SHOOTOUT NBS dragonfly, Siltech MXT New York, Nirvana, Nordost....

Gestart door myself, april 2, 2005, 21:13:23

Vorige topic - Volgende topic

R

Maak het jezelf nou niet nog moeilijker. Welke kabel was dat??? :D

FrankB

Probeer de Valhalla eens  >:D

Nee serieus, ik denk dat je een prachtige selectie hebt. De meeste, neutrale kabels zijn er en met meer mogelijkheden maak je het jezelf alleen maar nog moeilijker. Natuurlijk kan ik zeggen probeer Transparent en Kimber maar ja, dan ga je weer twijfelen ... oeps toch gezegd  >:D

Anyway, maandagavond ga ik m'n Red dawn's ophalen  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Citaat van: Ruben op mei 12, 2005, 20:45:01
Maak het jezelf nou niet nog moeilijker. Welke kabel was dat??? :D
foutje bedankt..  ;D kimber dus.... mijn gedachtes waren sneller dan mijn vingers konden typen  :o
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: FrenkB op mei 12, 2005, 21:00:26
Probeer de Valhalla eens  >:D

Nee serieus, ik denk dat je een prachtige selectie hebt. De meeste, neutrale kabels zijn er en met meer mogelijkheden maak je het jezelf alleen maar nog moeilijker. Natuurlijk kan ik zeggen probeer Transparent en Kimber maar ja, dan ga je weer twijfelen ... oeps toch gezegd  >:D

Anyway, maandagavond ga ik m'n Red dawn's ophalen  8)
gefeliciteerd met je RD's !!! laat je ze ook door de toaster halen?

en idd, ik denk dat ik nu wel de mooiste pareltjes eruit gekozen heb en binnenkort mijn keuze kan gaan maken.

marcel
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

myself

laatste kans 47labs

nou, ik heb nogmaals naar de 4719 geluisterd om ze nog een laatste kans te geven. De kabel zit nu al zolang aan mijn set dat inspelen geen excuus meer kan zijn.

Maar ik blijf horen wat ik eerder ook al gehoord heb. Er zit wat heesheid in vrouwenstemmen en ik hoor zachte "sss"jes. De bas is nog steeds zwak, of eigenlijk beter gezegd, er zit best druk achter, maar het basbeeld klopt niet meer. De gelaagdheid is weg en er vallen gewoon basinstrumenten weg.

Dat merk ik ook met begeleidingsinstrumenten. De solo instrumenten rouleren om een plekje op de voorgrond, maar daardoor valt het hele begeleidingsorkest bij de Corrs unplugged weg. De instrumenten die ik hoor klinken mooi, maar het beeld is niet compleet.

ik heb nu definitief afscheid genomen van de 4719 en de signs gaan er weer op. Jammer, maar ik heb de 4719 een echte kans gegeven maar hij kan mij (op mijn set) niet bekoren. Andere kabels zijn een veel betere match, zoals de Sign en Red Dawn.

bmateijsen

Citaat van: myself op mei 13, 2005, 00:22:43
gefeliciteerd met je RD's !!! laat je ze ook door de toaster halen?

Ik heet wel geen Frenkb, maar weet wel dat ze  echt nieuw zijn ;) (dus niet door de toaster...)

myself

Sign Audio again  8)

Nadat ik de Sign's erweer aangehangen heb, heb ik ze rustig 2 uur laten inspelen en vanmiddag mijn boterhammen bij de speakers opgegeten  ;) Ik kon al meteen verschillen horen tov de 4719.

Mijn Cello's zijn weer terug  8) (jaja, ik heb de Corrs unplugged weer opstaan ;D)
en ook hoor ik de basdrum weer meedoen. Kortom, ik hoor weer wat laagjes in het laag en ook de andere instrumenten zijn weer aanwezig/hoorbaar. Het geluidsbeeld is weer compleet. Het bruine geluid van de 4719 is nu vervangen door een helder geluid, zonder dat het te helder wordt (lees scherp).

Het allerbelangrijkste is dat ik weer de echo van de ruimte hoor waarin gezongen wordt !!! Dit is weer het live gevoel. Bij forgiven voel ik voor het eerst een rilling over mijn rug lopen. Mooi compleet geluidsbeeld, een heldere vrouwenstem met een live ervaring is voldoende om mij dit te bezorgen.

De verschillen met de 47labs zijn nu nog wat tastbaarder geworden en in het weekend ga ik nogmaals de sign uitpluizen en kijken of ik nog wat "nare" dingen kan ontdekken en vooral wat het verschil met de Red Dawn is, want tussen die 2 kabels zal de eindstrijd gaan. Om eerlijk naar een kabel te kunnen luisteren moet hij toch wel eerst 1 dag aan je systeem hangen. Jammer dat nog niemand de Sign audio kabels gehoord heeft, want ik zou graag een 2nd opinion willen horen.

en als een van de laatste keren: wordt vervolgd  ;D

FrankB

Citaat van: bmateijsen op mei 13, 2005, 11:57:19
Ik heet wel geen Frenkb, maar weet wel dat ze  echt nieuw zijn ;) (dus niet door de toaster...)

;D ;D

Volgens mij gaan ze nu bij Garmt door zijn Lavardin toaster :P

myself

trouwens, Wilco van audio-cube was al "gewaarschuwd" door Remco, dat de 4719 niets was op mijn set.  :'( Hij zei dat hij de kabels eens wat meer op andere sets wou gaan luisteren om beter te snappen wat er aan de hand is. Al redenerend kwamen we tot de 'conclusie' dat de weerstand van de kabel waarschijnlijk te hoog was en er daarom veel uitgefilterd werd. Mogelijk dat bij zeer krachtige versterkers het geluid er wel 'doorheengeduwd' wordt en de kabel zijn toverachtig werk kan doen.

Maar nogmaals, toen de Sign er weer op ging had ik meteen weer het gevoel dat de muziek veel completer was, wat aangeeft dat ik op de 47labs het eea gemist heb. helaasssss.......

R

Klinkt in ieder geval als een objectieve waarneming van jouw kant. Je was niet bias oid  bij je luistertests.

reMC

Citaat van: myself op mei 15, 2005, 11:22:38
trouwens, Wilco van audio-cube was al "gewaarschuwd" door Remco, dat de 4719 niets was op mijn set. :'(

Wat kan ik concluderen uit die smilie? Dat je het jammer vindt dat het niet werkte of dat ik het had verteld? Het kwam inderdaad ter sprake, sorry als je het liever zelf wilde doen ;)

myself

Citaat van: reMC op mei 15, 2005, 12:02:49
Wat kan ik concluderen uit die smilie? Dat je het jammer vindt dat het niet werkte of dat ik het had verteld? Het kwam inderdaad ter sprake, sorry als je het liever zelf wilde doen ;)
jammer dat de kabel niets is voor mijn set. Vooral na alle verhalen die ik over de kabel gehoord had.
Het is niet erg dat je hem al ingelicht had. Er staat toch geen patent op mijn verhaal  :P en het staat openbaar dus hij had het zelf ook al kunnen lezen. We zijn er toch om elkaar te helpen en dat is het hele doel van de thread

Spacebass

garmtz

Ik denk niet dat er bij de 4719 sprake was van ' te weinig vermogen'.... Wilco gebruikt de 4719 in een set met versterker van 3,5 W.

reMC

Citaat van: myself op mei 15, 2005, 12:12:42
jammer dat de kabel niets is voor mijn set. Vooral na alle verhalen die ik over de kabel gehoord had.
Het is niet erg dat je hem al ingelicht had. Er staat toch geen patent op mijn verhaal  :P en het staat openbaar dus hij had het zelf ook al kunnen lezen. We zijn er toch om elkaar te helpen en dat is het hele doel van de thread

Zo denk ik er ook over, twijfelende alleen over of dat bij jou ook zo was :D

Citaat van: Garmt op mei 15, 2005, 12:18:15
Ik denk niet dat er bij de 4719 sprake was van ' te weinig vermogen'.... Wilco gebruikt de 4719 in een set met versterker van 3,5 W.

Dat de kabel veel vermogen nodig heeft lijkt mij ook sterk, evenals het feit dat de kabel een hoge weerstand zou hebben, maar ja dat zouden we moeten meten.

Spacebass

reMC

Citaat van: Spacebass op mei 15, 2005, 13:16:42
Je laat mij wel schrikken hoor Remko ;D

Ik hoor het in ieder geval niet aan de kabel, maar omdat ik wel vaker heb dat de kabel een hoge weerstand zou hebben wil ik best eens meetgegevens  zien..

myself

Citaat van: reMC op mei 15, 2005, 13:30:22
Ik hoor het in ieder geval niet aan de kabel, maar omdat ik wel vaker heb dat de kabel een hoge weerstand zou hebben wil ik best eens meetgegevens  zien..
maar ja, het mooie aan muziek is dat het niet te meten valt  ;D
We kunnen alleen proberen dingen te verklaren adhv meetgegevens maar er zullen best andere kabels zijn die met ongeveer dezelfde meetgegevens weer totaal anders klinken  8)

maar meestal geldt: "wat je niet kan meten, kun je niet weten" :D

reMC

Citaat van: myself op mei 16, 2005, 01:21:28
maar ja, het mooie aan muziek is dat het niet te meten valt  ;D
We kunnen alleen proberen dingen te verklaren adhv meetgegevens maar er zullen best andere kabels zijn die met ongeveer dezelfde meetgegevens weer totaal anders klinken  8)

maar meestal geldt: "wat je niet kan meten, kun je niet weten" :D

Vergis je niet, ikzelf luister veeeel liever dan dat ik meet ;)

Maar om te weten of de kabel echt een hoge weerstand heeft...

myself

Sign, de laatste keer  :'(

Dit lekker lang weekend heb ik nog een aantal keer uitgebreid naar de Sign audio speakerkabel kunnen luisteren.
Ik blijf het een geweldige kabel vinden, vooral voor deze prijs. De "waarde voor je geld" verhouding is erg hoog. In 3m uitvoering kost deze 700 euro incl. WBT's

Wat vooral erg mooi aan deze kabel is, is de microdetails die je blijft horen. De ruimte waarin gezongen wordt, is hoorbaar en dat is voor mij toch een eerste vereiste om het ultime "live" gevoel te krijgen. Verder is de bas goed. Niet te vet, gewoon strak dus en gelaagdheid hoor ik ook in het laag. De Red Dawn is nog iets strakker in het laag.
Stemmen komen nog steeds mooi los van de box en zweven in een geluidsbel voor me. De boven en zijkanten van stemmen hoor ik nog steeds goed, alleen de diepte is wat minder duidelijk als op de RD.
Het hoog is ook goed. In de hoge frequenties van stemmen hoor ik amper "sss"jes en in de lage frequenties van stemmen (zeg maar de draagstem) hoor ik wel af en toe wat heesheid. Je moet hier echt voor gaan zitten, want normaal valt dit niet eens op.
Verder is ruimtelijkheid, goed afgebakende instrumenten/stemmen (zwartheid) en dynamiek ook goed. Alleen in snelheid kan deze kabel niet op tegen de Nordost RD.

Als deze "strijd" tussen de Blue Heaven en deze kabel zou gaan, zou ik voor deze sign gaan, want het totaal beeld is mooier. De BH is sneller, maar op bijna alle andere gebieden wordt hij voorbij gegaan door deze Sign. In deze prijsklasse (en pak hem beet 300 euro meer) is hij van wat ik gehoord heb, de beste kabel. Ik vind hem zelfs mooier dan de veel duurdere Nirvana Royale.

FrankB

Hmm de RD is adviesprijs 2*3m 1319E. Inderdaad een stuk meer. Als ik je goed begrijp zijn de Sign en de RD gelijk aan elkaar behalve op het gebied van diepte en snelheid waar de RD aan het langste eind trekt?

Lastig! Eigenlijk zou je ze nog een keertje naast elkaar willen horen nu de keuze duidelijk is beperkt tot deze twee denk ik. Maar ja, je zult een keer moeten beslissen. De keuze is dus of je de meerprijs hebt en of je het er voor over hebt.

Succes!

myself

Citaat van: FrenkB op mei 16, 2005, 12:00:32
Hmm de RD is adviesprijs 2*3m 1319E. Inderdaad een stuk meer. Als ik je goed begrijp zijn de Sign en de RD gelijk aan elkaar behalve op het gebied van diepte en snelheid waar de RD aan het langste eind trekt?

Lastig! Eigenlijk zou je ze nog een keertje naast elkaar willen horen nu de keuze duidelijk is beperkt tot deze twee denk ik. Maar ja, je zult een keer moeten beslissen. De keuze is dus of je de meerprijs hebt en of je het er voor over hebt.

Succes!
ja lastig he. Het is vooral moeilijk omdat het lastig in mijn herinnering graven is hoe de RD ook alweer klonk. Gelukkig kan ik mijn eigen thread doorlezen  ;D
Maar ja, het belangrijkste verschil is de snelheid en op de RD kun je iets meer instrumenten horen en natuurlijk de 3D in de stem nog beter.
Het gaat dus iets te ver om de RD en sign elkaars gelijke te noemen, maar prijs/kwaliteit verhouding van de sign is beter. De RD klinkt nog iets mooier.... (meestal op wat kleine details)

FrankB

Citaat van: myself op mei 16, 2005, 13:32:15
ja lastig he. Het is vooral moeilijk omdat het lastig in mijn herinnering graven is hoe de RD ook alweer klonk. Gelukkig kan ik mijn eigen thread doorlezen  ;D
Maar ja, het belangrijkste verschil is de snelheid en op de RD kun je iets meer instrumenten horen en natuurlijk de 3D in de stem nog beter.
Het gaat dus iets te ver om de RD en sign elkaars gelijke te noemen, maar prijs/kwaliteit verhouding van de sign is beter. De RD klinkt nog iets mooier.... (meestal op wat kleine details)

Elke procent meer in kwaliteit kost vaak vele tientallen procenten meer. Het zal dus nogmaals worden: heb je het geld? en heb je het ervoor over?

R

FrankB

Citaat van: Ruben op mei 16, 2005, 13:46:45
er staat er een 2dehands he... RD 2 meter.

Een Rev. I en die is toch weer een flink stukje minder dan de Rev. II ;). En wellicht te kort voor myself, daar hij het specifiek heeft over 3m.