Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 31, 2011, 12:29:53
Ik heb van iemand (welgeïnformeerd) wel eens begrepen dat juist de Omega's niet de best klinkende versterkers waren in die serie destijds. Er bestaat ook zoiets als 'overbuilt'.

Ik weet zeker dat diegene ongelijk heeft. Dan heeft diegene ofwel:
- slecht geluisterd
- ze niet rechtstreeks kunnen vergelijken
- in verschillende sets gehoord
- een forse verkoudheid te pakken.

CitaatEen stapje omlaag was de betere keuze volgens hem.

Een stapje omlaag kan om andere redenen heel goed of gezond zijn. Maar de geluidskwaliteit wordt er niet beter van.

Citaat van: Peerless Monster op januari 31, 2011, 12:39:26
Ik denk niet dat het een smaak kwestie is, want de omega's zijn in de set van Arjen weldegelijk beter. Maar in vergelijking met de de CAM's vind ik dan ook niet heeeeeeel groot of beter. Het is niet het verschil tussen een versterker van 500 euro en 1500 euro, zeker niet.

Ik herinner me nog dat ik na het overschakelen naar de CAM-350 nog tegen jou zei: "De verschillen zijn heel duidelijk, maar niet wereldschokkend". Waarop jij zei: "Jawel, die Omega's zijn echt een heel stuk beter" en ik beteuterd antwoordde: "Dat antwoord wilde ik liever niet horen". ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op januari 31, 2011, 12:58:27
Ik herinner me nog dat ik na het overschakelen naar de CAM-350 nog tegen jou zei: "De verschillen zijn heel duidelijk, maar niet wereldschokkend". Waarop jij zei: "Jawel, die Omega's zijn echt een heel stuk beter" en ik beteuterd antwoordde: "Dat antwoord wilde ik liever niet horen". ;D

:) 


Voor dat andere: zou goed kunnen, was niet uit eerste hand... Dus...

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: garmtz op januari 31, 2011, 12:29:53
Er bestaat ook zoiets als 'overbuilt'.

Nee hoor  :-X........................................................................ :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op januari 31, 2011, 13:44:17
Nee hoor  :-X........................................................................ :devil:
Zoals Classe bouwt in ieder geval niet echt, hoe meer eindtransistoren parallel, hoe lager je overgangsweerstand, en meer controle over je ls, (dempingsfactor).
Alleen ach germe degene die ooit zo'n eindtrap eruitblaast en deze moet repareren: 64 transistoren van 30 euro ps en dan maar hopen dat je de originele oorzaak hebt gevonden en verholpen anders is het weer boem :D

garmtz

Citaat van: Kjelt op januari 31, 2011, 13:52:27
Zoals Classe bouwt in ieder geval niet echt, hoe meer eindtransistoren parallel, hoe lager je overgangsweerstand, en meer controle over je ls, (dempingsfactor).
Alleen ach germe degene die ooit zo'n eindtrap eruitblaast en deze moet repareren: 64 transistoren van 30 euro ps en dan maar hopen dat je de originele oorzaak hebt gevonden en verholpen anders is het weer boem :D

Hoe meer parallelle transistoren, hoe meer je fout op fout stapelt en hoe minder muzikaliteit je overhoudt. Controle en rust zeker, maar leven en muzikaliteit? Zelfde geldt overigens voor buizenversterkers. Less is more (tenzij je het vermogen echt nodig hebt, dan is less less... :))!

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 31, 2011, 13:55:20
Hoe meer parallelle transistoren, hoe meer je fout op fout stapelt en hoe minder muzikaliteit je overhoudt.

Hoe kom je daar bij? :nowink:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op januari 31, 2011, 14:02:56
Hoe kom je daar bij? :nowink:

Iedere transistor heeft niet-lineariteiten, dus hoe meer je er met elkaar combineert, hoe meer verschillende niet-lineariteiten je opstapelt. Met als gevolg dat het leven uit de muziek is. Daar hebben wat mij betreft bijna alle Amerikaanse 'powerbakken' last van. Of de luisteraar er last van heeft, is natuurlijk persoonlijk.

Kjelt

Citaat van: garmtz op januari 31, 2011, 14:04:57
Iedere transistor heeft niet-lineariteiten, dus hoe meer je er met elkaar combineert, hoe meer verschillende niet-lineariteiten je opstapelt.
Of hoe meer je de individuele niet-lineariteiten juist uitmiddelt ? Deze transistoren worden wel heel goed uitgezocht door Classe, niet dat ze er zomaar 32 pakken  ;)

Kjelt

Daarnaast maar dat moet ik nakijken kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat als je heel veel transistoren parallel zet je dus iedere transistor zelf over een veel kleiner deel belast en dus beter in een lineair stuk zit dan als je slechts enkele transistoren gebruikt over het volle bereik.

Audiofiel

Ik sluit mij aan bij de opmerkingen van Kjelt. De opmerkingen van Garmt schaar ik onder de 'broodje aap' verhalen. :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Wow, het gaat wel rap in dit topic! :P

Arjen, ik hoop dat er iets heel moois voor terug gaat komen waar je veel plezier aan gaat beleven! Op audio gebied of niet. :music:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Atmoz


Mooie apparaten die Omega's :headbanging:
Ben ze nog nooit eerder tegen gekomen.

Jammer dat ze weg gaan, maar wel goede reden natuurlijk.

Veel succes / plezier met alles!

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Valkyrie

Er is al veel over gezegd en gespeculeerd, maar er zal vast een goede reden voor zijn. Succes met de verkoop!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op januari 31, 2011, 12:58:27
Ik weet zeker dat diegene ongelijk heeft. Dan heeft diegene ofwel:
- slecht geluisterd
- ze niet rechtstreeks kunnen vergelijken
- in verschillende sets gehoord
- een forse verkoudheid te pakken.

Een stapje omlaag kan om andere redenen heel goed of gezond zijn. Maar de geluidskwaliteit wordt er niet beter van.

Ik herinner me nog dat ik na het overschakelen naar de CAM-350 nog tegen jou zei: "De verschillen zijn heel duidelijk, maar niet wereldschokkend". Waarop jij zei: "Jawel, die Omega's zijn echt een heel stuk beter" en ik beteuterd antwoordde: "Dat antwoord wilde ik liever niet horen". ;D

Het verschil is er wel degelijk! En je ervaart het gewoon! Ik probeer het te relativeren want het is gewoon ultiem at a price. Maar de CAMs zijn geen straf. Dat is wat ik poogde te zeggen ;). Als ik iemand weet hoor je het meteen!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Midcall

Citaat van: garmtz op januari 31, 2011, 12:29:53
Ik heb van iemand (welgeïnformeerd) wel eens begrepen dat juist de Omega's niet de best klinkende versterkers waren in die serie destijds. Er bestaat ook zoiets als 'overbuilt'. Een stapje omlaag was de betere keuze volgens hem.
300% mee eens.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

JCL

Soms gaan andere dingen gewoon even voor, kan gebeuren! Ik zou ook nog wel een en ander willen upgraden dit jaar, maar ik wil ook naar de VS met mijn broer. Kwestie van keuzes maken. En dan nog, het lijkt me dat je hier niet veel op afschrijft, dus voor (bijna) niets heb je lekker een paar weken je droom in huis gehad. Beter kan niet toch!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.

Citaat van: Audiofiel op januari 31, 2011, 20:47:53
Er meldt zich nog een kenner. Ook één van de apparaten thuis gehad? :nowink:

Audiofiel, je hebt er altijd mensen tussen zitten die teveel hebben gekeken naar marketing verhalen (filosifie) van exotische audio fabrikanten (less = more :laugh:).
Dit wordt dan een beetje nagepraat om anderen te laten zien hoeveel kennis zij wel niet bezitten :yawnee:

Midcall

Citaat van: Audiofiel op januari 31, 2011, 20:47:53
Er meldt zich nog een kenner. Ook één van de apparaten thuis gehad? :nowink:
In Singapore 3 en een half uur naar geluisterd en het kon nimmer muzikaal boeien. En hoewel ik geen fan van ML ben, maar een direct vergelijk met een set 33's deed de Omega's niet bepaald uitblinken. De bevriende importeur daar, die overigens nagenoeg alle belangrijke high-end merken met zijn familie voor zuid oost azië importeert (Singapore is een van de belangrijkste markten voor top segment high-end) zei al dat hij nimmer een set verkoopt.

Beluisterde speakers waren Revel Salon's, niet onaardig overigens, vooral in HT erg goed en wat exoten van MBL en Vivid Audio en Genesis, die, ik meen, een neef van hem daar importeert.

Natuurlijk zijn het prima versterkers, en technisch zal er niets op aan te merken zijn. Maar ik ben het erg met Garmt eens, er zijn nagenoeg geen super zware versterkers die ècht boeiend klinken en hun prijskaartje ook waar maken, de enige zware solid state bakken die mij tot op heden konden boeien waren die van MBL, overigens net zo onbetaalbaar (nieuw) als een set Omega's.

Gelukkig konden ze jou wel boeien (dat is oneindig veel belangrijker dan wat anderen ook moge vinden van die versterkers) en is het vervelend dat je ze naar het uitziet tegen je wil moet verkopen, maar wellicht geeft dat weer wat mogelijkheden om andere opties te overwegen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Midcall

Citaat van: B. op januari 31, 2011, 22:34:34
Audiofiel, je hebt er altijd mensen tussen zitten die teveel hebben gekeken naar marketing verhalen (filosifie) van exotische audio fabrikanten (less = more :laugh:).
Dit wordt dan een beetje nagepraat om anderen te laten zien hoeveel kennis zij wel niet bezitten :yawnee:

Er bestaat niet erg veel exotischer spul dan Classé Omega's hoor. Aan vooroordelen heeft niemand ooit wat gehad, daar heb je helemaal gelijk in, maar in deze categorie valt vrees ik ook jouw opmerking, jammer.  :-[
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Kjelt

@Midcall en Garmt, vinden jullie de kleinere Classe's (die 4 tot 8 transistoren parallel hebben per kanaal) dan wel goed en lekker klinken?
Ik vermoed nl. dat hier sprake is van persoonlijke smaak.
Ik heb diverse andere eindversterkers gehoord waarvan sommige behoorlijke kleuring aan het geluid gaven, de Classe vind ik vrij neutraal klinken.
Als je daar niet van gecharmeerd bent dan is dat persoonlijk maar heeft helemaal niets te maken of een versterker die een nog zwaarder uitgevoerde eindtrap gebruikt "niet muzikaal" zou zijn.

Audiofiel

Citaat van: Midcall op februari  1, 2011, 02:04:36
In Singapore 3 en een half uur naar geluisterd en het kon nimmer muzikaal boeien. En hoewel ik geen fan van ML ben, maar een direct vergelijk met een set 33's deed de Omega's niet bepaald uitblinken. De bevriende importeur daar, die overigens nagenoeg alle belangrijke high-end merken met zijn familie voor zuid oost azië importeert (Singapore is een van de belangrijkste markten voor top segment high-end) zei al dat hij nimmer een set verkoopt.

Dus je baseert je mening op één luisterervaring in Azië in plaats van op een jouw bekende set en zegt dan met 300% overtuiging dat de Omega slechter zou presteren dan de kleinere Classé's? :o


Sorry, bij dat soort boude uitspraken past maar één emoticon:   :withstupid:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op februari  1, 2011, 09:51:00
@Midcall en Garmt, vinden jullie de kleinere Classe's (die 4 tot 8 transistoren parallel hebben per kanaal) dan wel goed en lekker klinken?
Ik vermoed nl. dat hier sprake is van persoonlijke smaak.

Dat lijkt mij ook vrij duidelijk. Ik verwacht dat ze de kleinere Classé's ook niet zo goed vinden. Beide verkopen dit merk ook niet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

Citaat van: Audiofiel op februari  1, 2011, 10:49:30
Dat lijkt mij ook vrij duidelijk. Ik verwacht dat ze de kleinere Classé's ook niet zo goed vinden. Beide verkopen dit merk ook niet. ;)

'Verkoopt' Midcall dan..?

Audiofiel

Citaat van: S@m op februari  1, 2011, 11:17:34
'Verkoopt' Midcall dan..?

Jazeker, hij verkoop audio uit de pacific. Hij was zelfs sponsor op dit forum.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.