Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Jean Sibelius

Citaat van: Moondust op januari 23, 2006, 17:30:08
Erg mooie set! Wat kost die Velodyne DD-18? Wellicht weet je ook de prijzen van de types daaronder.

Thx! ;D Tja die DD-18 is niet echt goedkoop zoals je kunt aan de reactie van Bjorn, maar dan heb je wel een beest van een subwoofer ;).

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Citaat van: HSN op januari 23, 2006, 19:46:32
Thx! ;D Tja die DD-18 is niet echt goedkoop zoals je kunt aan de reactie van Bjorn, maar dan heb je wel een beest van een subwoofer ;).

Ik zou ook graag eens een Velodyne in mijn set horen. Ik ben erg benieuwd wat dat doet met het geluid!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Citaat van: FrenkB op januari 24, 2006, 11:35:37
Ik zou ook graag eens een Velodyne in mijn set horen. Ik ben erg benieuwd wat dat doet met het geluid!

Veel... :)  Vooral een groter geluidsbeeld, waarin je meer 'zaal' hoort. Verder komt het geluid meer los van de speakers en klinken instrumenten 'echter'. En dan natuurlijk ALS er laag in de muziek zit (als het er niet in zit hoor je ook geen laag met een goede sub), dan VOEL je hem meer.

FrankB

Citaat van: garmtz op januari 24, 2006, 11:39:47
Veel... :)  Vooral een groter geluidsbeeld, waarin je meer 'zaal' hoort. Verder komt het geluid meer los van de speakers en klinken instrumenten 'echter'. En dan natuurlijk ALS er laag in de muziek zit (als het er niet in zit hoor je ook geen laag met een goede sub), dan VOEL je hem meer.

Klinkt goed. Ook maar eens proberen in de toekomst ;D

Jean Sibelius

Citaat van: FrenkB op januari 24, 2006, 11:35:37

Hoi Frank,

In stereo: een full-range geluid, dankzij de room correction ben je eindelijk van dat gebonk af in je kamer, het beeld trekt helemaal open en het midden en hoog gaan gedetailleerder klinken. De toevoegingen van deze subwoofer was zo'n 'binnen 3 [sec] hoor je het upgrade'. Ik zou zeker een keertje gaan luisteren (zorg dan wel je alvast het geld hebt, want je wilt niet meer zonder dat garandeer ik je) ;D

Qua filmbeleving: SMS-jes van je vriendin vanaf de slaapkamer of het ff wat minder mag ;). Tja, 1250 [RMS] en 3 [kW] piekvermogen is natuurlijk gigantisch!

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

He Jan,

Zo te horen moet je 'm maar eens in je rugzak stoppen en langskomen :P

Gr,
Frank

Jean Sibelius

Citaat van: FrenkB op januari 24, 2006, 20:14:44
He Jan,

Zo te horen moet je 'm maar eens in je rugzak stoppen en langskomen :P

Gr,
Frank

Of misschien moet ik binnenkort maar eens een keertje een shoot-out organiseren (want mijn rugzak is helaas te klein) ;D
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Overigens heb ik samen met de JC-1's nu een bestelling lopen voor een Parasound T3 tuner (dit ter vervanging van mijn huidige Kenwood KT-1100). Zelf luister ik weinig radio, maar mijn vriendin stond erop dat er radio zou blijven en deze heeft wel een hele grote WAF-factor (lees: groot bling-bling gehalte).
The Confidence Mansion

R

Citaat van: HSN op januari 24, 2006, 20:25:44
Of misschien moet ik binnenkort maar eens een keertje een shoot-out organiseren (want mijn rugzak is helaas te klein) ;D

goed idee. Daar komt wel wat op af denk ik ;) Heb je trouwens je cec al eraan gehad?

Jean Sibelius

Citaat van: Ruben op januari 24, 2006, 20:41:01
goed idee. Daar komt wel wat op af denk ik ;) Heb je trouwens je cec al eraan gehad?

Staat genoteerd...  ;) Ik heb hier toevallig vandaag contact over gehad met Garmt en in principe komt de CEC volgende week zondag deze kant op ;D. Heb zojuist nog (een keer) wat recencies zitten lezen en ik ben nu toch wel héél erg benieuwd wat hij extra gaat brengen.
The Confidence Mansion

FrankB

Citaat van: HSN op januari 24, 2006, 20:25:44

;D Kan me voorstellen ;)

R

Jean Sibelius

Citaat van: Ruben op februari  8, 2006, 22:12:50
JC's al binnen?

haha, nee helaas nog niet (verwacht is sowieso niet voor eind maart) ;). Heb zondag wel het CEC-loopwerk binnen gekregen, maar heb helaas nog géén tijd gehad om de Sony en de CEC héél kritisch onderling te vergelijken. Vrijdag een vrije dag genomen, dat geeft me mooi de gelegenheid om weer eens lekker ongestoord te kunnen luisteren.
The Confidence Mansion

R

Oh dat duurt nog wel even dan.. in ieder geval hoef je je met de CEC niet te vervelen. Keep us posted.

Jean Sibelius

Vanaf deze zijde weer even een update.

Vandaag is de nieuwe Frey binnengekomen vanuit Amerika (met een korte tussenstop in Almere) ;).

Ondertussen contact gehad met de distributeur van Parasound en als alles naar wens verloopt dan heb ik eind maart zowel de Parasound JC-1 monoblokken als de Parasound T3 tuner in mijn woonkamer staan.

Daarnaast verwacht ik ergens rond eind maart een shootout te kunnen houden tussen de verschillende interlinks uit de Nordost monofil lijn (Baldur/Heimdall/Frey en Tyr). Ik ben in eerste instantie op zoek naar een goede interlink tussen de Arcam FMJ AV8 en de Parasound A51/JC-1's en afhankelijk van het prijskaartje van de interlink die het gaat worden schaf ik mogelijk direct een nieuwe interlink aan voor tussen de Denon 3910 en de Arcam.

Tevens hoop ik rond die tijd serieus te kunnen gaan luisteren naar de effecten van stroomkabels. Daartoe komen de Nordost Shiva/Vishnu en Brahma powerkabels deze kant op. De komende twee maanden worden dus interessant qua upgrades en zullen de nodige luistertijd vergen (gelukkig heb ik nog wat vakantie dagen over dit jaar) :D.
The Confidence Mansion

R

Klinkt goed. Erg mooi spul allemaal. Ik heb de vishnu hier ook getest en het verschil was aanzienlijk. Erg mooi, maar wel vrij prijzig allemaal. Vast om je lekker te maken ;)

myself

Citaat van: HSN op februari 24, 2006, 13:23:44
shootout te kunnen houden tussen de verschillende interlinks uit de Nordost monofil lijn (Baldur/Heimdall/Frey en Tyr).

das nogal een verschil in prijs zeg  ::)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

garmtz

Citaat van: myself op februari 24, 2006, 14:04:12

Ik vind het wel verstandig. Weet je tenminste boven welke prijs het voor jou de verschillen niet meer significant genoeg zijn...

myself

Citaat van: garmtz op februari 24, 2006, 15:01:54
Ik vind het wel verstandig. Weet je tenminste boven welke prijs het voor jou de verschillen niet meer significant genoeg zijn...
mja, maar als je van te voren al weet dat een 4x zo dure kabel niet in je budget zit .....
aan de andere kant zijn budgetten af en toe of net zo rekbaar als elastiek  :P ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Lynxxx

Citaat van: HSN op januari 24, 2006, 17:27:23
SMS-jes van je vriendin vanaf de slaapkamer of het ff wat minder mag ;).

Ik snap niet waarom jij in je HT blijft zitten als je vriendin in de slaapkamer op je wacht  >:D

Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

mradem

Citaat van: Lynxxx op februari 24, 2006, 16:47:56
Ik snap niet waarom jij in je HT blijft zitten als je vriendin in de slaapkamer op je wacht  >:D

Lol ;D .

Hele mooi set hoor zo. Netjes ;) .

FrankB

Citaat van: myself op februari 24, 2006, 14:04:12

Het is eigenlijk mijn schuld dat ie de TYR meeneemt  ::) ;D

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Jean Sibelius

Citaat van: FrenkB op februari 24, 2006, 20:39:30
Het is eigenlijk mijn schuld dat ie de TYR meeneemt  ::) ;D

Inderdaad... Hoop eigenlijk dat ik één van de degene ben die het verschil niet hoort met de Frey of de andere twee kandidaten (zoals Garmt al schreef) ;). Anders wordt dit toch wel een dure grap! Maar goed, als de verschillen significant zijn, dan zal het deze toch wel worden, anders blijf er achteraf alleen maar 'Tyr... Tyr... Tyr...' door mijn hoofd spoken ;D.

Ondertussen in overleg met Bjorn afgestemd dat de interlinks toch maar iets later komen (zodra de JC-1's) ingespeeld zijn, anders gaan er te snel te veel dingen veranderen.
The Confidence Mansion