Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

Citaat van: Nooff op december 29, 2009, 12:25:02
Tja, alles is smaakgebonden natuurlijk. Persoonlijk vind ik het verhaal en de boodschap in UP heel erg goed overgebracht. Voor mij is UP dan ook veruit de beste Pixar film. De boodschap raakte mij persoonlijk heel erg diep, juist omdat men in zeer korte momenten vertelt hoe voor heel veel mensen het leven altijd anders loopt dan dat je als kleine jongen/meid jezelf voor ogen houdt. Verder bevat de film erg mooie en subtiel geplaatste humor.
:withstupid: :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

Citaat van: Sonic Circle op december 29, 2009, 10:49:52
Niet kijken, zonde man. Zo'n film verdient het (of leent zijn bestaansrecht aan) om in beste kwaliteit bekeken te worden.

Dat klopt. Ik heb hem ook niet gekeken!

Citaat van: squeek op december 29, 2009, 11:07:29
en dan verschieten ze er van dat een film slecht is  :dozingoff: ik heb nog geen enkele download gezien die de moeite waard was. zelfs de full hd versies zien er echt niet uit als een normale blu-ray. grappige is dat sommigen toch beweren van wel, zelfs wanneer je gaat kijken naar de bestandsgrootte alleen al. hoe kan een gedownload bestand van 10 gig er nu perfect hetzelfde uitzien als de blu-ray versie die een bestand van 20 gig of meer bevat vraag ik me dan af  :sigh:

het is absoluut scherper als dvd maar zoals ik al heb gezien met de full hd versie van bolt, je merkt dat de kleuren wegsijpelen en meer naar het dvd gebeuren nijgen dan naar blu-ray. bij de blu-ray van de film spatten de kleuren van je scherm terwijl de download een belabberde grauwe versie is.

nee, downloaden zegt mij niets zolang ze gecomprimeerde blu-rays op het net zetten. ik vraag me dan ook nog af wat het nut is eigenlijk van een peperdure installatie neer te zetten en maar steeds te discussieren over een kabel of die wel of niet verschil maakt in klank en beeld en ondertussen maar massaal van deze "1080p" films te downen?  :sarcasm:

greetz

Ik vind het verschil in de meeste gevallen juist erg klein tussen de originele BD of de HD download. Ik gebruik een download om te bepalen of ik het origineel ga kopen. Is het prut verdwijnt hij weer van de schijf. Is het een goede dan schaf ik het origineel aan. Het origineel is dan meestal top ( behalve menig DFW titel :( ) wat betreft beeld en een stap voorwaarts wat betreft geluid ( HD audio ). Het laatste kan ik sowieso nog niet afspelen... eerst moet er een goede "analoge" BD speler aangeschaft worden. ;)

Citaat van: erwinh op december 29, 2009, 12:11:50
Gewoon tweede hands doen, gaat prima, en maakt het alleszinds betaalbaar.
Grappig dat UP overigens zoveel positieve reacties oproept. Vond het veruit de minste Pixar. Het beeld is fenomenaal, geluid is zeer subtiel maar heel erg goed. De film zelf kon mij weinig boeien ook al was de uitwerking zeer bijzonder voor een animatie. (zo'n levensloop erin met veel triestigheid) Toch wel weer veel positiefs over UP te melden  :P

UP kon mij ook weinig boeien. Het verhaal niet, de humor eigenlijk nog minder. Mooi gemaakt was hij wel, maar ook daar geen topper in mijn opinie. Ik was meer onder de indruk van "9". Deze film heeft zeker geen "happy happy joy joy" sfeer maar is wel erg mooi gemaakt!

http://www.imdb.com/title/tt0472033/

MaxxMark

Citaat van: JCL op december 29, 2009, 11:22:20
Hoe een 1080P MKV rip bijna net zo goed kan zijn als een orginele BD? Omdat de MKV container efficienter kan comprimeren. Daarnaast wordt het bestand kleiner doordat de grote audio sporen eruit worden geript.

Tel daarbij op dat het ook nog eens er van af hangt hoe de release group hem geencodeerd heeft. De meeste release groups doen het in ieder geval níet goed. Je ziet heel vaak dat de eerste releases 720p releases zijn en vlak daar na bijvoorbeled een 1080p release van "WiKi". Een dag of 2 na deze releases komen de eerste "goede" releases langszeilen. De eerste releases zijn vaak van veel slechtere kwaliteit in vergelijking met een release group als EuReKa. Zij nemen de tijd voor een release en bij hun lijkt bestandsgrootte ondergeschikt aan kwaliteit. Bovendien posten ze vaak ook nog eens een paar "Source" en "Compressed" screendumps.

Citaat van: JCL op december 29, 2009, 11:22:20Een orginele BD is beter, maar om nou te zegge dat een 1080P rip er niet uit ziet... Dan is er eerder iets mis met de apparatuur (of de instellingen daarvan) die je gebruikt om het van je PC naar je TV/receiver te krijgen. Over het algemeen zijn de grote 1080P rips prima te genieten. Voor mij is de belangrijkste reden om nog orginele schijfjes te kopen de verzamelwaarde en het feit dat ik geen HD-audio kan versturen van mijn laptop naar mijn receiver (alleen DD en DTS).

Absoluut me eens! Ik merk zelf maar heel soms dat een BR net wat beter is (op video gebied) dan een release als die van EuReKa. En dat uit zich dan vooral in drukke scene's, snelle bewegingen, scenes met heel veel kleine details, schaduw partijen of in kleurverlopen. Maar ook hier geld weer dat dat echt meer de uitzonderingen zijn.

Qua HD Audio is het verschil vaak wel groter vind ik. De meeste releases zijn tegenwordig wel met de DTS Core track (1.5mbit audio track). En die klinken gewoon erg goed! Maar zodra je de BluRay hebt en de DTS-HD MA track luistert valt meteen op dat het dynamisch bereik een stuk groter lijkt te zijn.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Citaat van: LittleNinja op december 29, 2009, 14:42:58
UP kon mij ook weinig boeien. Het verhaal niet, de humor eigenlijk nog minder. Mooi gemaakt was hij wel, maar ook daar geen topper in mijn opinie. Ik was meer onder de indruk van "9". Deze film heeft zeker geen "happy happy joy joy" sfeer maar is wel erg mooi gemaakt!

Ik vond UP ook niet super. Ik vond wel dat ze de karakters super hebben neergezet. Dat wel. En het zag er ook prachtig uit! Maar verder deed de film mij niets. Ik denk wel dat ik hem ooit nog een keertje ga kijken. Misschien dat ie dan anders valt :)

"9" heb ik ook gezien. Maar ik had daar heel veel moeite om me in te leven in de karakters. Pas in zo goed als de laatste scene's had ik heeeel kort het gevoel van een link te hebben.

Verder was de film en de opzet wel erg goed gedaan. Maar ook voor deze film gold voor mij dat ik hem leuk vond om gezien te hebben, maar dat ik hem niet nog een keer zal kijken.

Vorige week heb ik nog "Das Experiment" (http://www.imdb.com/title/tt0250258/) gezien (weet niet of ik dat al had gepost hier). Die film kan ik ook wel erg aanraden als je eens wat anders zoekt :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

gur

Snutchz

Zodadelijk >

Terminator : Salvation
Ice Age 3

O0
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Snutchz

Tja..

Terminator : Salvation > matig.. beeld was wel in orde... maar die V10 bakt er naar mijn mening nog steeds niet veel van...  :nopompom:
Ice Age 3 > beeld valt in vergelijking tot Cars en Madagascar 2, werkelijk in 't niets.. leuke film wel  :happy:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op december 30, 2009, 01:35:28
Tja..

Terminator : Salvation > matig.. beeld was wel in orde... maar die V10 bakt er naar mijn mening nog steeds niet veel van...  :nopompom:
Ice Age 3 > beeld valt in vergelijking tot Cars en Madagascar 2, werkelijk in 't niets.. leuke film wel  :happy:
dus je vond het beeld niet goed? dan is er echt iets mis met je tv
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Moet ook wel zeggen dat Ice AGe 3 echt niet spectaculair is qua beeld en geluid hoor. Het beeld heeft een wat doffige waas over zich heen. De diepte en scherpte is niet echt je van het. Terminator Salvation is gewoon referentie materiaal.

Robbert54

Ice age is qua kleur idd niet het beste. Maar qua scherpte vond ik hem toch echt wel referentie. Had af en toe een aardig 3D effect! Alleen de kleuren springen er niet uit. En de soundmix is niet goed gedaan

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Qua scherpte is Ice Age 3 niet echt best nee.. nou is 't bekend dat de V10 iets onderpresteert als 't op BR aankomt...  :nopompom:

Van het weekend maar 'ns met Ratchet & Clank aan den slag.. kijken hoe ie dat vertaalt  :dry:

Gisteren >

Gamer > waardeloos!
The Reader > mooie film  :smile:

Vandaag >

Transformers : Revenge of the Fallen  :sigh:
UP

ksi

Snutchz

T : ROTF > tergend slecht  :hmmm:
UP > vond ik leuk  :xmas:

stevefilmfreak54

Citaat van: Snutchz op december 30, 2009, 01:35:28
Tja..

Ik heb Terminator en IA3 ook gezien op mijn V10 werkelijk fantastische beeld, zoals iemand anders hier zei mankeert er wat aan je TV ??? ???

Nooff

Citaat van: Snutchz op december 30, 2009, 18:54:19
T : ROTF > tergend slecht  :hmmm:

Ook uitgeroepen tot meest teleurstellende film van 2009  ;)

Snutchz

Citaat van: stevefilmfreak54 op december 30, 2009, 19:31:24
Ik heb Terminator en IA3 ook gezien op mijn V10 werkelijk fantastische beeld, zoals iemand anders hier zei mankeert er wat aan je TV ??? ???
wat de één fantastisch vind.. vind de ander weer wat teleurstellend ;) ..ik had er meer van verwacht in elk geval.
Citaat van: Nooff op december 30, 2009, 19:44:50
Ook uitgeroepen tot meest teleurstellende film van 2009  ;)
en terecht! ..den eerste was al zwakzinnig... maar deze gaat daar nog 's effe flink overheen  :crazy:

Vanavond op 't program >

ksi

Vond ROTF toch wel fantastisch eigenlijk, maarja Bay actie en een bagger verhaal. Perfecte popcorn flick al zeg ik het zelf.

Snutchz

kromme tenen werk.. wat 'n verschrikking  :crazy:

edit: Drag me to Hell  8)

HTip

Afgelopen dagen een hele dosis (nog nèt geen overdosis :D) Harry Potter gehad. Om deel 6 beter te begrijpen zijn we bij The Prisoner of Azkaban begonnen. Met het volwassen worden van Harry wordt het beeld en geluid dat ook. Prachtige beelden en soundtrack. Heerlijk!

Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd naar deel 7, maar dat was natuurlijk de bedoeling ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ronin79

Vanaf Azkaban is de serie zeker 'volwassen' geworden.
Deel 6 laatst nog op BR gekeken. Mooie film, zeker als je zoiets op een Kuro kijkt  :P
Ben benieuwd hoe de laatste 2 films gaan worden (deel 7 is namelijk opgesplitst in 2 delen).

Misschien vanavond; Monsters & Aliens of Coralina op BR kijken.  ;)

iNFiN1TY

er komen mensen en na het eten gaan we 'This is it' kijken :)

HTip

Citaat van: SillentWolf op december 31, 2009, 09:54:06
Vanaf Azkaban is de serie zeker 'volwassen' geworden.
Deel 6 laatst nog op BR gekeken. Mooie film, zeker als je zoiets op een Kuro kijkt  :P
:P

Citaat van: SillentWolf op december 31, 2009, 09:54:06
Ben benieuwd hoe de laatste 2 films gaan worden (deel 7 is namelijk opgesplitst in 2 delen).
Heb net op IMDB gezien dat HP7 part 2 pas in 2011 wordt uitgebracht. Moeten we nog 2 jaar wachten totdat we weten hoe het afloopt :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Er bestaat ook nog zoiets als een ouderwetsch samenbindsel van katernen met een omslag eromheen! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op december 31, 2009, 12:56:29
Er bestaat ook nog zoiets als een ouderwetsch samenbindsel van katernen met een omslag eromheen! :D
:D Daar hebben we ook nog gedacht, maar dat haalt de spanning uit de film ;)
Showcase - Topic