Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op maart 20, 2008, 12:47:44
Ik heb ooit de WB beluisterd en ik vond ze erg duur voor wat ze boden, geen full range, heb ik na uitvoerig verder onderzoek gekozen voor Usher, deze gaven wel full range, hebben wel een prima prijs/kwaliteitsverhouding en klinken aanmerkelijk beter dan de WB discovery. Dus ga je voor speakers zou ik er toch meer speakers bij betrekken zodat je achteraf alleen kunt zeggen, nu de mbl zijn voor mij toch de juiste keuze geweest en niet van had ik die maar ooit beluisterd dan.....

Betreft meer LS aanhoren of betrekken , ik heb in de loop al LS aangehoord en er zijn al wat afgevallen kan ik je zeggen.;D
Hier enkele voorbeelden:
- Thiel 1.6
- Isophon Cortina
- AudioData Partout (monitor)
- Dali Ikon , Helicon(monitor)
- SF cremona auditor (niet de nieuwe M serie) (monitor)
- SF Concerto Domus
- Audio Physic tempo3
- Piega C2 LTD (monitor)
- TMR standard 3C

Dit zijn LS die nog niet eens in de buurt komt van de MBL 311E en wat ik al allemaal beluisterd heb , ze stonden stuk voor stuk op mijn lijst. Dit zijn dus al aardig wat LS die ik beluisterd heb , maar ik zeg wel er moet ook een grens komen want anders kom je er helemaal niet meer uit , deze grens is bij mij aangebroken.Onder schrijf ik nog neer welke LS ik nog wil beoordelen en beluisteren maar dan is het genoeg voor mij geweest.Maar het kan ook een andere keerzijde hebben.Mag ik overtuig raken van de Trinity's dan besluit ik om voor deze LS te gaan sparen.Maar dit kan pas na zaterdag zeggen (hoop ik ;D )
De LS die ik al beluisterd heb en nog een paar die ik wil gaan beluisteren zijn zorgvuldig uitgezocht door mij en ook met vloerstaande LS zijn zorgvuldig uitgezocht en die in kleine ruimtes goed tot recht komen.( met 1 ben ik de fout ingegaan dat waren de TMR standard 3c)

Volgende LS vind ik zeer mooie weergave hebben alleen de op de prijskwaliteitsverhouding verliest hij:
- Audiodata Jolie (5100 euro per paar)
- Piega Tc10(monitor) , fantastische LS heerlijk open LS met voor een monitor goed laagweergave en zeer ruimtelijke klank.Alleen de prijs  6100 euro per paar is niet echt goedkoop , prijskwaliteits verhouding tussen de Piega TC10 en MBL 311E is in het voordeel van de MBL.Dus daar wint ook de MBL 311E alweer

- Piega Tp5 vind ik een goede LS , kan zijn dat ik deze ook 1 op 1 ga vergelijken.Maar eerst de TP5 eens op mijn huidige set beoordelen want dit is nog niet gebeurd , beoordeeld op mijn oude set.

Volgende LS wil ik nog beluisteren:
- Burmester 022(monitor) , B20 (splinternieuwe LS van Burmester) > deze 2 combineer ik in 1 keer.
- Audiodata pierrot (kleine broetje van de Jolie en ook relatief nieuw)

Misschien in de luistersessie's van deze LS dat de winkel een bepaald merk naar voren toe schuift die ik niet genoteerd heb sta ik altijd open om ze ook te beluisteren.

Maar ik wacht eens de shootout af wat het gaat doen.Als de Trinity probleem heeft met het laag komt het snel genoeg eruit ;D en dan kan het vergelijk al in een bepaalde richting gaan.De MBL311E hebben in ieder geval in het laagweergave geen probleem , dit heb ik al ondervonden.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

reMC

De discussie wel/geen monitor is altijd een beetje lastig. Ik lees namelijk wel eens dat mensen een mooie/muzikale/naar smaak monitor inruilen voor een vloerstaander die in tegenstelling tot de monitor wel "full range" is, maar inlevert op andere punten. Dan ben je dus kwaliteit aan het verruilen voor kwantiteit. Dat is een keuze die je kunt maken, maar wel belangrijk om te beseffen in de discussie (hoewel het hier niet echt een discussie is natuurlijk, maar het lijkt me goed om in je hoofd te houden: wil je een weergave die je spreekwoordelijk doet smelten of liever de extreemste extremen maar waar je minder warm en koud van wordt ;)).

Of allebei natuurlijk (en met je budget van rond de €5000 dat je geloof ik hebt is dat heel goed mogelijk) :D

Maximus_Aurelius

Op dit moment hoeft het voor mij niet persé full range te zijn als een LS met name monitor LS mooie muzikale weergave hebben en dat het laagweergave iets minder is , wil ik dit liever als een LS die wel full range is maar helemaal geen oog heeft van detail en muzikaliteit.
Maar zelfs met een monitor is full range mogelijk (mijn huidige LS) maar het is en blijft zoekwerk en persoonlijk.
In mijn huidige ruimte is een niet full range LS goed te doen , mag ik in de toekomst ergens anders gaan wonen waar de ruimte groter is kan ik altijd kijken en beoordelen of er een subwoofer bij moet komen maar dit vind ik in stereo toch een beetje "not done"

In septemeber waren we bij BBG voor de Trinity's te beluisteren , zij hebben een grote ruimte (exact weet ik het niet misschien dat Garmt of Bjorn dit kunnen zeggen) daar speelde deze LS met een subwoofer (ik meen Velodyne) tussendoor getest met de subwoofer aan en uit zetten.Er zat wel wat verschil in maar dat het nou echt een groot  :o verschil was nee.Wel bij de Lavardin maar niet bij de Naim.
Wat ik een beetje wil aangeven is dat het ook (sterk) afhankelijk is wat voor apparatuur je erop zet. Als je een versterker of (eindversterker) erop los laat die gewoon veel krachtiger zal een LS beter op reageren in het laag als een versterker die niet zoveel bij te zetten heeft ook niet in het stroomreserve's.
Heb op mijn huidige LS ook wel eens geprobeerd , een versterker erop gezet die ook niet helemaal veel bij te zetten had(stroomreserve , power) en toen gingen mijn LS ook minder in het laag.Was echt enorm hoorbaar en enorm verschil.

Ik vind dat het soms te snel gezegd word een LS is niet full range , misschien dat daarom mensen zich ook te snel laten verleiden door dit gezegde en ook veels te snel een (monitor) LS inruilen tegen een andere(vloerstaander) LS.
Er zijn ook vloerstaander LS die heel mooi tegen de achterwand geplaatst kunnen worden (laatste voorbeeld Burmester B20 , B25 , B30) de B25 is in Stereo getest en zelfs bij de test kwam eruit dat deze LS beter helemaal tegen de achterwand geplaats kan worden , anders gezegd het is beter om hem tegen de achterwand te plaatsen.Dit is ideaal in mijn ruimte dan crëeer ik iets meer ruimte , mag zo'n LS mijn niet bevallen dan is er geen paniek.;D

Ik neig naar een monitor LS , ben er altijd van gecharmeerd geweest maar mocht er een (kleine) vloerstaander zijn die in mijn ogen goed klinkt en ook lekker matched dan neem ik een kleine vloerstaander.

Citaat van: reMC op maart 20, 2008, 13:53:00

Of allebei natuurlijk (en met je budget van rond de €5000 dat je geloof ik hebt is dat heel goed mogelijk) :D

Ik heb geen budget vast gestelt  ;) omdat ik dit best wel gevaarlijk vind.Als ik tot op vandaag moet gaan kijken dan is er 1 LS die voor mij in aanmerking komt en die is heel wat goedkoper dan 5000 euro  ;D .Omdat deze LS verschillende LS wegspeelt in de prijsklasse op 5000 euro en sommige er boven.Het zit soms allemaal zo dicht op elkaar qua prestatie.

Maar het blijft allemaal persoonlijk en eigenlijk maar goed ook ;D iedereen die van hetzelfde houdt  :o :P saaie boel krijgen we dan. ;D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DA BoSS

Citaat van: frank2 op maart 20, 2008, 12:47:44
Ik heb ooit de WB beluisterd en ik vond ze erg duur voor wat ze boden, geen full range, heb ik na uitvoerig verder onderzoek gekozen voor Usher, deze gaven wel full range, hebben wel een prima prijs/kwaliteitsverhouding en klinken aanmerkelijk beter dan de WB discovery. ....

Beste frank2,

wat een onzin toch weer!
Ik geloof dat je er ondertussen al wel 10x op bent gewezen dat je je persoonlijke voorliefde voor je eigen keus speakers niet zo kan/ moet generaliseren. Dat jij Usher nou mooier vind, betekent niet dat het zo is...

(goedbedoeld advies)

@Maximus: happy hunting O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

frank2

Ik zou het prettig vinden als mensen eens konden lezen: ik schrijf toch heel duidelijk IK VOND......
dat is niet generaliseren dat is duidelijk mijn eigen mening geven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Zaterdag had ik eindelijk de kans om een shootout te houden tussen de MBL311E en de WB Trinity.

Ik moet zeggen dat er in bepaalde momenten wel een aardig verschil in zat  :o met name de keuze in de muziek.

Zaterdagmorgen gingen we lekker vroeg op pad voor de shootout , slordige anderhalf uur later waren we op de plaats van bestemming.Normaal is het nog geen 40 minuten  :P maar iedereen besloot maar eens op een zaterdagmorgen de weg op te gaan  :P ;D.
We kwamen aan en ik haalde mijn VV Lindemann 832 , we deden hem aansluiten en gelijk laten spelen voordat we echt gingen beoordelen na een 45 minuten gezellig te hebben gepraat met een kop koffie voor ons zijn we er eens goed voor gaan zitten.
We besloten om eerst eens met de duurste LS te beginnen de WB Trinity.
Al mijn referentie cd's met de nummers die ik door en door kan afgespeeld.
Hoe ik de Trinity's gehoord had in eerder stadium kwam nu ook volledig uit. Heerlijk ruimtelijk , gedetailleerd en de plaatsing was goed. Waar ik wel een beetje versteld van stond is dat hij toch in het laagweergave behoorlijk mee komt en dat in eerste instantie geen subwoofer nodig was. Ik had en heb nu nog steeds niet dat deze LS met een subwoofer gecombineerd moet worden in stereo gebied. Het is ook uitgekomen wat ik al eerder vermeld heb als men iets krachtigere versterker op deze LS zet dat het allemaal probleemloos verloopt.Ik heb een krachtige eindversterker dus vandaar dat ik deze conclusie maak.
Er is wel 1 ding (verklap ik het al ;) ) ik vind soms de snelheid tegenvallen zodat er bij sommige songs de plaatsing niet goed weergegeven worden.Dit is dus het "aardig verschil" .

Na een onderbreking van 30 minuten(speelde gewoon door maar we zaten niet op de juiste plaats ;D) gingen we er weer goed voor zitten want we hadden de MBL 311E aangesloten. Het grote verschil wat al merkbaar is dat deze LS moeilijker aanstuurbaar zijn dan de Trinity's , je zult deze LS niet (goed) kunnen aansturen met een lichte (eind) versterker , buizenversterker(s) al helemaal niet.
We hebben exact dezelfde cd's en nummers gehoord als bij de Trinity's in exact dezlefde volgorde.
Wat me opviel is dat deze toch in het laag iets meer bij te zetten heeft dan de Trinity's en in bepaalde muziekgenre de snelheid + plaatsing veel beter was dan de Trinity's dit is dus hoe ik al eerder schreef "aardig verschil"
De MBL 311E is ook zeer gevoelig voor welke LS stand je eronder zet.We hebben de hele sessie met een Dynaudio Stand2 gewerkt en dat ging heel goed , daarna hebben we toch even een Atacama nexus stand even eronder gezet en gelijk zei de MBL311E geef me even aub een goede stand ;D.

De conclusie na deze geweldige morgen/middag is dat het beide zoals ik eerder zei en verwacht had geweldige LS zijn. De een wat duurder als de ander  :P maar is het nu de meerwaarde wat de Trinity's kosten waard dat bleef mij de grote vraag , gelukkig kon ik dus een shootout houden en dit hopelijk mijn grote vraag beantwoorden.
Bij beide LS deden we eens de hand voor de supertweeter en wat ons gelijk opviel bij beide LS dat de ruimtelijkheid compleet verdwenen was , soms ook merkbaar in de detaillering.
Hier even de voor en nadelen van de LS op een rij:
Voordelen WB Trinity
- Design is mooi
- afwerking buiten kant , binnenkant weet ik niet.
- niet heel moeilijk aanstuurbaar , maar hij wilt het wel graag. 8)
- Muzikaal , ruimtelijk. Je word niet luistermoe.

Nadeel WB Trinity
- De prijs
- Stand prijs ook vrij prijzig (je bent het verplicht om hem erbij te nemen , vandaar dat de totaalprijs (fors) duurder word)
- In sommige muziekgenre mist hij wat snelheid wat de plaatsing niet goed doet.
- Voor optimaal gebruik te maken van deze LS , krachtige (eind) versterker.Dit is niet helemaal negatief punt.

Voordelen MBL311E
- Prijs
- Afwerking
- Afwerking intern
- Muzikaal , ruimtelijk , gedetailleerd + snelheid in de weergave , je word niet luistermoe.
- Op stabiele stand , standvast.
- voor een monitor LS goed laagweergave.

Nadeel MBL311E
- Moeilijker aanstuurbaar (voor mij geen enkel probleem)
- Maar in een paar kleuren te krijgen
- Andere kleur zoals Pianolak of fineer forse meerprijs.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eind conclusie:
Zoals ik ale eerder zei zijn het fantastische LS maar of het de moeite waard is om voor de Trinity's te gaan.
Ik vind dit............................................................................................... niet de moeite waard , alleen op 1 punt niet , de prijs. Er zit zo'n enorm prijsverschil in dat ik dit niet rendabel genoeg vind. Wanneer de Trinity's zeker met een slordige 3000 euro goedkoper waren dan was het een andere zaak geworden , dan was het iets meer rendabelder geworden.
Nogmaals de WB is een fantastische LS , alleen de prijs is  wat fors.

Mijn keuze zal voor de MBL 311E zijn , hij word ook al gezien en getest als bijna onverslaanbaar in zijn prijsklasse , hier ben ik het absoluut mee eens. Ook bijna onverslaanbaar in nog hogere prijsklasse.

Og het deze LS word is afhankelijk wat de resterende doen , maar dat deze LS een grote gooi doet voor bij mij naar binnen toe te komen is na deze shootout weer eens flink gestegen  ;D ;D

Test apparatuur:
VV - Lindemann 82
EV - AVM M2
Cd - AVM cd3 evolution
Kabel - NordOst Frey tussen VV en EV , Audio Research tussen VV en cd. LS kabel Black&White 1202

Cd's waar ik naar geluisterd heb.
Acoustisch:
Nils Lofgren - acoutic live , Luca Bloom - Amsterdam , Rodrigo Y gabriela

Rock/hardrock:
Dream theater - Six degrees inner turbulence , Octovarium , Pink floyd - Dark side of the moon , Roger waters - Amused to death. Dire straits , tool - 10.000 days , sallival.

Jazz:
Keith Jarret - Köln concerts

Klassiek:
Mozart no.40 Scottisch philaharmoniker (Linn records) , Mari Kodama Beethoven no21 , Mahler no.5

Nederlandse songs:
Boudewijn de groot - eiland in de verte.

Dance:
Dead can Dance - Wake.

Sampler(s) , losse songs:
Ewen Carruthers(Stockfish) , Art Blakey (freedom riders) , ALR jordan guitar collection. Jim Keltner drum improvisation. Kari Bremnes.
Pirates of the Caribean OST. Terminator 2 OST.

Het waren van vele cd's maar enkele nummers niet het hele album ;D ;D

kippekop

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 24, 2008, 14:04:47
Zaterdag had ik eindelijk de kans om een shootout te houden tussen de MBL311E en de WB Trinity.

Ik moet zeggen dat er in bepaalde momenten wel een aardig verschil in zat  :o met name de keuze in de muziek.

Zaterdagmorgen gingen we lekker vroeg op pad voor de shootout , slordige anderhalf uur later waren we op de plaats van bestemming.Normaal is het nog geen 40 minuten  :P maar iedereen besloot maar eens op een zaterdagmorgen de weg op te gaan  :P ;D.
We kwamen aan en ik haalde mijn VV Lindemann 832 , we deden hem aansluiten en gelijk laten spelen voordat we echt gingen beoordelen na een 45 minuten gezellig te hebben gepraat met een kop koffie voor ons zijn we er eens goed voor gaan zitten.
We besloten om eerst eens met de duurste LS te beginnen de WB Trinity.
Al mijn referentie cd's met de nummers die ik door en door kan afgespeeld.
Hoe ik de Trinity's gehoord had in eerder stadium kwam nu ook volledig uit. Heerlijk ruimtelijk , gedetailleerd en de plaatsing was goed. Waar ik wel een beetje versteld van stond is dat hij toch in het laagweergave behoorlijk mee komt en dat in eerste instantie geen subwoofer nodig was. Ik had en heb nu nog steeds niet dat deze LS met een subwoofer gecombineerd moet worden in stereo gebied. Het is ook uitgekomen wat ik al eerder vermeld heb als men iets krachtigere versterker op deze LS zet dat het allemaal probleemloos verloopt.Ik heb een krachtige eindversterker dus vandaar dat ik deze conclusie maak.
Er is wel 1 ding (verklap ik het al ;) ) ik vind soms de snelheid tegenvallen zodat er bij sommige songs de plaatsing niet goed weergegeven worden.Dit is dus het "aardig verschil" .

Na een onderbreking van 30 minuten(speelde gewoon door maar we zaten niet op de juiste plaats ;D) gingen we er weer goed voor zitten want we hadden de MBL 311E aangesloten. Het grote verschil wat al merkbaar is dat deze LS moeilijker aanstuurbaar zijn dan de Trinity's , je zult deze LS niet (goed) kunnen aansturen met een lichte (eind) versterker , buizenversterker(s) al helemaal niet.
We hebben exact dezelfde cd's en nummers gehoord als bij de Trinity's in exact dezlefde volgorde.
Wat me opviel is dat deze toch in het laag iets meer bij te zetten heeft dan de Trinity's en in bepaalde muziekgenre de snelheid + plaatsing veel beter was dan de Trinity's dit is dus hoe ik al eerder schreef "aardig verschil"
De MBL 311E is ook zeer gevoelig voor welke LS stand je eronder zet.We hebben de hele sessie met een Dynaudio Stand2 gewerkt en dat ging heel goed , daarna hebben we toch even een Atacama nexus stand even eronder gezet en gelijk zei de MBL311E geef me even aub een goede stand ;D.

De conclusie na deze geweldige morgen/middag is dat het beide zoals ik eerder zei en verwacht had geweldige LS zijn. De een wat duurder als de ander  :P maar is het nu de meerwaarde wat de Trinity's kosten waard dat bleef mij de grote vraag , gelukkig kon ik dus een shootout houden en dit hopelijk mijn grote vraag beantwoorden.
Bij beide LS deden we eens de hand voor de supertweeter en wat ons gelijk opviel bij beide LS dat de ruimtelijkheid compleet verdwenen was , soms ook merkbaar in de detaillering.
Hier even de voor en nadelen van de LS op een rij:
Voordelen WB Trinity
- Design is mooi
- afwerking buiten kant , binnenkant weet ik niet.
- niet heel moeilijk aanstuurbaar , maar hij wilt het wel graag. 8)
- Muzikaal , ruimtelijk. Je word niet luistermoe.

Nadeel WB Trinity
- De prijs
- Stand prijs ook vrij prijzig (je bent het verplicht om hem erbij te nemen , vandaar dat de totaalprijs (fors) duurder word)
- In sommige muziekgenre mist hij wat snelheid wat de plaatsing niet goed doet.
- Voor optimaal gebruik te maken van deze LS , krachtige (eind) versterker.Dit is niet helemaal negatief punt.

Voordelen MBL311E
- Prijs
- Afwerking
- Afwerking intern
- Muzikaal , ruimtelijk , gedetailleerd + snelheid in de weergave , je word niet luistermoe.
- Op stabiele stand , standvast.
- voor een monitor LS goed laagweergave.

Nadeel MBL311E
- Moeilijker aanstuurbaar (voor mij geen enkel probleem)
- Maar in een paar kleuren te krijgen
- Andere kleur zoals Pianolak of fineer forse meerprijs.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eind conclusie:
Zoals ik ale eerder zei zijn het fantastische LS maar of het de moeite waard is om voor de Trinity's te gaan.
Ik vind dit............................................................................................... niet de moeite waard , alleen op 1 punt niet , de prijs. Er zit zo'n enorm prijsverschil in dat ik dit niet rendabel genoeg vind. Wanneer de Trinity's zeker met een slordige 3000 euro goedkoper waren dan was het een andere zaak geworden , dan was het iets meer rendabelder geworden.
Nogmaals de WB is een fantastische LS , alleen de prijs is  wat fors.

Mijn keuze zal voor de MBL 311E zijn , hij word ook al gezien en getest als bijna onverslaanbaar in zijn prijsklasse , hier ben ik het absoluut mee eens. Ook bijna onverslaanbaar in nog hogere prijsklasse.

Og het deze LS word is afhankelijk wat de resterende doen , maar dat deze LS een grote gooi doet voor bij mij naar binnen toe te komen is na deze shootout weer eens flink gestegen  ;D ;D

Test apparatuur:
VV - Lindemann 82
EV - AVM M2
Cd - AVM cd3 evolution
Kabel - NordOst Frey tussen VV en EV , Audio Research tussen VV en cd. LS kabel Black&White 1202

Cd's waar ik naar geluisterd heb.
Acoustisch:
Nils Lofgren - acoutic live , Luca Bloom - Amsterdam , Rodrigo Y gabriela

Rock/hardrock:
Dream theater - Six degrees inner turbulence , Octovarium , Pink floyd - Dark side of the moon , Roger waters - Amused to death. Dire straits , tool - 10.000 days , sallival.

Jazz:
Keith Jarret - Köln concerts

Klassiek:
Mozart no.40 Scottisch philaharmoniker (Linn records) , Mari Kodama Beethoven no21 , Mahler no.5

Nederlandse songs:
Boudewijn de groot - eiland in de verte.

Dance:
Dead can Dance - Wake.

Sampler(s) , losse songs:
Ewen Carruthers(Stockfish) , Art Blakey (freedom riders) , ALR jordan guitar collection. Jim Keltner drum improvisation. Kari Bremnes.
Pirates of the Caribean OST. Terminator 2 OST.

Het waren van vele cd's maar enkele nummers niet het hele album ;D ;D

Leuk luisterverslag, erg prettig dat je ze zo samen kon beluisteren! Welke speaker zou je trouwens nemen als ze allebei even duur waren? En ga je nu nog verder luisteren, en zo ja wat?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

frank2

Als ik dit zo lees zal hij kiezen voor de MBL.
Alvorens je dat zou gaan doen zou ik als ik jouw was ook eerst luisteren maar WLM DIVA voor 3000 euro of (ik durf haast niet meer te typern vanwege alle verwijten die ik krijg) de Usher 718 BE. (2400 euro)
Beide speakers die snel zijn en toch aanmerkelijk goedkoper dan de MBL laat staan de overpriced WB.

Ik schrijf dit niet om reclame te maken de Diva is trouwens niet geheel mijn smaak en de Usher heb ik nog nooit beluisterd, maar het zijn wel speakers die in het topsegment duidelijk mee doen en die zeker goed aangestuurd kunnen worden door jouw Lindemann. Beide zijn te beluisteren bij mijn dealer en kunnen thuis gebracht worden. Volgens mij heeft een sponsor ook de Diva in z'n assortiment.

Wel zijn het beide speakers die een helder geluid geven, zuiver, gedetaillerd en een goed basfundament hebben.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

dre73

Citeerik durf haast niet meer te typern vanwege alle verwijten die ik krijg)

je mening is inderdaad duidelijk ;D(daarintegen niet ongegrond ;))
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maximus_Aurelius

Citaat van: kippekop op maart 24, 2008, 15:33:40
Leuk luisterverslag, erg prettig dat je ze zo samen kon beluisteren! Welke speaker zou je trouwens nemen als ze allebei even duur waren? En ga je nu nog verder luisteren, en zo ja wat?

Als ze even duur waren , moeilijk te zeggen welke ik dan neem. Qua design zeg ik WB , maar omdat deze in bepaalde muziek snelheid mist en omdat dit niet ten goede kwam van de plaatsing zou ik de MBL 311E kopen.

De volgende LS ga ik nog luisteren:
- Burmester 022 (monitor)
- Burmester B20 (Kleine vloerstaander , kan tegen de achterwand geplaatst worden)
- Piega TP5
- WLM Diva (tussen haakjes , even wat meer info zoeken en wat leesvoer ;D )

Citaat van: DA BoSS op maart 24, 2008, 16:54:50
ben je er nu echt uit?

Bijna  ;D ;D ;D
Er zijn nog een paar LS die ik ga aanhoren omdat er eentje tussen zit die net nieuw is.
De B20 van Burmester dit is een splinternieuwe LS die een paar voordelen met zich meeneemt zoals:
Plaatsing tegen achterwand , is niet gelijk nodig bij mij maar als dit een optie is crëeer ik iets meer ruimte en het is een LS die ook op een laagvolume goed klinkt , dit is weer ideaal voor in de avonden en late uurtjes  ;D :D
De 022 van Burmester neem ik mee omdat dit een abgespeckte is van de 995MK3 een van mijn favoriete vloerstaander LS alleen de prijs is niet favoriet ;D

Piega TP5 heb ik voorheen gehoord op mijn oude set (nog met de AVM V2 Voorversterker) en de klank was echt heel goed , nu wil ik even kijken hoe hij het nu doet.

Citaat van: frank2 op maart 24, 2008, 17:51:31
Als ik dit zo lees zal hij kiezen voor de MBL.
Alvorens je dat zou gaan doen zou ik als ik jouw was ook eerst luisteren maar WLM DIVA voor 3000 euro of (ik durf haast niet meer te typern vanwege alle verwijten die ik krijg) de Usher 718 BE. (2400 euro)
Beide speakers die snel zijn en toch aanmerkelijk goedkoper dan de MBL laat staan de overpriced WB.

Ik schrijf dit niet om reclame te maken de Diva is trouwens niet geheel mijn smaak en de Usher heb ik nog nooit beluisterd, maar het zijn wel speakers die in het topsegment duidelijk mee doen en die zeker goed aangestuurd kunnen worden door jouw Lindemann. Beide zijn te beluisteren bij mijn dealer en kunnen thuis gebracht worden. Volgens mij heeft een sponsor ook de Diva in z'n assortiment.

Wel zijn het beide speakers die een helder geluid geven, zuiver, gedetaillerd en een goed basfundament hebben.

Even een correctie Frank  :) , de LS die jij opnoemt zijn niet aanmerkelijk goedkoper  ;). De WLM diva is zelfs duurder dan de MBL311E en de Usher 718BE is iets goedkoper  ;)

De Usher 718BE lijkt me best een ardige LS maar ik vind de bouw van de LS niet geweldig.Het kan ook zijn dat dit een kwestie van wennen is. Maar mijn eerste prioriteit gaat toch dan uit na een LS die ook qua bouw mooi vind.
WLM diva heb ik eens gehoord op een beurs en ik moet zeggen dit was niet oneven maar ik weet niet wat zo'n LS ( hij een hoog gevoeligheid heeft) doet met wat krachtige versterker. Ik ben hier achtergekomen dat bij LS die een hoog rendement hebben dit wel eens verkeerd uitpakt.Ik heb een keer Lua LS gehoord en dit was verschrikkelijk om aan te horen maar met een buizenversterker of een ander (audiofiele)versterker was dit weer goed.
Zo heb ik nog een merk LS op het oog maar ik twijfel of dit ideaal gaat met mijn versterkers omdat dit een LS is die ook een hoog rendement heeft.
Misschien kan iemand vooral mensen die er ervaring in hebben met (zeer) hoog rendement LS of dit nu klopt als men zo'n LS wilt aansturen met een (krachtige) versterker dat dit niet echt optimaal of lekker zou werken.Ik heb er ook wel eens wat over gelezen.

De WLM Diva zet ik eens tussen haakjes neer om hem gaan te beluisteren.

frank2

test diva: http://www.betaaudio.nl/producten.php?id=2&prod_id=18

test Usher: http://www.6moons.com/audioreviews/usher2/tinydancer.html

succes met lezen.

Overigens zou ik mij niet bezorgd maken over hoge rendament speakers en jouw versterker. Meestal is er juist een probleem dat de versterker niet genoeg vermogen kan leveren, dus qua voeding te klein is. Bij jouw lindemann lijkt me dat geen issue.

kippekop

Niet de piega tx70 of 50 ipv die tp serie? Die WLM diva's zijn mooie speakers, helemaal voor de prijs. Echt een enorm stage zetten die neer... kunnen ongelovelijk hard, maar blijven wel eerlijk in mijn ogen. De Ushers ken ik niet, behalve goede reviews. Ik vind ze wel enorm lelijk, dat is echt iets waar Usher (en andere taiwanese/chinese) merken harder aan zouden moeten werken, het is vaak te kitscherig (op de BE-10 en 20 na van Usher, dat zijn echt beauties!!)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Maximus_Aurelius

Citaat van: kippekop op maart 25, 2008, 20:16:49
Niet de piega tx70 of 50 ipv die tp serie? Die WLM diva's zijn mooie speakers, helemaal voor de prijs. Echt een enorm stage zetten die neer... kunnen ongelovelijk hard, maar blijven wel eerlijk in mijn ogen. De Ushers ken ik niet, behalve goede reviews. Ik vind ze wel enorm lelijk, dat is echt iets waar Usher (en andere taiwanese/chinese) merken harder aan zouden moeten werken, het is vaak te kitscherig (op de BE-10 en 20 na van Usher, dat zijn echt beauties!!)

De TC70 of de TC50 zijn mooie LS qua klank ook alleen hebben ze ongelofelijke dynamiek , in mijn ogen en oren iets wat té. De Tc10X is de kleine variant van de TC70 , deze heeft ook aardig dynamiek in zich natturlijk niet zoals de grote broer maar ik heb nog geen andere monitor gehoord die zo'n dynamiek kan weergeven in een normaal formaat monitor. Helaas de prijs van de Tc10x is fors.

Maar we laten ons niet haasten ik ga eerst even zo wie zo wat anders proberen.Eens kijken of we mijn huidige LS nog omhoog kunnen opwaarderen.Ik heb even met ALR gesproken en zei gaven mij wat adviezen , waarvan er eentje daar sta ik best wel versteld van , maar dat gaan we even in de praktijk uitvoeren of dit inderdaad zo is. :-* ;)
Ik zit zo wie zo te denken aan andere LS kabel omdat mijn huidige kom ik niet meer helemaal mee weg.Ik kan hem niet goed neerleggen qua plaatsing.Ik wil en eigenlijk moet ;) een flexibele LS kabel.

HTip

Erg leuk om jouw ervaringen te lezen. Ik vind dat je erg goed kan omschrijven hoe bepaalde apparatuur klinkt en wat het toevoegt of juist weghaalt...

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 25, 2008, 20:42:21
Maar we laten ons niet haasten ik ga eerst even zo wie zo wat anders proberen.Eens kijken of we mijn huidige LS nog omhoog kunnen opwaarderen.Ik heb even met ALR gesproken en zei gaven mij wat adviezen , waarvan er eentje daar sta ik best wel versteld van , maar dat gaan we even in de praktijk uitvoeren of dit inderdaad zo is. :-* ;)

Kun je al een tipje van de sluier oplichten?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

garmtz

Grappig dat je het zoveel over plaatsing en snelheid hebt MA... Zijn elektrostaten niet iets voor je? Sneller wordt het niet... ;)  Ik denk ook dat jij onder snelheid iets anders verstaat dan ik (een wat 'uitgeklede' tonale balans, die naar het lichte nijgt, met weinig midbass warmte).

De aanraders van WLM en Usher denk ik dat hier misplaatst zijn, vanwege juist die kleuring die MA niet wenst te hebben. Leuk, altijd in alle situaties dezelfde speakers aanbevelen, maar daar heeft niemand wat aan, behalve die 20% die de speakers ook echt mooi vindt.

Heb dat eerder gezegd, maar moest me weer even van het hart... Kijk, ik mag zogenaamd geen 'commerciele' aanbevelingen doen, maar die individuele gebruikers die alleen hun eigen speakers pushen geven in mijn ogen juist de onzinnige adviezen, omdat ze blind zijn voor de werkelijke wensen van diegenen die op zoek zijn. Bovendien vind ik het gewoonweg irritant steeds die papegaaien/schapen-taal te moeten aanhoren.

Zo... :)

frank2

Citaat van: garmtz op maart 26, 2008, 07:59:18
De aanraders van WLM en Usher denk ik dat hier misplaatst zijn, vanwege juist die kleuring die MA niet wenst te hebben. Leuk, altijd in alle situaties dezelfde speakers aanbevelen, maar daar heeft niemand wat aan, behalve die 20% die de speakers ook echt mooi vindt.

Heb dat eerder gezegd, maar moest me weer even van het hart... Kijk, ik mag zogenaamd geen 'commerciele' aanbevelingen doen, maar die individuele gebruikers die alleen hun eigen speakers pushen geven in mijn ogen juist de onzinnige adviezen, omdat ze blind zijn voor de werkelijke wensen van diegenen die op zoek zijn. Bovendien vind ik het gewoonweg irritant steeds die papegaaien/schapen-taal te moeten aanhoren.

Ik neem maar aan dat je het over mijn post had ik dit topic. En ik vind deze uitlating die je hier schrijft behoorlijk grievend.

ten eerste heb ik beide speakers niet in mijn bezit en ten tweede heb ik er maar 1 van beluisterd. Wel schrijf ik als ik iets schrijf het wel overwogen dus niet van even usher pushen!!
Ik heb ondertussen de gehele dancer reeks behalve de monitoren beluisterd bij mij thuis, verder weet ik dan hoe de Usher ongeveer zal klinken, als ik er van uitga dat het geluid ongeveer bij de dancer serie past, nl. helder maar zuiver, eerlijk en een basfundament. Dat doet de Diva iets minder vandaar dat het mijn smaak niet geheel is.
Ook heb ik de piega beluisterd, en die klinkt slank. Daarentegen klinken de beide voorgestelde speakers wat voller maar ze blijven helder klinken zeker met een lindemann wat een goede versterker is. Dus geef ik deze speakers aan als luister daar ook eens naar.

Dan is het voor mij zeer grievend als ik zo'n verhaal lees... onzinnige adviezen,.....en eigen speakers pushen.

Maar goed je maakt je bij mij niet erg geliefd met dit soort uitspraken.

Ik zal in het vervolg geen advies meer geven.

mvrgrt
frank

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op maart 26, 2008, 07:59:18
Grappig dat je het zoveel over plaatsing en snelheid hebt MA... Zijn elektrostaten niet iets voor je? Sneller wordt het niet... ;)  Ik denk ook dat jij onder snelheid iets anders verstaat dan ik (een wat 'uitgeklede' tonale balans, die naar het lichte nijgt, met weinig midbass warmte).

Elektrostaten is denk ik wel wat voor mij  maar helaas niets voor mijn ruimte.Elektrostaten staan bekend dat ze wel wat ruimte moeten hebben en dit heb ik hun niet helemaal te bieden.
Of er moeten elektrostaten zijn die niet zo kieskeurig zijn qua ruimte.
Ik weet niet of het ze geven , heb me eigenlijk nooit verdiept in elektrostaten wel verschillende keren gehoord.

De plaatsing moet gewoon goed zijn en soms (bepaalde muziekgenre , nummers) mist er die plaatsing en dit komt dat er wat snelheid mist , de overdracht vind ik dan niet heel vlekkeloos verlopen(soms blijft er ook wat detail achterwegen).Soms is het minimaal maar dat kan net wel het minimale verschil worden of zijn.
Dit is ook afhankelijk welk soort kabel(s) je gebruikt.
Wat jij omschrijft (een wat 'uitgeklede' tonale balans, die naar het lichte nijgt, met weinig midbass warmte).
Bij mijn huidige LS is vooral het laatste dus niet weinig maar normaal , dit is wel alleen met een (goede) kabel.
De tonale balans is in mijn huidige situatie goed , maar ik merk wel als er een andere LS kabel aan komt te hangen (voor te testen) dat dit beter wordt  :o zodoende komt de bass(dynamiek) ook beter eruit.
Het liefst heb ik dus niet een klankkleur die echt naar het  warme kleur gaat , dan is het bij mij afgelopen  :) , ik bedoel echt warme klankkleur niet een tikkie warm.

Laatste alinea:
Heeft het goed gedaan , je hart gelucht?  ;D ;D ;D , ze zeggen niet voor niets "schrijf het van je af";D ;D

Citaat van: HTip op maart 25, 2008, 22:03:31
Erg leuk om jouw ervaringen te lezen. Ik vind dat je erg goed kan omschrijven hoe bepaalde apparatuur klinkt en wat het toevoegt of juist weghaalt...

Kun je al een tipje van de sluier oplichten?

Thx

Tipje van de sluier:
ok dan.

Ze gaven me een tip eens om te testen met (betere)LS kabel.Ze gaven me even een paar merken door waar zij goede ervaringen mee.
Dit wil ik wel eens gaan proberen.
Natuurlijk blijft het allemaal persoonlijk en ook persoonlijk hoe je het wilt invullen. Maar daar is testen dus erg handig voor.
Ik ben gewoon benieuwd en nieuwsgierig of mijn LS nog omhoog kan krikken of dat ik nu een beetje aan de top zit. Hoe ze bij ALR zeggen is dit dus niet het geval , de LS kan nog omhoog gekrikt worden.Maar zoals ik al eerder vermeld dit is persoonlijk dit zeiden hun ook.

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op maart 26, 2008, 13:00:07
Ik neem maar aan dat je het over mijn post had ik dit topic. En ik vind deze uitlating die je hier schrijft behoorlijk grievend.

ten eerste heb ik beide speakers niet in mijn bezit en ten tweede heb ik er maar 1 van beluisterd. Wel schrijf ik als ik iets schrijf het wel overwogen dus niet van even usher pushen!!
Ik heb ondertussen de gehele dancer reeks behalve de monitoren beluisterd bij mij thuis, verder weet ik dan hoe de Usher ongeveer zal klinken, als ik er van uitga dat het geluid ongeveer bij de dancer serie past, nl. helder maar zuiver, eerlijk en een basfundament. Dat doet de Diva iets minder vandaar dat het mijn smaak niet geheel is.
Ook heb ik de piega beluisterd, en die klinkt slank. Daarentegen klinken de beide voorgestelde speakers wat voller maar ze blijven helder klinken zeker met een lindemann wat een goede versterker is. Dus geef ik deze speakers aan als luister daar ook eens naar.

Dan is het voor mij zeer grievend als ik zo'n verhaal lees... onzinnige adviezen,.....en eigen speakers pushen.

Maar goed je maakt je bij mij niet erg geliefd met dit soort uitspraken.

Ik zal in het vervolg geen advies meer geven.

mvrgrt
frank

Hoi Frank,
Zie zwart gedrukte zin van jouw reactie  ;)

Die Piega wat jij beluisterd heb welke serie was dit?
Jouw reactie kan ik in de TS en TP serie iets begrijpen maar niet in de TC serie en de CL serie want deze klinken totaal uit niet slank;D
De TP serie (TP5) klink slank maar heeft toch wel wat dynamiek , maar waar hij vooral uitblinkt is de ruimtelijkheid waar Piega zo wie zo in uitblinkt.
Maar het begrip slank is een breed begrip , misschien even toelichtne wat jij hiermee bedoeld.

Ik wil gewoon even weten wat jij ervan vind. "no offence"bedoeld  ;)

scrutinizer

Ooit wel eens Ensemble Pawell PA-1 of Reference beluisterd?
En als budget, en het aantal voorhanden dit toelaat, de Artemis EOS 'Signature' (zonder Base module) op org. stands??

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 26, 2008, 13:26:47
Tipje van de sluier:
ok dan.

Ze gaven me een tip eens om te testen met (betere)LS kabel.Ze gaven me even een paar merken door waar zij goede ervaringen mee.
Dit wil ik wel eens gaan proberen.
Natuurlijk blijft het allemaal persoonlijk en ook persoonlijk hoe je het wilt invullen. Maar daar is testen dus erg handig voor.
Ik ben gewoon benieuwd en nieuwsgierig of mijn LS nog omhoog kan krikken of dat ik nu een beetje aan de top zit. Hoe ze bij ALR zeggen is dit dus niet het geval , de LS kan nog omhoog gekrikt worden.Maar zoals ik al eerder vermeld dit is persoonlijk dit zeiden hun ook.

Thanks voor het oplichten van de sluier :D
Welke merken hebben ze genoemd waar ze goede ervaringen hebben?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Hoi,

Ik heb toen ik met mijn zoektocht begon ooit in Friesland speakers beluisterd. De eerste speakers waren piega de TP serie (heb ik net na zitten kijken) en deze vond ik destijds slank klinken, geen vol geluid, je miste wat, je hoorde de viool heel slank, en zuiver maar je miste de klankkast van de viool, zo zou ik het willen omschrijven. Toen ik daarna de Tannoy TD12 beluisterde was ik bijna klaar dacht ik, vol geluid....
na in duitsland naar diverse iets goedkopere speakers te hebben beluisterd (tannoy td10, focal, MS) ben ik nog bij BB&G bij bjorn geweest waar ik de WB heb beluisterd, ook dit was geen succes dat staat in m'n topic omschreven. Toen kwam ik per omgeluk bij mijn huidige dealer in enschede terecht, aangezien deze alles kan leveren wat gewenst wordt heeft hij niet zoals zovelen een bepaald assortiment, bij hem kun je soms wel na lang wachten, alles beluisteren en hij heeft veel 2e hands naast nieuwe apparatuur. Zodoende kwam Usher waar hij o.a. dealer en importeur van is om de hoek kijken, ik heb de gehele serie van de dancer serie in huis gehad en daarna heb ik nog vaak voor de nieuwsgierigheid ook naar andere speakers bij hem geluisterd.
Ook heb ik hem ooit gevraagd of hij Lindemann kende, hij zei meteen ja en dat het goed spul was (vrij vertaald)

Vandaar dat ik je deze 2 speakers aanraadde, ze klinken in verhouding tot electrostaten of piega wel voller maar niet zoals Garmt schrijft gekleurd, dat is totale flauwekul, dit soort speakers hebben net als alle andere speakers een sound, en het is totaal aan jouw om te bepalen thuis of jij die sound mooi vind, dat ze zuiver klinken en natuurgetrouw mag je verwachten, maar de rest moet je zelf beoordelen op je eigen set en niet in een winkel want die heeft een andere akoestiek en je zit er nooit zoals je thuis zit.
Ik heb geen aandelen in welke audio firma dan ook, ik probeer alleen je een raad te geven zodat je een weloverwogen keus maakt.
En als je vragen hebt zal ik die natuurlijk beantwoorden, vanzelfsprekend, ook als ik of jij het niet eens zijn met elkaar, maar ik houd van zinnige discussies en niet van modder werpen dan wordt ik pissig of kwaad.

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 26, 2008, 15:49:30
Thanks voor het oplichten van de sluier :D
Welke merken hebben ze genoemd waar ze goede ervaringen hebben?

Nieuwsgierig  ;D

NordOst > Red Dawn , Heimdall , Frey.
Crystal Cable > Micro , Speak (Ze testen ook met dit merk)
Silent Wire
Fast Audio (dit merk heb ik al eens getest bij mij , maar dit vind ik persoonlijk niets)  :-X

De NordOst kabel heb ik maar gelijk een demo aangevraagt en heb ik ook mooi gekregen , speelt al mooi. Het gaat hierbij de NordOst Heimdall.

We gaan maar even slapen , laat zat  ;)

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 28, 2008, 03:06:46
Nieuwsgierig  ;D

Nee hoor, ik gewoon graag alles weten ;D

NordOst > Red Dawn , Heimdall , Frey.
Crystal Cable > Micro , Speak (Ze testen ook met dit merk)
Silent Wire
Fast Audio (dit merk heb ik al eens getest bij mij , maar dit vind ik persoonlijk niets)  :-X

De NordOst kabel heb ik maar gelijk een demo aangevraagt en heb ik ook mooi gekregen , speelt al mooi. Het gaat hierbij de NordOst Heimdall.

Dat zijn niet de minste kabels :o Heb even naar Crystal Cable gekeken. Die zijn duurder dan de speakers :o ::) ;D
Is je set dan nog in balans of kunnen je speakerkabels niet goed genoeg zijn?

We gaan maar even slapen , laat zat  ;)

Onze hobby is niet goed voor de nachtrust ;D
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 28, 2008, 07:25:11
Nee hoor, ik gewoon graag alles weten ;D

Dat zijn niet de minste kabels :o Heb even naar Crystal Cable gekeken. Die zijn duurder dan de speakers :o ::) ;D
Is je set dan nog in balans of kunnen je speakerkabels niet goed genoeg zijn?

Onze hobby is niet goed voor de nachtrust ;D

Als de LS meegroeit dan zie ik het probleem niet want men moet even kijken naar de totale set.
Betreft LS kabel wat ALR zegt is even op de gehele Note serie.
Als het rendabel is zie ik het probleem niet , de test die ik nu met Heimdall doe is verbluffend te noemen  :o werkelijk een beetje geshockeerd hoe de LS mee groeit. Is een voorlopige conclusie.

Het tweede punt is dat ik echt flexibele LS kabel zoek en Crystal Cable is ultra flexibel , vanuit dit punt kan ik ook verder groeien als een CC bevalt  ;) (dit zegt niet dat ik hem zou kopen), op dit moment kom ik moeilijk weg met mijn huidige LS kabel omdat hij lang is en stug. Dus de andere kant is ga ik andere LS nemen blijft dit een hekelpunt dus zit ik te denken om andersom te doen mits dat het allemaal werkelijk rendabel is en goed matched en klinkt.

Één punt ben ik wel achtergekomen mijn ALR/Jordan Note3 groeit qua klank doordat er een andere (goede) kabel eraan hangt. Daar hebben ze even een punt aangehaald waar ze gelijk in hebben.Het is niet zo dat deze LS in mijn set op de top zat en niet meer verder kon. Dit is een voorlopige conclusie die ik trek na 2 dagen testen met een NordOst Heimdall. :D
Dit is natuurlijk ook gekomen doordat ik een andere voorversterker heb gekregen.

En natuurlijk weet ik heel goed dat een dure LS kabel niet altijd voor verbetering zorgt daarom test ik zorgvuldig en let ik ook op of het rendabel is.