Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

paulk en 2 gasten bekijken dit topic.

raMniv

"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Sonic Circle

The Contract op Blu-Ray.

Beeld en geluid vielen niet tegen, film was ook aardig. Leuk avondje film.

Dennistattoo

Citaat van: Robbert54 op april 28, 2009, 01:17:18
zo nog even finding nemo in HD proberen. don't touch the Butt!!

Finding Nemo in HD? Die moet ik ook hebben, waar heb je die vandaan?
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Sonic Circle

Dante's Peak HD-DVD.

Had hem al eerder gezien, maar nu op groot scherm en goed geluid was hij verrassend goed!

Nooff

Citaat van: Dennistattoo op april 29, 2009, 11:51:04
Finding Nemo in HD? Die moet ik ook hebben, waar heb je die vandaan?

Als ie qua kwaliteit net zo slecht is als The Incredibles 1080p, bespaar je dan de moeite. Het zijn geupscalede TV uitzendingen van zeer matige kwaliteit. Alleen Monsters Inc. vond ik persoonlijk nog wel vrij aardig.

reza

???

The Incredibles is referentie materiaal op 1080P!!
dus ik denk dat je dan een verkeerde transfer hebt gedownload.
En Cars ziet er helemaal geweldig uit op 1080, nog beter trouwens dan Incredibles!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Robbert54

heb finding nemo van Bit-hdtv. maar is idd geen goede kwalitieit. heb the incredibles daar ook gedownload en die is wel erg goed
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dennistattoo

ik wou al zeggen, want Monsters Inc die komt binnenkort uit op Blu-Ray. En van Finding Nemo had ik nog niets gehoord, en Cars die ziet er heel gelikt uit op 1080P ja.

Maar elke keer als ik nieuwe animatie wil downloaden kom ik bij film's uit zoals Bee Movie die is 4,5GB en dan 1080P ??? En dan snap ik niet hoe zo'n film 5 x scherper kan zijn. Is net zo groot als een dvd...

Heb gisteren Paul Blart Mall Cop gekeken op 1080P en vond het wel meevallen qua scherpte, hij was 9GB
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Nooff

Citaat van: Dennistattoo op april 30, 2009, 11:06:41

Maar elke keer als ik nieuwe animatie wil downloaden kom ik bij film's uit zoals Bee Movie die is 4,5GB en dan 1080P ??? En dan snap ik niet hoe zo'n film 5 x scherper kan zijn. Is net zo groot als een dvd...

Omdat het animatie is, het is al volledig digitaal en neemt minder ruimte in beslag dan een conversie van met camera geschoten film.

Dennistattoo

oke dus bij een animatie kan ik hem gerust downloaden op 1080P en dan 6GB ofzo

HTip

Citaat van: HTip op april 26, 2009, 07:27:29
Vandaag heb ik een hele dag 4 forumvrienden in mijn HT dus er zal een hoop worden gekeken. :thumbs-up:
Nog geen idee wat precies :unsure:

Wordt vervolgd...
Wat we precies hebben gespeeld heeft Madhouse keurig netjes opgesomd en wel hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=87729.msg1427214#msg1427214

Was een lekker gevarieerd programma :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Nooff

Citaat van: Dennistattoo op april 30, 2009, 16:40:18
oke dus bij een animatie kan ik hem gerust downloaden op 1080P en dan 6GB ofzo

Ja hoor, de grootte bij animatie is meer afhankelijk van de speelduur van de film. De meeste animatie 1080p films zitten om en nabij de 4 tot 5 gig.

HTip

Citaat van: Nooff op april 30, 2009, 17:29:04
Ja hoor, de grootte bij animatie is meer afhankelijk van de speelduur van de film. De meeste animatie 1080p films zitten om en nabij de 4 tot 5 gig.
Maar hoe zit het dan met geluid? HD-audio (Dolby TrueHD en DTS-HDMA) hebben een gem. bitrate van 3à4 Mbps en pieken van resp. 18 en 24 Mbps :o :o Om over PCM maar te zwijgen want dan is de gem. bitrate zelfs 6 Mbps :o

Ik kan me niet voorstellen dat de audiokwaliteit gelijk is aan een BD-50 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

El Penumbra

TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

HTip

Zojuist Vantage Point gezien. Gave film, erg spannend. Goed in beeld gebracht en de sub krijgt genoeg te doen. Op het juiste volume zit je er middenin :P
Showcase - Topic

celerontje

Niet zo gek dat de sub flink tekeer gaat, het is immers een Thriller ;D :D
Had die film niet een beetje rare nasmaak naar het hele drama van vandaag?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Wat gister gebeurd is, is met geen pen te beschrijven en is heel erg. Een relatie met deze film heb ik op dat moment niet gelegd. Ik had na een lange dag werken (ja, ook gisteren ;)) geen zin meer in het nieuws. Op het werk was het het natuurlijk het gesprek van de dag...
Showcase - Topic

Nooff

Citaat van: HTip op april 30, 2009, 17:34:17
Maar hoe zit het dan met geluid? HD-audio (Dolby TrueHD en DTS-HDMA) hebben een gem. bitrate van 3à4 Mbps en pieken van resp. 18 en 24 Mbps :o :o Om over PCM maar te zwijgen want dan is de gem. bitrate zelfs 6 Mbps :o

Ik kan me niet voorstellen dat de audiokwaliteit gelijk is aan een BD-50 ;)

True HD, DTS HD-HR en DTS HD-MA zijn variabele bitrates. De gemiddelde bitrate is niet per 3 a 4mbps, maar juist de piek. In werkelijkheid liggen de gemiddelde waarden lager dan 3 á 4mbps. De pieken van 18 en 24 worden lang niet gehaald, c.q. gebruikt. Bij PCM wordt gebruik veelal gebruik gemaakt van 16bit tracks, die net onder de 5mbps geklokt zijn. Een 24bit PCM track heeft een bitrate van 6,9mbps. De audio kwaliteit heeft verder niets met de opslagcapaciteit te maken, maar alles met efficiëntie van de codec en de mate waarin men de overige ruimte zou benutten met het toevoegen van extra's.

El Penumbra

El Penumbra

HTip

Net Incredible Hulk met Edward Norton op BD gekeken. W :o W
Showcase - Topic

celerontje

Vanmiddag Oorlogswinter gekeken, WOW, wat een goede beeldkwaliteit!
Geluid mocht er ook wezen, een hele dynamische PCM 5.1 track!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op mei  2, 2009, 22:09:45
Vanmiddag Oorlogswinter gekeken, WOW, wat een goede beeldkwaliteit!
Geluid mocht er ook wezen, een hele dynamische PCM 5.1 track!
Ik zal die ook binnenkort eens in de BD-speler doen. Hoor er erg goede berichten over :thumbs-up: En ik heb 'm ook nog eens gekregen van de bezoekers van M&G part II 8)
Showcase - Topic

celerontje

Zet vooral bij de openingsscene je volume maar lekker hoog. ;D
En dan nog even een waarschuwing:
Het menu van de disc bevat een enorme spoiler-scene op de achtergrond.
Als je hier niet op zit te wachten bij de eerste keer kijken, meteen op ''start film'' drukken zodra je in het menu bent en met de audioknop van de BD35 AB het geluid op PCM 5.1 zetten, standaard start de film met de normale Dolby Digital 5.1 track.

Fatalfelix

Net de film Taken gezien. Echt een aanrader !

Één van de betere films die ik de afgelopen tijd heb gezien. Wat een geweldige thriller. Aan de andere kant zaten er harde stukken bij, die helaas realiteit zijn (meisjes die worden ontvoerd, en die daarna gedwongen afhankelijk worden gemaakt van drugs waarna ze de prostitutie ingaan, en worden doorverkocht). Normaal zie je die harde stukjes dat je denkt: "mwa dat kan toch niet", maar zoiets is toch anders.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough