Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: DA BoSS op december 17, 2006, 12:16:17
leuk hoor 8)

(weet bijna zeker dat je verbetering gaat waarnemen. Maar of het ook proportie staat tot de kosten daar ben ik vooral erg benieuwd naar... >:D)
Met een beetje geluk benader je aardig de performance van een pc cdrom speler van 25 euro  ;D
En daar bedoel ik dan niks lulligs mee, ik heb ook een gemodificeerd loopwerk met XO3 module en dergelijke  ;D Jammer dat er nog geen ATAPI DAC's zijn (behalve de Audio Resolution Opus speler dan). Maar goed we moeten het ermee doen met die brakke spdif interfaces en als je zo bekijkt ben je goed bezig  :D

Baardmans

Gebruik anders dit als loopwerk: http://www.tnt-audio.com/sorgenti/trendsaudio_ud10_e.html
Ik heb er net 1 binnen en ben er super blij mee: beter dan een Marantz CD-10 met tentlabs XO3, en dat voor 100 euro! (ok, ex pc dan)

R

Volgens mij is dat een dac ???

Citaat van: Baardmans op december 17, 2006, 12:42:46
Gebruik anders dit als loopwerk: http://www.tnt-audio.com/sorgenti/trendsaudio_ud10_e.html
Ik heb er net 1 binnen en ben er super blij mee: beter dan een Marantz CD-10 met tentlabs XO3, en dat voor 100 euro! (ok, ex pc dan)

Baardmans

Citaat van: Ruben op december 17, 2006, 12:50:00
Volgens mij is dat een dac ???

Ook, maar voor mij is het een transport...  ;D Transporteert audio van een pc naar een dac.

R

Ah op die fiets.

Citaat van: Baardmans op december 17, 2006, 12:58:23
Ook, maar voor mij is het een transport...  ;D Transporteert audio van een pc naar een dac.

Jean Sibelius

Even een korte update:

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het loopwerk binnen 2 weken gereed zal zijn en opgehaald kan worden. Volgens Sebastiaan zou ik dan in het bezit moeten komen van één van de allerbeste loopwerken die momenteel op de markt verkrijgbaar is (zelfs beter als de Teac). Ik wil daarna nog wel een keer de vergelijking aan met zo'n €25 spelertje (en hoop dat ik dan gelijk krijg) ;).

Aangezien de modificatie tevens betekent dat er een fatsoenlijk netsnoer op de speler aangesloten kan c.q. moet worden, gisteren een extra Isotek Supreme Powercord besteld (dezelfde powercords zitten op de JC-1's).

Aangezien het allemaal niet op kan, vorige week een Logitech Harmony 895 universele afstandbediening besteld. Dan kunnen die andere 8 afstandbedieningen eindelijk in de kast verdwijnen ;)

Tot slot komt Toine Dingemans binnenkort nog een keertje langs om te meten in hoeverre de akoestische aanpassingen hun doel bereikt hebben. Mocht het nog niet allemaal perfect kloppen, dan kunnen we de noodzakelijke maatregelen treffen (hoeveelheid absorptie aanpassen en eventueel aan de gang met diffusers).

Het jaar is in ieder geval weer goed begonnen :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DA BoSS

leuk nieuws :D

waar speel je in de tussentijd nu eigenlijk mee?

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jean Sibelius

Citaat van: DA BoSS op januari  7, 2007, 12:27:35
waar speel je in de tussentijd nu eigenlijk mee?
Ik gebruik nu het loopwerk van de DVD-3910 en ga met een digitale interlink naar de Arcam ;)
(klinkt óók best lekker eigenlijk) ::)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Je bent weer goed bezig. Ben benieuwd wat het je gaat brengen. Veel succes en plezier vast ;) O0

Citaat van: Jean Sibelius op januari  6, 2007, 16:57:00
Even een korte update:

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het loopwerk binnen 2 weken gereed zal zijn en opgehaald kan worden. Volgens Sebastiaan zou ik dan in het bezit moeten komen van één van de allerbeste loopwerken die momenteel op de markt verkrijgbaar is (zelfs beter als de Teac). Ik wil daarna nog wel een keer de vergelijking aan met zo'n €25 spelertje (en hoop dat ik dan gelijk krijg) ;).

Aangezien de modificatie tevens betekent dat er een fatsoenlijk netsnoer op de speler aangesloten kan c.q. moet worden, gisteren een extra Isotek Supreme Powercord besteld (dezelfde powercords zitten op de JC-1's).

Aangezien het allemaal niet op kan, vorige week een Logitech Harmony 895 universele afstandbediening besteld. Dan kunnen die andere 8 afstandbedieningen eindelijk in de kast verdwijnen ;)

Tot slot komt Toine Dingemans binnenkort nog een keertje langs om te meten in hoeverre de akoestische aanpassingen hun doel bereikt hebben. Mocht het nog niet allemaal perfect kloppen, dan kunnen we de noodzakelijke maatregelen treffen (hoeveelheid absorptie aanpassen en eventueel aan de gang met diffusers).

Het jaar is in ieder geval weer goed begonnen :D

Jean Sibelius

Citaat van: Ruben op januari  8, 2007, 21:21:10
Je bent weer goed bezig. Ben benieuwd wat het je gaat brengen. Veel succes en plezier vast ;) O0
THX! ;D

Later nog even een update, maar de 'center'-discussie is ten einde...
Onderstaande plaatje gaat binnenkort resulteren in een naamswijziging van dit topic: 'Jean's 3.1 Hifi-set' :D

Een Dynaudio Contour S CX (in kersen)
The Confidence Mansion

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op januari 13, 2007, 09:00:18
Onderstaande plaatje gaat binnenkort resulteren in een naamswijziging van dit topic: 'Jean's 3.1 Hifi-set' :D

Een Dynaudio Contour S CX (in kersen)

Dat is geen verkeerde aanvulling !

Groeten Jan

R

Jean Sibelius

Citaat van: DA BoSS op januari 13, 2007, 10:53:11
feli feli :D

Bedankt! 8)

Citaat van: jan-rotterdam op januari 13, 2007, 11:11:09
Dat is geen verkeerde aanvulling !

THX! De kleinere Contour zou inderdaad tot minder discussie hebben geleid, maar de Contour 3.3's verdienen deze ;)

Citaat van: Ruben op januari 13, 2007, 23:57:37
Cool jan, zomaar tegen aan gelopen? Of in de planning?
Hij staat al héél lang in de planning, maar door alle Hifi-gerelateerde aankopen (je kent het lijstje ongeveer) iedere keer uitgesteld. Op dit moment zijn mijn vriendin en ik (het ongeveer) eens, dus meteen het ijzer smeden als het heet is ;D Op dit moment aan het kijken bij welke zaak ik de beste voorwaarden krijg en dan bestellen. Ik houd al héél lang de tweedehands markt in de gaten, maar daar komen ze niet voorbij in de juiste kleur. Op dit moment staat eind februari op de planning ;D
The Confidence Mansion

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Hmm, het is dan ook wel geen goedkope..
Moet nu ook heel je meubel weer overstag? Of is dat passend te krijgen?

Citaat van: Jean Sibelius op januari 14, 2007, 12:10:22
Hij staat al héél lang in de planning, maar door alle Hifi-gerelateerde aankopen (je kent het lijstje ongeveer) iedere keer uitgesteld. Op dit moment zijn mijn vriendin en ik (het ongeveer) eens, dus meteen het ijzer smeden als het heet is ;D Op dit moment aan het kijken bij welke zaak ik de beste voorwaarden krijg en dan bestellen. Ik houd al héél lang de tweedehands markt in de gaten, maar daar komen ze niet voorbij in de juiste kleur. Op dit moment staat eind februari op de planning ;D

Jean Sibelius

Citaat van: Ruben op januari 14, 2007, 12:23:19
Hmm, het is dan ook wel geen goedkope..
Inderdaad, maar eigenlijk wel de enige optie in deze set-up... ;)

Citaat van: Ruben op januari 14, 2007, 12:23:19
Moet nu ook heel je meubel weer overstag? Of is dat passend te krijgen?

Tja, ik heb vanmiddag een volume model gemaakt om te kijken hoe ik het straks ga doen.
(eigenlijk was mijn idee altijd, de center boven op het rack en dan de TV op de vensterbank)
=> dat wordt het noodscenario, omdat Angelie dat helemaal niet ziet zitten... ;)

Hieronder twee plaatjes van alternatieven:

Optie 1 heeft voor mijn vriendin veruit de grootste voorkeur (de center in het rack plaatsen).
+: ziet dit er wel het netjes uit en ik hoef ik alleen de twee zijkanten van het rack iets verder naar buiten te draaien.
+: de Arcam gaat weer naar boven, wat ik zelf eigenlijk óók mooier vind.
-: center staat eigenlijk te laag, maar met de bijbehorende centerbase kan ik een hoek instellen.

Optie 2 de center staat qua hoogte 'ideaal' t.o.v. de fronts
+: gaat qua volume altijd lukken, maar de center is eigenlijk te hoog waardoor de TV hoger moet komen.
-: de TV moet op de vensterbank komen (anders staat deze altijd voor het projectiescherm)
-: het audiorack moet weer 'gepimped' worden. Heb al wel geïnformeerd en het is mogelijk, maar dat betekent eigenlijk dat het hoogste plateau in het midden circa 10 [cm] verlaagd dient te worden.

We zullen straks zien wat het gaat worden, maar optie 1 heeft zeker de voorkeur!
(eventueel kan ik het scherm nog wel wat minder ver omlaag laten komen, mocht dat het probleem gaan worden).
The Confidence Mansion

R

Optie 1 vind ik het mooist eigenlijk. Qua geluid zal dat ook wel prima moeten klinken denk ik zo. Vriendin tevreden is ook niet geheel onbelangrijk ;)

Jenkins

Citaat van: Ruben op januari 14, 2007, 16:30:46Optie 1 vind ik het mooist eigenlijk. Qua geluid zal dat ook wel prima moeten klinken denk ik zo. Vriendin tevreden is ook niet geheel onbelangrijk ;)

Mij LIJKT dat Optie 1 toch ook voldoening zal geven; de luisterafstand is toch behoorlijk groot.
Dus door de Center ietsjes naar boven te laten kijken zou het akoestisch centrum op de luisterplek toch gelijk moeten vallen met die van de fronts.

Errig gaat, Jan!
8)

Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op januari 15, 2007, 14:28:19
Mij LIJKT dat Optie 1 toch ook voldoening zal geven; de luisterafstand is toch behoorlijk groot.
Dus door de Center ietsjes naar boven te laten kijken zou het akoestisch centrum op de luisterplek toch gelijk moeten vallen met die van de fronts.
Optie 1 heeft inderdaad de voorkeur... Vriendin blij en het rack hoeft niet onder het mes ;)

Ik heb het zojuist nog even opgemeten:
De afstand center tot de 'hotspot' is ongeveer 5 [m]. In combinatie met een hoogte verschil van circa 48 [cm] betekent dit dat de hoek van de center op ongeveer 5.5 [°] ingesteld moet worden. De bijbehorende centerbase 2 kan een hoek tussen de - 10 [°] en + 10 [°] maken, dus dat moet goed komen ;D

Nog een ander issue:
Om de center in het rack te krijgen moeten de zijkanten ongeveer 18 [°] verder naar buiten gedraaid worden, dus óók dat is nog acceptabel (nu maar hopen dat de aansluitingen niet exact in het midden zitten anders heb ik aan de achterzijde óók nog een conflict met het rack) ;)
The Confidence Mansion

Sjors

Dynaudio werkelijk een schitterende Center ! feli  8)

Groet, Sjors

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op december 16, 2006, 17:30:28
...

-Verwijderen van het D/A converter en analoge uitgangsversterkerboard.
-Verwijderen analoge voeding.
-Redesign digitale voeding en grounding.
-Loopwerk direct klokken op 16.9344 MHz. in plaats van de huidige PLL schakeling die synct op 45.1584 MHz.
-Nieuwe herklokte jittervrije digitale uitgang plaatsen middels Tentlabs XO3 (gemodificeerd).
-AES/EBU en gebufferde uitgangen.

Oftewel: het complete chasis wordt leegehaald ;)

Tevens is alle interne bekabeling waar nodig aangepast (ingekort / extra afgeschermd, e.d.)

De bijbehorende powercord (Isotek Supreme) is al binnen.
Nog even kijken of ik vrijdag een auto kan regelen om de speler op te gaan halen, dan kan ik van het weekend weer lekker luisteren :D

En zo ziet de binnenkant er nu uit ;)

The Confidence Mansion

Martin_M

Zooooo, lekker opgeruimd zeg. Ondanks de extra clock en voeding ;)

Ben heel benieuwd hoe je 'm straks vind klinken (ook even wat inspeeltijd geven).
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

R

Netjes opgeruimd.. denk ik ;)

Hoe zag het er eerst uit ???

Citaat van: Jean Sibelius op januari 17, 2007, 16:53:31
Tevens is alle interne bekabeling waar nodig aangepast (ingekort / extra afgeschermd, e.d.)

De bijbehorende powercord (Isotek Supreme) is al binnen.
Nog even kijken of ik vrijdag een auto kan regelen om de speler op te gaan halen, dan kan ik van het weekend weer lekker luisteren :D

En zo ziet de binnenkant er nu uit ;)

Jean Sibelius

Citaat van: Martin_M op januari 17, 2007, 17:06:47
Zooooo, lekker opgeruimd zeg. Ondanks de extra clock en voeding ;)

Ben heel benieuwd hoe je 'm straks vind klinken (ook even wat inspeeltijd geven).
Tja, het lijkt erop alsof er een hoop uitgehaald is...
Op dit moment staat ie nog in duurtest (we zullen zien) ;D

Citaat van: Ruben op januari 17, 2007, 18:01:48
Netjes opgeruimd.. denk ik ;)

Hoe zag het er eerst uit ???
Ik ben niet zo'n type wat alles uit elkaar haalt als hij het heeft, maar ik krijg wel een doos mee met alle spullen die eruit zijn gehaald. Ik vermoed dat er achter het loopwerk en rechts wel e.e.a. verdwenen is ;D
(ik zal een foto maken van al het overtollige spul)

Hieronder een korte toelichting van Sebastiaan (na wat knip en plak):
- De D/A converter en versterker sectie's zijn verwijderd.
- De analoge voeding is verwijderd.
- Van de Twin Core transformator is de 'core' voor de analoog sectie utigeschakelt.
- De bijna een halve meter veel te lange orginele bekabeling voor de voeding van het loopwerk is gemodifceerd en drastisch ingekort (de rode bekabeling) en direct op de print gesoldeerd.
- In het midden zit de nieuwe voeding die de klok voedt. Deze is gemonteerd met op maat gemaakte afgeschermde bekabeling.
- Rechts zit de nieuwe klok/digitale uitgangstrap. Daarmee wordt de servo chip direct op 16Mhz geklokt.
- De digitale stream wordt van de zelfde servo chip betrokken (ook allemaal met op maat gemaakte afgeschermde bekabeling).
- Verder is het grounding schema aangepast aan de nieuwe situatie.
- Tenslotte is het achterpaneel gepondst en een eurochassisdeel geplaatst, met nieuwe interne getwiste 230 volt bekabeling (er kan nu dus een externe voedingskabel geplaatst worden).
The Confidence Mansion