Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

michel69

Citaat van: Peerless Monster op juni 20, 2014, 20:54:41
Ze vallen natuurlijk tegen... ;D

Maar foto's willen we zien (that reminds me... note to myself: pictures...).
Als deze beauty's tegen vallen.......dan weet ik het ook niet meer ;) ;D

En nu je er over begint moet ik ook nog steeds een paar plaatjes plaatsen.

Maar wat een plaatjes zijn het om te zien :inlove: en heel veel plezier en vooral luistergenot met je nieuwe aanwinst.

Edit zie net dat mijn reactie..........nr 1500 is in jouw topic.......double grats dus :clapping:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 -Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-- Audioquest pearl 4x

Mitch--

hatsa, 1 keer raden en ik had ze goed ;) hehe mooie aanwinst hoor!! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Peerless Monster

Oef. Mooie speakers!!
De grote broers op Audio research is MIJN droomset, maar deze zijn echt heel mooi.
De transparantie waarmee je je door de muziek heen waant. Heerlijk!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

5061

Proficiat met deze heerlijke speakers. Je zult er veel plezier aan beleven.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

garmtz

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op juni 21, 2014, 09:16:59
Prachtig... Foto's! :)
Foto's? Een M&G zeg ik je!

MA, in hoeverre staat de opwaardering van de versterking nu in de koelkast? Of was het nou de bron die je wilde opwaarderen? :crazy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op juni 21, 2014, 09:25:21

MA, in hoeverre staat de opwaardering van de versterking nu in de koelkast? Of was het nou de bron die je wilde opwaarderen? :crazy:

Bring on the pics  :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Streamz

Gefeliciteerd! Toch benieuwd, heb je de Vertex nog beluisterd?

Jumping Jack

^^. Die liggen qua prijs dicht bijeen maar ik vind de Vertex nog wat mooier om te zien. Hoe verhouden die zich tegenover elkaar?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Maximus_Aurelius

Citaat van: michel69 op juni 20, 2014, 22:01:03
Als deze beauty's tegen vallen.......dan weet ik het ook niet meer ;) ;D

En nu je er over begint moet ik ook nog steeds een paar plaatjes plaatsen.

Maar wat een plaatjes zijn het om te zien :inlove: en heel veel plezier en vooral luistergenot met je nieuwe aanwinst.

Edit zie net dat mijn reactie..........nr 1500 is in jouw topic.......double grats dus :clapping:

Ze vallen absoluut niet tegen, integendeel. De combi Lindemann wilson Benesch is  :inlove:

Citaat van: Mitch-- op juni 20, 2014, 23:11:50
hatsa, 1 keer raden en ik had ze goed ;) hehe mooie aanwinst hoor!! :)

Inderdaad hatsa in 1 keer geraden  ;D

Citaat van: Peerless Monster op juni 20, 2014, 23:27:56
Oef. Mooie speakers!!
De grote broers op Audio research is MIJN droomset, maar deze zijn echt heel mooi.
De transparantie waarmee je je door de muziek heen waant. Heerlijk!

Thx. Bedoel je dan de a.c.t.c60 pf de LE variant?
Klopt helemaal de transparantie en de ruimtelijkheid die de Trinity's weergeven. De wide bandwith serie beheerst dit zo mooi als geen andere serie van Wilson Benesch.

Citaat van: Bas Akkerman op juni 21, 2014, 08:36:00
Veel plezier ermee!

Zal zeker lukken.

Citaat van: 5061 op juni 21, 2014, 08:38:40
Proficiat met deze heerlijke speakers. Je zult er veel plezier aan beleven.

Dank je. Veel plezier aan beleven doe ik zeker. Vandaag al aardig  muziek zitten te luisteren en genieten. Alles wordt weer opnieuw ontdekt   8)

Citaat van: garmtz op juni 21, 2014, 09:16:59
Prachtig... Foto's! :)

Jullie kunnen het weten hoe prachtig ze zijn  ;). Foto's komen nog. Maar ik ben eerlijk, ik heb vandaag geen zin gehad om ze even te bewerken  :D heb het te druk gehad  :headbanging:.

Citaat van: Bas Akkerman op juni 21, 2014, 09:25:21

Een M&G lijk me wel leuk maar ik kan niet veel mensen herbergen, hooguit twee. Totaal inclusief mijzelf drie.

Bas nu doe je vloeken in de kerk  ;) opwaardering in versterking  :o, mond spoelen  :D . Dat zal niet gebeuren en was nooit de bedoeling. In wat moet ik het opwaarderen, is niet mogelijk, hooguit wat anders maar dat wil ik niet en gebeurd ook niet  :pompon: ;D.
De bron wordt wel opgewaardeerd en dat is het volgende project en dan is de finish bijna in zicht  :) qua luidsprekers en versterking is het al finish. :pompom: :headbanging:

Citaat van: bmateijsen op juni 21, 2014, 09:44:59
Gaaf! 8). Veel plezier ermee!

Zeer zeker, ze zijn ook gaaf. Ze konden me nooit loslaten en steeds toen ik ze hoorde ging het kriebelen en nu kriebelde het zo hard dat ik het nu welletjes vond. Dat gekriebel moet afgelopen zijn  :D.

Citaat van: Streamz op juni 21, 2014, 15:30:19
Gefeliciteerd! Toch benieuwd, heb je de Vertex nog beluisterd?

Thanks.
Ja ik heb de Vertex ook beluisterd. Zoals ook twee andere luidsprekers. Marten Django L en de Lindemann BL10. Maar de Vertex is absoluut een muzikale luidspreker maar ik vind de Trinity toch een flinke stap verder gaan in ruimtelijkheid, transparantie, vind ze meer detail neerleggen wat resulteert in meer openheid in de muziek. Bij de Trinity's zit je gewoon meer midden in de muziek en het live gevoel is gewoon geweldig.

Citaat van: Jumping Jack op juni 21, 2014, 18:08:25
^^. Die liggen qua prijs dicht bijeen maar ik vind de Vertex nog wat mooier om te zien. Hoe verhouden die zich tegenover elkaar?

Zie boven deze quote wat ik er vind. Getest op mijn eigen apparatuur.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 21, 2014, 19:28:39
Thx. Bedoel je dan de a.c.t.c60 pf de LE variant?
Klopt helemaal de transparantie en de ruimtelijkheid die de Trinity's weergeven. De wide bandwith serie beheerst dit zo mooi als geen andere serie van Wilson Benesch.

De Limited Edition heb ik volgens mij niet gehoord... Die waren toen nog niet uit volgens mij.
Was destijds toen ik mijn DD15 ging halen (die ik 2 maanden later verkocht, omdat ik niks vond) bij wat nu door BB&G is overgenomen in Zevenbergen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136499.0
De eerste foto was die ruimte.
De acts stonden te spelen op AR reference met als bron een Linn Klimax. Wauw wat was dat mooi.
Nooit zoiets moois gehoord.

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Maximus_Aurelius

Citaat van: Peerless Monster op juni 21, 2014, 19:44:45
De Limited Edition heb ik volgens mij niet gehoord... Die waren toen nog niet uit volgens mij.
Was destijds toen ik mijn DD15 ging halen (die ik 2 maanden later verkocht, omdat ik niks vond) bij wat nu door BB&G is overgenomen in Zevenbergen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136499.0
De eerste foto was die ruimte.
De acts stonden te spelen op AR reference met als bron een Linn Klimax. Wauw wat was dat mooi.
Nooit zoiets moois gehoord.

Ik heb de Trinity's toen ze geïntroduceerd werden gehoord op de demodagen bij BB&G in Hilversum.
Eerst op Lavardin, niet zo'n succes maar je hoorde wel de transparantie en ruimtelijkheid maar de aansturing was niet geweldig, daarna op Naim en dat was vele malen beter, terwijl ik bepaald geen Naim liefhebber ben   :nopompom:. Maar toen hoorde ik al wat voor geweldige luidsprekers dit waren. Twee jaar later op de high- end in München op AudioNet gehoord en dat was toch echt andere koek, wat speelde die Trinity's daar geweldig.
Maar toen ik ze hoorde op Lindemann viel mijn bek open  :D en toen had ik zoiets van wat een weergave en dit uit een monitor. Prachtig!!! En nu staan ze gewoon in mijn ruimte en ook nog met Lindemann apparatuur  :clapping:
Bekend geworden met deze fantastische luidspreker bij BB&G en wat jaartjes later zijn deze fantastische luidsprekers geleverd door BB&G.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 21, 2014, 19:58:03
Ik heb de Trinity's toen ze geïntroduceerd werden gehoord op de demodagen bij BB&G in Hilversum.
Eerst op Lavardin, niet zo'n succes maar je hoorde wel de transparantie en ruimtelijkheid maar de aansturing was niet geweldig, daarna op Naim en dat was vele malen beter, terwijl ik bepaald geen Naim liefhebber ben   :nopompom:. Maar toen hoorde ik al wat voor geweldige luidsprekers dit waren. Twee jaar later op de high- end in München op AudioNet gehoord en dat was toch echt andere koek, wat speelde die Trinity's daar geweldig.
Maar toen ik ze hoorde op Lindemann viel mijn bek open  :D en toen had ik zoiets van wat een weergave en dit uit een monitor. Prachtig!!! En nu staan ze gewoon in mijn ruimte en ook nog met Lindemann apparatuur  :clapping:
Bekend geworden met deze fantastische luidspreker bij BB&G en wat jaartjes later zijn deze fantastische luidsprekers geleverd door BB&G.

Staan ook op mijn lijstje ;D
Voor nu: niet te betalen ivm kinderen...
Maar ooit komen ze voorbij ;D

Maximus_Aurelius

Zoals beloofd hier wat foto's:

Met frontgrill:

Zonder frontgrill, let op de mooie aantrekkelijke gouden balletjes  :D

Close-up picture rechter luidspreker:

Close-up Picture linker luidspreker:

Overzichtsfoto vanuit zijkant:

Ik heb ze even het zelfde gepositioneerd als dat ik de Arc's had staan. Eerste indruk is helemaal niet slecht. We gaan gaan rustig kijken en beetje voor beetje schuiven indien nodig wat het beste weergave wordt. Maar de start is al veel belovend.

Ik speel met de frontgrill erop, alleen even afgenomen voor de foto's. ;)

Mitch--

Nahpets

Eens.

Maar ben ik nu een enorme muggenzifter als ik visueel weinig verschil opmerk?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Nahpets op juni 22, 2014, 14:34:16
Eens.

Er zit wel verschil hoor.Visueel verschil tussen de trinity's die waarneembaar zijn. De Trinity's zijn groter, gouden balletje(Supertweeter) en onder de luidsprekers > op het hoefijzer ziet men twee rondingen iets lager hangen ;). Visueel wat minder zichtbaar op de geplaatste foto's maar in werkelijkheid goed zichtbaar zijn de knoppen waar je de kegels mee vastdraait, groter en iets massiever. ;). Tevens niet zichtbaar op de foto de luidspreker terminals zitten bij de Trinity's op de stand en bij de Arc's aan de luidspreker. Zichtbaar is dus wel hoe de luidspreker kabel ligt, hij ligt en hangt niet meer  :D
Kleur is inderdaad exact hetzelfde, bewust voor gekozen omdat ik deze kleur het mooiste vind  ;D

Streamz

zegel

Citaat van: Nahpets op juni 22, 2014, 14:34:16

Twee andere belangrijke verschillen zijn dat de woofer zonder wisselfilter, dus direct wordt aangesloten op de versterker - en dat hoor je in veel meer " punch" en snelheid als bij de Arc.  Verder is de kast en met name de baffle veel rubuuster; die laatste is een dubbele plaat metaal waarin de speakers zijn vastgeklemd ( die er van dichtbij heel mooi uitziet)

Citaat van: Streamz op juni 22, 2014, 17:32:51
En nu nog een Torus erbij. Of twee. Met de WB versterking. :devil:

Kan ik zeer aanraden. Maar ook zonder Torus is het een fantastische speaker, die ook bij mij voorkeur heeft boven de vertex. Gefeliciteerd, heel veel luisterplezier.
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

Maximus_Aurelius

Zo de Arc's have left the building. Nu is er weer ruimte om alles bij de luister plek op zijn plaats te zetten. Op dit moment geniet ik. Schitterend!!

Ralph71

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 25, 2014, 18:33:58
Zo de Arc's have left the building. Nu is er weer ruimte om alles bij de luister plek op zijn plaats te zetten. Op dit moment geniet ik. Schitterend!!

Gefeliciteerd! Heb je ze via dit forum of via marktplaats verkocht?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

AbZ

Kon ook niet lang duren, gezien de prijs.  Gefeli met de opvolgers!

Maximus_Aurelius

Citaat van: Ralph71 op juni 25, 2014, 19:19:44
Gefeliciteerd! Heb je ze via dit forum of via marktplaats verkocht?

Beiden  ;D. Via Marktplaats bericht gekregen en later blijkt dat hij hier ook op het Ht forum zit  :clapping: