Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

Teejoo

Citaat van: maximus79 op maart 27, 2010, 16:57:52
Net Lord of the rings trilogy gekeken op Blu-ray.

Fellowship of the ring:

Film: 9
Beeld: 5
Geluid: 10

The two towers:

Film: 8,5
Beeld: 7,5

Return of the king:

Film: 9,5
Beeld: 8-

Dan heb je hem al vroeg binnen! Ik verwacht dat die van mij toch echt pas eind volgende week geshipped wordt.

Marsh

Gister Life binnen gekregen, en een klein stukje gekeken.. erg gaaf, duurt alleen een beetje overdreven lang. (maar dat mag ook wel voor 30,-)
Vanavond een stukje verder kijken, en wellicht de br van Kung Fu Panda opnieuw
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

maximus79

Citaat van: Teejoo op maart 27, 2010, 17:40:31
Dan heb je hem al vroeg binnen! Ik verwacht dat die van mij toch echt pas eind volgende week geshipped wordt.

Ik heb de full bd's van internet gehaald, alleen de extended versies komen er bij mij in.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

Raphie

Sherlock Holmes Blu Ray, daarna wat Digital Playground  :P
JBL PRX Power!

Teejoo

Citaat van: maximus79 op maart 27, 2010, 18:14:35
Ik heb de full bd's van internet gehaald, alleen de extended versies komen er bij mij in.
Lijkt me praktisch om dat dan te vermelden. Je hebt dan nog altijd een rip beoordeeld, en niet de discs zelf.

Nooff

Citaat van: Teejoo op maart 27, 2010, 18:57:39
Lijkt me praktisch om dat dan te vermelden. Je hebt dan nog altijd een rip beoordeeld, en niet de discs zelf.
Volgens mij heeft hij het over 1:1 rips, dan is er ook geen verschil.

LittleNinja

Sherlock Holmes vanavond... Een rip op 720p met normale dts track. En als het een goede film blijkt te zijn komt hij er ook op het schijfje!

ksi

Citaat van: Nooff op maart 27, 2010, 19:29:22
1 op 1 rips?
Dan praat je over lossless 1080p mkvs? Met lossless geluid? Een download van z'n 30 gig ofzo? zozo

Teejoo

Citaat van: Nooff op maart 27, 2010, 19:29:22
Ja, maar dat weet je nooit zeker en verder is het de vraag waarmee je het allemaal afspeelt. Bij het afspelen van een rip komen er toch veel zaken om de hoek kijken die van alles kunnen beïnvloeden. Dus zeg dan gewoon dat je een download beoordeeld, en geen blu-ray.

Nooff

Citaat van: ksi op maart 27, 2010, 20:25:37
1 op 1 rips?
Dan praat je over lossless 1080p mkvs? Met lossless geluid? Een download van z'n 30 gig ofzo? zozo
Ehh...Blu-ray Iso? Dat is gewoon een complete BD rip van zo'n 30 of meer gig inderdaad  ;)

Nooff

Citaat van: Teejoo op maart 27, 2010, 20:38:59
Ja, maar dat weet je nooit zeker en verder is het de vraag waarmee je het allemaal afspeelt. Bij het afspelen van een rip komen er toch veel zaken om de hoek kijken die van alles kunnen beïnvloeden. Dus zeg dan gewoon dat je een download beoordeeld, en geen blu-ray.
Dat geldt toch ook voor een blu-ray speler? Die doen het ook niet allemaal gelijk. Zo kunnen we de lijn natuurlijk nog wel eindeloos doortrekken. De verschillen zullen hoogstwaarschijnlijk miniem zijn. Wellicht heeft hij ze op BD gebrand?

djaxx

maximus79

Citaat van: Nooff op maart 27, 2010, 20:51:12
Dat geldt toch ook voor een blu-ray speler? Die doen het ook niet allemaal gelijk. Zo kunnen we de lijn natuurlijk nog wel eindeloos doortrekken. De verschillen zullen hoogstwaarschijnlijk miniem zijn. Wellicht heeft hij ze op BD gebrand?

Inderdaad, ik download alleen maar complete blu-ray discs.
Heb ook de oppo en het verschil is echt minimaal vergeleken met mijn htpc.
Uiteraard koop ik ook genoeg orgineel.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

Robbert54

Citaat van: maximus79 op maart 27, 2010, 16:57:52
Net Lord of the rings trilogy gekeken op Blu-ray.

Fellowship of the ring:

Film: 9
Beeld: 5

beeld een 5? dan hebben wij  niet dezelfde film gezien of jij hebt een hele slechte weergever :nopompom: beeld is absoluut geen referentie maar echt wel meer waard dan een 5

vanavond trouwens Case 39 gekeken. kan aan mij liggen, maar had het gevoel dat ik heel lang geleden ook al iets van die film heb gezien? verder vond ik het wel een goede film. zit een behoorlijk goed acterend meisje is. geeft je echt de kriebels dat kind!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

Citaat van: LittleNinja op maart 27, 2010, 19:37:11
Sherlock Holmes vanavond... Een rip op 720p met normale dts track. En als het een goede film blijkt te zijn komt hij er ook op het schijfje!

Ik vond het een erg leuke film!! Vlot verloop, lekkere sound en mooi gemaakt. Robert doet het weer uitermate goed met een sarcastisch, eigenwijs en arrogant karakter. Ik heb er van genoten, dus het schijfje komt er ook. Kan ik nog meer genieten van nog beter beeld. En geluid! 8)

Teejoo

Citaat van: The Vampire op maart 28, 2010, 03:55:59
beeld een 5? dan hebben wij  niet dezelfde film gezien of jij hebt een hele slechte weergever :nopompom: beeld is absoluut geen referentie maar echt wel meer waard dan een 5
Precies dit bedoel ik. En dan niet dat hij een slechte weergever zou hebben, maar je weet gewoon niet wat je download. Dus de rating zegt niets over de blu-ray disc.

Verder zelf gisteren unbreakable gekeken. Was al een hele tijd geleden, maar goede film. Wel soms wat langdradig.

DVDGuy

Gisteravond toevallig ook op de Belgische televisie, maar hier in DD 5.1 en vanaf de Popcorn gekeken

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

maximus79

Citaat van: The Vampire op maart 28, 2010, 03:55:59
beeld een 5? dan hebben wij  niet dezelfde film gezien of jij hebt een hele slechte weergever :nopompom: beeld is absoluut geen referentie maar echt wel meer waard dan een 5

vanavond trouwens Case 39 gekeken. kan aan mij liggen, maar had het gevoel dat ik heel lang geleden ook al iets van die film heb gezien? verder vond ik het wel een goede film. zit een behoorlijk goed acterend meisje is. geeft je echt de kriebels dat kind!
Citaat van: Teejoo op maart 28, 2010, 10:26:00
Precies dit bedoel ik. En dan niet dat hij een slechte weergever zou hebben, maar je weet gewoon niet wat je download. Dus de rating zegt niets over de blu-ray disc.

@The Vampire:
Mijn weergever staat gewoon in mijn signature, net als bij jou. Het beeld van 1 is gewoon echt niet goed. En misschien is dat wat beter te zien op een groot scherm.

@Teejoo: De rating zegt wel degelijk wat over de disc. Maar je hoeft me niet te geloven. Wacht maar af, de zelfde discussie die er was over Gladiator komt ook hier over en is al bezig op verschillende forums (avforum)

Ik ben niet de enige: http://www.blu-ray.com/movies/The-Lord-of-the-Rings-The-Motion-Picture-Trilogy-Blu-ray-Review/5174/

erwinh

Ja, had ik ook gelezen. Teleurstellend niet. Ongelooflijk dat ze dat toch vaker weten te verkloten (Gladiator) Wordt wachten op de extended versies die er nog aan komen, al lijkt het op dit moment nog onduidelijk wanneer.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Teejoo

Citaat van: maximus79 op maart 28, 2010, 12:35:47

@Teejoo: De rating zegt wel degelijk wat over de disc. Maar je hoeft me niet te geloven. Wacht maar af, de zelfde discussie die er was over Gladiator komt ook hier over en is al bezig op verschillende forums (avforum)

Ik ben niet de enige: http://www.blu-ray.com/movies/The-Lord-of-the-Rings-The-Motion-Picture-Trilogy-Blu-ray-Review/5174/

Ik geloof je wel hoor! Je ziet tenslotte ook duidelijke verschillen. Ik moet zeggen dat ik Gladiator er prima uit vond zien, dus als het niet erger is dan valt het allemaal wel mee. Neemt niet weg dat het ongelooflijk is dat ze dit niet goed doen.

Robbert54

Citaat van: maximus79 op maart 28, 2010, 12:35:47
@The Vampire:
Mijn weergever staat gewoon in mijn signature, net als bij jou. Het beeld van 1 is gewoon echt niet goed. En misschien is dat wat beter te zien op een groot scherm.

nee dat weet ik. en ik begrijp ook wel wat je bedoelt, maar het beeld is altijd nog beter dan een dvd, dus een 5 vind ik dan wel erg magertjes, maar goed denk dat de meesten hier toch wachten op de extended versions, hopen dat die er wel goed uit gaan komen. vraag me trouwens wel echt af hoe ze het voor elkaar krijgen. beide films zijn absolute block-busters. en LOTR is nog lang uitgesteld, dus tijd te kort zullen ze niet hebben gehad, maar dan toch zo'n beroerde versie neerzetten. :nopompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

maximus79

Citaat van: The Vampire op maart 28, 2010, 13:42:16
nee dat weet ik. en ik begrijp ook wel wat je bedoelt, maar het beeld is altijd nog beter dan een dvd, dus een 5 vind ik dan wel erg magertjes.
Citaat van: Teejoo op maart 28, 2010, 13:28:06
Ik geloof je wel hoor! Je ziet tenslotte ook duidelijke verschillen. Ik moet zeggen dat ik Gladiator er prima uit vond zien, dus als het niet erger is dan valt het allemaal wel mee. Neemt niet weg dat het ongelooflijk is dat ze dit niet goed doen.

@The Vampire:
Kijk en daar gaat het fout. Blu-ray staat op zich zelf en moet niet vergeleken worden met dvd voor een oordeel. De slechtste blu-ray zal altijd nog beter zijn dan zijn dvd voorganger, maar dan gaan ik hem nog geen hoog cijfer geven omdat hij beter is dan de dvd versie.

@Teejoo:
Met alle respect gladiator vind ik er niet uit zien voor wat er mogelijk is. ;D

DVDGuy

Citaat van: maximus79 op maart 28, 2010, 15:54:34
gladiator vind ik er niet uit zien voor wat er mogelijk is. ;D

Zou je ook met argumenten kunnen aangeven waarom jij dat vindt?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

maximus79

Citaat van: DVDGuy op maart 28, 2010, 16:19:45
Zou je ook met argumenten kunnen aangeven waarom jij dat vindt?

Zijn al vaak genoemd, maar de belangrijkste is toch de te veel gebruikte egde enhancement waardoor je veel detail verliest en omlijning krijgt.

Ps: Er komt ook niets voor niets een andere versie binnenkort, en die zal (gok ik) wel goed beeld hebben.

Teejoo

Citaat van: maximus79 op maart 28, 2010, 15:54:34
@Teejoo:
Met alle respect gladiator vind ik er niet uit zien voor wat er mogelijk is. ;D

Ik weet ook wat er mogelijk is, maar voor het overgrote deel van de film vond ik het prima beeld.