Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Poldo

Citaat van: Wijx wondere wereld op februari  4, 2012, 19:26:28
rippen is bijna hetzelfde, afspelen daarintegen  :P

Ik doe het zelf met een Squeezebox touch met een andere voeding, zo klinkt het als een goed loopwerk. De dac is een Audionote omdat  ik de logitechdac niet top vind

ja sorry ik bedoelde afspelen, niet rippen.

Je hebt daar heel veel programma's voor van gratis tot honderden euro;s.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Poldo op februari  4, 2012, 19:29:46
ja sorry ik bedoelde afspelen, niet rippen.

Je hebt daar heel veel programma's voor van gratis tot honderden euro;s.

Ik gebruik J.River op mijn laptop. Andere optie is Sonataserver, zelfde layout als J.River alleen heeft deze een download server voor klassieke muziek en DbPoweramp cd ripper erbij en ondersteuning voor touchscreen schermen.
Beide programma's zijn zeer uitgebreid en vele instel mogelijkheden betreft goed afspelen en zelfs gapless

Wat betreft de kwaliteit van een PC of laptop heeft weinig invloed op prestatie of kwaliteit voor afspelen. Men gebruikt toch de DAC als geluidskaart.
Zelf rip ik via mijn hoofd PC mijn cd's via programma DbPoweramp in FLAC.
Wanneer men op dezelfde PC/Laptop ook doet rippen is iets meer prestatie nodig of hoe men het altijd zegt iets krachtigere PC/Laptop is gewenst. Maar waanneer je alleen gebruikt voor het programma (J.River, Sonataserver of ander programma) hoeft men niet een hele krachtige PC/Laptop te hebben. Meer geheugen is wel gewenst omdat je via Sonataserver vanuit het geheugen kunt werken, maar is niet essentieël.

Heel moeilijk is het allemaal niet, misschien wel makkelijker dan de cd uit een hoesje halen en in de cd-speler stoppen ;).
Voor het afspelen van de muziek via laptop of PC hoeft men nog niet veel verstand te hebben, men start het programma en gaat bladeren tussen de albums. Men kan kiezen wat men het makkelijkst vind zoeken, via albums, artiesten of genre.Je kunt eigen afspeellijsten maken.

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Poldo

Oke ik heb een macbook pro en een iMac, volgens mij werken beiden programma's niet hierop?

denoontje

neem dan xld voor rippen en metadata tagging.
EVt erbij music brains picard voor extra tagging
Citaat van: Poldo op februari  4, 2012, 20:54:12
Oke ik heb een macbook pro en een iMac, volgens mij werken beiden programma's niet hierop?

Poldo

xld heb ik, echter ik krijgt allemaal track 01, 02 etc, dus geen meta weet je toevallig hoe dit te wel krijg via xld of alleen met music brain?

En itunes met foutcorrectie? Is dat niet gewoon prima?

denoontje

bij voorkeuren alles goed aangevinkt?
Soms moet je ook een aantal maal klikken op get metadata, evt andere database kiezen als het lukt.
Plaatje kun je er evt inslepen als je die al hebt (of via google afbeelding zoeken en inslepen)
Soms herkent hij inderdaad de cd niet, dan gebruikt ik music brains.

denoontje

Ik heb xld via Garmt en die heeft aangegeven dat dit beter is dan Itunes (zie ook ander topic over o.a. pure audio op het forum)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112367.0

Poldo

Naar ik zo een beetje gelezen hebt lijkt dit de best optie voor mij:

asynchrone usb dac
xld rippen
amarra lite als player

en dan een goede usb kabel tussen de macbook en de dac

kuiperik

Wordt de Lindeman DAC via de USB-kabel gevoed vanuit de PC? Of heeft deze een eigen voeding en zit hij niet via de USB aan de aarde van de bron(PC) gekoppeld.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Wijx wondere wereld

Citaat van: Poldo op februari  5, 2012, 01:12:26
Naar ik zo een beetje gelezen hebt lijkt dit de best optie voor mij:

asynchrone usb dac
xld rippen
amarra lite als player

en dan een goede usb kabel tussen de macbook en de dac

Aangezien je in het Lindemannfan topic zit  :angel: is het advies dus om een Lindemann dac te kopen!

Hardware maakt wel degelijk uit. De digitale uitgangen zijn meestal standaard dramatisch en ook de USB uitgang gaat vaak via hubs ed.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Maximus_Aurelius

Citaat van: kuiperik op februari  5, 2012, 09:57:25
Wordt de Lindeman DAC via de USB-kabel gevoed vanuit de PC? Of heeft deze een eigen voeding en zit hij niet via de USB aan de aarde van de bron(PC) gekoppeld.

De Lindemann DAC heeft een eigen voeding.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Wijx wondere wereld op februari  5, 2012, 11:22:03
Aangezien je in het Lindemannfan topic zit  :angel: is het advies dus om een Lindemann dac te kopen!

Hardware maakt wel degelijk uit. De digitale uitgangen zijn meestal standaard dramatisch en ook de USB uitgang gaat vaak via hubs ed.

Ik heb inderdaad Lindemann, normaal zul je inderdaad het advies geven koop een Lindemann DAC ;). Ik geef dit advies niet en niet zozeer dat deze DAC slecht is integendeel hij is ontzettend goed en vooral voor de prijs waar je hem voor kunt kopen. Testen wijzen ook uit dat men met een ontzettend goede dac te maken hebben en persoonlijk vind ik hem ook erg goed en heb hem vergeleken met andere dac's die ook qua prijs ver boven de prijs van Lindemann liggen, maar mijn advies luid. Neem rustig de tijd om verschillende USB dac's te testen en trek daar je conclusie uit. ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Poldo op februari  4, 2012, 20:54:12

Het boekje waar ik het programma Sonatserver uit haalde staat ook een tegenhanger voor de Mac in.
Channel D Puremusic 1.7.
Ik weet niet hoe je Duits is maar hier een korte samenvatting:
PureMusic ist ein unglaublich intelligentes Programm, das sich jedem empfiehlt, der ernsthaft in die Computer-Hifi materie einsteigen will.
Paar kenmerken:
Ondersteunt tot Samplerates 384Khz, Speelt FLAC/DSD, Playtrough Funktie, Gapless weergave, Afspelen vanuit PC geheugen, Automatisch veranderen van Sample rates.

Poldo

Puremusic heb ik gisteren een demo van geload net als Amarra.

Maximus_Aurelius

Even weer klein update  ;).
Ik zit er toch over te denken om nog een kleine akoestische aanpassing te gaan doen. Sinds ik de akoestische panelen heb hangen is het geluidsbeeld heel goed vooruit gegaan zoals jullie weten en gelezen hebben ;). Maar nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig wat voor effect het zal hebben wanneer ik twee basstraps achter mijn luidsprekers plaats of beter gezegd neerzet.
Het laat me namelijk niet helemaal los om dit te doen ook al ben ik best wel tevreden over de vorderingen. Ik denk dat jullie dit ook wel eens hebben dat je over iets gaat denken en van het denken komt dan uiteindelijk dat je toch het wilt gaat proberen, dan heb ik het nog niet over "overgaan" tot.... :D.
Ik zit nu in deze (leuke) situatie dat ik zit te denken van hoe zal het........ wanneer ik basstraps achter mijn luidsprekers plaats.
Uiteraard ben ik ook bewust dat het allemaal net iets té kan worden.

M_A = Thinking  8) ;D

HTip

Als het pure bass traps zijn, m.a.w. alleen laagabsorptie dan kan het geen kwaad. Sterker nog, dan heb je er veel profijt van...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijn M

Overdrijf het effect van een bass-trap ook niet. Het effect zal hoogstwaarschijnlijk veel kleiner zijn dan van de dempingspanelen. Je hebt veel grote bass-traps nodig om écht duidelijk merkbare verschillen te krijgen. Dat is lastig te bewerkstelligen in veel kamers.
Dutch & Dutch

morca

Wat versta jij onder groot keyser,ik heb net vernomen dat mijn upgrade,het hele huis voormezelf de komende maanden gaat gebeuren ipv begin volgend jaar.
Vreemd genoeg viel me vanavond ook opeens op dat de kamer meer galmt..... werk aan de winkel voor mij,geen WAF.
Ik zal eens een layout proberen te maken en zelf een topic openen.....

HTip

Vooral in een kleine ruimte, zoals M_A heeft, kunnen corner traps, misschien wel van vloer tot plafond, een positief effect hebben. Toine kan het beter uitleggen...
http://www.soundscapes.nu/ng_traps.htm
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Bedankt voor jullie input. Ik denk dat ik eens ga proberen om basstraps van Vicoustic te krijgen. Ik heb van dit merk al de panelen en ben er zeer tevreden over. Enige is welke. De gewone Round bass 360 of gelijk voor de iets duurdere variant gaan de Vari Bass (Deze kun je instellen op welk HZ je ze wilt).

De Vari Bass. Wanneer ik statistiek zie heeft deze veel meer effect dan de Round premium.
http://www.vicoustic.com/VN/Homecinema/ProdutoInfo.asp?Id=78

Round Bass 360 Premium
http://www.vicoustic.com/VN/Homecinema/produtoInfo.asp?Id=41

De round Bass 360 premium is mooier afgewerkt en krijg je in dezelfde kleuren als mijn Akoestische panelen.

Nogmaals het moet leuk blijven in mijn ruimte en ben zelf zoals jullie weten gevoelig voor uitstraling van zoiets. Er komt niet ieder paneel of basstrapp in mijn ruimte ;)

AbZ

Hoe groot is je luisterruimte?  ::) 
Citeer7  to 11 m2 - 4 Units (2 Box)
11 to 16 m2 - 6 Units (3 Box)
16 to 22 m2 - 8 Units (4 Box)
For rooms more than 22 m2, modes formation should  be measured and analyzed.
en rara wat is er vreemd aan het m² verhaal?

Maximus_Aurelius

Citaat van: morca op februari  9, 2012, 20:26:03
mooie dingen,maar dat zal wel wat kosten

Breed begrip deze uitspraak, voor de ander is het veel geld en bij de ander vind het wel meevallen.
Ik schaar me onder de categorie meevallen wat het kost. ;)

Vicoustic heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding.

De VariBass kost per 2 circa 450 euro
Roundbass premium 360 per 4 circa 340 euro

Maximus_Aurelius

Van het weekend heb ik eens zitten te spelen met de membranen van mijn luidsprekers.
Ik had twee ringen ertussen en dit heb ik teruggebracht naar één ring. Deze kleine aanpassing is best wel een verschil en heel goed hoorbaar.
Met één ring ertussen vind ik het op dit moment mooier klinken en zorgt voor meer controle. Ik had nadat ik de akoestische panelen gehangen heb nog niet de luidsprekers aangepast  :blush:. Eigenlijk had ik dit dus wel binnen twee weken moeten doen maar het is er niet van gekomen ;)

Hier een paar foto's van de achterkant van mijn luidsprekers hoe het was en hoe het nu is :D

Voorheen:

Nu:

Fertig:  ;D

HTip

Leuk hé, dat tunen van de Notes... Zijn maar weinig speakers die dit kunnen. Meeste hebben een basreflexpoort getuned naar 1 frequentie. Onze passieve membranen zijn veel flexibeler.

Veel luisterplezier maar weer :music:
Showcase - Topic