Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Maximus_Aurelius: hoe stabiel staan die Arc's eigenlijk met die drie spikes? Zouden die wat kinderproof zijn?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Maximus_Aurelius

Citaat van: felix01 op juni  2, 2014, 23:17:25
geen foto's ben wel benieuwd :clapping:

Foto's heeft men (nu) niet veel aan omdat het proef stond opgesteld. Ik heb mijn meubel iets naar achter geschoven en de bovenste verdieping leeg gehaald. Staat alleen de DAC en MacMini op. De Dac is verhuisd langs mijn voorversterker. Zodoende kwamen de absorbers en diffusors redelijk op ideale hoogte qua luidsprekers>tweeter hoogte. De diffusors zijn mee terug genomen en de absorbers staan nog, deze waren al in mijn bezit. ;)

Citaat van: doorofnight op juni  2, 2014, 23:25:10
Ik ben ook benieuwd! Een goede akoestiek doet wonderen :)

Klopt helemaal maar helaas zien velen mensen dit niet en hebben een prachtige mooie set staan al dan niet in de living room maar ze pakken niet de akoestiek aan. Zo doe je zo'n mooie set te niet. En  het ergste wat ik vind dat er meestal zo'n slap gel*l komt dat het wel een living moet blijven. Ze verdiepen zich zo hard in een mooie pracht set samen te stellen en wanneer ze dit dan ook eens doen met akoestiek dan zullen ze zien dat het gewoonweg l*l koek is dat een living een living moet blijven ;). Je krijgt design absorbers, je kunt gewoon schilderijen maken die op canvas lijken. En laten we eerlijk zijn iedereen heeft wel wat aan de wand hangen van schilderijen of iets dergelijks. Uitzonderingen daargelaten maar die zijn misschien gecharmeerd van ziekenhuis optiek :D.
Maar goed wie ben ik en wie zijn wij(de users van de akoestiek ;) ) om daar over te oordelen, wij weten wel beter. Iedereen moet het zelf weten. Alleen mijn mening is, je verneukt je set compleet en mensen proberen dit te verdoezelen door enorm ver te gaan in tweaken of maar blijven upgraden om het beter te krijgen. Geen aanpak in iets wat met akoestiek te maken heeft is gewoon verslechtering van een mooie set.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jumping Jack op juni  3, 2014, 13:44:20
Maximus_Aurelius: hoe stabiel staan die Arc's eigenlijk met die drie spikes? Zouden die wat kinderproof zijn?

De Arc"s staan stabiel op drie kegels. Stabieler als een luidspreker op 4 spikes/kegels ;) Ik heb de stand ook nog gevuld dus krijgen de Arc's toch flinke massa erbij.
Of ze kinderproof zijn. Ik zeg wel want wanneer je zoiets omstoot dan moet je toch kracht bij zetten.Men stoot ze niet 1,2,3 om, ook niet als volwassen een beetje lomp aangelegd zijn ;D
En laat ik even eerlijk zijn. Ligt er uiteraard aan hoe men zijn kinderen opvoed of opgevoed heeft. Er zijn opgevoede kinderen(men denk dit dat ze opgevoed zijn) die krijgen werkelijk alles omver geduwd qua luidsprekers of iets anders, zitten overal aan en men moet alles hermetisch afsluiten of alles verstoppen. Maar dit zijn geen opgevoede kinderen  :-X.
Opgevoede kinderen kijken uit en zitten niet overal aan waar ze niet aan mogen komen. Duwen niet tegen luidsprekers aan en zelfs als ze spelen kijken ze uit. Uiteraard zit een ongelukje in een klein hoekje maar dit kan ons ook gebeuren of andere volwassen mensen. Maar wanneer men van begin af aan bij kleine kinderen of kruipende baby's aan leert van daar mag men niet aankomen dan moet het goed komen. Er is wel enige kennis bij vereist en dit is een kennis die men met gemak wel eens vergeet of niet wilt kennen. De tijd ervoor nemen en altijd alert blijven bij baby's en kleine kinderen ;).

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jumping Jack

Ik heb twee kinderen en ik ga er graag van uit dat ze welopgevoed zijn  ;).

Maar zoals gezegd: een ongelukje kan altijd gebeuren... Mijn speakers hebben nogal een gevoelige hoogglansfineer en er rijdt zo nu en dan eens een matchbox autootje tegenaan. Daar kunnen ze niet veel aan doen, maar een monitor lijkt me wel een veiliger alternatief. En de arc's vind ik bijzonder mooi om te zien én het merk gaat goed samen met naim...
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op juni  3, 2014, 20:15:45
Ik heb twee kinderen en ik ga er graag van uit dat ze welopgevoed zijn  ;).

Maar zoals gezegd: een ongelukje kan altijd gebeuren... Mijn speakers hebben nogal een gevoelige hoogglansfineer en er rijdt zo nu en dan eens een matchbox autootje tegenaan. Daar kunnen ze niet veel aan doen, maar een monitor lijkt me wel een veiliger alternatief. En de arc's vind ik bijzonder mooi om te zien én het merk gaat goed samen met naim...
Néé hé :tounge2:

@Max A. :helemaal mee ééns. ;)

Er wordt vééls te veel geüpgrade en getweaked op component en kabelgebied en (zeer veel) te weinig gekeken naar de juiste opstelling en het redelijkerwijs op orde brengen van de akoestiek .

Maximus_Aurelius

Zo zo even toch een aparte wending gekregen  :clapping:.
Ik kon het toch niet laten maar er zijn nieuwe luidsprekers onderweg. Nog eventjes geduld hebben.  :pompom:
Voor mij zijn deze luidsprekers die ik nu krijg de droom luidsprekers.  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Maar welke zijn het  :tongue2:. Ik denk niet dat het moeilijk zal zijn, vooral niet die mijn topic gevolgd hebben ;).

Mitch--

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 15, 2014, 16:52:42
Zo zo even toch een aparte wending gekregen  :clapping:.
Ik kon het toch niet laten maar er zijn nieuwe luidsprekers onderweg. Nog eventjes geduld hebben.  :pompom:
Voor mij zijn deze luidsprekers die ik nu krijg de droom luidsprekers.  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Maar welke zijn het  :tongue2:. Ik denk niet dat het moeilijk zal zijn, vooral niet die mijn topic gevolgd hebben ;).

Trinity? of een stapje richting de nieuwe lijnen van WB?! Igg word het sowieso een top upgrade  :pompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Maximus_Aurelius

Nog drie dagen geduld hebben, maar wat duurt het toch lang  ;)

Ik verheug me op vrijdag, eerst lekker werken en wanneer ik thuis kom dan verwacht ik dat ze al geleverd zijn  :clapping:. En het mooie is ook nog, moet toeval zijn  :tongue2: heb sinds twee maanden weer een echt weekend, zaterdag en zondag vrij.  :headbanging:

Maximus_Aurelius

Het komt nu wel dichtbij. Morgen is het eindelijk zover  :pompom: :clapping:
Na het hele lange wachten (kuch kuch)  ;) komt er bijna een einde aan. Straks gaan we even werken en dan aftellen. Vrijdagmiddag al de nieuwe luidsprekers plaatsen, aansluiten en luisteren maar.

Mitch--

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 19, 2014, 19:09:07
Na het hele lange wachten (kuch kuch)  ;) komt er bijna een einde aan. Straks gaan we even werken en dan aftellen. Vrijdagmiddag al de nieuwe luidsprekers plaatsen, aansluiten en luisteren maar.

je houd ons wel in spanning hoor ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Maximus_Aurelius

Citaat van: Mitch-- op juni 19, 2014, 19:25:31
je houd ons wel in spanning hoor ;)

Een beetje (gezonde) spanning is goed  ;D
Morgen zullen jullie meer weten.

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Maximus_Aurelius

Peerless Monster

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 19, 2014, 19:51:41
Dat denk je inderdaad heel goed  ;D

Stond me nog bij toen je de combi hoorde met Plinius versterking ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

michel69

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 19, 2014, 19:09:07
En en......zijn ze al binnen ;D of zit je al heerlijk te genieten en denk je bij jezelf laat de mannen van het forum maar ff wachten ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 -Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-- Audioquest pearl 4x

Joris1971

Peerless Monster

Citaat van: michel69 op juni 20, 2014, 14:52:03
En en......zijn ze al binnen ;D of zit je al heerlijk te genieten en denk je bij jezelf laat de mannen van het forum maar ff wachten ;)

Ze vallen natuurlijk tegen... ;D

Maar foto's willen we zien (that reminds me... note to myself: pictures...).

Maximus_Aurelius

Eindelijk!!!!! Ze staan al wat uurtjes en nu zit ik lekker te luisteren en genieten. Na ze netjes geleverd zijn even alles aangesloten en zachtjes laten spelen. Eerst even uurtje of twee gaan rusten. Was al van 1u s' nachts wakker i.v.m. Werk.

We hebben de luidsprekers op dit moment hetzelfde gepositioneerd als hoe de arc's stonden. Vanuit dit ga ik kijken en beoordelen wat de beste opstelling is.

Wat is het geworden............. Of zal k jullie nog in spanning laten :D :D

Mijn droom luidsprekers staan nu in Art of The Ear room. Wilson Benesch Trinity!  :headbanging: :pompom: model: Silver Regal.

Foto's maak ik morgen en dan post ik ze hier.

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

denoontje

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

Maximus_Aurelius

Citaat van: clockwork op juni 20, 2014, 21:47:00
Wat een verrassing!  :tounge:

Gefelciteerd! Een prachtige upgrade.  :pompom:

Haha sommige zullen het echter al geweten hebben.  ;D. Heb altijd gezegd en heb dit ook niet onder stoelen of banken geschoven dat de Trinity's mijn favoriete luidsprekers zijn.

Maximus_Aurelius