Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

FrankB

Citaat van: Audiofiel op april 24, 2006, 22:18:39
Feit blijft dat er veel Nordost kabels zijn zonder (afdoende) afscherming...

Net zo min als ik geloof in een absoluut positief effect van filtering (doet wel wat met het geluid, je kunt het prettiger vinden maar absoluut beter wordt het niet wat mij betreft) ben ik ook van mening dat afscherming zeker niet altijd wenselijk is. Je voorkomt inderdaad instraling, maar tegelijkertijd vertraag je het geluid (een effect dat ik meermaals mee heb gemaakt met kabels).

Voor MIJ IN MIJN SET dus zo min mogelijk afgeschermde kabels :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

patrick_vdb

Hi HSN,

Citaat van: HSN op april 23, 2006, 19:17:40
Met de Vishnu direct op de Parasound A51 gebeurd er iets wat schijnbaar niet prettig gevonden wordt door de versterker: het geluidsbeeld wordt rommeliger en de microdetails op de achtergrond worden minder duidelijk/scherp. Dit is duidelijk te horen bij de complexere nummers waar erg veel tegelijkertijd gebeurd: #6, #2 en #1.

Gezien de opbouw van de Vishnu powercord verwacht ik eerder dat deze prima kan presteren met een component dat een niet al te hoog en meer constant verbruik kent (bv de bron) en simpelweg minder geschikt is voor bepaalde eindversterkers. In tegenstelling tot wat Garmt zegt (althans als hij zegt wat ik denk dat hij bedoelt?), denk ik dat je het voor de Parasound's niet moet gaan zoeken in zwaar afgeschermde powercords. Ik heb er tot nu toe nog geen goede resultaten mee behaalt.

mvrg

Patrick

FrankB

Hi Patrick,

Citaat van: patrick_vdb op april 25, 2006, 07:52:00
Gezien de opbouw van de Vishnu powercord verwacht ik eerder dat deze prima kan presteren met een component dat een niet al te hoog en meer constant verbruik kent (bv de bron) en simpelweg minder geschikt is voor bepaalde eindversterkers.

Kun je dit wat verder uitleggen?

Gr,
Frank

patrick_vdb

Hi Frank,

Omdat een kabel van 16awg doorgaans niet echt geschikt is om veel stroom doorheen te jagen ;)

mvrg

Patrick

FrankB

Hi Patrick,

Citaat van: patrick_vdb op april 25, 2006, 08:23:48
Omdat een kabel van 16awg doorgaans niet echt geschikt is om veel stroom doorheen te jagen ;)

Helder. De Brahma zou dan geen probleem moeten zijn, die heeft voor de nul en de fase 2 * 16 AWG geleiders?

Gr,
Frank

Jean Sibelius

Citaat van: patrick_vdb op april 25, 2006, 07:52:00
Gezien de opbouw van de Vishnu powercord verwacht ik eerder dat deze prima kan presteren met een component dat een niet al te hoog en meer constant verbruik kent (bv de bron) en simpelweg minder geschikt is voor bepaalde eindversterkers.
Hoi Patrick,

Bedankt voor je reactie(s). Heb inderdaad óók geprobeerd om iets bij de bron(nen) te doen, maar helaas heeft de Sony (tegenwoordig in gebruik als loopwerk) een vast 'hoog dropveter gehalte' netsnoer en met de DVD-speler was ik óók erg gelimiteerd met de mogelijkheden. Mogelijk dat ik binnenkort contact opneem met Sound Evolution om het loopwerk te laten modificeren, waardoor ik o.a. de stroomvoorziening beter voor elkaar kan krijgen.

FrenkB had inderdaad hele goede resultaten met de Nordost's op zijn bron, dus ik geloof zeker dat deze bij een goede match hele mooie resultaten kunnen geven. Waarom zelfs de Brahma niet duidelijk anders presteerde direct op de A51 is mij nog steeds onduidelijk (zeker na de onderbouwing die jij en FrenkB hebben gegeven). De Brahma op de Isotek Multiway en het Isotek netsnoer op de Parasound was echter wel weer een zéér prettige combinatie! Ik heb echter niet alle mogelijke combinaties geprobeerd, want dat was ik voorlopig nog wel bezig geweest en zoals eerder geschreven er leek niet 1 duidelijke lijn in te zitten, dus ik wacht even totdat ik alles op orde heb alvorens defintief te upgraden qua powercords ;)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Aangezien de Parasound spullen nog steeds op zich laten wachten :-[ ondertussen maar verder met wat upgrades en andere mogelijke aanpassingen in de toekomst. Afgelopen donderdag heeft ThingMan een lezing gegeven bij ons op de audioclub en het lijkt me inderdaad erg verstandig om eens kritisch te kijken naar de akoestische eigenschappen van mijn luisterruimte. Gelukkig waren er al een hoop dingen in orde, maar in deze is het toch verstandig om alles een keertje goed te laten doormeten.

Daarnaast heb ik afgelopen weekend eindelijk concensus bereikt met mijn vriendin over die ranzige TV ;). Het moet héél raar lopen, anders staat er hier op korte termijn een nieuwe LCD-TV. Aangezien we al het projectiescherm hadden 'mag' deze niet al te groot worden (ik dien dus óók rekening te houden met de WAF-factor), dus het wordt naar alle waarschijnlijkheid een Samsung LE26R71 LCD-TV, HDMI-aansluiting, contrastration 3000:1 en een resolutie van 1366x768 (het enige waar deze TV niet goed op scoort is het geluid, maar daar heb ik de rest van mijn installatie voor) ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Mooie tv hoor, ik heb er ook zo een van Samsung  8)

Overigens moet je dat contrast gewoon vergeten, slaat nergens op. En een calibratie is ook een must!

Jean Sibelius

Citaat van: FrenkB op mei 22, 2006, 20:16:06
Mooie tv hoor, ik heb er ook zo een van Samsung  8)

Overigens moet je dat contrast gewoon vergeten, slaat nergens op. En een calibratie is ook een must!
Hoi Frank,

Geeft in ieder geval véél vertrouwen dat jij óók gekozen hebt voor dezelfde Samsung!
Was het overigens zo beroerd gesteld met de fabrieksinstellingen? (wat ik gezien heb ERG veel blauw)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

FrankB

Citaat van: HSN op mei 22, 2006, 20:18:31
Geeft in ieder geval véél vertrouwen dat jij óók gekozen hebt voor dezelfde Samsung!
Was het overigens zo beroerd gesteld met de fabrieksinstellingen? (wat ik gezien heb ERG veel blauw)

Beroerd is een understatement, blauw ging ongeveer verticaal omhoog uit de diagram om nooit meer terug te keren  :-X

Maar gelukkig niets dat een calibratie niet kan verhelpen. Oh ja, en het slome zappen (al valt het met de Samsung nog mee) kun je flink versnellen in het service menu!

R

Jammer dat die para's zo lang op zich laten wachten. Dan maar wat anders upgraden :P ;D

Enig idee hoe lang nog?

molle

De Samsungs geven inderdaad veel te veel blauw. Dit heb ik zaterdag ondervonden met de calibratie. Maar Garmt heeft nu een ISF calibratie uitgevoerd en het verschil is enorm hoor 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Jean Sibelius

Citaat van: Ruben op mei 22, 2006, 20:37:48
Jammer dat die para's zo lang op zich laten wachten. Dan maar wat anders upgraden :P ;D
Enig idee hoe lang nog?

Inderdaad tussendoor maar even iets anders upgraden. Eens kijken of ik nog wat kan onderhandelen thuis (lees: morgen de Samsung halen) ;D (qua stereo heeft mijn vriendin 0 [%] inspraak, maar op TV-gebied zit helaas een overlap gebied, haha).

Had eigenlijk gehoopt dat de Para's deze week binnen zouden zijn -> lekker lang weekend, maar mogelijk komen ze volgende week binnen. Maar eigenlijk op dit moment géén 100 [%] uitsluitsel wanneer dan wel -> zelfs de importeur durft géén harde deadlines te geven :-[.

Ik reken maar even nergens op, dan kan het óók niet tegenvallen.
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Zojuist een definitieve afspraak gemaakt voor 8 juli met Toine Dingemans (a.k.a. 'ThingMan' @ www.soundscapes.nu) om akoestische metingen te komen verrichten en een advies uit te brengen omtrent mogelijke aanpassingen binnen mijn woonomgeving.

Ik ben erg benieuwd in hoeverre ik van de 'ideale' situatie af zit en zo niet wat er allemaal moet gebeuren om wel een beetje in de buurt te komen ;D. To be continued...
The Confidence Mansion

patrick_vdb

Hi HSN,

Mooi! De ruimte aanpakken zodat het akoestisch beter wordt, is een upgrade waar geen netsnoer tegenop kan ;D Sterker nog, pas in een akoestisch meer geoptimaliseerde ruimte kun je pas echt uitspraken doen over de effecten van componenten ;)

mvrg

Patrick

Jean Sibelius

Afgelopen donderdag heb ik dan 'eindelijk' de JC-1's en de T3 tuner op kunnen halen. Het heeft uiteindelijk even geduurd, maar ooit was het idee om ze 31 mei te krijgen en dat is uiteindelijk 1 juni geworden ;).

Aangezien het hier splinternieuwe exemplaren betreft zat alles nog in dozen + overdozen. Tegen al dat geweld was mijn C2 niet opgewassen, dus uiteindelijk heb ik die laatste uit elkaar moeten halen om alles mee te kunnen krijgen. Donderdagavond hadden we om 19:30 een 'date' met Eric Clapton en aangezien ik pas om 18:00 thuis was met dank aan alle files hebben we helaas het voorprogramma moeten missen. Uiteindelijk ben ik 's nachts van 01:00 tot 02:30 bezig geweest om alles even aan te sluiten om een eerste luisterimpressie op te doen. Toen alles werkte ben ik maar gaan slapen, want de volgende dag stond alweer een lang pinksterweekend gepland :-[. Uiteindelijk was het hartstikke leuk, maar ik wilde natuurlijk óók naar mijn nieuwe aanwinsten luisteren. Dat heb ik uiteindelijk gisteravond vanaf 21:00 kunnen doen.

Oftewel: die JC-1's komen echt ijskoud / ongespeeld / splinternieuw uit de doos, maar WOW dit is echt gaaf!!! Ze doen alles hetzelfde als de A51, maar dan alles een stuk(kie) beter: details, stage, sublaag, emotie(!), los weergeven van instrumenten. Eén echt genot om naar te luisteren en het kan alleen nog maar beter worden. Vandaag laat ik ze lekker warm draaien (bias stand op 25 [W] klasse A) en dan straks nog eens lekker wat willekeurige CD-tjes luisteren. Hieronder alvast twee foto's van de nieuw set-up.

The Confidence Mansion

Movievault

Wauw leker koppel blokken ;D  Dit is het echte werk.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Jean Sibelius

Citaat van: FrankG op juni  6, 2006, 09:41:34
Wauw leker koppel blokken ;D  Dit is het echte werk.
THX O0. Achteraf gezien had ik deze meteen moeten kopen i.p.v. de A51 (mede gezien de prijsstijgingen van afgelopen jaar). Die laatste staat nu voorlopig even niets te doen totdat ik een center en achterspeakers heb... Hieronder nog een mooie foto van de DD-18 en één van de JC-1's.
The Confidence Mansion

bmateijsen

Dat ziet er inderdaad zeer imposant uit! Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe het nu klinkt! 8)

Groet Bjorn

Jean Sibelius

Citaat van: bmateijsen op juni  6, 2006, 09:47:39
Dat ziet er inderdaad zeer imposant uit! Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe het nu klinkt! 8)
Groet Bjorn
Hoi Bjorn,
Lijkt me een strak plan mede gezien we elkaar sowieso over anderhalve maand zien kunnen we waarschijnlijk wel e.e.a. combineren ;) (luisteren / eten / ... / demonstratie geven); ik heb ondertussen de informatie die ik nodig had om verdere afspraken te kunnen i.v.m. het laatste (stuur zodirect een mailtje)
Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

FrankB

Gefeliciteerd Jan, super!! Ben ook wel erg benieuwd hoe het klinkt nu  O0

Jean Sibelius

Citaat van: FrenkB op juni  6, 2006, 10:01:11
Gefeliciteerd Jan, super!! Ben ook wel erg benieuwd hoe het klinkt nu  O0
Lijkt me inderdaad leuk om je een keer in levende lijve te ontmoeten.
Binnenkort zal ik proberen om een shoot-out te organiseren ;D
The Confidence Mansion

FrankB

Citaat van: HSN op juni  6, 2006, 10:37:04
Lijkt me inderdaad leuk om je een keer in levende lijve te ontmoeten.
Binnenkort zal ik proberen om een shoot-out te organiseren ;D

Shoot-out's, erg gevaarlijk ;D

Wat had je in gedachten bij een shoot-out?

visitor

Heel mooie opstelling. Gefeliciteerd.

Juist uit interesse: heel vaak hoor/lees je dat de Dynaudio Contour 3.3 luid moeten spelen om echt goed te klinken. Is  dit ook nog het geval met de JC-1?

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference