Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Citaat van: erwinh op december 28, 2009, 14:06:18
Vond hem ronduit saai, viel erg tegen. Figuurtjes a la The Incredibles, alleen compleet geen humor (in ieder geval mijn soort humor  :)) en het verhaal ook erg matig. Beeld en geluid dik in orde hoor daar niet van, maar wat mij betreft allemaal de hype niet waard.
Ik vind de humor in UP juist subliem, mede omdat het zo subtiel is.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Valkyrie

Citaat van: celerontje op december 28, 2009, 19:00:36
Ik de humor in UP juist subliem, mede omdat het zo subtiel is.

Ik moet hem nog eerst zien voordat ik kan meediscussiëren :baaa:
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

MaxxMark

Citaat van: Rob Eric Blank op december 28, 2009, 13:09:21
Gister gekeken: Harry Potter and the order of the Phoenix.

Op BD erg mooi. Die PCM tracks zijn wel erg ruimtelijk :pompom:

Vanavond verder met New Super Mario Bros.

Van de week heb ik nog HP:6 (half blood prince) gekeken. En ik vond het geluid (5.1 TrueHD) eigenlijk tegenvallen. In de bios (Metropolis aka Kinepolis antwerpen) viel mij dat ook al op. Dit in tegenstelling tot G.I.Joe die ik op dezelfde dag in de bios had gezien. Ik weet niet wat het was, maar het viel mij tegen in ieder geval. Althans. Het was niet slecht, zeker niet, maar GIJoe was stukken beter ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Snutchz

HP 6 heb ik vanavond gekeken.. wat 'n afschuwelijk donker beeld weer zeg...  :blink: ..hoe kán dat nou... ligt dat nou echt aan m'n scherm?

Animatie flicks zien er gwn verbluffend uit... maar de speelfilms die ik tot dusver heb gezien, waren nou niet bepaald 'n "treat for the eyes"  :nopompom:

Is m'n PS3 eigenlijk nog wel in orde..  :unsure: ..moet ik wennen?! ..deze Plasma TV zal never nooit niet presteren in 'n verlichte ruimte.... ever  :nopompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

celerontje

Harry Potter heeft gewoon donker beeld, dat was in de bioscoop ook al zo.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Robbert54

Citaat van: Snutchz op december 28, 2009, 23:54:12
HP 6 heb ik vanavond gekeken.. wat 'n afschuwelijk donker beeld weer zeg...  :blink: ..hoe kán dat nou... ligt dat nou echt aan m'n scherm?

Animatie flicks zien er gwn verbluffend uit... maar de speelfilms die ik tot dusver heb gezien, waren nou niet bepaald 'n "treat for the eyes"  :nopompom:

Is m'n PS3 eigenlijk nog wel in orde..  :unsure: ..moet ik wennen?! ..deze Plasma TV zal never nooit niet presteren in 'n verlichte ruimte.... ever  :nopompom:
denk dat het toch echt aan je instellingen moet liggen. misschien ook je ps3 instellingen even resetten. HP is absoluut donker. soms ook wel crushed en daar doordoor niet de beste film om te kijken, maar dit is wel simpel op te lossen door de instellingen een tikkeltje te veranderen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

@The Vampire:
Stel je brightness eens in met een THX optimizer o.i.d.

Robbert54

Citaat van: celerontje op december 29, 2009, 00:00:11
@The Vampire:
Stel je brightness eens in met een THX optimizer o.i.d.
heb ik al een keer gedaan. mijn beeld is ook niks mis mee, maar die van Snutchz klinkt mij echt niet goed..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Die Robbert  :laugh: ..'n tikkeltje veranderen... zoals wat dan?! ..-Full RGB- / -Super White- staat op automatic

Display instellingen hebben geen invloed op BRD's ..dus er blijft niet veel over  :P

Morgen staat The Reader op 't program... dit is toch 'n vrij lichte film niet?  :satisfied:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Teejoo

Citaat van: celerontje op december 28, 2009, 02:28:33
Vanavond ''UP'' op BD gekeken, met 2 kennissen.
Ik had 'm al in 3D gezien, maar ook in 2D in de thuisbioscoop is-ie erg vermakelijk, prima film, al is 't niet Pixar's beste.
Vanavond ook UP gezien. Ik vond het een erg leuke en ook mooie film. Beeld en geluid: perfect.

Robbert54

Citaat van: Snutchz op december 29, 2009, 00:02:56
Die Robbert  :laugh: ..'n tikkeltje veranderen... zoals wat dan?! ..-Full RGB- / -Super White- staat op automatic

Display instellingen hebben geen invloed op BRD's ..dus er blijft niet veel over  :P

Morgen staat The Reader op 't program... dit is toch 'n vrij lichte film niet?  :satisfied:
koop dan verdorie ook een Kuro!

en trouwens je kunt toch el spelen met je instellingen??

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: Snutchz op december 29, 2009, 00:02:56
Da's wel een aardig lichte film.

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Of natuurlijk de openingscene van The Dark Knight! (hoe ironisch dat ook moge klinken! :D)

Snutchz

Ice Age 3 zag ik ook liggen... allelemaggies.. heb nog 'n hoop te huren  :dozingoff: ..maar animations zien er wonderschoon uit hoor op dat kreng  :clapping:

Spelen met de instellingen Robbert?! ..dat mormel staat op -THX- ..dichter bij "hoe de regisseur 't bedoelt heeft" komt ie niet heur  :D

Sonic Circle

LittleNinja

Gisteren stond ineens Avatar 2009 in 720p op het net. Maar dat bleek van belabberde kwaliteit te zijn!

Sonic Circle

Niet kijken, zonde man. Zo'n film verdient het (of leent zijn bestaansrecht aan) om in beste kwaliteit bekeken te worden.

squeek

en dan verschieten ze er van dat een film slecht is  :dozingoff: ik heb nog geen enkele download gezien die de moeite waard was. zelfs de full hd versies zien er echt niet uit als een normale blu-ray. grappige is dat sommigen toch beweren van wel, zelfs wanneer je gaat kijken naar de bestandsgrootte alleen al. hoe kan een gedownload bestand van 10 gig er nu perfect hetzelfde uitzien als de blu-ray versie die een bestand van 20 gig of meer bevat vraag ik me dan af  :sigh:

het is absoluut scherper als dvd maar zoals ik al heb gezien met de full hd versie van bolt, je merkt dat de kleuren wegsijpelen en meer naar het dvd gebeuren nijgen dan naar blu-ray. bij de blu-ray van de film spatten de kleuren van je scherm terwijl de download een belabberde grauwe versie is.

nee, downloaden zegt mij niets zolang ze gecomprimeerde blu-rays op het net zetten. ik vraag me dan ook nog af wat het nut is eigenlijk van een peperdure installatie neer te zetten en maar steeds te discussieren over een kabel of die wel of niet verschil maakt in klank en beeld en ondertussen maar massaal van deze "1080p" films te downen?  :sarcasm:

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

JCL

Hoe een 1080P MKV rip bijna net zo goed kan zijn als een orginele BD? Omdat de MKV container efficienter kan comprimeren. Daarnaast wordt het bestand kleiner doordat de grote audio sporen eruit worden geript. Een orginele BD is beter, maar om nou te zegge dat een 1080P rip er niet uit ziet... Dan is er eerder iets mis met de apparatuur (of de instellingen daarvan) die je gebruikt om het van je PC naar je TV/receiver te krijgen. Over het algemeen zijn de grote 1080P rips prima te genieten. Voor mij is de belangrijkste reden om nog orginele schijfjes te kopen de verzamelwaarde en het feit dat ik geen HD-audio kan versturen van mijn laptop naar mijn receiver (alleen DD en DTS).

djaxx

Citaat van: JCL op december 29, 2009, 11:22:20
Hoe een 1080P MKV rip bijna net zo goed kan zijn als een orginele BD? Omdat de MKV container efficienter kan comprimeren. Daarnaast wordt het bestand kleiner doordat de grote audio sporen eruit worden geript. Een orginele BD is beter, maar om nou te zegge dat een 1080P rip er niet uit ziet... Dan is er eerder iets mis met de apparatuur (of de instellingen daarvan) die je gebruikt om het van je PC naar je TV/receiver te krijgen. Over het algemeen zijn de grote 1080P rips prima te genieten. Voor mij is de belangrijkste reden om nog orginele schijfjes te kopen de verzamelwaarde en het feit dat ik geen HD-audio kan versturen van mijn laptop naar mijn receiver (alleen DD en DTS).

Klopt idd, er is zeker nog wel beetje verschil in de kleuren enzo maar dat moet je erbij nemen. Het verschil daar is zeker zo groot niet als jij zegt. Wat ik vooral al gemerkt heb is dat het verschil tov een originele blu ray vooral in het geluid zit. De lage tonen zijn enorm veel overwhelming dan bij een originele en het is gewoon allemaal veel minder mooi. Origineel rules sowieso! Ik bekijk meestal eerst de ripjes en als ik de film echt goed vind ga ik dan tot aankoop over. Als je alles direct origineel moet gaan kopen betaal je je blauw :) aan dingen die het kopen helemaal niet waard zijn. Tot zo ver mijn mening :)

erwinh

Gewoon tweede hands doen, gaat prima, en maakt het alleszinds betaalbaar.
Grappig dat UP overigens zoveel positieve reacties oproept. Vond het veruit de minste Pixar. Het beeld is fenomenaal, geluid is zeer subtiel maar heel erg goed. De film zelf kon mij weinig boeien ook al was de uitwerking zeer bijzonder voor een animatie. (zo'n levensloop erin met veel triestigheid) Toch wel weer veel positiefs over UP te melden  :P
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Nooff

Citaat van: erwinh op december 29, 2009, 12:11:50
Gewoon tweede hands doen, gaat prima, en maakt het alleszinds betaalbaar.
Grappig dat UP overigens zoveel positieve reacties oproept. Vond het veruit de minste Pixar. Het beeld is fenomenaal, geluid is zeer subtiel maar heel erg goed. De film zelf kon mij weinig boeien ook al was de uitwerking zeer bijzonder voor een animatie. (zo'n levensloop erin met veel triestigheid) Toch wel weer veel positiefs over UP te melden  :P
Tja, alles is smaakgebonden natuurlijk. Persoonlijk vind ik het verhaal en de boodschap in UP heel erg goed overgebracht. Voor mij is UP dan ook veruit de beste Pixar film. De boodschap raakte mij persoonlijk heel erg diep, juist omdat men in zeer korte momenten vertelt hoe voor heel veel mensen het leven altijd anders loopt dan dat je als kleine jongen/meid jezelf voor ogen houdt. Verder bevat de film erg mooie en subtiel geplaatste humor.

erwinh

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Snutchz

Vanavond staat UP op 't program  :inlove:

..onder voorbehoud >

GI Joe
Terminator : Salvation
Drag me to Hell

8)