Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

searcher

Ik heb pas Murder By Numbers gezien met een prima rol van Sandra Bullock.
Het verhaal viel tegen...

m.v.g searcher

Grindtegel

Gisteren The Devil's Backbone.

Geweldig mooie drama/thriller met een griezeltintje.

Van de regisseur van Blade 2 en Mimic, maar daar is dit ingetogen verhaal totaal het tegenovergestelde van.

Echt een aanrader, met fantastisch beeld (Regio4, ntsc)

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

MrPink

Ik ben al een tijdje de serie Sharpe aan het kijken...best een leuke serie als je van het leger in de Napoleontische tijd houdt. :)

Groetjes,
Oscar

Roland

Escape from Alcatraz (Clint Eastwood) gezien ..... in mijn HT wat nu 'tijdig' een 22" monitor + Sennie hd580 is  ;D

The Foundation

jankees

Vanavond gekeken naar de concertregistratie "Onderweg" van Marco Borsato. Dit concert werd in de zomer van 2002 opgenomen in de Kuip.

Of je van Marco Borsato houdt is natuurlijk bijzonder persoonlijk. Ik vind het geweldig. Marco is op deze schijf in topvorm. De band is speelt superstrak en kan zich zonder meer meten met internationele topacts. De nummer worden gebracht in een vorm die goed herkenbaar is maar toch voldoende afwijkt van het plaatmateriaal om aangenaam te verrassen.

De registratie van het concert is buitengewoon geslaagd. De regie is rustig en overzichtelijk. De techische vormgeving is ook dik in orde. Haarscherpe beelden, ook wanneer de camera niet stil staat. Wat deze aspecten betreft is duidelijk dat Nederlanders een reputatie hoog te houden in het verzorgen van multimediale projecten als popconcerten. De scherpte van het beeld is, ook bij projectie ruim voldoende.

De schijf biedt een DD en DTS track. Het geluid is bijzonder goed te noemen. De verdeling van het geluid over de diverse kanalen is goed te noemen. Het enige dat me opviel is dat het LFE kanaal volledig ongebruikt bleef. Natuurlijk is dit kanaal bedoeld voor filmeffecten maar het wordt ook op muziekdvd's vaak gebruikt om het laag een beetje aan te vullen.

Als extra feature biedt de DVD een behind the scenes documentaire die het kijken meer dan waar is.

Al met al zowel inhoudelijk als qua uitvoering een bijzonder mooie DVD. Ik heb de schijf bekeken op mijn Plus Piano. Beeld en geluid tesamen gaven mij echt het gevoel dat ik op de beste plaats in de Kuip stond. Ik heb de DVD dan ook in één ruk uitgekeken en had aan het einde echt het gevoel dat ik een concert bijgewoond had. Als je een Marco Borsato fan ben dan is het zien van deze DVD een must.

JK

Grindtegel

Gisteren Battle Royale, geweldige (letterlijk+figuurlijk) Japanse film.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

patrick_vdb

Dark, Darkest, Darko.......gisteren Donnie Darko bekeken, na de vele goede verhalen rondom deze film was ik behoorlijk nieuwsgierig geworden. De film heeft een beetje een tweedelige indruk op me achter gelaten (en dit komt volgens mij puur door een andere verwachting). Ik moet hem nogmaals gaan bekijken om de film echt te kunnen waarderen......

Mvrgr

Patrick

bmateijsen

het is een beetje haat-liefde verhouding met Donnie Darko...

Ik kon de zwarte humor echt zeer waarderen... waardoor de psychologische drang in dit suburbia, bijzonder interessant wordt..

Hoewel niet te vergelijken was het suburbia in Darko net zo goed in scene gezet als in American Beauty..

groet Bjorn

patrick_vdb

Hoi Bjorn,

Het verhaal (met de aspecten pott, schizofrenie, lotbepaling), de donkere humor, de setting van de film ed spraken mij wel aan, dus wordt het ook voor mij waarschijnlijk een liefde-verhouding met Darko. Ik had me echter een heel andere voorstelling gemaakt over de film en het verloop waardoor ik een beetje op het verkeerde been ben gezet ;)

Ik zal hem binnekort nogmaals bekijken, ditmaal zonder verkeerde verwachtingen want deze film kan, volgens mij, uitgroeien tot een sterke film na meermaals bekeken te hebben.

Ik had ook niet teveel moeten lezen over de film en daaruit een verwachting moeten scheppen (doe ik doorgaans nooit, om teleurstelling te voorkomen) >:(

Mvrgr

Patrick

bmateijsen

tja.. blanco een film in.. is ook veel beter.

Maar inderdaad de film nog eens bekijken zal je goed doen denk ik.

Groet Bjorn

Roland

Gister Harry Potter en de steen der wijzen gekeken  :P, helaas op videoband en NL gesproken ;D maar hij was toch wel grappig  :)

Mr. Blonde

Postman viel uiteindelijk wel mee.. Sommige scenes waren te lang, voor de rest een aardige film!

Vanavond Harry Potter.. Mijn vriendin wilde 'm zien en ik heb 'm dus maar ff geleend van een collega.. Ben benieuwd?

Van de week ook nog American history X gekeken (2e keer).. Goeie film!
TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

Raymen

The Bourne Identity.

Volgens de reviews een VETTE actiefilm.

mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

PauluZzzZzz

Vanmiddag Days Of Thunder gekeken, en zonet nog is een keer The Fast And The Furious.

Een lekker racedagje  ;D
<a href="http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=PauluZzZz" target="_blank">Mijn DVD's</a>

mathieu

Vandaag:
- Queen greatest video hits 1 (hebben ze goed geremixt vind ik!)
- Black Hawk Down (mist wat punch in de soundtrack vind ik, wel een goede film)

Raefon

Gisteren binnen gekregen LOTR TTT  ;)

blue-eyes

zoiets mag je niet voor jezelf houden ;)

Maar laat maar, DIVX waarschijnlijk . Die kijken we niet  ;D ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Raefon

Het is geen divx, maar gewoon dvd kwaliteit met  dts
Echt ongelooflijk dat deze kwaliteit nu al in de omloop is.
Het schijnt geripped te zijn van een screener die ze naar Academy Awards leden sturen.
Ben ik nou slecht dat ik hem in mijn bezit heb ;D

J.A.F._Doorhof

Tuurlijk, kwaliteit en toch bijna 3 uur in 4.3GB stoppen.

Gewoon wachten op het origineel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

blue-eyes

ik blijf van mening dat je de film geen eer aan doet als je divx of equivalenten daarvan bekijkt.

Wachten op de dvd, en dan zeker op de extended verson!

O wat duurt dat wachten toch weer lang!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

sinterklaasje

Raefon,

heb die discussie ook al eens proberen te voeren.. maar daar vind je hier dovemansoren. Het gaat hier blijkbaar meer om 't perfecte geluid, beeld en extra's 'zoals de film bedoeld is' dan om 't verhaal en acteerwerk.

'tis Maar net waar je waarde aan hecht. Ben van dezelfde mening als jij - ik heb een prima tv (Loewe Aconda, gecalibreerd en al!) en een film is voor mij een film (alhoewel ik ook wel minimum eisen stel aan een release).. al die 'extra's' als perfect DTS geluid en weet ik wat je allemaal kan verzinnen zal de film zeker een completer geheel maken - maar om dan maar meteen alleen maar DVDs te bekijken vind ik wat overdreven.. maarja - ieder zo z'n mening!!

alaaf,
sinterklaasje ;D

PS Films die ik echt de moeite waard vind kijk ik gewoon nog een keer als 'ie op DVD uitkomt!

patrick_vdb

Vandaag deel I en deel II van de serie Band of Brothers bekeken, ik was al zwaar onder de indruk toen de serie op tv is vertoond, ben nu nog zwaarder onder de indruk met het bekijken van de serie op dvd (R2). Een spijkerhard beeld zoals we dat kennen van Saving Private Ryan en een behoorlijke 3d geluidstrack.

Mvrgr

Patrick

Raefon

Ok misschien wel geen dvd kwaliteit maar vcd of svcd is tot de dvd release voor mij goed genoeg. Ik heb al een stukje geprojecteerd trouwens, en ik moet je zeggen dat het er prima uit ziet op twee meter breed. Als de film uit komt op dvd dan ga ik hem zeker kopen maar tot die tijd kijk ik hem wel lekker thuis in mijn eigen HT. Ik ga niet elke week €15(incl. popcorn en fris) betalen om hem in de bioscoop te zien. Twee keer vind ik al meer dan genoeg.

blue-eyes

Citaat van: sinterklaasje op januari 25, 2003, 23:15:50
Raefon,

heb die discussie ook al eens proberen te voeren.. maar daar vind je hier dovemansoren. Het gaat hier blijkbaar meer om 't perfecte geluid, beeld en extra's 'zoals de film bedoeld is' dan om 't verhaal en acteerwerk.

'tis Maar net waar je waarde aan hecht. Ben van dezelfde mening als jij - ik heb een prima tv (Loewe Aconda, gecalibreerd en al!) en een film is voor mij een film (alhoewel ik ook wel minimum eisen stel aan een release).. al die 'extra's' als perfect DTS geluid en weet ik wat je allemaal kan verzinnen zal de film zeker een completer geheel maken - maar om dan maar meteen alleen maar DVDs te bekijken vind ik wat overdreven.. maarja - ieder zo z'n mening!!

alaaf,
sinterklaasje ;D

PS Films die ik echt de moeite waard vind kijk ik gewoon nog een keer als 'ie op DVD uitkomt!

Gaat mij ook om het principe. Ik KOOP een film, iemand levert mij een dienst, produkt en daar betaal ik voor. Als jij iets doet of maakt, wil je daar ook geld voor zien. Anders vind ik het diefstal.

Dit is mijn mening, en staat los van de discussie of de prijzen reeel zijn, dat is een heel andere discussie, waarin we wellicht wel met elkaar eens zijn. Maar nogmaals, dat staat los van mijn principes.

En ja, ik heb wel eens MP3 gedownload, geluisterd, weggegooid, en toen de cd gekocht. Ik heb geen zin om in FRS oid de cd's te beluisteren. En dat doe ik vaker. Maar ik download niet als vervanging voor origineel.

Dus samengevat is je opmerking over kwaliteit, etc. te kort door de bocht. En wat dan nog? Kwaliteit, streven naar maximum kwaliteit is wel een issue dat door veel mensen, ieder binnen een bepaalde prijsklasse, wordt gehanteerd. En dan past voor veel mensen een divx daar niet in. Maar ook dat kan los staan van het genieten van een film.