat een audiovisueel overdonderend spektakel is The Avengers. De HD surround track op 7.1 is referentiemateriaal wat mij betreft. Samen met films als Tron en Inception laat dit horen wat er allemaal mogelijk is met een goede surround set. Beeld ook top.

Film zelf is natuurlijk prima popcorn vermaak voor ruim 2 uur. Vooral de vele one liners in de dialogen zijn smullen.

Net ook gezien. Super 9/10
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

clipto

Jup ik heb hem ook gekeken, en ook al heb ik 'maar' een Denon subwoofertje, het ding stond bij wijze van spreken te dansen door de kamer.  :worship:
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Grindtegel

Gisteren ook The Avengers in mijn Oppo gehad, maar ik krijg geen geluid uit mijn surrounds. Heel vreemd heb ik 1 keer eerder gehad bij Sleeping Beauty, die ook een 7.1 track heeft. Terwijl andere 7.1 dts-hd tracks het wel goed doen (zoals Toy Story 3 bijvoorbeeld).

Geen idee of het aan de Oppo ligt of aan mijn Meridian. Als ik het schijfje in mijn ps3 afspeel dan krijg ik wel geluid uit de surrounds (maar die gaat over de optical in en mijn  Oppo gaat analoog naar de Meridian zodat ik hd geluid krijg).

Iemand nog een idee? Ik heb nl. geen zin om uren te klooien om 1 film (ok 2 dan) goed te krijgen  :-X
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

HTip

Citaat van: Grindtegel op augustus 27, 2012, 19:02:34
Gisteren ook The Avengers in mijn Oppo gehad, maar ik krijg geen geluid uit mijn surrounds. Heel vreemd heb ik 1 keer eerder gehad bij Sleeping Beauty, die ook een 7.1 track heeft. Terwijl andere 7.1 dts-hd tracks het wel goed doen (zoals Toy Story 3 bijvoorbeeld).

Geen idee of het aan de Oppo ligt of aan mijn Meridian. Als ik het schijfje in mijn ps3 afspeel dan krijg ik wel geluid uit de surrounds (maar die gaat over de optical in en mijn  Oppo gaat analoog naar de Meridian zodat ik hd geluid krijg).

Iemand nog een idee? Ik heb nl. geen zin om uren te klooien om 1 film (ok 2 dan) goed te krijgen  :-X
Hoeveel speakers heb je en hoe staat je down-mix? In Speaker Configuration moet je die op 5.1 zetten als je geen surround backs hebt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Grindtegel

4.1 speaker setup, instelling staat idd gewoon goed (downmix naar 5.1) anders zouden andere 7.1 tracks het ook niet goed moeten doen. Vind het maar een vreemd probleem.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Robbo

Wie doet de downmix?  De Oppo of Meridian?    Lijkt mij dat het beste is om 5.1 door de Oppo uit te sturen en de Meridian de mix naar 4.1 te laten doen.

Grindtegel

Jup zo heb ik het idd staan, het rare is dat het (tot nu toe) allen bij Sleeping Beauty en The Avengers is voorgekomen, niet bij andere titels. Als het een verkeerde instelling was dan zou het toch op alle titels moeten gebeuren lijkt me. Ik kan me echter niet voorstellen dat het in de blurays zit, maar wat het dan kan zijn... geen idee. Nogmaals ik trek me er niet veel van aan want ik kijk die films wel via mijn ps3, dan heb ik wel gewoon surround sound, alleen geen hd sound maar daar kan ik wel mee leven.

Softpower

Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

htjan160756

Hallo,

ATM (2012)

Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller

90 minuten

geregisseerd door David Brooks
met Alice Eve, Josh Peck en Brian Geraghty

David Hargrove en Emily Brandt verlaten samen het kerstfeest op hun bedrijf.
Hun geïmproviseerde eerste date krijgt echter een onverwachte wending wanneer hun collega Corey vraagt om nog even te stoppen bij de geldautomaat.
Wat een simpele actie zou moeten zijn verandert in een wanhopige strijd om te overleven wanneer er een onbekende man opduikt.
Met de winterse temperaturen die onder het vriespunt duiken en met de ochtendzon nog ver weg, hebben ze geen andere keus dan het dodelijke kat-en-muisspel van de man mee te spelen.

7 / 10

Spoiler:
Spoiler
Weet iemand ook waarom deze aardige man dat doet?

Groetjes J@n

Gezien via mijn DUNE H1 Mediaplayer en Panasonic AE4000E projector op een 108Inc filmdoek.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Martijnst1990

Zometeen eerst een uurtje naar mijn werk voor overleg en de rest van de dag vrij, dus een mooie gelegenheid voor The Avengers, daar ik alleen thuis ben en de buren werken :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mradem

Breaking bad S5E7, Heisenberg gaat weer Losss :)

fugazi_2009

Jaws gekeken, zag er top uit op BD
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

skank1

Nu dan toch:

Pirates, band of misfits
Meer van verwacht
6/10
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Martijnst1990

Citaat van: Martijn90 op augustus 28, 2012, 07:01:19
Zometeen eerst een uurtje naar mijn werk voor overleg en de rest van de dag vrij, dus een mooie gelegenheid voor The Avengers, daar ik alleen thuis ben en de buren werken :D
Gewoon wow... :D Ik denk dat ik mijn buren voorlopig maar even niet onder ogen kom, wát een geweld in die film 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skank1

Zymotic

Everything must go. Klein 6je. Vond de film redelijk traag.

Skyfox

Vanmiddag gekeken naar Ghost Rider 2. Goed beeld en geluid, slecht verhaal. Geen aanrader. 4/10.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

jerrytoet

vanavond maar eens de laatste aflevering van de serie Sherlock (BBC) kijken  :thumbs-up:

htjan160756

Hallo,

The Avengers (2012)

Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction

143 minuten

geregisseerd door Joss Whedon
met Robert Downey Jr., Samuel L. Jackson en Chris Evans

The Avengers zijn een buitengewoon team van superhelden.
Wanneer een onverwachte vijand opduikt die een bedreiging vormt voor de wereldwijde veiligheid heeft Nick Fury (Samuel L. Jackson), directeur van de internationale vredesmacht S.H.I.E.L.D., een team nodig om de wereld te redden van de ondergang.
Dit team bestaat uit Iron Man (Robert Downey Jr.), Incredible Hulk (Mark Ruffalo), Black Widow (Scarlett Johansson), Thor (Chris Hemsworth), Hawkeye (Jeremy Renner) en Captain America (Chris Evans).

9.0 / 10

Groetjes J@n

Gezien via mijn DUNE H1 Mediaplayer en Panasonic AE4000E projector op een 108Inc filmdoek.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Skyfox

Heb vanavond genoten van The Expendibles (1). Heerlijke no-nonsense actiefilm met een zacht humoristisch sausje. En, zeker aan het einde, flink wat herrie. Sorrie buren... (7,5/10)
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

MVG

Citaat van: skyfox op augustus 29, 2012, 23:36:19
Heb vanavond genoten van The Expendibles (1). Heerlijke no-nonsense actiefilm met een zacht humoristisch sausje. En, zeker aan het einde, flink wat herrie. Sorrie buren... (7,5/10)

Met name die scene in die gangen met de automatische shotgun is fantastisch  ;D

Gister middag en avond achtereenvolgens: Bambi op blu ray, erg leuk, vooral bewondering voor de animatie van die tijd! Verder jammer dat het toch in 4:3 vertoond wordt.. Maar doet verder niets af aan de film..

Daarna 'The Incredibles' wat een fantastische animatie blijft dat toch, tot op heden nog niet op blu ray gezien. Geweldig! 8/10

Skyfox

Citaat van: MVG op augustus 30, 2012, 00:41:12
Met name die scene in die gangen met de automatische shotgun is fantastisch  ;D

Dat was inderdaad serieus bruut!

Martijnst1990

The Bourne Ultimatum gaat nu aan, dan ben ik weer helemaal bij voor Bourne Legacy :)

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: Martijn90 op augustus 30, 2012, 19:57:39
The Bourne Ultimatum gaat nu aan, dan ben ik weer helemaal bij voor Bourne Legacy :)
Was weer genieten, vind dit deel misschien wel de beste van de 3 8)

Nu nog even een stukje Phil Collins live in Montreux 2004 opstaan :)

Dedicated HT