reza

Gestart door reza, juni 13, 2005, 23:33:51

Vorige topic - Volgende topic

buckler

@pascal,
Moet je even mijn topic lezen en dan een paar pagina's terug gaan daar leg ik alles uit en alle mogelijkheden etc etc.
Maar qua movie wall kan het maar wel op een bepaald omslachtige manier.

@Kjelt,
Je heb een US adres nodig en een goede VPN en een creditcard die direct afschrijft.
Rabobank heeft er tegen woordig een en die gebruik ik ook.
Dat is een gewone bankpas en aan de achterkant een debitcard/creditcard tegelijk met twee verschillende nummers.
Dat werkt super.
Ik zelf gebruik een thuis adres van een Amerikaanse collega van me maar er zijn er ook die gebruiken een starbucks adres of van een burger king bv.
Dat adres moet je wel opgeven als adres van je credit card maar word (tot nu toe) verder niks mee gedaan of gecheckt
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

reza

Citaat van: PascalP op mei 11, 2026, 09:15:25Enige wat me nog niet helemaal duidelijk is met de K met en zonder de Terra server, hoe ziet de videowall er dan uit?
Voor de echte full features heb je de Terra nodig toch?

Dat downloaden van 10min zoals Buckler zegt dat is geen probleem natuurlijk, tijd om iets te drinken en snacken te pakken  :coffee:  :popcorn:

Wie dit in de lucht heeft gebracht, geen idee? Jeffrey kwam daar ook al mee..
Dit is kant en klare onzin!!. Dat had mijn dealer al tegen mij gezegd en ik heb het bij hem ook gewoon gezien zonder terra.
Ik had het ook tegen hem gezegd zonder moviewall geen Kaleidescape voor mij, dit is dus geen enkel probleem (als je weet wat je moet doen) ik weet dat dus niet vandaar dat hij wordt geïnstalleerd voor mij :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Doordat ik de moviewall wilde koste me het wel 250 extra omdat er wat andere zaken aangeschaft moeten worden, speciale router o.a heb ik begrepen, die krijg ik dus ook.

reza

.

reza

Citaat van: PascalP op mei 11, 2026, 09:15:25Dat downloaden van 10min zoals Buckler zegt dat is geen probleem natuurlijk, tijd om iets te drinken en snacken te pakken  :coffee:  :popcorn:

Dat dus.
Maar dat geldt natuurlijk alleen voor de films die je niet op je schijf hebt staan. Bij mij zullen dat er 5/6 zijn en bij Martin dus een stuk of 10.
Je hoeft dus niet altijd te wachten.

buckler

Citaat van: reza op mei 11, 2026, 09:59:04Wie dit in de lucht heeft gebracht, geen idee? Jeffrey kwam daar ook al mee..
Dit is kant en klare onzin!!. Dat had mijn dealer al tegen mij gezegd en ik heb het bij hem ook gewoon gezien zonder terra.
Ik had het ook tegen hem gezegd zonder moviewall geen Kaleidescape voor mij, dit is dus geen enkel probleem (als je weet wat je moet doen) ik weet dat dus niet vandaar dat hij wordt geïnstalleerd voor mij :D

Dat komt omdat ze ook adverteren met 'geen moviewall' zoals op de C met Terra
Ook ik heb geen uitgebreide movie wall omdat ik er totaal niet om geef hoe dat eruit ziet en dat omslachtige niet wou doen.
Ik zie mijn moviewall wel op mij iPad Pro.
Maargoed dat is de reden denk ik dat iedereen zegt dat er geen uitgebreide moviewall op de E , M en V zit.
Wil je bv heel veel demo's laten zien of stukjes van goede scènes laten zien aan vrienden dan is zo'n Terra wel handig hoor.
Je kan ook op de M , E of V zelf allemaal scènes van verschillende films bij elkaar zoeken en als een soort film aan elkaar plakken en daar een demo van maken al heb ik je daar nooit in verdiept hoe dat allemaal precies werkt maar het kan wel.
Maar net wat je wilt...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

reza

Ik had ook al het 1 en ander gelezen over die mogelijkheid, van het aan elkaar maken van scènes of stukjes er juist uithalen om te showen. Woensdag om 1  wordt die geïnstalleerd en dat is nog wel een gedoetje (om het te krijgen zoals ik wil).

Ik snap jouw beweegreden heel goed Martin om niet te kiezen voor de moviewall maar die vind ik juist een toegevoegde waarde, het ziet er in ieder geval ontzettend cool uit.

buckler

Ik dacht dat het pakken van scènes van verschillende films en er een grote scenes film van maken via de computer moest al is er sinds vorige week een nieuwe app uit en misschien dat het nu ook via die app kan? Geen idee want ik draai nog met de oude app op mijn iPad.
Maar het idee is wel gaaf hoor en weet zeker dat dat ook mega mooi draait.

De moviewall is iets persoonlijks en ik ben daar een beetje rare draaier in denk ik hahahaha , het interesseert me simpelweg weinig en bij mij gaat het maar om 1 ding: beste kwaliteit mogelijk zodra ik op 'play' druk.

Ik heb ook liever een oude BMW met 400pk en 800nm dan een nieuwe BMW met 160pk zeg maar...  :clapping:

Ik zal zo is kijken welke pagina in mijn topic de foto's heeft hoe de moviewall eruit ziet als je de VPN via je router zet.
Ps, ik heb overgens ook gewoon een moviewall hoor alleen wel van alleen de films die daadwerkelijk op mijn harde schijf staan en niet 'all my movies' waar ik eigenaar van bent.
Er passen op de V zo'n 11 en soms 12 uhd films op.
Die zie ik dan in mijn (standaard)V moviewall op mijn projector scherm.
Maar ook heel vaak is Kscape mega goed op 4k SDR en dan is het bestand kleinder en kunnen we meer op de schijf natuurlijk. En bij blu Ray helemaal... dan kunnen er soms wel bijna 20 films op kwijt.

PascalP

Citaat van: buckler op mei 11, 2026, 10:12:53Dat komt omdat ze ook adverteren met 'geen moviewall' zoals op de C met Terra
Ook ik heb geen uitgebreide movie wall omdat ik er totaal niet om geef hoe dat eruit ziet en dat omslachtige niet wou doen.
Ik zie mijn moviewall wel op mij iPad Pro.
Maargoed dat is de reden denk ik dat iedereen zegt dat er geen uitgebreide moviewall op de E , M en V zit.
Wil je bv heel veel demo's laten zien of stukjes van goede scènes laten zien aan vrienden dan is zo'n Terra wel handig hoor.
Je kan ook op de M , E of V zelf allemaal scènes van verschillende films bij elkaar zoeken en als een soort film aan elkaar plakken en daar een demo van maken al heb ik je daar nooit in verdiept hoe dat allemaal precies werkt maar het kan wel.
Maar net wat je wilt...

Ja dat is ook wat mij bijstaat van jou topic en van de info op de K website, afijn, benieuwd hoe het dan bij Reza gaat werken allemaal, verwacht daar dan ook wel een uitnodiging voor binnenkort  :devil:  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Ik zal je echt binnekort wat data sturen. Net terug uit de States, ik had dus andere prioriteiten.

Jefften

Citaat van: reza op mei 11, 2026, 14:09:25Ik zal je echt binnekort wat data sturen. Net terug uit de States, ik had dus andere prioriteiten.

Moest je de kaleidescape persoonlijk ophalen ?  duur geintje dan, want dan hoef ik hem niet  :D
Projector: JVC NZ8 | Proj.Scherm: 152" Screen Excellence Enlightor NEO 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 Cinemike | Amp: Mark Levinson 533H, 535H & 2x 532h, Dynacord L3600FD Cinemike | Speakers Front: 3x JBL Synthesis 4367 Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 | Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2021 Cinemike

reza

Nou, ik was daar wel op zoek ;)
Ik had een Acurus Muse gezien op AVS. Die stond te koop, ergens waar ik ook kwam, geen geintje.
Ik had die jongen al een bericht gestuurd voordat we daar aankwamen maar hij heeft nooit meer gereageerd..
Ik heb hem de laatste dag dat ik daar was nog een bericht gestuurd maar hij heeft tot op de dag van vandaag nooit meer gereageerd, anders had ik ook een Muse gehad.

MLCinema

Mooie upgrade die Kaleidescape! Muse was ook leuk geweest.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Vik

De Muse is een mooie processor, maar werkt het beste in een volledig akoestisch geoptimaliseerde ruimte waar vrijwel geen EQ nodig is. De EQ mogelijkheden zijn zeer beperkt, kortom, een processor voor de purist. De laatste keer dat ik hem heb ervaren, zaten er nog een paar vervelende bugs in.

Ik zou hem zeker niet ruilen voor wat je nu hebt. De kracht zit hem in het goed inregelen door Garmt in combinatie met Dirac.

Citaat van: reza op mei 11, 2026, 17:33:09Nou, ik was daar wel op zoek ;)
Ik had een Acurus Muse gezien op AVS. Die stond te koop, ergens waar ik ook kwam, geen geintje.
Ik had die jongen al een bericht gestuurd voordat we daar aankwamen maar hij heeft nooit meer gereageerd..
Ik heb hem de laatste dag dat ik daar was nog een bericht gestuurd maar hij heeft tot op de dag van vandaag nooit meer gereageerd, anders had ik ook een Muse gehad.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

reza

Hoi Viktor,

Dit is ook wat Richard mij kenbaar heeft gemaakt. Hij zei ook dat de Arcam de ''betere'' was als mijn kamer een vorm van Dirac nodig zou hebben.
Maar als ik de Muse zou kopen (ik ben nog steeds wel een beetje aan het kijken). Zou ik ook de meetkit kopen en uiteraard Garmt ook weer laten komen ;)
Als ik de Muse niet kan vinden (met een voor mij acceptabele prijs) dan haal ik de nieuwe Arcam bij je waar wij al contact over hebben gehad.

buckler

Er komt ook een minidsp tide 16 audio processor uit eh.
Moet een beetje gaan concurreren met de duurdere audio processors en er kijken veel mensen naar uit.
Zou ik ook een scheef oog op houden als ik jou was Reza.
Of een gebruikte/overjarige Storm.
Trouwens Storm komt later dit jaar uit met een simpelere versie die a rond de 7K moet gaan kosten begreep ik. En met dirac art.
Zomaar een gedachte hoor  ^^

reza

Thanks voor de tips.
Ik ben trouwens zeer maar dan ook zeer tevreden met hoe het nu speelt hoor, op het gebied van geluid en beeld. Maar je wilt toch wel weer eens een keer iets anders  :hehe:

MLCinema

Waarom een AVP45 en geen Marantz AV20 of 10?

Ik zit zelf ook met een schuin oog te kijken namelijk. Zou wel de stap naar Dirac ART willen. De Denon bij mij doet het goed, maar een echte pre heeft wel de voorkeur.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

reza

Zoals ik je al eerder heb geschreven. Je kan de Denon/Marantz niet vergelijken met een Arcam.
Ik heb zelf een cinema 40 gehad en nu de Arcam. Daar zit echt een wereld van verschil tussen kwa processing. Je gelooft het pas als je het hoort. Maar iedereen die is over gestapt van een Marantz of Denon naar een "dedicated" procesor zal je het zelfde vertellen.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Met M&D is helemaal niks mis en werkt misschien nog wel beter dan een Arcam of Muse of noem maar op kwa betrouwbaarheid maar voor echte audiofiele performance is een Arcam of ga zo maar door gewoon beter.

Richard70…

Lyngdorf is dan toch ook een optie denk ik ?
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

reza

Op de 1 of andere manier heb ik niks met LD..
Vind ik ook nog wel prijzig in de markt staan. Als ik daar naar zou kijken dan wordt het minimaal de mp60

reza

Citaat van: reza op mei 12, 2026, 15:25:34Zoals ik je al eerder heb geschreven. Je kan de Denon/Marantz niet vergelijken met een Arcam.
Ik heb zelf een cinema 40 gehad en nu de Arcam. Daar zit echt een wereld van verschil tussen kwa processing. Je gelooft het pas als je het hoort. Maar iedereen die is over gestapt van een Marantz of Denon naar een "dedicated" procesor zal je het zelfde vertellen.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Met M&D is helemaal niks mis en werkt misschien nog wel beter dan een Arcam of Muse of noem maar op kwa betrouwbaarheid maar voor echte audiofiele performance is een Arcam of ga zo maar door gewoon beter.

Even voor de duidelijkheid een losse processor van Marantz zijn wel heel mooi en klinken heel goed.
Een MM8077 bijvoorbeeld.
Of zo 1 die Anton heeft gehad, ik weet niet precies welke dat was?

MLCinema

Anton had de 8802 of 8805 volgens mij. De mm8077 is de oude eindversterker.

Die nieuwe reeks heeft goede kritieken en ook Dirac. Ik heb Arcam wel een paar keer gehoord, klinkt altijd wel prima. Zou het dan in een vergelijkbare setup willen horen. Maar gaat mij vooral om ART.

reza

Daarom koop ik ook de nieuwe Arcam. Speciaal voor de Art. En misschien dat de processing ook weer iets verbeterd is maar dat durf ik niet te stellen.

Het verschil tussen mijn AV40 en de 41 HDMI 2.1. Voor de rest is die intern identiek en kwa processing dus ook gelijk.

Zoals ik al schreef: ik heb de cinema 40 gehad en dat klonk echt heel goed, super eigenlijk.
Ik ben toen op aanraden naar een losse processor gegaan een Marantz 7702 MK2 maar dat vond ik helemaal niets, onsamenhangend en totaal niet in balans. Weer verkocht en terug naar de Cinema 40 en toen voor de grap een Arcam gekocht (ook op aanraden) omdat de Muse die ik bijna had gekocht voor mijn neus werd verkocht aan iemand anders (raar verhaal) toen ik de Arcam aansloot,hoorde ik gelijk verschil.
Veel meer detail, sprankelend, mooier geheel echt totaal onverwachts. En dat was nog voor de Dirac metingen met Garmt.

Als ik jou was zou ik indd bij een dealer, of speciaal zaak 1 of 2 verschillende processors gaan beluisteren of nog beter ze mee nemen naar je huis als dat kan.

Mijn Arcam komt binnenkort te koop te staan voor een zeer zacht prijsje ;)

reza

Nou..

Twee dagen intensief bezig geweest met de Kaleidescape, hierdoor heb ik wat inzichten verkregen O0

Om die te verifiëren, of juist niet had ik drie maatjes gevraagd om te komen kijken en "blind" te testen tussen de Kaleidescape, Panasonic ub9004 spelert en de HTPC met madVR.

De algemeen bekende Riwi was aanwezig en de oh zo bij de vrouwen beminde Mr A en de altijd goedlachse Rotterdamert Williams.

We begonnen met The Batman.
"Oogjes dicht en snaveltjes toe"
En wisselen van bron waarvan ik alleen wist welke welke was.

Bijna unaniem kozen ze alle drie voor de Kaleidescape kwa beeld.
Geluid konden ze niet echt verschil in merken.
Richard gaf aan dat de UHD BD wat minder HDR had tegenover de KS.
Na terug te switchen klopte dat ook want door het switchen bleef de JVC hangen in SDR :D
Goed gezien Riwi!
Na weer de juiste modes te hebben geselecteerd en verschillende scènes te hebben gezien was het duidelijk dat de KS betere zwart waardes heeft dan de BD en dat de doortekening beter is in het zwart, waardoor er meer detail te zien is.

Daarna hebben we Gardians of the Galaxy 2 vs madVR bekeken.
Dit zou normaal gesproken altijd in het voordeel moeten zijn van madVR omdat er simpelweg gewoon geen betere manier van kijken is (kwa tonemapping en scherpte) spannend dus..
In sommige scènes was de HTPC beter maar marginaal, echt zoeken naar verschillen. Kwa scherpte wint madVR maar voor de rest is het echt heel close allemaal. Geluid wederom hetzelfde met misschien een beetje voordeel voor de KS.

Toen hebben we een tijd naar "The Revenant" gekeken. Via de KS vs madVR.
Hier hetzelfde verhaal, sommige scènes madVR beter en andere de KS, het is echt stuivertje wisselen.
Echt knap van de Kaleidescape en de JVC dat ze zo dicht bij madVR kunnen komen. Maar het is in sommige scènes en films misschien weer anders.

De conclusie: we hebben een gezellige middag gehad met elkaar :coffee:
Daarnaast is de KS gewoon een ontzettend mooi apparaatje, wat super snel en handig is. Het werkt super en is echt referentie!
Ook zijn we tot de conclusie gekomen dat dit echt super niche is en duur.. :D
Maar je hebt wel super gemakkelijk gebruikers gemak. Zie het als een ATV 4K +++ aparaat en je begrijpt een beetje de bedoeling, gewoon gemak zucht met de allerbeste kwaliteit kwa beeld en geluid wat je maar kan krijgen.
Als je net zoals Buckler er ook nog madVR er achter heb staan wordt het nog meer smullen..
Misschien aan het einde van het jaar :blink:

Eerst ga ik me helemaal blut kopen aan films  :D