Review(s) van de xXx speakers (Front der Fronts topic)

Gestart door garmtz, juli 29, 2005, 16:22:27

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  5, 2005, 14:50:25
Ondanks die vaak kleinere obscure platenmaatschappijen met hun sommige niet al te beste opnames
werd ik toch behoorlijk bang van sommige tracks......dus de muzikale boodschap kwam bij mij wel over.... >:D.
weer een ervaring rijker...... ;)

Oei! Dit is voor mij wel heel erg herkenbaar. :-\ Toen Martin bij mij langskwam, kwamen de buren klagen... :-[
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Danakin

Citaat van: Martin_M op augustus  5, 2005, 13:39:24
Op die twee bovenstaande puntjes na behoort dit zeker tot de betere sets die ik heb gehoord.

Ben nou wel verdomd nieuwsgierig welke andere sets tot die "betere" sets horen.

Danny
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

blue-eyes

Citaat van: Danakin op augustus  6, 2005, 11:41:47
Ben nou wel verdomd nieuwsgierig welke andere sets tot die "betere" sets horen.

Danny

Zal iets zijn met Wilson, Krell, TAG en TEAC combi's ;D O ja, met Transparent bekabeling :P

Een mooi, goed en een eerlijke review. Goed ook Erik zijn reactie daarop te lezen, met het hoe en waarom ze jullie uitnodigen. Muziekkeuze / smaak in relatie tot de apparatuur is een bekende factor. Mooi dat het hier weer bevestigd wordt!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

GerritZ

Citaat van: Blue-Eyes op augustus  6, 2005, 11:52:02
Zal iets zijn met Wilson, Krell, TAG en TEAC combi's ;D O ja, met Transparent bekabeling :P

Hij bedoelt echt zijn eigen installatie niet, maar het zal zeker iets met Wilson of Avalon zijn.

Gerrit

blue-eyes

Dat weet ik Gerrit ;)

Een van de sets was een set met Avalon speakers. Maar goed, dat moet Martin zelf maar vertellen.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

garmtz

Ik begrijp het review van Martin volledig... :) Grapppig, dat toen ik bij hem was, ik zowel de versterker als het CD-loopwerk die ik meenam mooier vond presteren dan de spullen van hem. Geeft exact aan dat zijn set puur getuned is op een klein gebiedje en dat bijna alles dat in onbalans brengt. Zo ook met de spullen van iemand anders.

Ik vind een te scherpe plaatsing bijvoorbeeld onnatuurlijk (in het echt is het ook een beetje blurry). En 'afgerond' kan ook een kwestie zijn van 'minder aangezet'. Ik vond de dynamiek bij Erik juist heel vanzelfsprekend en explosief, maar dus niet opvallend. Dat vind ik anders bij Wilson.

Maargoed, het is niet de bedoeling hier echt over in discussie te gaan, iedereen luistert anders. En Martin luistert zeer consequent... :)

Oracle

Citaat van: Garmt op augustus  6, 2005, 19:48:26
Geeft exact aan dat zijn set puur getuned is op een klein gebiedje en dat bijna alles dat in onbalans brengt. Zo ook met de spullen van iemand anders.

Zonder de discussie te willen uitlokken, maar is dat niet wat de meeste mensen doen? Zo ken ik iemand die een Naim/Dynaudio set heeft, die echt perfect klinkt met (light-)jazz en klassiek, maar waarop pop en rock voor geen meter klinkt... Ik denk dat eenieder zijn componenten uitzoekt, op basis van de muziek die hij luistert, danwel films die hij kijkt (al is dat net wat anders; ik ken niemand die alleen maar horror kijkt, en nooit iets anders... ;) ). Maar er wordt immers ook door alle winkels gezegd, dat als je wilt kopen, dat je dan je eigen muziek mee moet nemen! ;)

Groet,
Mark

reMC

Citaat van: Garmt op augustus  6, 2005, 19:48:26
Ik begrijp het review van Martin volledig... :) Grapppig, dat toen ik bij hem was, ik zowel de versterker als het CD-loopwerk die ik meenam mooier vond presteren dan de spullen van hem. Geeft exact aan dat zijn set puur getuned is op een klein gebiedje en dat bijna alles dat in onbalans brengt. Zo ook met de spullen van iemand anders.

Ik vind een te scherpe plaatsing bijvoorbeeld onnatuurlijk (in het echt is het ook een beetje blurry). En 'afgerond' kan ook een kwestie zijn van 'minder aangezet'. Ik vond de dynamiek bij Erik juist heel vanzelfsprekend en explosief, maar dus niet opvallend. Dat vind ik anders bij Wilson.

Maargoed, het is niet de bedoeling hier echt over in discussie te gaan, iedereen luistert anders. En Martin luistert zeer consequent... :)

Je maakt mijn reactie bijna overbodig! He-le-maal met Garmt eens. Toen ik het review van Martin las, meegenomen met de ervaringen die ik met hem en zijn muziekinstallatie heb, begreep ik direct dat hij het was anders zou willen hebben. Vooral anders dan Garmt het eerder omschreef. Dat het te lief zou zijn was het eerste dat in mij op kwam en kwam ook nog eens terug in het review van Martin.

Dit maakt mij extra benieuwd naar de xXx speakers. Zeker aangezien ik zowat de tegenovergestelde smaak van Martin heb ;D

garmtz

Citaat van: Mark Lemmens op augustus  6, 2005, 22:10:40
Zonder de discussie te willen uitlokken, maar is dat niet wat de meeste mensen doen? Zo ken ik iemand die een Naim/Dynaudio set heeft, die echt perfect klinkt met (light-)jazz en klassiek, maar waarop pop en rock voor geen meter klinkt... Ik denk dat eenieder zijn componenten uitzoekt, op basis van de muziek die hij luistert, danwel films die hij kijkt (al is dat net wat anders; ik ken niemand die alleen maar horror kijkt, en nooit iets anders... ;) ). Maar er wordt immers ook door alle winkels gezegd, dat als je wilt kopen, dat je dan je eigen muziek mee moet nemen! ;)

Helemaal mee eens Mark. Zie het ook niet als kritiek naar Martin toe hoor, M en ik kennen elkaar daar goed genoeg voor... ;)

Iedereen optimaliseert zijn set voor een bepaald doel, heel normaal. Of je optimaliseert je set voor all-round weergave. De xXx speakers polariseren wat mij betreft niet (zijn juist een heel mooi middenpunt vind ik persoonlijk), maar als mensen een uitgesproken smaak hebben qua geluid, zal dat middenpunt dus niet het ideaal zijn. Zoiets... :)

Martin_M

Citaat van: Garmt op augustus  7, 2005, 16:30:30
Helemaal mee eens Mark. Zie het ook niet als kritiek naar Martin toe hoor, M en ik kennen elkaar daar goed genoeg voor... ;)

...maar als mensen een uitgesproken smaak hebben qua geluid, zal dat middenpunt dus niet het ideaal zijn. Zoiets... :)

Klopt helemaal. Zag het ook geheel niet als kritiek. Dus begrip aan alle kanten ;D (wat zijn we toch een fijn forum zo met elkaar 8)).

Maar even voor de duidelijkheid. Ik ging met een bepaalde (erg hoge) verwachting naar Erik z'n set luisteren. Naast al het goede wat het deed kwamen deze twee puntjes voor mij eruit. Ik verwacht dat de ene (voor mij) opgelost kan worden met een iets andere speakeropstelling. Het andere punt (beetje te lief geluid voor mijn soort muziek) blijft wel, maar ik verwacht dat dit voor een heel groot gedeelte bij de versterking vandaan komt. Dit laatste is puur speculatief want ik het de Aitossen nog nooit in een andere opstelling gehoord.

Blijft het feit dat de totale kwaliteit zo hoog is dat ik meteen met Erik zou willen ruilen. Moet ik wel de luisterruimte (of vergelijkbaar) erbij hebben want anders kan ik er nog niets mee ;)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

SV..S

nietsvermoedend surf ik vanavond nog wat over het net, om natuurlijk het htforum nog even aan te doen.
Een review van de xXx ? is deze Nico der Nico's dan eindelijk klaar? ;)

Nippend aan m'n singel malt verslind ik deze pagina's.
Als of je zoekend naar een pizza punt per ongeluk in zo'n 5** restaurant terechtkomt :o

geweldig, mooie reactie's, gewoonweg zwijmelen. :) :)

Erik, proficiat en veel, heel veel pezier hiermee.

Heerlijk forum is dit toch, fijn dat mensen dit met elkaar delen. :-*

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Citeernietsvermoedend surf ik vanavond nog wat over het net, om natuurlijk het htforum nog even aan te doen.
Een review van de xXx ? is deze Nico der Nico's dan eindelijk klaar?

Nippend aan m'n singel malt verslind ik deze pagina's.
Als of je zoekend naar een pizza punt per ongeluk in zo'n 5** restaurant terechtkomt

geweldig, mooie reactie's, gewoonweg zwijmelen. 

Erik, proficiat en veel, heel veel pezier hiermee.

Heerlijk forum is dit toch, fijn dat mensen dit met elkaar delen.

DIt soort reacties kan mij dan weer blij maken ;D.
Het lijkt wel poetisch benaderd met een soort van dichterlijke vrijheid.
Mooi gesproken SVS!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

garmtz

Ik denk zeker dat de Aitossen was lief genoemd mogen worden. Leading edges worden net wat meer afgerond (of zijn minder duidelijk afgetekend) dan met een Krell.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb op mijn set zo een 2 weken een Krell KSA-50 gehad ...ingezet vanaf zo een 2000 Hz naar beneden.
Dit bleek absoluut geen succes. Alle leven was uit de muziek...ook had ik meer verwacht van de "aftekening"
dus dat was (IN MIJN SITUATIE) een tegenvaller.

Op het laag vanaf 50 Hz naar beneden was hij ...heer en meester...dus dat blijft zijn plekkie.... ;)

Zaterdag komt er weer een forum-driemanschap luisteren.....ben benieuwd...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Peerless Monster

Probeer eens een plinius Erik.
Dat brengt pas muziek met zich mee ;).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

garmtz

Ik vrees dat er maar weinig tegen de Aitossen op kan (althans, voor alles behalve alles beneden het midlaag en op niet al te ongevoelige speakers). Ik zou zeggen Peerless, ga eens naar een Aitos luisteren...!  ;D

Peerless Monster

CiteerIk zou zeggen Peerless, ga eens naar een Aitos luisteren...! 

Ik ken het niet, maar het hogere segment van plinius is niet misselijk Garmt ;).
Waar kan ik zo'n apparaat beluisteren?

garmtz

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2005, 11:27:48
Ik ken het niet, maar het hogere segment van plinius is niet misselijk Garmt ;).

Ik weet het, Plinius is goed spul... :)

CiteerWaar kan ik zo'n apparaat beluisteren?

Zijn verdomd weinig plaatsen die Aitos verkopen, maar Multifoon in Rotterdam is een mogelijkheid... De ontwerper, Danny Cabel, werkt daar. Ik moet je wel waarschuwen: Aitos gaat niet goed om met speakers die eisen stellen aan de versterker in het laag of op een andere manier 'moeilijk' of ongevoelig zijn.

Alkmaar...Ben Hoedjes...levert ook Aitossen, evenals Hilversum Rhapsody.
Dan heb je het in Nederland wel zo een beetje gehad.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Marc Heijligers

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 11, 2005, 11:09:51
Zaterdag komt er weer een forum-driemanschap luisteren.....ben benieuwd...

En anders ik wel! Ben benieuwd hoe ze klinken t.o.v. Ruud zijn Violators, niet zozeer in termen van absolute kwaliteit (Ruud is nog volop bezig, dus vergelijken heeft nog geen zin), maar in hoeverre het karakter van de verschillende units hoorbaar is (Eton vs. Thiel).

Dat is het technishe stuk(ben nog aan het ontwerpen, dus dan heb je dat...). Ik "vrees" uit de eerdere reakties op te merken dat we het merendeel van de tijd puur van muziek gaan genieten.   8)

Tot Zaterdag!
Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Als je bij mij de verschillen wilt horen tussen de units....dan vis je achter het net ...want die zijn er niet...... 8)

Ik gebruik namelijk alleen maar keramiek.... ;D  :P

Vandaag trouwens weer eens (sinds mensheugenis) de volle mep betaald voor een cd welke ik zaterdag
per se wil laten horen...

John Dowland ...A Dream....(luitstukken uit 1600)  inderdaad vandaag geluisterd (voor de aankoop ;)) en terecht.....wat een intense spelvreugde van H. Smith....ontzettend boeiend...

Mischien off-topic ...maar dat is een van de redenen waarom ik me 2 jaar opsluit in een werkplaatsje.....gave muziek !!!!!!!

Zaterdag heb ik trouwens ook bombastische Wagner op het programma staan en U2 (komt bij mij het dichtst in de buurt van heavy metal  ;D >:D)

Durk

Erik.. U2 het dichts bij heavy metal...

U2 is ook zo'n beetje het ruigste wat ik heb...  ;D

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Wagner breekt soms ook je woonkamer af...... >:D........in a civilized way..... :P

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

nee voorlopig maak ik nu een soort lijstje...het gaat TE snel... ;)