Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

BernHardN

Gister avond Puls 1 gezien, was wel erg schrikken toen halverwege de film en plank in de tuin van de schuur viel  :alien:

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

DVDGuy

Gisteravond het eerste deel van Pacific in HD gezien; deel 2 gaan we vanavond zien  :headbanging:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

celerontje

Vandaag maar eens verder met BoB, aflevering 3 om mee te beginnen! (die in Duitsland een 18+ keuring heeft gekregen, dus 't zal wel heel bruut zijn)
Ik kijk normaal eigenlijk nooit series in mijn HT (zit je seizoenen lang te kijken om vervolgens met een fluteinde te worden afgescheept), maar voor deze miniserie maak ik graag een uitzondering. :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Moondust

Citaat van: celerontje op maart 23, 2010, 12:42:52
Vandaag maar eens verder met BoB, aflevering 3 om mee te beginnen! (die in Duitsland een 18+ keuring heeft gekregen, dus 't zal wel heel bruut zijn)
Ik kijk normaal eigenlijk nooit series in mijn HT (zit je seizoenen lang te kijken om vervolgens met een fluteinde te worden afgescheept), maar voor deze miniserie maak ik graag een uitzondering. :pompom:
Er zijn genoeg series die wel de moeite waard zijn om in de ht te kijken hoor. Die leveren doorgaans alleen maar teleurstellingen op. Dat is inherent aan de wijze waarop ze gefinancieerd worden, namelijk door reclameinkomsten. De serie is dan de versiering rondom de reclame. Maar HBO-series daarentegen worden niet gemaakt van reclame-opbrengsten en dat vertaalt zich doorgaans in hoge kwaliteit. Band of Brothers is maar een voorbeeld van de vele pareltjes die HBO heeft voortgebracht. HBO-series maken de reis zo interessant dat niet alles afhangt van het einde. Iets dat je bij series als Lost wel hebt. Binnenkort wordt de serie Lost afgesloten en velen (waaronder ik) vrezen een onlogiscsh afgeraffeld einde. Ik noem The Sopranos, Six Feet Under en The Wire als enkele HBO-toppers.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

celerontje

Ik kijk eigenlijk helemaal geen series. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Snutchz

Ik kijk alleen Dexter.. op den laptop  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

djaxx

Dexter rules! Wanneer komt seizoen 5?
Vanmiddag de helaasheid der dingen eens bekeken. Vond hem zeer goed tbh. Goed gelachen en toch pakkend, love it.

Snutchz

ik volg 't op den legale wijze.. via www.vpro.nl ..op klein beeld... wel zo gezellig  :smile:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Vanmiddag nog een aflevering van Spartacus gezien (aflevering 9, custom sub.)
Ik wou wel eens kijken wat voor een serie dit was, dus die aflevering heb ik ge*kuch* load.

Wat kan ik zeggen; lekkere meiden/vrouwen, grof geweld. leuke serie  8)

Toch maar eens in de gaten gaan houden waneer deze op BR verschijnd.  ;)

celerontje

Citaat van: djaxx op maart 23, 2010, 18:59:18
Vanmiddag de helaasheid der dingen eens bekeken. Vond hem zeer goed tbh. Goed gelachen en toch pakkend, love it.
Zaterdag geprojecteerd bij 't filmhuis, ben het met je eens!
35mm print was trouwens ook uitstekend! ;D

MaxxMark

vanavond weer een serie avondje, de gister geairde: chuck, 24, gossip girl, two and a half men en big bang theory.

Recent ook begonnen aan "Mercy", een ziekenhuisserie. Als ik het zou moeten omschrijven zou ik zeggen dat het "Scrubs" is maar dan serieus.

En series zijn prima te kijken in een HT. Ik doe het altijd eigenlijk. En altijd met even veel plezier!

Het enige wat me het vaakst opvalt aan series is dat de surround afwerking heel erg varieert van serie tot serie. De een doet het echt een stuk beter (Chuck seizoen 3 bijv) dan de ander , maar geen van allen haalt het bij de surround belevenis van de doorsnee film.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Robbert54

two and a half men... mijn helden! :headbanging:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: MaxxMark op maart 23, 2010, 20:31:52
Het enige wat me het vaakst opvalt aan series is dat de surround afwerking heel erg varieert van serie tot serie. De een doet het echt een stuk beter (Chuck seizoen 3 bijv) dan de ander , maar geen van allen haalt het bij de surround belevenis van de doorsnee film.
Band of Brothers klinkt uitstekend, hoor! :pompom: (krijgt ook een 5 star-rating op Blu-ray.com)

MaxxMark

Citaat van: celerontje op maart 23, 2010, 21:02:09
Band of Brothers klinkt uitstekend, hoor! :pompom: (krijgt ook een 5 star-rating op Blu-ray.com)

Uitzondering bevestigd de regel natuurlijk :P

Maar ik vind BoB dan weer meer een soort van mini-serie. (Dat zeg ik uiteraard alleen maar om mn eigen standpunt kracht bij te zetten :P)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Band of Brothers is een mini-serie. (al klinkt dat vreemd, want die BD/DVD box is absoluut niet ''mini'' als je 'm uitklapt, dus ik leg die box op m'n bed en neem het schijfje vervolgens in een CD doosje mee naar zolder! ;D)

MaxxMark

Hier! mijn punt :pompom:

Bottom line is (imho) dat televisie series (die dus in "Seizoenen" tellen) vaak een mindere surround beleving leveren dan full-fledged films of miniseries zoals BoB.

Er zijn uiteraard uitzonderingen (Chuck vanaf seizoen 3, het scheen dat 1+2 erg belabberd was, maar toen had ik mn huidige HT nog niet :P) maar het meeste houd zich bij "een paar effectjes hier en daar" en "Laten we de muziek dan maar voor 1/5e over de surrounds gooien. dat is vast tof".

JCL

Klopt! Erg jammer! Alle TV series uit de VS worden wel uitgezonden in 5.1 maar daar merk je bar weinig van als je ze kijkt :( . Heb dit bij sommige mini series trouwens ook wel, bijvoorbeeld bij The COmpany :(

Shadowfox

Gister de saving private ryan bluray rip geprobeerd en ik moet zeggen dat ik wel verrast ben kwa beeld. Het geluid is subliem maar dat konden we wel verwachten.
Het beeld was minder korrelig dan ik had verwacht en je kon mooi alle details onderschijden.

Tijdens de landing zitten wat meer beelden in en sommige duren ook zn 5-10sec langer.

Bijv toen tom hanks voor het eerst in beeld komt zoomt de cam uit en je in 1x de gehele boot.

Wachten maar tot ie uitkomt

Loki999

Geen ned. ondertiteling he ofwel?
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

celerontje

Citaat van: Shadowfox op maart 24, 2010, 13:20:11
Gister de saving private ryan bluray rip geprobeerd en ik moet zeggen dat ik wel verrast ben kwa beeld. Het geluid is subliem maar dat konden we wel verwachten.
Het beeld was minder korrelig dan ik had verwacht en je kon mooi alle details onderschijden.

Tijdens de landing zitten wat meer beelden in en sommige duren ook zn 5-10sec langer.

Bijv toen tom hanks voor het eerst in beeld komt zoomt de cam uit en je in 1x de gehele boot.

Wachten maar tot ie uitkomt
Huh, is de BD versie een andere ''cut'' dan de DVD versie? ???
Ik zit nu even screenshots te bekijken, lekker grainy en scherp, TOP! :pompom:

Ronin79

Mag het niet echt HT noemen.

Maar wellicht dat ik vandaag de oude film: Misfits of Science ga kijken (via een internet stream op de PC)

Wie het niet kent; Het is de film van de gelijknamige televisie serie uit 1985.
Eindelijk heb ik hem naar al die jaren zoeken gevonden. Het een een fantasy / heroes serie, met een
jonge Courtney Cox. Een van mijn favoriete series uit mijn jeugd. Pure jeugd sentiment.
Deze film, serie is een echte voorloper van het Heroes gerne.

Het beeld ziet er niet uit, en zal dus op een heel klein schermpje moeten kijken, om het nog enigzinds draagbaar te maken.

Wie het weet of deze serie ooit op dvd is verschenen (afgezien van VHS), graag een PM.
Dan kan ik hem importeren.  ;)

djaxx

Gisteren Mystic river gekeken met Bacon, Penn en Tim Robbins. Mijn god wat was deze film goed, zeer aangenaam verrast. Wel al uit 2003.

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Robbert54

Citaat van: djaxx op maart 24, 2010, 19:11:40
Gisteren Mystic river gekeken met Bacon, Penn en Tim Robbins. Mijn god wat was deze film goed, zeer aangenaam verrast. Wel al uit 2003.
helemaal met je eens. hele sterke film!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

maximus79

Net Lord of the rings trilogy gekeken op Blu-ray.

Fellowship of the ring:

Film: 9
Beeld: 5
Geluid: 10

The two towers:

Film: 8,5
Beeld: 7,5

Return of the king:

Film: 9,5
Beeld: 8-
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2