SHOOTOUT NBS dragonfly, Siltech MXT New York, Nirvana, Nordost....

Gestart door myself, april 2, 2005, 21:13:23

Vorige topic - Volgende topic

R

FrankB

Citaat van: Ruben op mei 16, 2005, 13:50:04
ow, wist ik niet. Wel flink prijsverschil.

999 voor de Rev. II nieuw, 600 voor de Rev. I 2e hands ... ik zou het niet doen ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Citaat van: Ruben op mei 16, 2005, 13:46:45
er staat er een 2dehands he... RD 2 meter.
ik had hem al gezien gisteren en heb toen ook al met xdc gesproken. Maar het is idd de rev I EN maar 2 meter. toch bedankt voor het meezoeken

Citaat van: FrenkB op mei 16, 2005, 13:45:54
Elke procent meer in kwaliteit kost vaak vele tientallen procenten meer. Het zal dus nogmaals worden: heb je het geld? en heb je het ervoor over?
That's the question  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

patrick_vdb

Hi Myself,

Misschien heb ik er over hene gelezen maar kun je beide kabels niet nog eenmaal op proef krijgen om ze eens naast elkaar te horen. Gezien het behoorlijke prijsverschil zou ik m'n beslissing absoluut niet laten afhangen van enkele subjectieve zinnen/herinneringen.

Of deze moeten dermate overtuigend zijn dat de keuze snel gemaakt is....maar dat is het blijkbaar niet!

mvrg

Patrick

R

Volgens mij heeft ie ze al vlak na elkaat gehoord. Toen de RD weg ging had ie de sign er al op hangen voor de 4719.

patrick_vdb

Hi,

Des te meer reden om ze nogmaals direct met elkaar te vergelijken want klaarblijkelijk is zelfs deze korte tussenpauze groot genoeg geweest om de keuze moeilijk te maken. Wanneer je een dergelijke som geld voor kabels gaat neerleggen zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen en m'n keuze niet laten afhangen van een subjectief gegeven.

mvrg

Patrick

Spacebass

myself

Citaat van: patrick_vdb op mei 16, 2005, 17:32:43
Hi Myself,

Misschien heb ik er over hene gelezen maar kun je beide kabels niet nog eenmaal op proef krijgen om ze eens naast elkaar te horen. Gezien het behoorlijke prijsverschil zou ik m'n beslissing absoluut niet laten afhangen van enkele subjectieve zinnen/herinneringen.

De sign heb ik er nu nog aanhangen en ik ben idd van de RD naar de Sign overgestapt, maar normaal doe ik ook nog een keer het omgekeerde (dus van sign naar de RD) maar dat zat er deze keer niet in. En nogmaals luisteren..... neeejjjjj  ;D ;D

het is een optie, maar ik denk dat ik er wel uit ben. Als ik een goede prijs voor de RD krijg dan zijn ze de mijne. Krijg ik geen mooie prijs dan ga ik voor de Sign.
De verschillen zijn niet erg groot, dus eea moet dan wel in verhouding tot de meerprijs staan. Ik zal eens met de winkel gaan bellen  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

myself

The story continues  8)

Op veler verzoek  ;D (oftewel, schreeuwen om meer reviews ;D) ga ik nog maar 1 kabel beluisteren  :P
Nee, alle gekheid op een stokje. Ik bracht vandaag de Sign Audio kabels terug en "toevallig" was Rick Paap van dynamic solutions ook aanwezig. Niet echt toevallig natuurlijk want er is deze hele week nog een show in mijn vaste hifi zaak.  8)

Nadat ik nog even naar zijn geweldige opstelling had geluisterd met mijn eigen muziek. (mijn mond viel ALWEER open van de enorme snelheid en controle van de DK), raakten we aan de praat over de Sign kabels die hij ook invoert. Ik vertelde hem ook dat de Sign 2e was geworden en dat ik voor de Nordost Red Dawn zou gaan.

Natuurlijk ging het gesprek over de zaken die diverse kabels goed deden en waar ze verbetering nodig hadden en ook wat ik belangrijk in muziek vond. Van het een kwam het ander en op dit moment hangt hier thuis weer een ander setje kabels aan mijn set  :o 8)
Hij had nog een demo set Nirvana SL over en ik ben natuurlijk nooit te beroerd om weer wat prettige luisteruurtjes er tegenaan te gooien  >:D

Normaal kosten deze SL, 2100 euro (slik), maar omdat het om een demo kabel ging, mocht ik deze wel voor wat minder hebben. De kabel is 2,7m lang en hij past maar net. Dit kan inhouden dat ik mijn set anders moet neerzetten, maar eerst natuurlijk luisteren.

Dinsdag is mijn vaste trainingsavond, dus ik had maar 5 minuten tijd om de kabel heeeel even te beluisteren. Oningespeeld op mijn set viel echter al meteen op dat deze kabel mooi stil is, maar vooral dat ALLES erg duidelijk afgebakend is. De randjes om stemmen/instrumenten zijn nog duidelijker zichtbaar/hoorbaar en ook in het laag is een enorm pak meer stabiliteit/controle toegevoegd. Tot nu toe is deze SL van een andere orde dan ik tot nu toe gehoord heb.

Morgen zal hij wel een beetje ingespeeld zijn (en misschien zo dadelijk nog even   ;)) en zal ik weer eens uitgebreid gaan luisteren.
De bestelling van mijn kabels moet nog even tot zaterdag wachten.......

R

Ha ha, zo komt er nooit een eind aan. Is de luistershow nog iets?

myself

Citaat van: Ruben op mei 17, 2005, 23:58:31
Ha ha, zo komt er nooit een eind aan. Is de luistershow nog iets?
;D
En de show: er is 1 x een 5.1 opstelling (met primare en audio physics)
1x buizen op avalons
en boven..... het snoepje. master en de DK versterker (wat een beest). Ik zit er echt gruwelijk aan te denken om die aan te schaffen)

R

Klinkt goed, misschien maar even binnenvallen. Mag je eigen muziek draaien?

myself

o ja,

om het luisteren nog moeilijker te maken:
ik dacht gisteren: kom, mijn luistertests zijn voorbij dus nu kan ik mijn set wel eindelijk eens gaan aanpassen. Ik heb toen (he he eindelijk) eens mijn (stroom)fase goed ingesteld en ook eindelijk mijn betere stroomcontactdoos gebruikt. Want als ik toch alle kabels los heb, kan ik ook eindelijk die dikke stekker door dat gat heen wurmen.

Dus nu klinkt mijn set ook nog eens beter, nu mijn stroom eindelijk op orde is en lijkt de SL natuurlijk nog mooier in vergelijking met de Sign en Red Dawn  :-\ Lekker vergelijken dus

myself

Citaat van: Ruben op mei 18, 2005, 00:04:56
Klinkt goed, misschien maar even binnenvallen. Mag je eigen muziek draaien?
ja bij voorkeur zelfs. Vinden ze leuk. Ik geloof wel dat as zaterdag de master/DK set afgebroken wordt want dan gaat die naar rapsody toe

R

Ik denk dat ik morgen wel even langs ga.

Dan moet je eigenlijk de nieuwe kabels in de oude stroomsituatie vergelijken en luisteren.

myself

Citaat van: Ruben op mei 18, 2005, 00:09:55
Ik denk dat ik morgen wel even langs ga.

Dan moet je eigenlijk de nieuwe kabels in de oude stroomsituatie vergelijken en luisteren.
zucht... ja ik weet het .....  :'( :'(
maar ik ga niet weer alles loskoppelen, om dan mijn oude stroomdoos weer door dat gat te frunniken (kort draadje) en dan de polariteit weer om draaien.....  :'( echt een takke werk.

Dan maar gewoon goed luisteren en kijken of dit het ideaalbeeld voor mij is. Ik zal zo nog eens lezen wat ik van de Nirvana Royale vond en kijken of ik wat familietrekjes terug kan vinden. Het wordt idd wel moeilijker vergelijken.....

R

Al een idee van de prijs, een beetje eraf van 2100!!! is nog steeds heel erg veel. Dat gaat richting de prijs van je receiver. en duurder dan je dvd speler.

myself

Citaat van: Ruben op mei 18, 2005, 00:15:22
Al een idee van de prijs, een beetje eraf van 2100!!! is nog steeds heel erg veel. Dat gaat richting de prijs van je receiver. en duurder dan je dvd speler.
laten we zo zeggen, dat hij nu erg in de buurt van de Red Dawn ligt  8)

Harry HT

Citaat van: myself op mei 18, 2005, 00:07:15
ja bij voorkeur zelfs. Vinden ze leuk. Ik geloof wel dat as zaterdag de master/DK set afgebroken wordt want dan gaat die naar rapsody toe
De set heb ik volgens mij ook op de pluimgraaff luistershow 2005 gezien.

DK & Master4

Of is het een andere set?

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

myself

Dit is hij !! tenminste alles is hetzelfde, behalve de speakers. Op deze show staan de master perceptions.... ongeveer de duurste masters. Daar verbleken de "boxjes" bij die op je foto staan  8)

myself

Citaat van: myself op mei 17, 2005, 23:52:49
Morgen zal hij wel een beetje ingespeeld zijn (en misschien zo dadelijk nog even   ;)) en zal ik weer eens uitgebreid gaan luisteren.

ik heb ze (uiteraard) daarnet nog even beluisterd, maar kon niet te hard spelen, want mijn vechtgenoot ligt al op bed.
Het klinkt allemaal nog heel goed en kan bijna niet wachten tot het morgenavond is en ik wat harder kan spelen  :-*

myself

Wat ik tot nu toe gelezen heb over de Nirvana SL is dat ze zelfs de Nordost SPM's er uit spelen  :o

FrankB

Citaat van: myself op mei 18, 2005, 14:23:27
Wat ik tot nu toe gelezen heb over de Nirvana SL is dat ze zelfs de Nordost SPM's er uit spelen  :o

All in the ear of the beholder ;)

Ofwel zelf luisteren, het moet ook je smaak zijn.

myself

Citaat van: FrenkB op mei 18, 2005, 14:40:46
Ofwel zelf luisteren,
zoals altijd  ;D je kent me ondertussen toch  8)

maar het is ook altijd wel aardig om te horen wat andere mensen ervan vinden, maar het blijft de combinatie met je set en je eigen luisterruimte

FrankB

Citaat van: myself op mei 18, 2005, 16:43:13
zoals altijd  ;D je kent me ondertussen toch  8)

maar het is ook altijd wel aardig om te horen wat andere mensen ervan vinden, maar het blijft de combinatie met je set en je eigen luisterruimte

Het is heel aardig om te horen wat anderen ervan vinden ;D