reza

Gestart door reza, juni 13, 2005, 23:33:51

Vorige topic - Volgende topic

Marco66

Citaat van: reza op juni 17, 2026, 19:19:35Heb je hem bij Grobi gekocht?

Nee, download maar wil de fysieke disc wel hebben ook.
Woonkamer: Rega Brio MK7, Magna Mano Ultra MK2, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

reza

Ik heb je een pm gestuurd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: riwi op juni 17, 2026, 19:00:49Je kan dat gewoon tagged over 1 fiber doen in een eigen vlan. De K'scape weet dan niet eens dat ie in een vlan (untagged) naar de router connect, via dezelfde fiber als de rest van het huis. Er moest een apparte router bij zei Reza. Ik neem aan als VPN client, maar ik weet niet wat daar de verdere eisen zijn.

Bedankt voor de mooie verhalen hierboven. Leuk om te lezen allemaal. Ik vond het laatst bij Reza erg indrukwekkend.

Vind het wel jammer dat de pool lekt want ik had net een nieuwe zwembroek  :headbanging: gekocht voor onze pool party in augustus ;)  ;D

Bij Reza was idd het punt dat zijn Ziggo modem/router geen VPN optie had hoe ik begreep.

In mijn situatie zou het dan zijn:
- Ziggo modem (bridge mode)
- Unifi Dream Machine Pro en hierop een apart VLAN voor de K aanmaken en enkel dit VLAN via de VPN laten lopen
- Unifi Pro 48
- Fiber naar de HT met de trunk
- Cisco Meraki die hetzelfde VLAN voor de K doorgeeft op een specifieke poort
- Kaleidescape dan op deze specifieke poort
- Andere device zoals de processor en AppleTV als die er weer komt op andere poorten

En dan ook nog regels dat ik wel van mijn LAN naar het K-VLAN kan komen (bijvoorbeeld voor bediening via tablet) maar niet andersom.

Dan zou het moeten werken toch? Zolang ik de K dan maar in de juiste fysieke poort stop in de HT
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Robbo

Volgens mij kun je met Unifi zelfs per device een traffic rule aanmaken, zodat deze altijd via de gewenste VPN naar external gaat.

riwi

Citaat van: PascalP op juni 18, 2026, 09:30:30En dan ook nog regels dat ik wel van mijn LAN naar het K-VLAN kan komen (bijvoorbeeld voor bediening via tablet) maar niet andersom.
Ik weet niet of dat gaat werken zonder routering terug. Reza heeft een dedicated, K'scape bedienings phone/tablet, die dus ook alleen in het K'scape vlan zit. Die gaat dan ook va de VPN naar het internet denk ik. Is handig kan je daarmee ook films kopen e.d. ;)

Citaat van: PascalP op juni 18, 2026, 09:30:30Dan zou het moeten werken toch? Zolang ik de K dan maar in de juiste fysieke poort stop in de HT
Dat denk ik ook.

reza

Klopt. De afstandsbediening zit ook in het netwerk.

PascalP

Citaat van: riwi op juni 18, 2026, 19:42:33Ik weet niet of dat gaat werken zonder routering terug. Reza heeft een dedicated, K'scape bedienings phone/tablet, die dus ook alleen in het K'scape vlan zit. Die gaat dan ook va de VPN naar het internet denk ik. Is handig kan je daarmee ook films kopen e.d. ;)
Dat denk ik ook.

Ja dat is dan een dingetje, gezien ik dezelfde telefoon/tablet ook gebruik om de processor te bedienen en domotica via Home Assistant, dat wil ik natuurlijk lokaal houden allemaal.

Ach dat zijn de details, maar iig stof tot nadenken  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: Robbo op juni 18, 2026, 11:44:08Volgens mij kun je met Unifi zelfs per device een traffic rule aanmaken, zodat deze altijd via de gewenste VPN naar external gaat.

Dat zou idd moeten kunnen lees ik online, scheelt wel weer een VLAN opzetten, al heb ik nu ook meerdere VLAN's voor IoT en camera's etc.

riwi

Citaat van: PascalP op juni 19, 2026, 10:24:43Ja dat is dan een dingetje, gezien ik dezelfde telefoon/tablet ook gebruik om de processor te bedienen en domotica via Home Assistant, dat wil ik natuurlijk lokaal houden allemaal.
Tja of een 2de tablet ernaast voor de Kscape.

Ik heb net mijn nieuwe TCL TV in een appart vlan gezet, samen met de andere dingen die ik minder vertrouw.

Kan het kleine managed switchje aanraden : TPlink TL-SG105e, verbruikt maar 2 a 3 Watt en ja kan in de webgui de leds uitzetten (is handig in slaapkamer en HT gebruik).

Vik

Wel opletten met de bommetjes dan. Best lullig als er straks geen water in zit.  :D

Citaat van: riwi op juni 17, 2026, 19:00:49Vind het wel jammer dat de pool lekt want ik had net een nieuwe zwembroek  :headbanging: gekocht voor onze pool party in augustus ;)  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

reza