Is dit nog wel HTForum te noemen?

Gestart door Spacebass, juli 3, 2005, 23:51:03

Vorige topic - Volgende topic

Jimmy Conway

Ten eerste zoals er al gezegd wordt is Frank de eigenaar van dit forum. Die zal waarschijnlijk dus bepalen
waar de grenzen liggen van commercie op dit forum.

Citaat van: Audiofiel op juli  4, 2005, 13:23:57
Adviseren en verkopen zijn al TWEE verschillende zaken.
Les 1 verkooptechniek: goed adviseren=verkopen.
Ik zie nog steed niet in waarom een sponsor die een goed advies geeft hier op het forum het ook niet actief mag verkopen,
ik heb daar persoonlijk totaal geen last van en vind het zelfs prettig dat zoiets bestaat en maak er ook gebruik van.
Eventuele misstanden van sponsors worden toch meteen opgemerkt door de seniors hier. :)

CiteerVertrouwen betekent dus ook dat er een risico is dat een forumlid sneller geneigd zal zijn om 'toe te happen', zeker met een demo aan huis, dan bij een 'gewone dealer' waar hij zelf mee in contact treedt.
Je spreekt in termen van risico, alszijnde gevaar. Ik vind van het bovenstaande dat je de gemiddelde forumbezoeker toch wel als simpel afdoet, net of
deze geen eigen wil hebben om wel of niet bij een sponsor hier te kopen. Zoals Frank al zei, hoe minder commerciele uitingen hij deed, des te meer klanten
kreeg hij, dus is het een zelfoplossende situatie, nl. de mensen beslissen zelf wel wat ze prettig of onprettig vinden.

Verder vind ik het moderaten niet zo spannend en zie de link met commercie niet, het moderaten is niets anders dan de stroom van opmerkingen hier
in goede banen te leiden.

Groeten,
Jimmy C.

Oracle

Citaat van: Jimmy Conway op juli  4, 2005, 14:22:36
Ik zie nog steed niet in waarom een sponsor die een goed advies geeft hier op het forum het ook niet actief mag verkopen,

Helemaal mee eens, maar in het geval van Garmt en Bjorn speelt ook mee dat ze admin zijn op dit forum. Daarmee heb je per definitie 2 verschillende verantwoordelijkheden. Het is alleen een lastige stituatie. Je moet dan immers 2 keer zo hard je best doen om onafhankelijk te blijven, aangezien dat nu eenmaal bij de positie van administrator hoort, én om ervoor te zorgen dat je anderzijds toch je business binnehaalt. Administrator zijn op een forum als dit draait o.m. om vertrouwen, en als dat vertrouwen er niet meer is (ook al komt dat 'wantrouwen' voor uit andere activiteiten) dan heb je ook geen autoriteit meer. Vandaar het goed bedoelde adviesom de commerciele activiteiten misschien wat meer 'onder water' te doen.

Wat denk ik namelijk voorkomen moet worden is dat het HTForum een plek wordt waar sponsoren hun waar kunnen slijten, en waar commercie de boventoon voert. Dan is het nl. snel afgelopen, omdat het advies dan niet meer onafhankelijk is. De B&W dealer zou immers ook niet snel speakers van JBL adviseren... ;) Maar dat valt nu nog wel allemaal mee. Er zijn maar een 4-tal personen die actief in de topics potentiele klanten benaderen. De andere sponsoren zitten in het sponsor deel.

Maar nu lijkt het alsof dit een enorm probleem is, en laat ik daarvan even benadrukken dat dat dus niet het geval is. Het valt allemaal reuze mee, maar wordt in deze thread even onder een vergrootglas gelegd... :)

Groet,
Mark

yates

Ik heb (zie post in speakers en subs) ook een Velodyne sub gekocht van Garmt en Bjorn. Zoals ik aangaf ben ik tevreden hierover.
Toen ik een vraag stelde, dat ik een nw sub (mijn eerste) wil en voor advies vroeg, kreeg ik een pm van garmt. Dit ervaarde ik niet als opdringerig ofzo.. Aangezien ik nog nooit van het het merk heb gehoord, was ik wel benieuwd. Na ook een sub van Rel er naast te hebben gedraaid is mijn keus toch gevallen voor Velodyne. En de enige die mij dit hebben aangepraat dat ik deze sub moest nemen zijn mij OREN! >:D
Sommige waarderen het dat ze meteen een pm krijgen, andere weer niet.. Ik was er wel (en ben er nog steeds) content mee.. Ook al omdat ze de tijd nemen om de zaken zo goed mogelijk in te stellen...

grtz,
Yates

Pioneer KURO 5090 Marantz SR6003 Marantz BD7004 PS3 Humax 5050c Audioquest Ixos Kef 3005

Jimmy Conway

In het bovenstaande kan ik me helemaal in vinden Mark.

Uit ervaring weet ik dat Bjorn en Garmt gewoon het beste met
je voor hebben en geen pushers zijn, maar gewoon de dingen professioneel aanpakken.

Ik kreeg even een verkeerd beeld hier.

Of het forum commercieler gaat worden in de toekomst hangt van Frank D. af.

Groeten
Jimmy C.

myself

Citaat van: Mark Lemmens op juli  4, 2005, 14:31:42
speelt ook mee dat ze admin zijn op dit forum.

kan ik je niet in volgen Mark.
Ik vind een admin rol helemaal los staan of je iets verkoopt of niet.

ik zal het toelichten mbv een voorbeeldje:
als een nieuw lid op dit forum komt, zal hij meer "opkijken" tegen een senior lid die heel veel postings heeft omdat "die het dan wel zal weten". Een admin met veel postingen zal als "normaal" gezien worden en meteen aan het forum gelinkt worden.

nieuwe leden op dit forum zijn dan ook makelijker te beinvloeden dan leden die hier al wat langer ronddwalen want die weten ondertussen wel wat ze aan iedereen hebben en hoe die in elkaar steken.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Oracle

Citaat van: myself op juli  4, 2005, 14:55:15
ik zal het toelichten mbv een voorbeeldje:
als een nieuw lid op dit forum komt, zal hij meer "opkijken" tegen een senior lid die heel veel postings heeft omdat "die het dan wel zal weten". Een admin met veel postingen zal als "normaal" gezien worden en meteen aan het forum gelinkt worden.

Ik snap je bedoeling niet helemaal, maar een admin die een bepaalde sub aanbeveelt zal eerder 'geloofd' worden dan een 'normale' member. Dat is wat bedoel met dubbele pet. :)

Groet,
Mark

myself

Citaat van: Mark Lemmens op juli  4, 2005, 14:58:48
Ik snap je bedoeling niet helemaal, maar een admin die een bepaalde sub aanbeveelt zal eerder 'geloofd' worden dan een 'normale' member. Dat is wat bedoel met dubbele pet. :)

Groet,
Mark
op dat punt zijn we het eens en tegelijkertijd ook oneens.

Ikzelf zit zo in elkaar dat ik in een dergelijke situatie de antwoorden van een admin met een korreltje zout neem omdat een admin niet perse veel verstand van zaken hoeft te hebben. Als ik een dergelijk antwoord van een "senior" member zou krijgen zou ik dat in eerste instantie meer serieus nemen dan van een "junior" member.

alhoewel ik ook juniors ken die veel kennis hebben en wat seniors die nogal uit hun nek zitten te zwetsen  ;D (ook door off-topic zaken kun je veel postings krijgen ;))

Maar waar het om gaat is dat admins idd een bepaalde status hebben, maar ik vind een commerciele pet naast admin goed te scheiden omdat het 2 verschillende zaken zijn omdat ik een admin rol anders zie. Maar daar zullen andere mensen vast anders tegenaan kijken.

Even in het specifieke geval van bjorn en garmt vind ik dat ze daar goed mee omgaan. Ik zie bijv. nog steeds postings van ze waarin ze gewoon algemeen advies geven over verschillende zaken die niets met apparaatkeuzes ed te maken hebben en zolang ik dat blijf zien zijn ze wat mij betreft nog steeds goed bezig  :)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Oracle

Citaat van: myself op juli  4, 2005, 15:13:31
Even in het specifieke geval van bjorn en garmt vind ik dat ze daar goed mee omgaan. Ik zie bijv. nog steeds postings van ze waarin ze gewoon algemeen advies geven over verschillende zaken die niets met apparaatkeuzes ed te maken hebben en zolang ik dat blijf zien zijn ze wat mij betreft nog steeds goed bezig  :)

Mee eens! Maar dat was de discussie in feite ook niet! ;)

Terug on-topic: dit forum is en blijft de authoriteit op het gebied van HT. Qua stereo kun je nog wel wat kanten op, maar voor wie met name naar HT kijkt, die moet hier zijn...  8)

Groet,
Mark

myself

het topic leeft in ieder geval wel, gezien het aantal postingen en keren gelezen en dat terwijl er nog niet eens 24 uur voorbij is  ;D

wil

Citaat van: Mark Lemmens op juli  4, 2005, 15:15:47
Terug on-topic: dit forum is en blijft de authoriteit op het gebied van HT. Qua stereo kun je nog wel wat kanten op, maar voor wie met name naar HT kijkt, die moet hier zijn...  8)

Groet,
Mark
Goed, dan blijf ik nog even lekker MC draaien

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Jimmy Conway

Mooi,

Kunnen we eigenlijk niet stellen dat dit het beste forum van Nederland is.

Tenminste een wat positievere invalshoek.

Groeten,
Jimmy C.

wil

Citaat van: Jimmy Conway op juli  4, 2005, 15:25:17
Mooi,

Kunnen we eigenlijk niet stellen dat dit het beste forum van Nederland is.

Tenminste een wat positievere invalshoek.

Groeten,
Jimmy C.
Absoluut, andere fora behalve mijn eigen tuin heb ik allang vaarwel gezegd  :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Jimmy Conway

Richi

Laat ik ook proberen een (klein) steentje bij te dragen. In het verleden was ik vaak te vinden op hifi.nl, maar toen MC begon te kriebelen ging ik op zoek naar een goed ht forum en zo kwam ik hier uit. Ik heb hier ontzettend veel opgestoken over HT en ook de sfeer vind ik altijd heel prettig. Dat in tegenstelling tot het hifi.nl forum. Ik vind dat de wijze waarop Frank dit forum runt veel lof verdient. Vergis je niet in de tijd die hij erin steekt.

Wat betreft stereo. Veel mensen zijn m.i. in de afgelopen jaren (net als ik) tot de conclusie gekomen dat als ze willen upgraden van een goede stereo set naar een betere MC set, ze flink diep in de buidel moeten tasten. En zo kom je gedwongen door je budget uit bij een prachtige stereo set met een aantal HT elementen. Althans, zo is het bij mij gegaan. Dat je dit soort processen kan nalezen op dit forum is volgens mij voor velen heel leerzaam.

Het leuke van een forum is dat je het niet echt kan sturen. Als er veel mensen terug gaan naar stereo, dan is dat gewoon zo. Wie weet dat ze over een paar jaar allemaal weer aan de MC gaan...  ;)

Groet,
Richard
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

blue-eyes

Citaat van: Mark Lemmens op juli  4, 2005, 14:31:42
De B&W dealer zou immers ook niet snel speakers van JBL adviseren... ;)

Groet,
Mark

Een eerlijke dealer wel ;D ;D ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wil

Citaat van: FrenkB op juli  4, 2005, 16:24:46
En plein in het Grieks ...
sjit, volgens mij heb je gelijk  :-X. Nou ja, laat ook maar...  ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Kjelt

Persoonlijk vind ik dat niemand voor een ander kan bepalen wat de beste luidspreker of kabel of wat dan ook is. Dat moet degene gewoon met zijn eigen persoonlijke oren en eigen persoonlijke gehoorafwijking (ieder mens heeft zijn eigen vervorming in het gehoor  ;D ) helemaal zelf bepalen.
Waar ik niets op tegen heb is als er een richting wordt aangegeven van kijk eens naar dat en dat merk vanwege zus en zo. Dat is volgens mij wat anders dan te roepen dat merk A het merk is dat iedereen zou moeten kopen. Gelukkig kom ik deze laatste posts heel weinig tegen en is het aan degene die zich hier aan stoort om dit gewoon kenbaar te maken.

Spacebass

Dat komt omdat jij in grote lijnen de aankoop patronen en bijbehorende suggesties over de jaren heen niet overziet.

Kjelt

Citaat van: Spacebass op juli  4, 2005, 17:11:06
Dat komt omdat jij in grote lijnen de aankoop patronen en bijbehorende suggesties over de jaren heen niet overziet.

Voordat je me nu in 1 zin weer stigmatiseert is het misschien interessant om mijn post nog eens na te lezen:

Citaat van: Kjelt op juli  4, 2005, 16:57:04
Waar ik niets op tegen heb is als er een richting wordt aangegeven van kijk eens naar dat en dat merk vanwege zus en zo. Dat is volgens mij wat anders dan te roepen dat merk A het merk is dat iedereen zou moeten kopen.

Ik heb dus niets tegen het aanbevelen van bepaalde merk(en) alleen ben ik allergisch voor iemand die roept dat alleen merk A en geen enkel ander merk goed is zelfs als merk A fantastisch is hoeft dat nog niet voor iedereen te gelden. Smaken verschillen, mensen horen anders, als je dat niet kunt of wilt zien dan zijn we uitgepraat.

Jimmy Conway

Die patronen/golfbewegingen zijn denk ik makkelijk te zien (vaak aan het huidige 2e hands aanbod),

Maar is er wat mis met die patronen? Op dat moment zijn het vaak goede aanbevelingen, een jaar
of wat later vaak weer achterhaald door de techniek.

Kijk maar eens naar de SVS aankopen hier. Voor filmgebruik en de bijbehorende prijs moeilijk te evenaren.
Niks mis mee toch?

Groeten,
Jimmy C.

Harry HT

Hoi,
Citaat van: Jimmy Conway op juli  4, 2005, 17:28:06
Die patronen/golfbewegingen zijn denk ik makkelijk te zien (vaak aan het huidige 2e hands aanbod),

Maar is er wat mis met die patronen? Op dat moment zijn het vaak goede aanbevelingen, een jaar
of wat later vaak weer achterhaald door de techniek.
Commercie  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."