Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

FrankB

Citaat van: HSN op maart 10, 2006, 12:04:08
Het zou overigens een hele hoop schelen als ik dat grote terrarium uit de woonkamer haal, maar dat doe ik pas als de huidige bewoner (zie mijn avatar) het loodje legt.

Werkt altijd >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Foei...

Hoe oud is de leguaan??? Want die kunnen toch best oud worden?

FrankB

Jean Sibelius

Citaat van: FrenkB op maart 10, 2006, 12:14:48

Werkt altijd >:D

LOL Gezien de grootte zal het niet in 1 keer lukken ben ik bang :'(.

Maar zonder gekheid, deze is nu ongeveer 9 jaar oud. Groene leguanen kunnen maximaal 20 jaar oud worden en vooralsnog zijn er geen tekenen van levensmoeheid bij het beestje. Anders gezegd: de laatste tijd eet ie alsof zijn leven ervan afhangt  (hij kan vanuit het terrarium meelezen op het computerscherm, dus wie weet) ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Zojuist besteld om alle versterkers fatsoenlijk van stroom te kunnen voorzien:

1 x Isotek Multi-Way 6
1 x Isotek Optimum netsnoer

;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Pierre

Citaat van: HSN op maart 10, 2006, 12:29:09
LOL Gezien de grootte zal het niet in 1 keer lukken ben ik bang :'(.

Maar zonder gekheid, deze is nu ongeveer 9 jaar oud. Groene leguanen kunnen maximaal 20 jaar oud worden en vooralsnog zijn er geen tekenen van levensmoeheid bij het beestje. Anders gezegd: de laatste tijd eet ie alsof zijn leven ervan afhangt  (hij kan vanuit het terrarium meelezen op het computerscherm, dus wie weet) ;D

Vet :) Kan je niet eens een foto van je terrarium plaatsen ben wel benieuwd :)

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Pierre op maart 10, 2006, 14:51:55
Vet :) Kan je niet eens een foto van je terrarium plaatsen ben wel benieuwd :)

Ondertussen staat het terrarium op een andere plaats en heeft de rest van de woonkamer een metamorfose ondergaan, maar deze foto geeft wel een goed beeld van de inhoud en afmetingen (heb helaas al héél lang géén foto's meer gemaakt van het terrarium).
The Confidence Mansion

FrankB

Jean Pierre

Citaat van: FrenkB op maart 14, 2006, 17:12:42
Dat is geen klein terrarium  :o

Idd zeer vet! Ik heb zelf vroeger ook een terrarium gehad, maar die was een heeel stuk kleiner ;)

Audiofiel

Citaat van: HSN op maart 14, 2006, 17:11:46
Ondertussen staat het terrarium op een andere plaats en heeft de rest van de woonkamer een metamorfose ondergaan, maar deze foto geeft wel een goed beeld van de inhoud en afmetingen (heb helaas al héél lang géén foto's meer gemaakt van het terrarium).

Waar is de slang?? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

The Confidence Mansion

Jean Sibelius

In de rubriek "interconnects / bekabelingen en stroom" heb ik een topic gestart over hoe ik het beste straks e.e.a. aan kan sluiten, zie:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41815.msg603126#msg603126

Alles wijst erop dat ik straks toch een probleem ga krijgen met de stroomtoevoer richting mijn set (tenzij ik de nodige maatregelen ga treffen). Heb zojuist op de achterkant van een velletje papier berekend dat ik straks eigenlijk 3 aparte groepen zou moeten hebben om alle apparatuur netjes van stroom te voorzien, maar dat is er nu dus maar eentje (Max. 3.6 [kW] per groep en maximale dissipatie van mijn set ca. 12 [kW]).

Op dit moment zijn er wat disclaimers, maar het zou best wel eens kunnen dat zodra ik straks op een lekker niveau ga draaien de muziek spontaan uitvalt. Op dit moment heb ik overigens alles op 1 groep zitten en gaat de Parasound A51 dadelijk even 'on hold', dus ik heb er wel vertrouwen in dat het nog even goed gaat, maar echt lekker zit het hier niet.

ADVIES: voor degene die nog van plan zijn om iets te doen met speciale groepen, e.d. hierbij het advies om tenminste 2 groepen te nemen: 1 voor de versterkers en 1 voor de overige apparatuur!

Ga dadelijk mijn rack aanpassen, zodat ik binnenkort (volgende week? ;D) de JC-1's bovenop het rack kan zetten en dan voorlopig fingerscrossed en wat hands-on alternatieven vast in het achterhoofd (met dank aan Patrick & Kjelt).
The Confidence Mansion

Moondust

Citaat van: HSN op maart 17, 2006, 09:16:03
ADVIES: voor degene die nog van plan zijn om iets te doen met speciale groepen, e.d. hierbij het advies om tenminste 2 groepen te nemen: 1 voor de versterkers en 1 voor de overige apparatuur!
Vanwege de verdeling van het vermogen? Of is er een andere reden? Ik heb voor mijn nieuwe huis een aparte groep voor mijn HT in gedachten en geen twee. Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik geen high-end met grote vermogens heb staan. Is het in mijn situatie dan ook nog aan te raden twee groepen te laten aanleggen?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

FrankB

Citaat van: Moondust op maart 19, 2006, 00:42:29
Vanwege de verdeling van het vermogen? Of is er een andere reden? Ik heb voor mijn nieuwe huis een aparte groep voor mijn HT in gedachten en geen twee. Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik geen high-end met grote vermogens heb staan. Is het in mijn situatie dan ook nog aan te raden twee groepen te laten aanleggen?

Wanneer wij een huis kopen ga ik ook voor twee groepen, een digitale en een analoge. Heeft niks met verbruik te maken, maar met onderlinge storing.

Jean Sibelius

Aangezien het tijd was om alle kabels een keertje netjes neer te leggen, meteen maar gekeken hoe het zat met de polariteit van mijn audio-componenten. In het onderstaande topic (mooi zo'n forum ;D!) staat netjes uitgelegd hoe je dit aan moet pakken.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=605.0

Tot nu toe heb ik het steeds op gehoor gedaan, maar aangezien ik het nu toch wel zeker wilde weten heb ik multimeter geleend en alles doorgemeten. Op zich komen er toch wel mooie dingen uit (het eerste getal is de huidige waarde, de tweede de spanning na het omdraaien):

DVD-speler: 88 [V] / 137 [V]
CD-speler: 0.8 [V] / 19 [V]
Pré processor: 0 [V] / 0 [V] -> hier zit een MIT Z-cord II op!
Eindversterker: 0.4 [V] / 0.7 [V]
Subwoofer: 3.6 [V] / 4.4 [V]
Tuner: 30 [V] / 38 [V]

Uiteindelijk heb ik dus niets om hoeven draaien qua polariteit. Heb wel de goede kanten met een '+' aangegeven, mocht ik ooit nog eens alles los moeten halen (dan hoef ik niet nog een keer zo'n excercitie uit te voeren). Daarnaast heb ik zo goed mogelijk geprobeerd om alle speakerkabels / interlinks en andere signaalkabels uit elkaar te houden. Aangezien alles goed was aangesloten voor mij tevens een bewijs dat ik inderdaad de verschillen hoor en dat er dus verschillen waarneembaar zijn!

Hieronder een plaatje van hoe het allemaal is aangesloten. Alle componenten zelf zitten nu nog allemaal via een 'dropveter' in het stekkerblok. Alleen de AV8 is uitgerust met een MIT Z-Cord II.
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: Moondust op maart 19, 2006, 00:42:29
Qua vermogen (b)lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar ik zou alle bronnen op een aparte groep zetten en alle versterkers (baat het niet, dan schaad het niet) ;)
The Confidence Mansion

Moondust

Citaat van: HSN op maart 20, 2006, 19:17:53
Qua vermogen (b)lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar ik zou alle bronnen op een aparte groep zetten en alle versterkers (baat het niet, dan schaad het niet) ;)
Maar dat is weer wat anders dan de analoge van de digitale apparaten scheiden toch?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

JCL

Citaat van: HSN op maart 14, 2006, 17:11:46

wow, heeft z'n beestje nou ook een hoge aaibaarheids / knuffel factor?

Jean Sibelius

Citaat van: JCL op maart 31, 2006, 15:50:00
wow, heeft z'n beestje nou ook een hoge aaibaarheids / knuffel factor?
Als je er veel mee in de weer bent, dan zijn ze enorm tam en aanhankelijk te krijgen. Deze heb ik nu zo'n 9 jaar en wil het liefst de hele dag aandacht en geaaid worden ;). Hij komt er óók altijd gezellig bij zitten als we aan het eten zitten (blijft natuurlijk wel in het terrarium).
The Confidence Mansion

JCL

Had nooit gedacht dat t van die kleine knuffeltjes (nouja, je begrijpt wat ik bedoel ;) ) zouden zijn, zo zien ze er nou niet bepaald uit...

Jean Sibelius

Citaat van: JCL op maart 31, 2006, 15:58:16
Had nooit gedacht dat t van die kleine knuffeltjes (nouja, je begrijpt wat ik bedoel ;) ) zouden zijn, zo zien ze er nou niet bepaald uit...
Dit knuffeltje is ondertussen ruim 1 [m] groot en kan óók enorm venijnig zijn als hij in het nauw gedreven wordt ;). Maar er zijn wel meer 'sociale' reptielen zoals b.v. baardagamen. Die zijn een stuk kleiner, maar ongelofelijk beweeglijk en nieuwsgierig. Het is dat ze o.a. krekels eten (daar moet mijn vriendin helemaal niets van hebben), anders zou ik die hier óók nog wel ergens neerzetten.
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Nu het topic toch weer even onder de aandacht is... (even een update ;D)

Vorige week zijn de Isotek multiway en een Isotek optimum powercord binnengekomen. Ondertussen is het audiorack op een dusdanige wijze aangepast dat de JC-1's bovenop het rack gezet kunnen worden. Het laatste bericht hierover is dat ze nog ergens tussen Amerika en Nederland drijven (hopelijk boven water). Beetje jammer dat er niet een paar op voorraad liggen bij de importeur, maar dat ze op bestelling van over de plas gehaald worden.

Maar goed: het laatste bericht is dat ze in ieder geval vóór half april binnen zijn. Begin het wel een beetje beu te worden al dat wachten ;D.
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

In afwachting van de Parasound JC-1's en T3 alvast verder met de upgrades die gepland stonden voor dit jaar.
Binnenkort wordt een setje Shiva, Vishnu en Brahma powercords van Nordost ter beschikking gesteld door BB&G.

Ben erg benieuwd of de verschillen waarneembaar zijn en of deze inderdaad groot zijn.
The Confidence Mansion

R

Citaat van: HSN op april 11, 2006, 12:29:18
In afwachting van de Parasound JC-1's en T3 alvast verder met de upgrades die gepland stonden voor dit jaar.
Binnenkort wordt een setje Shiva, Vishnu en Brahma powercords van Nordost ter beschikking gesteld door BB&G.

Ben erg benieuwd of de verschillen waarneembaar zijn en of deze inderdaad groot zijn.

Je laat er iig geen gras over groeien. Reken maar dat je verschil zult gaan merken.

Jean Sibelius

Ondertussen het allereerste bericht van dit topic flink aangepast en ik heb een korte historie beschreven hoe deze set tot stand is gekomen. Daarnaast is het een korte samenvatting van dit topic en allerlei topics die ik hier op dit forum heb gestart geworden ('still in progress')

Opmerkingen en/of reacties zijn natuurlijk van harte welkom!

The Confidence Mansion