Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mario D

Al een geluk dat ieder van ons verschillend is, het zou anders een saaie bedoening zijn.
Ieder zijn ding zou ik zeggen.  ;D


Audiofiel

Citaat van: genesis op maart 10, 2011, 02:24:07
Ik heb een stuk van de reply's meegelezen, maar wat me vooral opvalt mbt jou set is de 'onrust'  van jezelf en het snelle rouleren van je componenten, betekend toch dat je 'het'  nooit echt gevonden hebt en altijd opzoek ben naar Nirvana en het altijd een Fata Morgana voor je blijkt te zijn, ben je er bijna dan verdwijnt het weer uit je zicht..........................

Terwijl juist de rust en het fijnslijpen en de set naar de luisteraar brengen de meeste voldoening geeft en daardoor kan je vele jaren zoniet decennia met dezelfde basiscomponenten vooruit, al dan niet gereviseerd, gerestaureerd & gemodificeerd.

Vind het jammer voor je dat je 'het'  nog nooit hebt gevonden, want zo blijft je queste naar de 'heilige Graal'  een gevecht tegen windmolens....................

Genesis

Ik weet niet hoeveel pagina's je hebt meegelezen, Genesis, maar je slaat de plank volledig mis. Ik denk dat 99% van de forumleden meer wisselt in zijn set(s) dan ik. Ik herken mij dan ook totaal niet in je betoog. Ik weet wel dat je bij mij nog nooit geluisterd hebt, misschien moet je dat eens doen? ::)


Even de HT-set buiten beschouwing gelaten, want daar verandert iedereen wel wat aan in de loop der jaren, al was het maar een verandering van VHS naar DVD naar Blu-ray en de verschillende surround-formaten... daarom beperk ik mij tot de stereo set.

Ik draai al 19 jaar met dezelfde speakers. In de afgelopen 9-10 jaar heb ik slechts met twee eindversterkers en twee voorversterkers gedraaid. Van Classé CA-400 naar CAM-350 en van Levinson 38 naar Classé Omega. Dat lijkt mij toch een redelijk bestendige koers, of niet dan? ;D


Enige 'uitstapje' is geweest een tussenoplossing van een week of vier met een Moon P-5 voorversterker (die ook werkelijk beter klonk dan de Levinson 38) en de recente Classé Omega monoblokken (waarbij ik mijn CAM-350 in bezit heb gehouden!). Reden voor de laatste aankopen was simpel: dat was mijn droomset. Alleen de Omega Pre rest daar nog van en die zal nog lang in mijn set zijn diensten verrichten.

De verkoop van de Omega Mono's heeft met diverse redenen te maken, waarvan een financiële de belangrijkste is. Zie het als de Lamborghini die je altijd droomde ooit eens te willen kopen. Maar nu je hem eindelijk hebt weten te bemachtigen en je een aantal maanden hebt kunnen proeven aan het gevoel van Lamborghini-eigenaar, neemt je verstand het weer over en besluit je om toch de enorm grotere afschrijving en het financiële risico niet voor jaren aan te willen gaan en tevreden te blijven rondrijden in je - toch ook heerlijke - Alfa Romeo. Het is simpelweg een kwestie van keuzes maken. De Omega's gingen niet weg omdat ze niet beter klonken, integendeel, ze gingen weg omdat ik daar voor koos.

Ook qua bron kun je mij niet betichten van veel wisselingen of zoeken naar de heilige graal, zoals jij dat noemt. Na 11 jaar (eerste!) eigenaar geweest te zijn van een Sony 557ESD (met in de loop der jaren maximale modificaties), ben ik in 2003 via een Parasound CBD-2000 snaar-aangedreven CD-speler uiteindelijk in 2008 terecht gekomen bij mijn huidige Wadia WT2000s.

Begrijp je nu dat ik echt niet weet wat je met "onrust" en "snelle rouleren van je componenten" bedoelt? Of verwar je mijn naam soms met andere forumgenoten (wat wel vaker voorkomt)? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Citaat van: genesis op maart 10, 2011, 02:24:07
Ik heb een stuk van de reply's meegelezen, maar wat me vooral opvalt mbt jou set is de 'onrust'  van jezelf en het snelle rouleren van je componenten, betekend toch dat je 'het'  nooit echt gevonden hebt en altijd opzoek ben naar Nirvana en het altijd een Fata Morgana voor je blijkt te zijn, ben je er bijna dan verdwijnt het weer uit je zicht..........................

Terwijl juist de rust en het fijnslijpen en de set naar de luisteraar brengen de meeste voldoening geeft en daardoor kan je vele jaren zoniet decennia met dezelfde basiscomponenten vooruit, al dan niet gereviseerd, gerestaureerd & gemodificeerd.

Vind het jammer voor je dat je 'het'  nog nooit hebt gevonden, want zo blijft je queste naar de 'heilige Graal'  een gevecht tegen windmolens....................

Genesis

oooops...... foutje... ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op maart  9, 2011, 23:05:55
Niet alleen de stroomopschoning is verschillend tussen de CAM-350 en de Omega Mono's. Er zijn natuurlijk wel wat meer verschillen. In de CAM-350 zitten 16 Sanken 200W bipolaire transistoren, terwijl in de Omega van dat zelfde type 2x 32 stuks zitten (32 voor de stroomvoorziening en 32 voor de versterking). Daarnaast is de voedingsreserve ook navenant groter
Dat weet ik, alleen dat kun je niet tweaken  ;) De vraag is alleen hoe ver kun je er bij in de buurt komen door andere stappen te nemen maar wellicht ben je daar niet in geinteresseerd.

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op maart 10, 2011, 08:41:11
Dat weet ik, alleen dat kun je niet tweaken  ;) De vraag is alleen hoe ver kun je er bij in de buurt komen door andere stappen te nemen maar wellicht ben je daar niet in geinteresseerd.

Ik ga nog wat verder tweaken met netkabels. Ik heb gemerkt dat dat bij de Omega zeer grote verschillen gaf in karakter en verwacht eenzelfde effect bij de 'kleintjes'. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op maart 10, 2011, 08:53:30
Ik ga nog wat verder tweaken met netkabels. Ik heb gemerkt dat dat bij de Omega zeer grote verschillen gaf in karakter en verwacht eenzelfde effect bij de 'kleintjes'. ;)
Daar ben ik echt verbaasd over want de Omega's hebben toch hun eigen regenererende stroomvoorziening, dan zou de kabel mits dik genoeg geen effect mogen hebben ???

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op maart 10, 2011, 08:55:15
Daar ben ik echt verbaasd over want de Omega's hebben toch hun eigen regenererende stroomvoorziening, dan zou de kabel mits dik genoeg geen effect mogen hebben ???

Toch wel. En het effect is erg groot. Ook bij een PS Audio Powerplant merk je overigens nog steeds een flink effect. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op maart 10, 2011, 09:04:34
Toch wel. En het effect is erg groot. Ook bij een PS Audio Powerplant merk je overigens nog steeds een flink effect. ;)
Mocht je dit een keer voor elkaar hebben dan zou ik de verschillen graag eens bij jou willen komen beluisteren, want ben nog steeds sceptisch  ;)

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op maart 10, 2011, 09:13:35
Mocht je dit een keer voor elkaar hebben dan zou ik de verschillen graag eens bij jou willen komen beluisteren, want ben nog steeds sceptisch  ;)

Dat is een understatement. :music: Kom inderdaad gewoon eens luisteren, de vorige keer had je daar geen tijd voor. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audia

Ik kan ook beamen dat een PS Audio Power Plant een heel positief effect heeft op het geluid.  :o
Gewoon eens luisteren.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Audiofiel

Bij mij was er ook een duidelijk positief effect van de Powerplant P500. Maar in de set van de volgende eigenaar was dat effect nog veel groter. Met andere woorden: het hangt af van de hoeveelheid 'troep' op je lichtnet. Bij de een is dat een stuk meer (door bijvoorbeeld fabrieken of andere grootverbruikers in de buurt) dan bij de ander. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audia


Dat feit heb ik ook wel eens kunnen constateren, maar niet echt over nagedacht dat het aan het verschil in vervuiling kan zitten.
Op zich wel logisch.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op maart 10, 2011, 10:19:19
Bij mij was er ook een duidelijk positief effect van de Powerplant P500. Maar in de set van de volgende eigenaar was dat effect nog veel groter. Met andere woorden: het hangt af van de hoeveelheid 'troep' op je lichtnet. Bij de een is dat een stuk meer (door bijvoorbeeld fabrieken of andere grootverbruikers in de buurt) dan bij de ander. ;)
Logisch, maar jij beweerde net dat ook de netspanningskabel veel invloed had

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op maart 10, 2011, 10:48:42
Logisch, maar jij beweerde net dat ook de netspanningskabel veel invloed had.

Klopt. Hoe vuiler de stroom, hoe meer werk de Powerplant kan verrichten. Maar bij een gegeven vervuiling, maakt ook de netkabel veel uit. :yin-yang:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

genesis

Geeft nix, maar het was gewoon een constatering geen waardeoordeel. ;) (en dat van je speakers wist ik) Btw de mooist spelende sets van mensen die ik ken, kenmerken zich door enorme muzikaliteit en componenten die al jaren lang (soms decennia) in hun set aanwezig zijn en zijn 'fijngeslepen'  naar de eigenaar toe. Zowel een relatief bescheiden, zoals waar ikzelf mee speel, danwel hele bijzondere sets.

Genesis
Carpe Diem

SV..S

Citaat van: Audiofiel op maart 10, 2011, 07:51:18




De verkoop van de Omega Mono's heeft met diverse redenen te maken, waarvan een financiële de belangrijkste is. Zie het als de Lamborghini die je altijd droomde ooit eens te willen kopen. Maar nu je hem eindelijk hebt weten te bemachtigen en je een aantal maanden hebt kunnen proeven aan het gevoel van Lamborghini-eigenaar, neemt je verstand het weer over en besluit je om toch de enorm grotere afschrijving en het financiële risico niet voor jaren aan te willen gaan en tevreden te blijven rondrijden in je - toch ook heerlijke - Alfa Romeo. Het is simpelweg een kwestie van keuzes maken. De Omega's gingen niet weg omdat ze niet beter klonken, integendeel, ze gingen weg omdat ik daar voor koos.


hé Arjen, als je me quote moet je het wel goed doen, ik sprak over een Ferrari ;D
Maar ik weet je reactie al, je vindt de vergelijking van de Omega's met een Lambo beter omdat dat weer een exclusievere supercar is in vergelijking met de Ferrari :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Citaat van: SV..S op maart 11, 2011, 07:48:10
...je vindt de vergelijking van de Omega's met een Lambo beter omdat dat weer een exclusievere supercar is in vergelijking met de Ferrari :D

Je bent me al weer voor Jos. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Midcall

John Atkinson had een setje Classé CT-600M's getest. Hij vond het de beste amps tot op heden in zijn set, dus beter dan de Omega's en zelfs beter dan zijn ML 33H's en de Ayre monoblocks waar hij de afgelopen 10 jaar mee draaide. Ze zijn minder dan de helft in prijs van een set Omega's geloof ik, dus wellicht interessant als opvolger voor je ex-en?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

VlisChris

Hiervoor heb je al met veel plezier geluisterd naar je huidige mono's voor zover ik weet, dus ik kan me niet voorstellen dat dat niet weer gaat gebeuren.
Ik kan me voorstellen dat het even tijd/moeite kost om weer terug te schakelen naar je huidige versterking, maar dat is nog zeker top notch.
En je weet waarom je hebt gewisseld. Dat is ook belangrijk. Have fun.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Citaat van: Midcall op maart 11, 2011, 14:16:00
John Atkinson had een setje Classé CT-600M's getest. Hij vond het de beste amps tot op heden in zijn set, dus beter dan de Omega's en zelfs beter dan zijn ML 33H's en de Ayre monoblocks waar hij de afgelopen 10 jaar mee draaide. Ze zijn minder dan de helft in prijs van een set Omega's geloof ik, dus wellicht interessant als opvolger voor je ex-en?

Over een jaar of 8 misschien. ;)


Citaat van: Christiaan S op maart 11, 2011, 15:14:54
Hiervoor heb je al met veel plezier geluisterd naar je huidige mono's voor zover ik weet, dus ik kan me niet voorstellen dat dat niet weer gaat gebeuren. Ik kan me voorstellen dat het even tijd/moeite kost om weer terug te schakelen naar je huidige versterking, maar dat is nog zeker top notch. En je weet waarom je hebt gewisseld. Dat is ook belangrijk. Have fun.

Precies, ik weet wat ik aan mijn 'kleine' mono's heb en daar ben ik hardstikke tevreden mee. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Kjelt op maart 10, 2011, 10:48:42
Logisch, maar jij beweerde net dat ook de netspanningskabel veel invloed had
Die volgende eigenaar was en ben ik overigens Wicher, dus als je het verschil eens met en zonder wilt horen. En inderdaad, netsnoeren maken ondanks de powerplant nog steeds een groot verschil' een verklaring heb ik daar niet voor, maar het is zeker evident.

Groetjes,

Ronald

riwi

Een bijna nieuw paartje CAM-400 is dat duur voor €6990 ?
Ik weet eigenlijk niet wat die dingen normaal moeten kosten.

Kjelt

Citaat van: riwi op maart 11, 2011, 22:20:10
Een bijna nieuw paartje CAM-400 is dat duur voor €6990 ?
Ik weet eigenlijk niet wat die dingen normaal moeten kosten.
NL adviesprijs 2009 was €5995.- per stuk  ;)  Echter ze worden niet meer gemaakt ze zijn opgevolgd door de 600W monoblokken met aktief gekoelde en op constante temperatuur gehouden intern koelblok.

Audiofiel

Citaat van: riwi op maart 11, 2011, 22:20:10
Een bijna nieuw paartje CAM-400 is dat duur voor €6990 ?
Ik weet eigenlijk niet wat die dingen normaal moeten kosten.

De CA-M400 is vrijwel gelijk van opzet als de CAM-350, alleen worden er niet de grote dikke Sanken 200W bipolaire transistoren gebruikt, maar gewoon meer van de kleinere 130W versie. Volgens mij is de belangrijkste reden daarvoor de vaste maat van de aluminium kast, die dwingend is voor alle Classé ontwerpen in de Delta serie.

Zeven duizend euro is momenteel de gangbare prijs, veel goedkoper zul je ze niet vinden tenzij je een oplichter treft. De nieuwprijs was €12.000.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op maart 11, 2011, 22:22:24
NL adviesprijs 2009 was €5995.- per stuk  ;)  Echter ze worden niet meer gemaakt ze zijn opgevolgd door de 600W monoblokken met aktief gekoelde en op constante temperatuur gehouden intern koelblok.

Dat is een mooie omschrijving voor een versterker met een ventilator. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.