Transformers 3: The Dark Of The Moon

Gestart door Peter O, oktober 7, 2010, 12:21:26

Vorige topic - Volgende topic

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Nooff

Zag het direct tijdens de voorstelling al  :D Het werkt, daar gaat het om. Als je de reacties op blu-ray.com leest dan schetst het de verbazing dat werkelijk bijna niemand het opgevallen is.  :P

Loki999

Ik heb hem gisteren ook in IMAX en 3d gezien, toffe film goed geluid en ik vond hem beter als 2.
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

sj0er-D

Op een of andere manier moeten die Amerikanen ons Nederlanders niet, of ze zijn echt dom: Waarom geven ze aan dat de man 'Dutch' in de film uit Nederland komt en laten ze hem vervolgens 'Danke Schön' zeggen? Ik heb het in meer films gezien (Austin Powers - Goldmember). Zouden ze bij dutch een Deutsch denken? of is het een soort van gewoonte geworden?

clicquot

Veel Nederlanders (en Belgen) denken dat wellicht zelf ook...next weekend deze even meepikken, moest eerst de 2 eerste delen nog eens refreshen snel en woooww, wat een spektakel is dat toch zeg, die sound pfff! who cares dat iemand deze serie kut zou vinden, I'm a fan, Bee, here I come  :pompom:

PioneerT

Super mooie film!! gaan we zeker nog een paar x kijken ;)
Pioneer PDP-LX5090 | Pioneer BDP-51FD | Pioneer SC-LX71 | Emotiva XPA-5 | Emotiva ERC-1 | Sony PS3 | XTZ 99.36 | XTZ 99.25 | Emotiva ERD-1 | BK XLS300 |  PlayOn HD Mini | Humax IRHD-5000C | Audioquest Rocket88 | Audioquest CV-4 | Audioquest X2 | Audioquest Sub-A | Emotiva XRCA | W&M HDMI

Raymen

net gezien, en ja 3d was top hoor.

ga hem zeker nog een keer bekijken

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

MovieMax

Gister in de bios gezien. Deel 3 was beter dan deel 2. Het is een Bay film. Dus schieten & tieten. De blond chick hoeft alleen maar mooi te zijn. In de voorgaande delen werd de illusie nog opgehouden dat de love interest ook moest kunnen acteren.

Zeker tegen het eind is het een niet aflatende stroom van special effects. Een behoorlijke overload dus.

De 3D leek er later aan toegevoegd. Het 3D effect valt wel een beetje tegen. Maar het was een leuk avondje uit.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

celerontje

Citaat van: sj0er-D op juli  5, 2011, 21:54:00
Op een of andere manier moeten die Amerikanen ons Nederlanders niet, of ze zijn echt dom: Waarom geven ze aan dat de man 'Dutch' in de film uit Nederland komt en laten ze hem vervolgens 'Danke Schön' zeggen? Ik heb het in meer films gezien (Austin Powers - Goldmember). Zouden ze bij dutch een Deutsch denken? of is het een soort van gewoonte geworden?
Ach, een Amerikaan verstaat eerder een paar woordjes Duits dan een paar woordjes Nederlands. ;)
Maar het blijft belachelijk! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MovieMax

CiteerThe difference between our high school students and smart bombs?

The smart bombs can find Iraq on a map!
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Skyfox

Heb deze afgelopen weekend gezien. Topfilm!! De actie spat er letterlijk vanaf. En dat terwijl we naar de 2D versie gegaan waren. Moet wel zeggen dat de zaal waar we zaten niet gemaakt is voor film met een hoog 'episch' gehalte. Het scherm was vanwege de afstand en smalheid van de zaal zowat kleiner dan bij mij thuis...

Het enige waar ik me wat aan stoorde was de vervanger van Mikaela... Dat was nog een beetje een babe met ballen die mee kon doen met de snelheid van de film. Die nieuwe dame vond ik echt niet passen bij het karakter van Sam.

Eniehoe, binnenkort nog een keertje kijken in 3D bij de Pathe Spuimarkt op een goed formaat scherm :-D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RonG

Afgelopen weekend ook gezien en vond de film gaaf, 3D effect vond ik erg goed, beter dan Thor en POTC. Zak  :popcorn: erbij en je laten meesleuren ;D.

ProXius

Al 2x gezien in Pathé Imax Amsterdam in uiteraard 3D... Vind het 3D bij deze film minimaal net zo goed als bij Avatar. Kijkt heerlijk weg, niet overdreven maar gewoon een mooie toevoeging! Zalig!
Film zelf vind ik ook beter dan de vorige delen. Weer de heerlijke beelden en geluiden (Hoe krijgen ze die geluiden toch steeds weer zo monsterlijk goed) en dikke actie, maar ik vond het verhaal leuk.

Wat mij betreft is dit misschien wel de nieuwe referentiefilm voor een thuis HT. :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

CoSo

Citaat van: ProXius op juli 13, 2011, 14:39:19
Al 2x gezien in Pathé Imax Amsterdam in uiteraard 3D... Vind het 3D bij deze film minimaal net zo goed als bij Avatar. Kijkt heerlijk weg, niet overdreven maar gewoon een mooie toevoeging! Zalig!
Film zelf vind ik ook beter dan de vorige delen. Weer de heerlijke beelden en geluiden (Hoe krijgen ze die geluiden toch steeds weer zo monsterlijk goed) en dikke actie, maar ik vond het verhaal leuk.

Wat mij betreft is dit misschien wel de nieuwe referentiefilm voor een thuis HT. :)
Heb hem het weekend ook gezien in Pathé Imax A'dam en geluid was zeer goed soms zelf te hard (harder dan discotheek)
3D was ook goed al had ik niet verwacht toen ik die bril in me handen kreeg.
Vond Rosie echt niks, acteren ook niet en maar op hoge haken blijven lopen als de stad instort.

ProXius

Ja het geluid stond wel extreem hard, ik denk dat er niet zo hard gedraaid mag worden officieel. Maar het laag is daardoor wel erg lekker.  :tongue2:
Rosie kan niet fantastisch acteren, maar dat maakt me niks uit.  :wub: :wub:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Gaeje

ik vond het uiteindelijk de eerste film in 3D die echt de moeite was. (in 3D)

en één van de voornaamste nadelen (donker beeld) was gelukkig niet te sterk aanwezig. In de actie (wat het grootste deel van de film beslaat) is de 3d wel leuk en wel degelijk een meerwaarde, in de tekst- of spelscènes vind ik het weer afleiden...

Brilletjes blijven irritant, maar goed. de bluts met de buil zeker. Technisch gezien top, verhaal gewijs weer niks (maar was ingecalculeerd). Beetje te lang nog steeds.

Al bij al de eerste keer dat ik 3D niet vervloekt heb, waarvoor respect aan Bay.

Ook de eerste digitale film waarbij ik pas na een dik uur doorhad dat hij digitaal gedraaid was. (wist het wel op voorhand, maar tis zo mooi gedaan, dat je het echt bijna niet ziet)

LittleNinja

Gisteren ben ik met vrienden op de Spuimarkt te Den Haag naar de 3D versie van deze film gegaan.

Het is goed te zien dat er kosten nog moeite gespaard zijn om een indrukwekkende soundtrack en 3D beeldweergave te verkrijgen.

Het is een film geworden met een enorme hoeveelheid details in het beeld! Er is minder diepte waar te nemen als in een film als Avatar, maar wat betreft de details is het echt top! Een rijk kleurenpallet vult de beschikbare inches beeld. Een vorstelijke berg donkere en uitermate heldere fragmenten wisselen elkaar af. Het is allemaal machtig materiaal om straks de beeldweergevers in uw thuistheater flink mee aan de tand te voelen.

De soundtrack is zonder enige twijfel ontworpen om te overdonderen. Er komt onvoorstelbaar veel informatie op je af. Dusdanig veel zelfs, dat de oren maar weinig rust krijgen. Deze film heeft het hoogste gehalte explosies, klappen, schoten, schreeuwen, puin- en glasgerinkel per minuut.. Ze waren natuurlijk verplicht om het record van de vorige film te verbrijzelen. Missie geslaagd.

De film zelf? Vooraf had ik veel reacties hier op het forum  in me opgenomen, had ik meningen van familie en vrienden gehoord en hier en daar een recensie mijn netvliezen laten kietelen. De verhalen variëren allemaal tussen goed en “astronomisch”.. Als ik echter heel eerlijk ben vond ik het persoonlijk zo ver "over the top" dat ik me af begon te vragen waarom men dit nu allemaal zo geweldig vond. Levende en emotionele robots die in allerlei objecten kunnen veranderen is vanzelfsprekend geen realiteit. Dat begreep onze geest al voordat de film ooit geschreven werd. Dit zet je relatief makkelijk opzij. Echter spelen er ook handen vol mensen in dit verhaal en hun limitaties zijn wat lastiger te ontkennen. We kijken hier niet naar een superhelden film, dus verwachten we ook geen superhelden krachten of bijpassende onschendbaarheden. Een beetje geluk hebben is in een film natuurlijk wel een optie, maar een twee en een half uur durende opeenvolging van onbuigbare onmogelijkheden is mij wat teveel geworden. :yawnee:

Mede hierdoor konden ook de special effects mij niet meer boeien. Het werd me allemaal te veel om nog het nog als interessant te kunnen bestempelen. Je kunt het wellicht vergelijken met een ongelooflijke circusact. Stel je voor: Een atletisch geconstrueerde acrobaat entert de ring.. Hij loopt in een rustige pas naar het midden en net voordat hij zich centreert maakt hij, zonder de hulp van een trampoline, een sprong van 2 tot 2,5 meter hoog! Nog nooit eerder vertoond! Op het hoogste punt maakt hij een tweetal salto's en draait hij eenmaal linksom en eenmaal rechtsom in een schroefbeweging om zijn as.. Dit kan niet waar zijn... Prachtig vermaak natuurlijk. Echter... Hij stopt niet na één of twee keer... Hij blijft dit herhalen gedurende twee en een half uur. Ondanks dat het geweldig is, kan het op een gegeven ogenblik niemand meer boeien! Dit lukt je dan ook niet door de volgorde van je kunstjes te veranderen. :-X Men heeft het toch zo gemaakt, simpelweg omdat daar het overweldigende budget hiervoor beschikbaar was. Zou de film een stuk beter zijn geworden als ze creatiever hadden moeten zijn omdat ze het hadden moeten stellen met een aanzienlijk lager budget? Ik durf te geloven van wel!

Ga ik hem kopen? Vast wel... :blush: Het blijft één der betere spektakels om mensen te amuseren in het HT waar je zo hard voor gewerkt hebt. Of zetten we met z'n allen "Wie van de drie?" op als er weer eens een clubje genodigden uw audiovisuele vorderingen komen bewonderen?

Gegroet,
LittleNinja

squeek

Ondanks al het 'wauw' geroep over het 3D en er toch nog moeite in te steken blijkt het toch nog gedeeltelijk een conversie te zijn.

http://www.legend3d.com/film/transformers-dark-moon

Check it out
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

stoffels

heb hem deze week ook gezien, vondt hem zelf de beste van de drie. donker, zeer goede soundtrack en super special effects, btw megan fox voor geen seconde gemist. ;)

high-q

Nice review, had ook wel een beetje hetzelfde ... MAAR ... ik kan niet wachten tot ik hem thuis heb  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rijstfj

LittleNinja

Erik

Toch wat geks gemerkt.
In de eerste instantie gaf ik altijd af op deze films. Veel CGI weinig boeiends, redelijk slaapverwekkend.
Maar van de week eens niet op de bank op 3.5 meter afstand gekeken op een 55inch maar op de stoel die op 1 m afstand staat. Wauw wat een verschil geeft dat zeg kon ineens wel van de film genieten al zag ik hem voor 2e keer.
Blijkbaar is de grootte van het scherm in relatie tot de afstand belangrijker voor mij dan ik altijd heb gedacht.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

squeek

Citaat van: Erik op maart  1, 2014, 22:50:38
Toch wat geks gemerkt.
In de eerste instantie gaf ik altijd af op deze films. Veel CGI weinig boeiends, redelijk slaapverwekkend.
Maar van de week eens niet op de bank op 3.5 meter afstand gekeken op een 55inch maar op de stoel die op 1 m afstand staat. Wauw wat een verschil geeft dat zeg kon ineens wel van de film genieten al zag ik hem voor 2e keer.
Blijkbaar is de grootte van het scherm in relatie tot de afstand belangrijker voor mij dan ik altijd heb gedacht.

Spektakelfilms hebben vaak baat bij grotere schermbelevingen. De film wordt er niet bepaald beter op maar je krijgt wat meer dat rollercoaster gevoel he. En dat is soms gewoon ook leuk film kijken vind ik.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |