Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

mjveenma

Vanvond staat in de planning Drive. Met een 8,5 op de imdb kan het toch geen slechte film zijn...

snowbo

Citaat van: mjveenma op oktober  1, 2011, 16:04:29
Vanvond staat in de planning Drive. Met een 8,5 op de imdb kan het toch geen slechte film zijn...

Toevallig heb hem net ook aangezet :pompom:
Panasonic TX-P65VT50 | Sonos Sub| Sonos ARC | 2x Sonos One SL - surround |

Grindtegel

Is deze dan al te vinden op het net, die is toch pas net in de bios te zien (in de VS)?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

snowbo

Citaat van: Grindtegel op oktober  1, 2011, 20:13:21
Is deze dan al te vinden op het net, die is toch pas net in de bios te zien (in de VS)?

Te downloaden via Nieuwgroepen
Panasonic TX-P65VT50 | Sonos Sub| Sonos ARC | 2x Sonos One SL - surround |

Grindtegel

Oh in flutkwaliteit,Thx but no thx , ik wacht nog wel een paar maandjes  :)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

mradem

X-men first class gezien. Wel aardig.

HTip

Gisteren The Expandables gezien. Geen goede film, maar wel erg gaaf. Alleen hebben we de hele film in DD 5.1 gekeken, omdat dat de default was :nopompom:

Daarna toch nog even de slotscene in DTS-HDMA gekeken en dat was toch wel een erg groot verschil. Voortaan beter checken welke track er default wordt gekozen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Shadowfox

gisteren transformers 3 gezien.
dit vond ik wel het slechtste deel. Vooral het acteerwerk was het toch wel 1 van de slechtste die ik gezien heb.
Kwa aktie zag het er gelikt uit maar ik zat er nooit echt in. En als het lekker vaart heeft schakelt het weer over naar die truus en die sam.

nee geef me dan maar deel 1 en 2

squeek

Citaat van: HTip op oktober  2, 2011, 07:59:43
Gisteren The Expandables gezien. Geen goede film, maar wel erg gaaf. Alleen hebben we de hele film in DD 5.1 gekeken, omdat dat de default was :nopompom:

Daarna toch nog even de slotscene in DTS-HDMA gekeken en dat was toch wel een erg groot verschil. Voortaan beter checken welke track er default wordt gekozen...

Lesje geleerd  ;D Ik kijk altijd even naar de receiver voor ik verder ga, je weet maar nooit  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Citaat van: squeek op oktober  2, 2011, 11:28:22
Lesje geleerd  ;D Ik kijk altijd even naar de receiver voor ik verder ga, je weet maar nooit  :)
Absoluut! Mijn receiver heb ik niets aan, want die geeft aan dat ie M-PCM binnenkrijgt ;) Met de Oppo kan ik dit eenvoudig controleren, maar dan moet ik het wel doen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snutchz

Martijnst1990

Citaat van: HTip op oktober  2, 2011, 07:59:43

Heb hetzelfde gehad met exact dezelfde film  :crazy: Sindsdien controleer ik dus ook altijd de receiver en/of het spoor in het menu :P

Gelukkig is het DD spoor ook niet slecht, maar de DTS-HD is toch wel een stukje beter inderdaad  ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Softpower

Citaat van: HTip op oktober  2, 2011, 11:58:05
Absoluut! Mijn receiver heb ik niets aan, want die geeft aan dat ie M-PCM binnenkrijgt ;) Met de Oppo kan ik dit eenvoudig controleren, maar dan moet ik het wel doen :D

Naast de PM LE ook een nieuwe receiver? :evil:

Ik krijg het direct on screen te zien. Dus ik switch direct. Buiten het feit dat ik dit in het verleden ook eens geleerd heb ;) en dus voor ik de film start alles nog even controleer...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

HTip

Citaat van: Martijn90 op oktober  2, 2011, 13:15:36
Heb hetzelfde gehad met exact dezelfde film  :crazy: Sindsdien controleer ik dus ook altijd de receiver en/of het spoor in het menu :P

Gelukkig is het DD spoor ook niet slecht, maar de DTS-HD is toch wel een stukje beter inderdaad  ;D
Gelukkig, ik ben niet alleen ;)

Citaat van: Softpower op oktober  2, 2011, 15:31:37
Naast de PM LE ook een nieuwe receiver? :evil:

Ik krijg het direct on screen te zien. Dus ik switch direct. Buiten het feit dat ik dit in het verleden ook eens geleerd heb ;) en dus voor ik de film start alles nog even controleer...
Grapjas! :clapping:

Ik maak deze fout ook niet zo snel meer heb ik zo het idee...
Showcase - Topic

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Citaat van: squeek op oktober  2, 2011, 20:08:31
Gelukkig gaf je net geen demo  ;)
:clapping: Zouden mijn gasten dat merken denk je? :D
Showcase - Topic

squeek

bmwM3

Gisteren Colombiana gaan zien (met Zoe Saldana als Cataleya in de hoofdrol), welliswaar niet onze eigen HT maar in de Cinema..hebben ons aardig vermaakt! Film is geschreven door Luc Besson.

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Snutchz

Grindtegel

Net klaar met Green Lantern, vond hem ondanks alle slechte recensies best aardig en heb me prima vermaakt, beeld en geluid waren iig top. En het liefje van de held...  :inlove :inlove:

LittleNinja

Gisteren Transformers 3 Dark of the moon...

Ik had al eens mijn mening achter gelaten over deze film ( zie onder ).

Maar ik heb er nog een aanvulling op.

Echt een vermoeiende film! Teveel clowns in die film, stuk voor stuk hebben ze een enorm tekort aan humor. Trek die gasten er uit en ik had me in ieder geval nog kunnen vermaken met het geluid, de effecten etc.

Citaat van: LittleNinja op juli 22, 2011, 17:15:57
Gisteren ben ik met vrienden op de Spuimarkt te Den Haag naar de 3D versie van deze film gegaan.

Het is goed te zien dat er kosten nog moeite gespaard zijn om een indrukwekkende soundtrack en 3D beeldweergave te verkrijgen.

Het is een film geworden met een enorme hoeveelheid details in het beeld! Er is minder diepte waar te nemen als in een film als Avatar, maar wat betreft de details is het echt top! Een rijk kleurenpallet vult de beschikbare inches beeld. Een vorstelijke berg donkere en uitermate heldere fragmenten wisselen elkaar af. Het is allemaal machtig materiaal om straks de beeldweergevers in uw thuistheater flink mee aan de tand te voelen.

De soundtrack is zonder enige twijfel ontworpen om te overdonderen. Er komt onvoorstelbaar veel informatie op je af. Dusdanig veel zelfs, dat de oren maar weinig rust krijgen. Deze film heeft het hoogste gehalte explosies, klappen, schoten, schreeuwen, puin- en glasgerinkel per minuut.. Ze waren natuurlijk verplicht om het record van de vorige film te verbrijzelen. Missie geslaagd.

De film zelf? Vooraf had ik veel reacties hier op het forum  in me opgenomen, had ik meningen van familie en vrienden gehoord en hier en daar een recensie mijn netvliezen laten kietelen. De verhalen variëren allemaal tussen goed en “astronomisch”.. Als ik echter heel eerlijk ben vond ik het persoonlijk zo ver "over the top" dat ik me af begon te vragen waarom men dit nu allemaal zo geweldig vond. Levende en emotionele robots die in allerlei objecten kunnen veranderen is vanzelfsprekend geen realiteit. Dat begreep onze geest al voordat de film ooit geschreven werd. Dit zet je relatief makkelijk opzij. Echter spelen er ook handen vol mensen in dit verhaal en hun limitaties zijn wat lastiger te ontkennen. We kijken hier niet naar een superhelden film, dus verwachten we ook geen superhelden krachten of bijpassende onschendbaarheden. Een beetje geluk hebben is in een film natuurlijk wel een optie, maar een twee en een half uur durende opeenvolging van onbuigbare onmogelijkheden is mij wat teveel geworden. :yawnee:

Mede hierdoor konden ook de special effects mij niet meer boeien. Het werd me allemaal te veel om nog het nog als interessant te kunnen bestempelen. Je kunt het wellicht vergelijken met een ongelooflijke circusact. Stel je voor: Een atletisch geconstrueerde acrobaat entert de ring.. Hij loopt in een rustige pas naar het midden en net voordat hij zich centreert maakt hij, zonder de hulp van een trampoline, een sprong van 2 tot 2,5 meter hoog! Nog nooit eerder vertoond! Op het hoogste punt maakt hij een tweetal salto's en draait hij eenmaal linksom en eenmaal rechtsom in een schroefbeweging om zijn as.. Dit kan niet waar zijn... Prachtig vermaak natuurlijk. Echter... Hij stopt niet na één of twee keer... Hij blijft dit herhalen gedurende twee en een half uur. Ondanks dat het geweldig is, kan het op een gegeven ogenblik niemand meer boeien! Dit lukt je dan ook niet door de volgorde van je kunstjes te veranderen. :-X Men heeft het toch zo gemaakt, simpelweg omdat daar het overweldigende budget hiervoor beschikbaar was. Zou de film een stuk beter zijn geworden als ze creatiever hadden moeten zijn omdat ze het hadden moeten stellen met een aanzienlijk lager budget? Ik durf te geloven van wel!

Ga ik hem kopen? Vast wel... :blush: Het blijft één der betere spektakels om mensen te amuseren in het HT waar je zo hard voor gewerkt hebt. Of zetten we met z'n allen "Wie van de drie?" op als er weer eens een clubje genodigden uw audiovisuele vorderingen komen bewonderen?

Gegroet,
LittleNinja

skank1

Citaat van: LittleNinja op oktober  5, 2011, 10:39:27
Gisteren Transformers 3 Dark of the moon...

Ik had al eens mijn mening achter gelaten over deze film ( zie onder ).

Maar ik heb er nog een aanvulling op.

Echt een vermoeiende film! Teveel clowns in die film, stuk voor stuk hebben ze een enorm tekort aan humor. Trek die gasten er uit en ik had me in ieder geval nog kunnen vermaken met het geluid, de effecten etc.

En wat is nu beter 2d of 3d?

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii