Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

djaxx

Citaat van: Shadowfox op september  1, 2011, 18:24:00
laat potr 4 ook maar achterwege. Na een uurtje heb ik maar uit gezet. wat een teenkrommende film is dat zeg.

Ik vond hemù wel leuk, minste van de 4 maar wel vermakelijk.

Nooff

Thor ook gezien, magere 6. Geluid is leuk voor een knallende avond, de rest vond ik 'leuk' voor een keer. Fast 5 afgelopen week ook nog bekeken, stukken beter dan 3 en 4 en ook vermakelijker dan 2. Deel 1 blijft nog steeds de beste van de serie, maar met een film als deel 5 mag er van mij best nog een 6 komen om het af te maken.

JCL

Citaat van: maximus79 op september  1, 2011, 21:11:50
Net Thor gekeken op blu-ray.

Film: 8
Beeld: 10
Geluid: 10

Geluid is bizar goed!!! Misschien mijn nummer 1 soundtrack nu.  :headbanging:

Wat mij vooral opviel was de indrukwekkende bass! Het gaat erg laag en het volume van de bass is erg hoog. Kwa detail ook erg goed, b.v.
Spoiler
als Thor de brug kapot slaat hoor je ieder stukje "glas" breken

Perfectionist

Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Skyfox

Net Welcome to the Rileys gekeken. Mooie film, wel een beetje een bekend verhaal.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

jowi

snowbo

Na een supermooi dag weer een dagje regen en bewolking..
ik zeg 't is tijd voor een neue aflevering van "Breaking Bad S04.E07" :pompom:
Panasonic TX-P65VT50 | Sonos Sub| Sonos ARC | 2x Sonos One SL - surround |

Skyfox

Vandaag een prima dag (geen zon, af en toe regen) om weer een filmpje in de middag te kijken. Net "The Mechanic" gezien. Jason "mr cool" Statham was weer lekker bezig, maar ik miste toch iets wat ie in eerdere films meestal wel had... Kan er m'n vinger niet helemaal op leggen. Desalniettemin genoten.
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

squeek

Citaat van: skyfox op september  4, 2011, 15:30:10
Vandaag een prima dag (geen zon, af en toe regen) om weer een filmpje in de middag te kijken. Net "The Mechanic" gezien. Jason "mr cool" Statham was weer lekker bezig, maar ik miste toch iets wat ie in eerdere films meestal wel had... Kan er m'n vinger niet helemaal op leggen. Desalniettemin genoten.

een acteerprestatie??  :huh2:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Skyfox

Nooff

Gisteren Episode 4 en 5 gezien van Star Wars (De 40GB+ versies) maar daar waar Episode 4 nog behoorlijk was vond ik 5 toch wel een tegenvaller. Om de test nog maar weer eens te doen heb ik de Wookie versies er maar bij gepakt, deze zien er allebei vind ik persoonlijk toch wel beter uit op sommige punten. In afwachting van Episode 1 tm 3 zal ik de oude trilogie in ieder geval niet aan gaan schaffen. De berichten over de zwaar ge'DNRde versies van de nieuwe trilogie geven me vooralsnog niet veel hoop. Ik hoop dan ook dat we niet weer zo'n Gladiator Deja vu gaan krijgen  :unsure:

Ronin79

Finland - Nederland

Wat een slechte wedstrijd was dat.
Slordige passing, veel bal verlies etc.
Snijder vond ik een van de betere vanavond.

Deze wedstrijd maar weer snel vergeten.  ;)

Aiko

Citaat van: SillentWolf op september  6, 2011, 20:59:27
Finland - Nederland

Wat een slechte wedstrijd was dat.
Slordige passing, veel bal verlies etc.
Snijder vond ik een van de betere vanavond.

Deze wedstrijd maar weer snel vergeten.  ;)

Mooie assist van Sneijder op Strootman

Martijnst1990

Star Wars I: The Phantom Menace.

Beetje jeugdsentiment voor mij, is de laatste film die ik met mijn vader in de bios heb gezien (hij was echt een Star Wars fan). Ik zelf vind de eerste 3 films niet leuk (beetje vloeken in de kerk? :P) Maar deze vond ik toen erg leuk en dat blijkt niet veranderd te zijn. Sta er van te kijken hoeveel ik nog wist van de film, terwijl het inmiddels wel alweer 12 jaar geleden is dat ik hem heb gezien.

Deel II en III van de nieuwe trilogie heb ik nog nooit gezien, geen idee waarom eigenlijk, maar die worden nu ook gedownload.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Vandaag vroeg klaar met school, dus was het tijd voor Star Wars Episode II: The attack of the Clones.

Wat een fantastische film vond ik het. Zag er ontzettend mooi uit (heb me niet gestoord aan de "cartoony" animaties), heel veel detail, prachtige kleuren. En dan het geluid, wauw  8) Vooral de achtervolging met de seismic charges en het gevecht op het eind waren geweldig. Wat een partij laag en dynamiek! Heerlijk ook hoe de spaceships langs je heen vliegen. Volgens mij is het wel duidelijk dat ik onder de indruk ben ;D Heb trouwens de versie met 6.1 DTS ES gezien.

Op naar Episode III vanavond of morgen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Skyfox

Gisteren The Way Back gezien. Vond het een hele mooie survivalfilm.

Nooff

Gisteren Episode 1 van Star Wars. Zeker een upgrade ten opzichte van de DVD, maar helaas veelvuldig gebruik gemaakt van DNR wat soms echt zorgde voor madame tussauds momentjes, jammer dat zelfs GL niet gewoon het filmische kan behouden >:( Geluidstrack was dikke prima overigens, een klein goedmakertje.

Martijnst1990

Citaat van: skyfox op september  8, 2011, 17:39:19
Gisteren The Way Back gezien. Vond het een hele mooie survivalfilm.
Is inderdaad een hele mooie film, goed verhaal maar ook erg mooie natuurbeelden.

Dedicated HT

Aiko

jowi

Citaat van: Nooff op september  8, 2011, 17:49:57
Gisteren Episode 1 van Star Wars. Zeker een upgrade ten opzichte van de DVD, maar helaas veelvuldig gebruik gemaakt van DNR wat soms echt zorgde voor madame tussauds momentjes, jammer dat zelfs GL niet gewoon het filmische kan behouden >:( Geluidstrack was dikke prima overigens, een klein goedmakertje.
Bedoel je de chronologische episode 1, of de historische episode 1, dus A New Hope, deel 4, uit 1977? Want daar heb ik gisteren een half uurtje van de bluray gekeken, en het geluid was niet best. Geen geheel, geen soundbubble. Viel erg tegen...

JCL

Citaat van: jowi op september  8, 2011, 20:22:03
Bedoel je de chronologische episode 1, of de historische episode 1, dus A New Hope, deel 4, uit 1977? Want daar heb ik gisteren een half uurtje van de bluray gekeken, en het geluid was niet best. Geen geheel, geen soundbubble. Viel erg tegen...

Je hebt het idee dat er een soort scheiding zit tussen de fronts/center en de achter kanalen he? Alsof de bubble te lang was uitgerekt. Kan het moeilijk uitleggen, maar snap wat je bedoelt. Had het idee dat de rears of aan of uit stonden, of (heel) hard of niks. Jou kennende heb je de DTS-MA track gedownload (ik ook trouwens, maar misschien heb jij de image gezien waar hij standaard al in zit), dus daar zal het wel niet aan liggen. Wat vond je van het beeld? Dat verbaasde me wel in positieve zin!

jowi

Citaat van: JCL op september  8, 2011, 20:47:27
Je hebt het idee dat er een soort scheiding zit tussen de fronts/center en de achter kanalen he? Alsof de bubble te lang was uitgerekt. Kan het moeilijk uitleggen, maar snap wat je bedoelt. Had het idee dat de rears of aan of uit stonden, of (heel) hard of niks. Jou kennende heb je de DTS-MA track gedownload (ik ook trouwens, maar misschien heb jij de image gezien waar hij standaard al in zit), dus daar zal het wel niet aan liggen. Wat vond je van het beeld? Dat verbaasde me wel in positieve zin!
Ik heb de complete bluray gedownload, dus geen mkv of remux. Uiteraard heb ik naar de dts-ma track geluisterd. Het geluid was meteen al niet goed bij de start, de starwars tune was als het ware rechts naast het beeld, tussen de R front en de R rear in, dus totaal uit balans. Dat gaat de rest van de film zo door, veel van de effecten en muziek lijkt vaak vooral rechts van het beeld te zitten, de stemmen etc komen wel goed uit de center. De rest van het geluid is magertjes, en wat ik al zei het is geen geheel, geen mooie bubble je zit niet IN het geluid. Beeld vind ik wel ok, het is niet super, maar voor iets van 34 jaar oud, vind ik het prima. Wel mooi om de texturen van r2d2 en c3po nu goed te kunnenzien, vooral de metaalverf bij r2 is apart ;) net als de helm van Vader...

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Nooff

Citaat van: jowi op september  8, 2011, 20:22:03
Episode 1 TPM, daarvan was de geluidstrack wel goed, maar al die DNR toepassingen, jammer jammer. Als ik zie wat ze beeldtechnisch kunnen doen met veel oudere films, dan valt me Star Wars enigszins tegen. Niet alles is overigens slecht hoor, er zijn hele mooie shots hier en daar en het is echt wel een upgrade, maar mijn gevoel zegt dat ze hier veel meer mee hadden kunnen doen.

mradem

Citaat van: jowi op september  8, 2011, 21:01:43
Ik heb de complete bluray gedownload, dus geen mkv of remux. Uiteraard heb ik naar de dts-ma track geluisterd. Het geluid was meteen al niet goed bij de start, de starwars tune was als het ware rechts naast het beeld, tussen de R front en de R rear in, dus totaal uit balans. Dat gaat de rest van de film zo door, veel van de effecten en muziek lijkt vaak vooral rechts van het beeld te zitten, de stemmen etc komen wel goed uit de center. De rest van het geluid is magertjes, en wat ik al zei het is geen geheel, geen mooie bubble je zit niet IN het geluid. Beeld vind ik wel ok, het is niet super, maar voor iets van 34 jaar oud, vind ik het prima. Wel mooi om de texturen van r2d2 en c3po nu goed te kunnenzien, vooral de metaalverf bij r2 is apart ;) net als de helm van Vader...

Vind je de verbetering tov de dvd de aanschaf waard?

Ik heb trouwens het 1e deel van seizoen4 van de Sons zitten kijken. Het begint weer lekker :). En met Dexter bijna seizoen3 klaar.