Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

Martin_M

Klinkt goed allemaal.

Ik vind dat je de 'Twin Core' sticker op de voeding wel even moet aanpassen naar 'Mono Core' of 'Single Core'  ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jean Sibelius

Citaat van: Martin_M op januari 17, 2007, 19:03:15
Klinkt goed allemaal.

Ik vind dat je de 'Twin Core' sticker op de voeding wel even moet aanpassen naar 'Mono Core' of 'Single Core'  ;D
haha goed gezien!, ik zal Sebastiaan ff bellen dat ie het nog aanpast voordat hij hem weer dichtschroeft ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Audiofiel

Rechts heeft natuurlijk de analoge print gezeten. ;)

Het ziet er goed uit, Jean Sibelius! En het is natuurlijk een heel net loopwerk om dergelijke modificaties aan te kunnen doen. Je zult versteld staan van het resultaat. Ik hou je topic in de gaten! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jenkins

Citaat van: Ruben op januari 17, 2007, 18:01:48Netjes opgeruimd.. denk ik ;) Hoe zag het er eerst uit ???

Miljaar!  :P
Dat is geen half werk wat daar geleverd is!  :o
Helaas heb ik van de binnekant van mijn voormalige XA50 alleen papieren foto's, dus die kan ik hier niet plaatsen. (en nee; ik heb geen scanner...)
Ik weet wel dat ze groote schoonmaeck gehouden hebben in de jouwe!!!

Ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat klinken.  :D

Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op januari 17, 2007, 19:50:04
Miljaar!  :P
Helaas heb ik van de binnekant van mijn voormalige XA50 alleen papieren foto's, dus die kan ik hier niet plaatsen. (en nee; ik heb geen scanner...)
Ik weet wel dat ze groote schoonmaeck gehouden hebben in de jouwe!!!

Ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat klinken.  :D
Anders ik wel ;D Op dit moment nog even onduidelijk wanneer ik tijd + een auto heb om de spullen op te halen...

Citaat van: Ruben op januari 18, 2007, 10:51:19
Niets voor jou?
http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi?request=detail&ad_id=115575&prev_action=today&website=default&session=45af3b0c4f29b65f
haha, een paar weken geleden misschien nog wel, maar volgens de prijslijst kost deze 'slechts' €8500, dus ik weet niet waar hij het genoemde bedrag vandaan haalt... (een CE3.1 inclusief de genoemde stands staat niet in de prijslijst)

Mocht ik ooit nog naar andere speakers gaan kijken dat lijken me de GR CE M-E-1.0 wel iets, maar voorlopig eerst op naar full-HT ;) (en ik wacht natuurlijk de Kharma-demo af van volgende week!)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Afgelopen maandag was het zover: 's ochtends op-en-neer naar Hilversum om het loopwerk op te halen. Helaas had ik de rest van de dag allerlei verplichtingen, dus ik heb dinsdagavond pas serieus kunnen luisteren. Om de veranderingen optimaal te kunnen beoordelen had ik de set 's ochtends al aangezet om warm te draaien en waren de akoestische panelen op strategische plaatsen neergezet.

Al direct vanaf de eerste noten was duidelijk dat ik tegenwoordig tot de 'believers' hoor met betrekking tot het effect van loopwerken! Of ik echter blij moest zijn met de veranderingen was maar even de vraag (voor mijn gevoel was er ineens wel erg veel veranderd). Bij het verder luisteren viel me tevens op dat er mis leek te zijn met de weergave van het geluid overdreven => het niet in fase aangesloten zijn van de speakers). Omdat dit bij verschillende nummers het geval leek te zijn, heb ik het netsnoer omgedraaid en inderdaad bleek het probleem terug te voeren te zijn op de polariteit.

Daarna kon het luisteren pas echt beginnen. Het eerste wat erg opvalt is de bas die lager doorgaat en nog strakker is geworden. Daarnaast valt de extreme rust in het geluidsbeeld op. Het geluid is bijna klinisch geworden (voor mijn gevoel zit de sound nu op het randje van analytisch aan). Ik denk wel dat mensen die juist houden van een extreem muzikale set de neus op halen voor deze set. Ikzelf vind dit overigens wel erg gaaf, waarbij het mogelijk is om het hele plaatje te analyseren qua plaatsing en diepte. Elk instrument is erg mooi geplaatst in de ruimte en als zodanig ook te volgen, zelfs als deze helemaal verscholen zit achter in het orkest, dus óók qua detail is het erop vooruit gegaan. Garmt heeft het wel eens gehad over vloeiend en ik herken nu wat hij bedoelt met deze opmerking. Met name bij de wat rustigere nummers valt dit erg op!

Was het ooit zo dat de Denon DVD-3910 en de Sony/Arcam-combi qua sound nog wel met elkaar vergelijkbaar waren, op dit moment lijken deze niet meer op elkaar en is de Sony/Arcam-combinatie superieur aan de Denon. De verschillen zijn erg duidelijk waarneembaar geworden. Erg verassend dat de aanpassing van een loopwerk zoveel effecten teweeg kan brengen.

Voor mij persoonlijk betekent dit overigens wel, voorlopig géén upgrades meer op hifi-gebied, maar nu snel verder in het HT-domein!
The Confidence Mansion

Audiofiel

Leuk je ervaring te lezen, Jan. Je ervaring met het omdraaien van het netsnoer is heel herkenbaar: als je een nieuwe klok en andere modificaties laat doen, wordt dat verschil veel groter dan voorheen.

Een bij-effect kan soms zijn dat je speler meer analytisch naar voren komt, maar na wat meer gewenning merk je dat het niet alleen iets analytischer (detailrijker) is, maar tevens iets muzikaler (vloeiender)! :o

Geef het ook even de tijd om lekker in te spelen, want ook die modificaties zullen de komende tijd nog prettiger gaan klinken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

Citaat van: Audiofiel op januari 25, 2007, 11:45:44
Geef het ook even de tijd om lekker in te spelen, want ook die modificaties zullen de komende tijd nog prettiger gaan klinken. ;)

dat lijkt me een prima advies 8)

Had je trouwens ook nog overwogen je 3910 te laten modificeren?
(bestaan hele mooie mods voor geloof ik ::))
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Deleted member

Wow, klinkt goed Jan en het inspelen zal het geheel idd. vast nog muzikaler maken! Gefeliciteerd!  :)

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op januari 25, 2007, 11:45:44
Een bij-effect kan soms zijn dat je speler meer analytisch naar voren komt, maar na wat meer gewenning merk je dat het niet alleen iets analytischer (detailrijker) is, maar tevens iets muzikaler (vloeiender)! :o

Dat punt is inderdaad nu al gekomen. De speler heeft er nu zo'n 40 uren op zitten en begint alweer wat muzikaler te klinken. Voorlopig nog maar even lekker muziek luisteren (zonder al te analytisch te gaan luisteren).

Citaat van: DA BoSS op januari 25, 2007, 11:48:13
Had je trouwens ook nog overwogen je 3910 te laten modificeren?
(bestaan hele mooie mods voor geloof ik ::))
Op dit moment ben ik weer even klaar met modificaties ;) (eerst maar eens kijken hoe deze bevalt)

Citaat van: Antoine op januari 25, 2007, 12:53:32
Wow, klinkt goed Jan en het inspelen zal het geheel idd. vast nog muzikaler maken! Gefeliciteerd!  :)
Zie mijn quote op de reply van Audiofiel. Dat begint nu al te komen... THX!
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op januari 17, 2007, 19:50:04

Hieronder nog even een foto van wat er allemaal is uitgehaald ;D
(overigens maakt het qua gewicht van de speler weinig uit)

Tevens nog een 'upgrade' gedaan voor slechts €8 in de vorm van 3 monoplug kabels en 1 verloopje.
Als ik nu de Arcam met Logitech aanzet, dan zorgt de 12 [V] output van de Arcam dat alle Parasounds 1 voor 1 worden aangezet (de JC-1's hebben zowel een input als een output trigger, de A51 alleen een input trigger).
(leuk gadget voor dat geld)

The Confidence Mansion

Jenkins

:o
Heilige rook!!!

Dat kun je best op Marktplaats zetten; er zullen genoeg lui zijn die dat als onderdelen willen hebben voor,
bijvoorbeeld, hun eigen defecte XA50s.

Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op januari 31, 2007, 14:41:50
Dat kun je best op Marktplaats zetten...
Misschien niet zo'n gek idee... ;)

Zojuist toch nog even een zijsprong gemaakt. Je maakt het namelijk zo vaak mee dat je een exclusieve interlink kunt kopen waarvan de volledige historie bekend is en waarvan je de verkoper 100% vertrouwd.

Zojuist de Nordost Tyr interlink van FrankB overgekocht.
(voorlopig komt die straks even op de center speaker te hangen en uiteindelijk op de rears)
=> dat moeten nu dus wel Dynaudio Special 25's worden :D
The Confidence Mansion

Audiofiel

Citaat van: Jenkins op januari 31, 2007, 14:41:50
Dat kun je best op Marktplaats zetten; er zullen genoeg lui zijn die dat als onderdelen willen hebben voor,
bijvoorbeeld, hun eigen defecte XA50s.

Dat zijn nou net de onderdelen die niet kapot gaan. ;)

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op februari  2, 2007, 15:18:47
Zojuist de Nordost Tyr interlink van FrankB overgekocht.
(voorlopig komt die straks even op de center speaker te hangen en uiteindelijk op de rears)
=> dat moeten nu dus wel Dynaudio Special 25's worden :D

Hoop geld voor een center of rear kabel. :o :o

Succes met zoeken naar de Special 25's. Als ik wat zie of hoor, zal ik het je laten weten.

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op februari  2, 2007, 15:33:08
Hoop geld voor een center of rear kabel. :o :o
Klopt wilde voor de rears eigenlijk óók niet verder gaan als max. een Frey, maar dit was uiteindelijk toch wel een buitenkans(je) alhoewel het nog steeds véél geld is.

Citaat van: Audiofiel op februari  2, 2007, 15:33:08
Succes met zoeken naar de Special 25's. Als ik wat zie of hoor, zal ik het je laten weten.
haha, da's goed alhoewel het me al behoorlijk wat moeite heeft gekost om een 'go' te krijgen voor de center. Met de huidige situatie in de woonkamer zijn rear's vooralsnog 'not done' ;)
(maar er dient zich ongetwijfeld in de toekomst nog een mogelijkheid aan)
The Confidence Mansion

Jenkins

Citaat van: Jean Sibelius op februari  2, 2007, 15:18:47Zojuist de Nordost Tyr interlink van FrankB overgekocht.

Altijd leuk als je zo'n kabel voor zo'n spotprijsje (  :o ) op het kopje kunt tikken.

:)

Maar...
Wat vinden jullie van de MMG W van Magnepan:

http://www.6moons.com/audioreviews/magnepan/mmgw.html

;)

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op februari  2, 2007, 15:39:05
haha, da's goed alhoewel het me al behoorlijk wat moeite heeft gekost om een 'go' te krijgen voor de center. Met de huidige situatie in de woonkamer zijn rear's vooralsnog 'not done' ;)

Dan zou ik een qua WAF gunstiger moment afwachten. ;)

R

Wow.. mooie aankoop weer ;) Goed bezig.

molle

Oef gaat lekker daar ;D Feli hoor 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

FrankB

Ik ben blij dat de kabel een eigenaar krijgt die er ook echt van geniet! Gefeliciteerd Jan :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Citaat van: FrankB op februari  2, 2007, 16:28:56
Ik ben blij dat de kabel een eigenaar krijgt die er ook echt van geniet! Gefeliciteerd Jan :D
Iedereen bedankt! (ben er inderdaad ERG blij mee) ;D

De volgende bestelling is óók onderweg...

De Dynaudio Contour S CX center speaker, incl. de base2.

Hoop eind februari de spullen op te kunnen halen (levertijd 5 -12 dagen) ;)
The Confidence Mansion

Sjors

Citaat van: Jean Sibelius op februari  4, 2007, 14:18:06
Iedereen bedankt! (ben er inderdaad ERG blij mee) ;D

Hoop eind februari de spullen op te kunnen halen (levertijd 5 -12 dagen) ;)

Ohhh schitterend ! ! !  8) 8) 8)

Nu begint het grote wachten.

Groet, Sjors

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op februari  4, 2007, 14:18:06

:o :o Jij zit ook niet stil zeg! Dat gaat echt super supersnel achter elkaar die upgrades! ;)

Maar beter meteen doorpakken dan eeuwenlang afwachten... ;D