Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

Ronin79

Robbert54

War of the Worlds!! Heb mijn bed vast verankerd :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Teejoo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ian G

De Avatar blu-ray op mijn nieuwe aanwinst de pioneer lx5090   8)

Ik zie de film voor de eerste keer in 2d, ben benieuwd.

Robbert54

Citaat van: Ian G op oktober 16, 2010, 19:19:56
De Avatar blu-ray op mijn nieuwe aanwinst de pioneer lx5090   8)

oef dat wordt genieten! de beste blu ray op de beste tv

Woonkamer HT
Stereo

Ian G

Ik heb hem een keer in de bios gezien toen hij net uitwas in de Royal in Heerlen. Toen was de kwaliteit om te janken zo slecht, maar het was de enige bios in Zuid Limburg waar ze hem in 3d draaiden.

Robbert54

net klaar met War of the Worlds.

Goeiendag wat een film! Geluid is op sommige momenten echt angstaanjagend! en wat een laaaaaaagg. op sommige momenten was ik serieus bang dat er beneden dingen van de muur zouden vallen :D Geweldig goede surround mix met een prachtig beeld! kleuren zijn ontzettend grauw, zonder dat het volledig weg valt. Mooi voorbeeldje is wanneer ze uit het water stappen. de regen is bijna wit en in de verte is alles grauw, maar het mos is nog groen en de blaadjes zijn nog bruin. Heel gaaf gedaan. Jammer van het einde, maar wat een belevenis deze film! moet er nog van bijkomen :D

Woonkamer HT
Stereo

Ian G

Toch wel een lekkere film die avatar  :)

De originaliteit en het weinig verrassende verloop van het verhaal blijven de zwakke punten van Avatar, maar de geweldige special effects, mooie soundtrack en geluidsmix maken veel goed. En dan is het belang van een goede kwaliteit van de weergave des te belangrijker.

Moet zegen dat ik meer onder de indruk was van het perfecte 2d beeld van de blu-ray op een gekalibreerde lx5090, dan van dezelfde film met matig contrast en zwartwaarde met 3d shutter glasses. Ik werd nu veel meer de film in gezogen. Waarschijnlijk was dat wel anders geweest als ik hem in Imax gezien had (dat was met Toy Story 3 een geweldige beleving, zowel contrast en zwartwaarde als het 3d).

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober 16, 2010, 22:17:48

Goeiendag wat een film! Geluid is op sommige momenten echt angstaanjagend! en wat een laaaaaaagg. op sommige momenten was ik serieus bang dat er beneden dingen van de muur zouden vallen :D Geweldig goede surround mix met een prachtig beeld! kleuren zijn ontzettend grauw, zonder dat het volledig weg valt. Mooi voorbeeldje is wanneer ze uit het water stappen. de regen is bijna wit en in de verte is alles grauw, maar het mos is nog groen en de blaadjes zijn nog bruin. Heel gaaf gedaan. Jammer van het einde, maar wat een belevenis deze film! moet er nog van bijkomen :D
Precies zo hebben wij het ook beleefd. Moesten inderdaad er even van bijkomen. Het was gewoon beklemmend geweest... :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Citaat van: jowi op oktober 16, 2010, 14:32:50
Zaterdag dat wordt Saturday Night Live natuurlijk, S36E03, en ik zie dat er een nieuwe Fringe is, S03E04 :)

Fringe wordt elke donderdag avond uitgezonden in de VS, je kan hem dus vanaf vrijdag downloaden ;)

JCL

Citaat van: Ian G op oktober 16, 2010, 22:39:44
Toch wel een lekkere film die avatar  :)

De originaliteit en het weinig verrassende verloop van het verhaal blijven de zwakke punten van Avatar, maar de geweldige special effects, mooie soundtrack en geluidsmix maken veel goed. En dan is het belang van een goede kwaliteit van de weergave des te belangrijker.

Moet zegen dat ik meer onder de indruk was van het perfecte 2d beeld van de blu-ray op een gekalibreerde lx5090, dan van dezelfde film met matig contrast en zwartwaarde met 3d shutter glasses. Ik werd nu veel meer de film in gezogen. Waarschijnlijk was dat wel anders geweest als ik hem in Imax gezien had (dat was met Toy Story 3 een geweldige beleving, zowel contrast en zwartwaarde als het 3d).

Precies wat ik ook had bij Avatar! De film is in 2d béter dan in 3d. In 3d lijkt hij langdradig en krijg je er wat zere ogen van. In 2d was hij zo voorbij en man, man man, wat zijn beeld en geluid geweldig op die disk! Een ruimtelijkheid die ik zelden heb ervaren bij een bd!

squeek

Citaat van: The Vampire op oktober 16, 2010, 22:17:48

Niet normaal het geluid van deze blu-ray!! De laagweergave van deze film is om angst van te krijgen  :D nu ja, de buren krijgen angst, niet ik  :hehe: Ik moet em nog eens volledig zien.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

Ik baal er zo verdraaide verschrikkelijk van dat we 'm niet bij HTip in de speler hebben gehad, afgelopen zondag.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op oktober 16, 2010, 23:01:27
Ik baal er zo verdraaide verschrikkelijk van dat we 'm niet bij HTip in de speler hebben gehad, afgelopen zondag.
Je kan niet alles hebben :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jowi

Citaat van: JCL op oktober 16, 2010, 22:46:11
Fringe wordt elke donderdag avond uitgezonden in de VS, je kan hem dus vanaf vrijdag downloaden ;)
Ligt een beetje aan de kwaliteit die je wilt. De xvidjes en x264 encoded freubelzooi etc staan er inderdaad altijd snel, het betere werk duurt vaak iets langer. Fringe S03E04 web-dl was bijv. vanmiddag laat pas compleet beschikbaar.

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober 16, 2010, 23:01:27
nou ik kan je zeggen dat het hier al angstaanjagend was. Ik snap sowieso niet hoe ik zoveel laag kan hebben met een 100w. subje. echt bizar. zal wel met mijn bed te maken hebben ofzo, maar ik voelde het onder mijn bed gewoon trillen.

Misschien dat philip er een antwoord op heeft??

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: jowi op oktober 16, 2010, 23:09:50
Ligt een beetje aan de kwaliteit die je wilt. De xvidjes en x264 encoded freubelzooi etc staan er inderdaad altijd snel, het betere werk duurt vaak iets langer. Fringe S03E04 web-dl was bijv. vanmiddag laat pas compleet beschikbaar.
Klopt. Reken voor de web-dl maar gewoon op zaterdag.

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: HTip op oktober 16, 2010, 23:06:22
Je kan niet alles hebben :D
Heb je helemaal gelijk in, voor de rest zeg ik ''jammer dan'', maar hier baal ik serieus van! :(

Citaat van: The Vampire op oktober 16, 2010, 23:10:45
nou ik kan je zeggen dat het hier al angstaanjagend was. Ik snap sowieso niet hoe ik zoveel laag kan hebben met een 100w. subje. echt bizar. zal wel met mijn bed te maken hebben ofzo, maar ik voelde het onder mijn bed gewoon trillen.
Zal 'm eens in mijn eigen HT testen, Krieg der Welten, de Duitse BD! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober 16, 2010, 23:10:45

Misschien dat philip er een antwoord op heeft??
100W is een prima versterker voor de lage frequenties tot zeg 50Hz, misschien zelfs nog lager. Maar als je tonen van 25Hz of nog lager gecontroleerd wil uitsturen, dan heb je steeds meer vermogen nodig. Hoeft niet perse 1250W met 3000W pieken zoals de DD18 die heeft :o maar het helpt wel...
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober 16, 2010, 23:21:28
100W is een prima versterker voor de lage frequenties tot zeg 50Hz, misschien zelfs nog lager. Maar als je tonen van 25Hz of nog lager gecontroleerd wil uitsturen, dan heb je steeds meer vermogen nodig. Hoeft niet perse 1250W met 3000W pieken zoals de DD18 die heeft :o maar het helpt wel...
:D :D

even een formule 1 auto vergelijken met een fiat panda :D

maar blijft apart. Met BOB wanneer de bommen achter je vallen, voel ik de bass ook daadwerkelijk achter me. heel apart. Nou wordt ik toch wel erg benieuwd wat een echte sub dan hier zal doen. Hopelijk zit ik hier niet te lang meer maar toch.

Woonkamer HT
Stereo

treky22

Citaat van: HTip op oktober 16, 2010, 23:21:28

Pffff kom ik aan met mijn subje. Nom/Music power 300/500 watt, freq. response 20-150 Hz.
Probleem hier is dat ik alleen overdag kan vlammen  :music:, savonds ligt natuurlijk de kleine in bed.
En dan kan da gewoon echt niet  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Martijnst1990

Toy Story 3 net bekeken.

Verhaal is weer erg leuk, het beeld is weer subliem en ook het geluid is erg goed!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ronin79

Sin City nog een keer aan het kijken.

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo