Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

Afgelopen weekend veel series gekeken die ik al volg (SmallVille, Fringe, V, StarGate Universe, Flash Forward, Mercy, 24, Chuck One Tree Hill).

Verder heb "Into The Universe with Stephen Hawking" gekeken. Aflevering 1 en 2 ("Aliens" en "Time Travel"). Erg leuk om te kijken, maar ik heb het gevoel dat het een beetje basic blijft (had ik niet verwacht van Stephen Hawking). Ik vind BBC Horizon een stuk beter ("Can we make a star on earth" en "Is everything we know about the universe wrong?")

Daarnaast heb ik aflevering 1 van "Modern Family" gekeken en wilde ik beginnen aan "Parks en Recreation".

Film wise heb ik "The Notebook" gekeken. Een Drama/Romance film. Ik had er al vaker wat over gehoord maar heb hem nooit gekeken. Het is een klassiek verhaal, maar weet zelfs de doorgewinterde ijskonijn emotioneel te krijgen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Robbert54

wauw, jij hebt een druk weekend gehad zeg :D

wat vind je van the Fringe eigenlijk??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Gisteren ook Fringe gekeken (kwam er eerder van de week niet van). Volgends mij aflevering 1 (pilot).
Tot nu toe vind ik het een leuke serie. Ben benieuwd hoe de rest gaat.

Daarnaast heb ik vanmiddag een stuk gekeken van; The Dresden Files (MKV zonder subs.) ..... ziet er leuk uit.
Vampires, Wizards etc.  :headbanging:

MaxxMark

Citaat van: The Vampire op mei  3, 2010, 18:06:38

Ik heb een heel druk weekend gehad zelfs! Ik heb zo goed als alles namelijk pas op zondag gekeken :) De rest van het 'lang weekend' vooral buiten geweest ivm koninginenach/dag/whatever :)

Fringe vind ik erg leuk! Enige nadeel vind ik dat ze nogal eens een 'niet-rode-draad' aflevering hebben. Een aflevering waar je dus eigenlijk geen hol aan hebt. Die afleveringen mogen ze van mij wel weg laten en wat meer het verhaal van de ene in de andere aflevering laten overlopen (in plaats van een occasional semi cliff hanger).

Ik vind trouwens ook dat je heel erg merkt dat het ook van JJ Abrams is, net als Lost. Bekende gezichten, zelfde sfeertje, zelfde opzettelijke afwezigheid van informatie (of het compleet negeren van eerdere zaken), zelfde geluidseffecten, etc.

Niet dat dat een nadeel is hoor! Ik vind het wel leuk juist :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Robbert54

Citaat van: MaxxMark op mei  3, 2010, 18:16:50
Ik heb een heel druk weekend gehad zelfs! Ik heb zo goed als alles namelijk pas op zondag gekeken :) De rest van het 'lang weekend' vooral buiten geweest ivm koninginenach/dag/whatever :)

Fringe vind ik erg leuk! Enige nadeel vind ik dat ze nogal eens een 'niet-rode-draad' aflevering hebben. Een aflevering waar je dus eigenlijk geen hol aan hebt. Die afleveringen mogen ze van mij wel weg laten en wat meer het verhaal van de ene in de andere aflevering laten overlopen (in plaats van een occasional semi cliff hanger).

Ik vind trouwens ook dat je heel erg merkt dat het ook van JJ Abrams is, net als Lost. Bekende gezichten, zelfde sfeertje, zelfde opzettelijke afwezigheid van informatie (of het compleet negeren van eerdere zaken), zelfde geluidseffecten, etc.

Niet dat dat een nadeel is hoor! Ik vind het wel leuk juist :)
dan zitten we aardig op 1 lijn. ik moest in het begin even wennen aan het nogal bovennatuurlijke, dat vond ik een beetje jammer, begin het nu juist steeds meer te waarderen. zoals vorige week de aflevering met die wormen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

vanavond Naar Iron Man 2 geweest! mooie film! :headbanging:

Woonkamer HT
Stereo

stevefilmfreak54

Citaat van: The Vampire op mei  4, 2010, 03:11:16
vanavond Naar Iron Man 2 geweest! mooie film! :headbanging:

Ja was die echt goed, beter dan de 1ste ?

Robbert54

Citaat van: stevefilmfreak54 op mei  4, 2010, 15:27:39
Ja was die echt goed, beter dan de 1ste ?
mwah. beetje van hetzelfde. ik vond hem zelf denk ik iets beter, maar had van mij wel wat meer ironman in mogen zitten

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Dat heb je in Hollywood: er wordt zoveel geld verspilt, dat er voor de effecten maar een fractie overblijft! :dry:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JCL

Citaat van: The Vampire op mei  3, 2010, 18:06:38

Fringe is een beetje een appart geval. Je hebt er in ieder geval een sterke maag voor nodig. De eerste paar afleveringen zijn erg leuk, daarna wordt het steeds ranziger en valt de lijn een beetje weg uit het verhaal. In de 2e helft van het eerste seizoen wordt het dan weer beter. Het 2e seizoen begint erg sterk, kakt een beetje in maar eindigd (is nog niet helemaal afgelopen) érg sterk. Er komt aan het eind van het 2e seizoen ook wat meer diepgang in wat de serie een stuk beter maakt!

Chinx

vanavond weer is de foutste brandweer film gekeken die er bestaat "Backdraft"  :hehe: nu wel is waar  in HD
moet zeggen het ziet er wel gelikt uit voor een film uit 91.

film: 8 (ondanks het hoge wij kunne zonder adembescherming een brand aan gehalte. Ik geef ze hooguit een minuut :tongue2:)
beeld : 6 heb veel scherper gezien
geluid: 5 moest soms het geluid echt stuk harder zetten om de stemmen te horen terwijl ander geluid (sirenes enz) veel harder de kamer in kwamen.
Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC

Teejoo

Vanavond eerst The Ugly Truth gekeken. Leuke film, erg goed beeld en op zich prima geluid, zeker voor dit type film.

Daarna naar het concert van George Michael geweest: Live In London.

Erg leuk concert, gewoon een groot feest. Ontzettend cool podium. Beeld was top, geluid op zich ook, maar ik vond de mix alleen teveel vanuit de zaal gemixed. De stem van George kwam te weinig uit de center, en had directer gemixed mogen worden. Hij zingt wel echt goed live, leuke arrangementen. Het gaf wel een goed live gevoel.

Uiteraard beide gekeken vanaf blu-ray disc.

eddy135

Net Der Untergang achter de rug; goede film.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Grindtegel

Citaat van: Teejoo op mei  5, 2010, 01:29:22

Daarna naar het concert van George Michael geweest: Live In London.

;D fijn is dat he, als ze thuis bij je optreden.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

celerontje

Kost 2 tientjes, maar dan heb je ook wat! :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

R

Teejoo

Citaat van: Grindtegel op mei  5, 2010, 12:33:12
;D fijn is dat he, als ze thuis bij je optreden.
Ik moet zeggen dat sinds er HD is je echt kunt zeggen dat je erbij bent. Live zie en hoor je minder. Op dvd heb ik dat gevoel nooit echt gehad, omdat een liveconcert op dvd altijd moeilijk te capturen was: te donker, rook en moeilijke verlichting resulteerde vaak in een onscherp plaatje, waar veel details wegvielen.

Robbert54

eindelijk weer eens:

Sherlock Holmes Blu ray

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: The Vampire op mei  5, 2010, 22:08:58
eindelijk weer eens:

Sherlock Holmes Blu ray
film 8

tja wat kan zeggen: Sherlock holmes fan, Guy Ritchie fan, Robert Downey JR fan :D

prachtig gefilmd. heerlijke chemie tussen Jude Law en Downey JR. beide zijn ze geknipt voor hun rol. Downey Jr komt erg geloofwaardig over als geniale gek. de enige factor die er voor zorgt dat hij niet volledig gek word is Watson. in het begin wist ik niet zo goed wat ik moest denken van Jude law als Watson, maar nu zou ik geen andere acteur voor de rol weten.
leuk verhaal. typisch Sherlock holmes verhaal. met kleine hints die je door de hele film ziet. en hints die aan het eind van de film eigenlijk pas wat betekenen.  mooie settings. London ziet er echt geweldig uit. en dan heb ik het nog niet eens over de Tower bridge in aanbouw. de details op straat zijn echt over nagedacht.

geluid 10

goede film voor je sub. muziek klinkt prachtig, effects zijn erg goed te noemen. perfecte surroundbubbel. vooral de scene in het begin dat Holmes zijn silencer aan het testen is is een absolute aanrader.

beeld 10

beeld is soms een beetje grainy, maar past perfect bij de film. perfecte schaduwdetails waarnodig. andere scenes zijn weer prachtig diep zwart, wat de Kuro natuurlijk perfect weergeeft. de hele film heeft een wat donkere uitstraling, maar dit gaat gek genoeg niet ten koste van de kleur.

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

De review sites gaven het beeld een wat lager cijfer, zoek maar eens op. ;)

Het beeld is een tikje flets, net als in de bios, toch?

Robbert54

Citaat van: celerontje op mei  5, 2010, 23:44:23
De review sites gaven het beeld een wat lager cijfer, zoek maar eens op. ;)

Het beeld is een tikje flets, net als in de bios, toch?

een heel klein tikkeltje ja, maar dit hoort bij de film. en is zeker niet zoals in de bioscoop. wanneer het echt flets was dan zou dit constant moeten zijn, maar zoals bij explosies is het beeld eerder warm dan flets

Woonkamer HT
Stereo

Former member 78

Gisteren Avatar op BR gekeken.
Net Hancock en Meet Joe Black gekeken.

Stiekem gewoon op stereo hoor :P

celerontje

Citaat van: The Vampire op mei  5, 2010, 23:55:28
een heel klein tikkeltje ja, maar dit hoort bij de film. en is zeker niet zoals in de bioscoop. wanneer het echt flets was dan zou dit constant moeten zijn, maar zoals bij explosies is het beeld eerder warm dan flets
Logisch, een vlam heeft (letterlijk) een hele warme kleurtemperatuur! :D

EdoE

Niet schrikken: 27 Dresses

In een hotelkamer in Angul heb je immers alleen StarMovies.

MaxxMark

Citaat van: EdoE op mei  6, 2010, 11:40:00
Niet schrikken: 27 Dresses

In een hotelkamer in Angul heb je immers alleen StarMovies.

Die heb ik ook een flinke poos geleden gekeken :) Heeft niet echt een indruk bij me achter gelaten. Ik weet alleen nog dat er een kast vol jurken was :)