Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WickedGame


S@m


Midcall

Citaat van: Audiofiel op februari  1, 2011, 10:49:30
Dat lijkt mij ook vrij duidelijk. Ik verwacht dat ze de kleinere Classé's ook niet zo goed vinden. Beide verkopen dit merk ook niet. ;)
Tjonge jonge.... sorry hoor dat ik de Omega's niet zo geweldig vond. Ik snap het op de pik getrapte gedrag niet helemaal, maar je zal er wel je redenen voor hebben.
Als ik iets niet goed genoeg tov gelijk geprijsde concurrentie vindt komt dit schijnbaar omdat ik het niet verkoop, nahja, het zal wel. De vergelijkbare ML en MBL versterkers vond ik beduidend beter, maarja, dat komt dan natuurlijk doordat ik die eeeeh..... ook niet verkoop  :blink: Jij verkoopt ze wèl, dus hoe betrouwbaar maakt dat jouw oordeel dan? Ik hoop dat je ze snel kwijt bent ook al is de marktsituatie nog steeds erg slecht op dit moment.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Kjelt

Citaat van: Midcall op februari  1, 2011, 11:44:55
Tjonge jonge.... sorry hoor dat ik de Omega's niet zo geweldig vond.
Je beantwoord de vraag helemaal niet, wat vind je van de kleinere Classe's en heb je die uberhaupt wel beluisterd (op dezelfde set)?

Audiofiel

Citaat van: Midcall op februari  1, 2011, 11:44:55
Tjonge jonge.... sorry hoor dat ik de Omega's niet zo geweldig vond. Ik snap het op de pik getrapte gedrag niet helemaal, maar je zal er wel je redenen voor hebben.

Volgens mij ben jij meer degene die zich ergens op getrapt voelt. Ik reageer enkel op de boude uitspraak van Garmt en jou. Belangrijkste reden om op jouw opmerkingen te reageren is jouw "300% mee eens" uitspraak naar aanleiding van een luistersessie op een set in Azië. Zo'n ervaring zegt nagenoeg niets. ;)

CitaatAls ik iets niet goed genoeg tov gelijk geprijsde concurrentie vindt komt dit schijnbaar omdat ik het niet verkoop, nahja, het zal wel. De vergelijkbare ML en MBL versterkers vond ik beduidend beter, maarja, dat komt dan natuurlijk doordat ik die eeeeh..... ook niet verkoop  :blink: Jij verkoopt ze wèl, dus hoe betrouwbaar maakt dat jouw oordeel dan? Ik hoop dat je ze snel kwijt bent ook al is de marktsituatie nog steeds erg slecht op dit moment.

Dat zijn twee verschillende versies van verkopen. Eentje is commercieel verkopen als een winkel, de ander is een enkel exemplaar van jezelf wegdoen, lijkt mij totaal verschillend.

Overigens viel mij gewoon op dat zowel jij als Garmt versterkers verkopen die vallen onder het kopje "less is more". ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Even voor de goede orde...mijn reactie op "overbuilt" was dat IK daar anders over denk met een  :-X omdat ik zelf alles volgens sommigen overbuilt bouw.....dus niets meer dan een humor-reactie... ;)

Overigens vind ik het raar dat je eindbakken ineens zo onder vuur liggen...en ook ik vraag me af of iedereen wel integere bedoelingen heeft....zeker als er niet eens naar geluisterd is... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Midcall

Citaat van: Audiofiel op februari  1, 2011, 12:00:30
Volgens mij ben jij meer degene die zich ergens op getrapt voelt. Ik reageer enkel op de boude uitspraak van Garmt en jou. Belangrijkste reden om op jouw opmerkingen te reageren is jouw "300% mee eens" uitspraak naar aanleiding van een luistersessie op een set in Azië. Zo'n ervaring zegt nagenoeg niets. ;)

Dat zijn twee verschillende versies van verkopen. Eentje is commercieel verkopen als een winkel, de ander is een enkel exemplaar van jezelf wegdoen, lijkt mij totaal verschillend.

Overigens viel mij gewoon op dat zowel jij als Garmt versterkers verkopen die vallen onder het kopje "less is more". ::)
Al was het op een set op de maan, ik heb ze gehoord en daar basseer ik mijn eigen oordeel op. Dat er plots enkele mensen reageren hierop die alleen de plaatsjes hebben gezien is opzich ironisch, maar verder voor mij onzinnig om daar op te reageren.
Meestal weet ik binnen een halve minuut hoe de vork in de steel steekt en ik geloof niet dat dit bij jou veel anders is. Een oordeel vorm je aan de hand van eerdere luisterervaringen en die je eigen referentieniveau bepalen. Dat je een luisterervaring van 3 en een half uur nagenoeg nietszeggend vindt mag je vinden, maar ik zou niet weten hoe mensen anders tot een oordeel mogen komen of iets goed is of niet. En nee, ik heb ze die dag in die ruimte niet naast kleinere Classé's gehoord. Maar ik heb uit kleinere Classé's meerdere malen muziek horen komen (uit de oudere modellen meer dan uit de nieuwere series), en dat kwam er voor mij onvoldoende uit bij die Omega's. Je bent het hier niet mee eens, prima toch?  ;) Maar zo kom ik tot mijn gefundeerde oordeel, die wellicht niet zo leuk is om te lezen als van al die anderen die hun oordeel ventileren aan de hand van goed genomen plaatjes.

Met dat less=more heb ik niet zoveel, iets klinkt goed, of het klinkt niet goed, veel zware transistorbakken klinken voor geen meter, enkelen klinken goed, en veel buizenbakken klinken voor geen meter en een enkele wel. En ik weet dat je een specfreak bent en dat het bij jou in grote mate draait om dempingsfactoren, zware trafo's en oneindige reserves, ik heb daar zelf niet zo heel veel mee, voor mij is dit van ondergeschikt belang en bestaat er voor mij meer dan dat.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Audiofiel

Citaat van: Midcall op februari  1, 2011, 15:19:16
Al was het op een set op de maan, ik heb ze gehoord en daar basseer ik mijn eigen oordeel op. Dat er plots enkele mensen reageren hierop die alleen de plaatsjes hebben gezien is opzich ironisch, maar verder voor mij onzinnig om daar op te reageren.
Meestal weet ik binnen een halve minuut hoe de vork in de steel steekt en ik geloof niet dat dit bij jou veel anders is. Een oordeel vorm je aan de hand van eerdere luisterervaringen en die je eigen referentieniveau bepalen. Dat je een luisterervaring van 3 en een half uur nagenoeg nietszeggend vindt mag je vinden, maar ik zou niet weten hoe mensen anders tot een oordeel mogen komen of iets goed is of niet.

Een goed oordeel over een component vorm je in een set die verder bekend is. Nu kan het aan alle variabelen hebben gelegen dat die Omega's neit uit de verf kwamen (inclusief een defect of verlopen afregeling). Dat is mijn punt.

CitaatEn nee, ik heb ze die dag in die ruimte niet naast kleinere Classé's gehoord. Maar ik heb uit kleinere Classé's meerdere malen muziek horen komen (uit de oudere modellen meer dan uit de nieuwere series), en dat kwam er voor mij onvoldoende uit bij die Omega's. Je bent het hier niet mee eens, prima toch?  ;) Maar zo kom ik tot mijn gefundeerde oordeel, die wellicht niet zo leuk is om te lezen als van al die anderen die hun oordeel ventileren aan de hand van goed genomen plaatjes.

Het maakt mij niet uit dat je het met mij oneens bent. Er zijn al veel te veel ja-knikkers en ik hou juist wel van wat tegengas en een andere mening. Ik hou alleen niet van boude (300%) uitspraken, dat vind ik een beetje zwak overkomen. Ik hecht meer waarde aan een afgewogen oordeel dan een simpel 'slecht' of 'goed' zonder een degelijk vergelijk. En dat mis ik in je verhaal. Het enige vergelijk is met de (nog veel duurdere) Levinson 33's en dan nog lees ik alleen maar dat de een goed was en de ander een stuk minder. In de Stereophile reviews gaan ze een stuk dieper op de voor- en nadelen van deze twee versterkers in.

CitaatMet dat less=more heb ik niet zoveel, iets klinkt goed, of het klinkt niet goed, veel zware transistorbakken klinken voor geen meter, enkelen klinken goed, en veel buizenbakken klinken voor geen meter en een enkele wel. En ik weet dat je een specfreak bent en dat het bij jou in grote mate draait om dempingsfactoren, zware trafo's en oneindige reserves, ik heb daar zelf niet zo heel veel mee, voor mij is dit van ondergeschikt belang en bestaat er voor mij meer dan dat.

Ik begrijp dat je mijn posts heel selectief leest als je concludeert dat ik een specfreak zou zijn. Het gaat mij om hoe een versterker klinkt, niet hoe hij op papier scoort. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

De laatste wijziging in mijn set vond afgelopen zaterdag plaats:




Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Mooi gefeliciteerd met de verkoop.

Hopelijk heb je ze niet zelf hoeven te tillen (met je rug) :)

blue-eyes

Ik zie een Volvo en een tas van Ralph Lauren :D


Ze zijn dus vertrokken . ... . . . Toch een beetje sipjes denk ik?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: riwi op maart  6, 2011, 20:35:19
Mooi gefeliciteerd met de verkoop.

Hopelijk heb je ze niet zelf hoeven te tillen (met je rug) :)

Gelukkig niet. Laat ze maar lekker zelf tillen. ;D

Citaat van: Blue-Eyes op maart  6, 2011, 20:35:56
Ik zie een Volvo en een tas van Ralph Lauren :D

Nota bene een Volvo waar beide kisten in konden (millimeter werk)!

CitaatZe zijn dus vertrokken . ... . . . Toch een beetje sipjes denk ik?

Beetje wel ja. Wel heel erg blij met het feit dat de koper een echte liefhebber is. De twee heren die de eindversterkers kwamen ophalen zijn ook echte 'audiofielen' en waren zeer onder de indruk van de gegeven demo met de Acoustats. O0


Ze zullen een set Wilson Maxx3 speakers gaan aansturen. Bepaald geen eenvoudige speakers, zie dit review. Of dit review waarin de Omega Mono's gebruikt worden in combinatie met deze speaker.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op maart  6, 2011, 20:48:20
De twee heren die de speakers kwamen ophalen zijn ook echte 'audiofielen' en waren zeer onder de indruk van de gegeven demo met de Acoustats. O0
Heb je je speakers nou ook verkocht  :o of is dit een typo?
Gefeliciteerd met de verkoop, valt in deze markt niet mee om van je spullen af te komen maar zo zie je topspul is altijd wel een koper voor te vinden  :)

blue-eyes

Wilson Maxx..........
Die passen zeker niet in welke Volvo dan ook :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op maart  6, 2011, 21:08:28
Heb je je speakers nou ook verkocht  :o of is dit een typo?

Inderdaad een typo, het ging om de eindversterkers. ;D Hoewel één van hen graag mijn speakers direct mee wilde nemen. 8)

CitaatGefeliciteerd met de verkoop, valt in deze markt niet mee om van je spullen af te komen maar zo zie je topspul is altijd wel een koper voor te vinden  :)

Ze zijn dan ook naar het buitenland verdwenen. En als je je flexibel opstelt met de prijs, zijn zaken niet zo snel 'onverkoopbaar'. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.


SV..S

Citaat van: Audiofiel op maart  6, 2011, 20:31:45
De laatste wijziging in mijn set vond afgelopen zaterdag plaats:




dus ze zijn de ''plas'' overgestoken? ;D
dat is mooi, laten we hopen hij er voor 300% van gaat genieten >:D

kun je je nu richten op de reden van verkoop, ik las dat er ook een vrijage met Apple op zit, zal wel de doorslag gegeven hebben :D

ps, mocht je nog een leuke foto hebben uit een Zeeuwse tuin dan hou ik me aanbevolen ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Citaat van: SV..S op maart  6, 2011, 22:21:24
dus ze zijn de ''plas'' overgestoken? ;D

Yep, ze zijn zaterdag naar Scandinavië vertrokken. O0

Citaatdat is mooi, laten we hopen hij er voor 300% van gaat genieten >:D

kun je je nu richten op de reden van verkoop, ik las dat er ook een vrijage met Apple op zit, zal wel de doorslag gegeven hebben :D

ps, mocht je nog een leuke foto hebben uit een Zeeuwse tuin dan hou ik me aanbevolen ;)

Ik heb alleen videobeelden. Zal ze binnenkort eens editen tot een filmpje. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Ehm gefeliciteerd dan maar Arjen?
Zijn ze nog wel snel verkocht... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Gefeliciteerd natuurlijk met een randje van heimwee. Ik moet nog een beetje wennen aan de terugkeer naar deze jongens...



Hoewel verschrikkelijk goed, is het geluid zelfs in de hoek van de tegenoverliggende zijde van de L-kamer (de keuken) - buiten 'gezichtsveld' - hoewel nog steeds verschrikkelijk goed toch duidelijk minder los te noemen dan eerst. :lookaround:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op maart  9, 2011, 22:34:36
Gefeliciteerd natuurlijk met een randje van heimwee. Ik moet nog een beetje wennen aan de terugkeer naar
Hoewel verschrikkelijk goed, is het geluid zelfs in de hoek van de tegenoverliggende zijde van de L-kamer (de keuken) - buiten 'gezichtsveld' - hoewel nog steeds verschrikkelijk goed toch duidelijk minder los te noemen dan eerst. :lookaround:
Zit dit hem wellicht in de filtering van de netspanning zitten? De 350's doen hier niet zoveel aan maar de omega,s extreem. Je zou eens met twee PSAudio,s kunnen testen of het geluid dan meer in de buurt komt?

Audiofiel

Niet alleen de stroomopschoning is verschillend tussen de CAM-350 en de Omega Mono's. Er zijn natuurlijk wel wat meer verschillen. In de CAM-350 zitten 16 Sanken 200W bipolaire transistoren, terwijl in de Omega van dat zelfde type 2x 32 stuks zitten (32 voor de stroomvoorziening en 32 voor de versterking). Daarnaast is de voedingsreserve ook navenant groter:



CAM-350


Omega Mono
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.

De Omega's zouden ook niet verkeerd staan als PC behuizingen :D

genesis

Ik heb een stuk van de reply's meegelezen, maar wat me vooral opvalt mbt jou set is de 'onrust'  van jezelf en het snelle rouleren van je componenten, betekend toch dat je 'het'  nooit echt gevonden hebt en altijd opzoek ben naar Nirvana en het altijd een Fata Morgana voor je blijkt te zijn, ben je er bijna dan verdwijnt het weer uit je zicht..........................

Terwijl juist de rust en het fijnslijpen en de set naar de luisteraar brengen de meeste voldoening geeft en daardoor kan je vele jaren zoniet decennia met dezelfde basiscomponenten vooruit, al dan niet gereviseerd, gerestaureerd & gemodificeerd.

Vind het jammer voor je dat je 'het'  nog nooit hebt gevonden, want zo blijft je queste naar de 'heilige Graal'  een gevecht tegen windmolens....................

Genesis
Carpe Diem