Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

raMniv

"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Kwabbernoot

Citaat van: maximus79 op oktober 13, 2009, 07:38:52
Serenity??!!! Je breekt me hart. :-[
Ja. Serenity is een meer dan prima film. Inderdaad, de acteerprestaties zijn niet echt top maar men straalt wel een vorm van speel-plezier uit, wat je ook te weinig tegenkomt. Daarnaast is het verhaal meer dan prima en de effecten zijn ook okee. De vechtscenes van River zijn briljant gedaan. (Zo zou Richard Cypher in The Legend Of The Seeker eigenlijk moeten vechten maar die tv-serie verneukt alles wat leuk was aan de boeken, alhoewel Khalan dan wel weer leuk is om naar te kijken.) Dat het niet je type film is kan ik mij wel wat bij voorstellen maar in zijn soort is het wel een van de besten. En mijlen ver voor op alles van Star Wars.

Groeten...

reza

Puplic enemys uitgzet. Slecht gefilmt vond ik en het verhaal kon me niet echt heel erg boeien.
Krijgt van mij een 5.0/10
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Moondust

Citaat van: The Vampire op oktober 13, 2009, 00:31:48
ik heb hem trouwens in de bioscoop gezien. en ga niet van elke film trailers kijken en reviews lezen, want die verraadden tegenwoordig bijna al de hele film. ik had gewoon veel meer van de special effects verwacht. en die waren gewoon ronduit slecht!

Trailers kijken om te zien of een film wat is lijkt me niet handig. Trailers zijn gemaakt om mensen zoveel mogelijk te verleiden de film te gaan zien. Ze zijn niet gemaakt om representatief te zijn. Wat ze dus ook in 99 van de 100 gevallen niet zijn. Reviews (zonder spoilers) zijn natuurlijk wel een manier om een film een beetje te kunnen inschatten. Het lijkt me wat ver gaan om te stellen dat reviews tegenwoordig teveel verraden. Is mij nooit opgevallen in ieder geval.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Moondust

Citaat van: Nooff op oktober 13, 2009, 01:38:21
Ik kijk films om vermaakt te worden, niet om geraakt te worden.

Vermaakt worden is ook geraakt worden. Als je niet geraakt wordt door een film (op welke wijze dan ook) dan zou je binnen de kortste keren geen film meer kijken. Immers, waarom zou je dat nog doen?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Moondust

Citaat van: The Vampire op oktober 13, 2009, 01:42:56
nou ja, G.I. Joe is geen tijd verspilling, maar je mist ook niks als je m niet gezien hebt..

Spreek je jezelf nu tegen of snap ik het gewoon niet?

Nooff

Citaat van: Moondust op oktober 13, 2009, 12:09:07
Vermaakt worden is ook geraakt worden. Als je niet geraakt wordt door een film (op welke wijze dan ook) dan zou je binnen de kortste keren geen film meer kijken. Immers, waarom zou je dat nog doen?

Vermaakt worden en geraakt worden is totaal iets anders. Ik hoef niet geraakt worden door een film om toch een vermakelijke avond te hebben gehad. Een film die mij wel heeft vermaakt, maar mij niet heeft geraakt, die koop ik ook niet. Soms koop ik films die ik gewoon tof vond om de special effects, om mn home theater een beste oplawaai te geven, niet omdat ik het verhaal zo geweldig vond.

Nooff

Citaat van: Moondust op oktober 13, 2009, 12:11:17

Een typische "been there, done that" film, maar toch vermakelijk om de actie. Betekent niet dat het per se een goede film is, en dus een mooi voorbeeld van een avondje vermaak, zonder geraakt te worden  ;D

Robbert54

Citaat van: Moondust op oktober 13, 2009, 12:11:17
nee je snapt het gewoon niet ;D

als je m gaat kijken: kun je de avond er best mee door, maar zou je een andere film opzetten dan mis je niks wanneer G.I. Joe niet hebt gekeken. hij is dus leuk om een keer te kijken, maar ik zou m zeker niet aanraden
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

home@the movies

Gisteren ook GI Joe gezien, beetje gemengde gevoelens ook hier, eerder deze week Star Trek gezien, die vond ik er om te beginnen geweldig uitzien en ook het verhaal kon me best bekoren, jeugdsentiment hé, geweldige casting vond ik ook.
Ook lt. uhura kon me geweldig bekoren :D, deze avond Monster vs Aliens.

Groeten

Werner

Robbert54

Citaat van: home@the movies op oktober 13, 2009, 15:58:54

deze avond Monster vs Aliens.

Groeten

Werner
die gaat je flink tegenvallen als je een beetje van leuke animatiefilms a la disney en Pixar houdt...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Moondust

Citaat van: Nooff op oktober 13, 2009, 14:05:38
Vermaakt worden en geraakt worden is totaal iets anders. Ik hoef niet geraakt worden door een film om toch een vermakelijke avond te hebben gehad. Een film die mij wel heeft vermaakt, maar mij niet heeft geraakt, die koop ik ook niet. Soms koop ik films die ik gewoon tof vond om de special effects, om mn home theater een beste oplawaai te geven, niet omdat ik het verhaal zo geweldig vond.

Wat versta jij onder vermaakt worden dan? Dat er iets voor je ogen beweegt dat geluid maakt? Ik weet niet beter dan dat ik een film opzet om emotie te voelen (vreugde, blijdschap, verdriet, etc.). Als een film me totaal niet raakt, kan ik toch onmogelijk vermaakt zijn. Het doet niets met me, dat noem ik geen vermaak. Er moet toch altijd iets zijn dat iets met je heeft gedaan?

Nooff

Citaat van: Moondust op oktober 13, 2009, 16:27:56
Wat versta jij onder vermaakt worden dan? Dat er iets voor je ogen beweegt dat geluid maakt? Ik weet niet beter dan dat ik een film opzet om emotie te voelen (vreugde, blijdschap, verdriet, etc.). Als een film me totaal niet raakt, kan ik toch onmogelijk vermaakt zijn. Het doet niets met me, dat noem ik geen vermaak. Er moet toch altijd iets zijn dat iets met je heeft gedaan?

Dan kijk jij weinig films waarschijnlijk, want er zijn niet veel films die een mens ECHT raakt. Dan heb je het waarschijnlijk over films als Braveheart, A Beautiful Mind, Curious Case of Benjamin Button etc. Een actiefilm raakt je dan sowieso bijna nooit omdat het vaak nergens over gaat en het pure blockbuster films zijn. Groots opgezet met veel special effects etc. Er zijn weinig films na 2000 die mij "geraakt" hebben op basis van een gevoel waar ik me in kan vinden. Je kunt zo overal wel iets voor bedenken. Ik ken een hoop mensen die bijvoorbeeld animatie helemaal niets vinden omdat het niet "echt" is, maar toch heeft de film ze best kunnen vermaken. Ik hoef niet "geraakt" te worden door één of ander zielig verhaaltje om vermaakt te worden. Emoties zijn er in heel veel vormen. Vermaak is niet alleen op basis van een verhaal, maar ook visuele prikkels en muziek roepen gevoelens op. Dat betekent niet dat de film an sich goed is.

Persoonlijk vind ik het nogal naief dat je films op basis van een trailer, een online verhaaltje of wellicht een recensie gewoon links laat liggen.

MaxxMark

Ik kijk nooit meer trailers. Gewoonweg omdat er zo veel spoilers in zitten dat je eigenlijk niet meer naar de film hoeft te gaan.

Ik probeer zo min mogelijk van een film te weten. Als het dan een juweeltje blijkt te zijn (een film met geweldige actie/een zeer goed verhaal heeft/ontzettend grappig was/etc.) dan blijft dat gevoel van "OMG! Wat was dit een toffe film!" bij mij hangen. Als ik dan die film een 2e keer kijk dan heb ik dat gevoel weer en geniet ik ontzettend van die film  :pompom:

Als ik een trailer heb gezien die veel gespoild heeft, dan heb ik dat gevoel veel en veel minder. :nopompom:
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Moondust

Citaat van: Nooff op oktober 13, 2009, 17:54:17
Er zijn weinig films na 2000 die mij "geraakt" hebben op basis van een gevoel waar ik me in kan vinden.

Er zijn ongetwijfeld 100'en films die je raken van na 2000, alleen je moet er wellicht wat moeite voor doen om ze te vinden, omdat ze vaak niet met reclame in je gezicht worden geduwd.

Vermaak is niet alleen op basis van een verhaal, maar ook visuele prikkels en muziek roepen gevoelens op. Dat betekent niet dat de film an sich goed is.

Dan wordt je toch geraakt door visuele prikkels en muziek? Ik maak geen onderscheid tussen goede en slechte films, ik maak onderscheid tussen films die me raken en films die me niet of nauwelijks raken.

Persoonlijk vind ik het nogal naief dat je films op basis van een trailer, een online verhaaltje of wellicht een recensie gewoon links laat liggen.
Ik kijk juist NOOIT trailers (reclame), die geven nauwelijks een representatief beeld. Bovendien heb ik een neus gekregen voor films die ik interessant vind. Prima datjij het naief vindt, maar voor mij werkt het prima.

Valkyrie

Net heb ik Angels and Demons gekeken op bluray. Het verhaal vond ik wel goed, maar bij de DaVinci-code vond ik de aanwijzingen logischer.
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Nooff

Citaat van: Moondust op oktober 13, 2009, 20:16:56
Dan wordt je toch geraakt door visuele prikkels en muziek? Ik maak geen onderscheid tussen goede en slechte films, ik maak onderscheid tussen films die me raken en films die me niet of nauwelijks raken.

Dan moet je me even uitleggen waarom Transformers 2 zo slecht was? Audiotechnisch en visueel geziek moet die film je haast wel geraakt hebben als je een beetje bewondering kunt opbrengen voor de wijze waarop ze elke creatie zo prachtig hebben uitgewerkt.

Robbert54

Citaat van: Nooff op oktober 13, 2009, 23:46:45
Dan moet je me even uitleggen waarom Transformers 2 zo slecht was? Audiotechnisch en visueel geziek moet die film je haast wel geraakt hebben als je een beetje bewondering kunt opbrengen voor de wijze waarop ze elke creatie zo prachtig hebben uitgewerkt.
los daar nog van, als je transformers gewoon met verstand op nul kijkt is het een geweldige film hoor. je moet er alleen voor in de stemming zijn. als je echt zin hebt in een knallende filmavond is dit de film om op te zetten, maar ja als je maar in bent voor een goed verhaal, dan niet nee

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

TF2... wát 'n vréselijk onzinnige schijtfilm  ::) ..razzie award anyone?!

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

celerontje

Maar een Oscar voor beste geluidsmixage... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Citaat van: celerontje op oktober 14, 2009, 12:27:24
Maar een Oscar voor beste geluidsmixage... ;)

Geef die razzie maar aan Megan Fox voor "Being the fakest person in the universe".

Inderdaad een oscar voor zowel het visuele als het audiotechnische gedeelte.

Moondust

Citaat van: Nooff op oktober 13, 2009, 23:46:45

TF2 prikkelde mij visueel en auditief amper. Ik kan ook wel zien dat het allemaal mooi gemaakt is, maar een lege doos verpakt in duur cadeaupapier is nog steeds een lege doos. Ik ga nooit alleen voor visueel of auditief spektakel, daar raak ik niet van in vervoering. Het irriteerde me bij TF2 dat ik me door de filmmakers als debiel behandeld voelde, alsof ze wij wel konden afschepen met zo'n mager verhaaltje vol idiote handelingen en wendingen. Een film die me visueel wel enorm heeft geprikkeld is b.v. Perfume: Story of a murderer. En dat was geen lege doos. Maar goed, mijn gebrek aan respect voor TF2 maakt eht nog geen slechte film. Hij kon mij alleen niet bekoren. Bij de inschatting van een film zit ik meestal goed. Het gebeurt zelden dat ik een film kies die ik zonde van mijn tijd vond.

Moondust

Citaat van: The Vampire op oktober 14, 2009, 03:06:17
los daar nog van, als je transformers gewoon met verstand op nul kijkt is het een geweldige film hoor. je moet er alleen voor in de stemming zijn. als je echt zin hebt in een knallende filmavond is dit de film om op te zetten, maar ja als je maar in bent voor een goed verhaal, dan niet nee

Als ik mijn verstand op nul wil zetten ga ik mediteren of slapen. Filmkijken doe ik graag bij mijn volle verstand. Ik zie echt geen reden om mijn verstand op nul te zetten. Waarom zou ik?

reza

Citaat van: Snutchz op oktober 14, 2009, 10:25:25
TF2... wát 'n vréselijk onzinnige schijtfilm  ::) ..razzie award anyone?!

Goed nieuws dan. Er komt ook nog een deel 3 :crazy: ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"