Thuis Bioscoop Zolder *Is Niet Meer*

Gestart door Sander Nooy, maart 2, 2005, 17:12:57

Vorige topic - Volgende topic

jowi

Citaat van: Sander Nooy op mei 10, 2005, 13:10:28
4 x 75Ohm kabels naar 5(9) connectortjes in de scart connector.
En vier BNC connectoren er aan maken en klaar is Sander ;)
Astrobart heeft nog een mooie kabel voor je te leen heb ik begrepen.

astrobart

hehe, idd. mag zo geleend worden, maar jij had toch ook zo'n belden over? ;D

jowi

Oracle

Citaat van: Sander Nooy op mei 10, 2005, 13:10:28
Tijdelijk gebruik ik ook de XboX als DVD speler ... maar dat werkt voor mij echt niet lekker.
Hopelijk snel me nieuwe DVD speler, en dan es kijken of ik scart -> RGBH kan aansturen.

met een paar weken heb ik waarschijnlijk een Kiss DP450 over, met RGB/HV BNC aansluitingen op de achterkant.

Die kan naast gewoon scart, ook 640*480@60hz tot 1600*1200*75hz in RGB/HV (=VGA) uitsturen. Speelt ook DivX en zo.

Misschien iets voor jou?

Groet,
Mark

Sander Nooy

@Astrobart

Die kabel wil ik wel proberen ... En ik zag dat je lokatie Amstelveen is ... ik werk in Amstelveen ;)
Dat maakt het al een stuk makkelijker niet.

Laat me maar even horen hoe of wat.

@Rappie
Als het goed is heb ik wel ergens een foto van Kill Bill 2 met de oude buis. Die es opzoeken.

@Mark Lemmens
Op zich heb ik wel oren naar die Kiss. Mits de prijs niet te hoog is ;)
En, is die ook zonder problemen zo aan te sluiten op de VPH-1041QM ?

Omdat hij alleen interlaced aan kan enzo.
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

jowi

Citaat van: Sander Nooy op mei 10, 2005, 18:03:09
@Astrobart
Die kabel wil ik wel proberen ... En ik zag dat je lokatie Amstelveen is ... ik werk in Amstelveen ;)
Dat maakt het al een stuk makkelijker niet.
Oh gossiegossie wat ben ik toch eigenlijk een goeie gozert he dat ik dat zo eventjes regel! >:D

Sander Nooy

Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Sander Nooy

Hier is de oud en nieuw ... gok eens welke de oude is :P

Arno P

Die sfeervolle tweede heeft ook wel wat (behalve een correct kleurpunt dan)

garmtz

Damn, dat scheelt: wit clipt bij de tweede, beeld is helemaal geel en groen, eerste is duidelijk het CRT-plaatje...  8)

Audiofiel

Ik denk dat de tweede scene LATER is (dus: NA), omdat die later is in de film.

Maar dit bedoel je waarschijnlijk niet. Dus de eerste is natuurlijk de (gecorrigeerde) NA... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sander Nooy

Citaat van: Arno P op mei 10, 2005, 18:18:00
Die sfeervolle tweede heeft ook wel wat (behalve een correct kleurpunt dan)

Klopt wel ... bij de films die ik gekeken heb ... viel het niet ECHT op. Het viel mij alleen op, omdat ik wist wat er aan de hand was.
Bij de spellen op de PS2(GTA San Andreas) en XboX(Halo 2 / Doom 3) viel het ook niet op. Zijn beide erg donkere spellen.

Maar dit is wel fijner hoor :P

Citaat van: Garmt op mei 10, 2005, 18:18:18
Damn, dat scheelt: wit clipt bij de tweede, beeld is helemaal geel en groen, eerste is duidelijk het CRT-plaatje...  8)

:D

Stress!!!!!

Wat een nieuw buisje toch niet allemaal kan doen...
Echt een wereld van verschil!
een goeie koop Sander....
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Sander Nooy

Zeer zeker, kan er nog steeds niet overuit dat het maar 225,- en tijd gekost heeft ;)

Ow, en Leffe voor Losha ;)

Oracle

Citaat van: Sander Nooy op mei 10, 2005, 18:03:09
@Mark Lemmens
Op zich heb ik wel oren naar die Kiss. Mits de prijs niet te hoog is ;)
En, is die ook zonder problemen zo aan te sluiten op de VPH-1041QM ?

Omdat hij alleen interlaced aan kan enzo.

Hmmm de RGB/HV uitgangen zijn progressief; voor mij een reden het ding te kopen, want hij heeft een hele poos mijn Barco aangestuurd, op 1024*768@60Hz. Als je Sony geen PS aan kan, dan houdt het op, want je kunt dat niet instellen.

Jammer, want was wel een mooie oplossing geweest anders! :(

Groet,
Mark

Sander Nooy

Het is dus standaard progressive ?

En de SCART ... is gewoon RGB toch ?

Als de prijs een beetje leuk is, ben ik nog steeds geinteresseerd.

Kan ik eerst met SCART -> RGB aansturen. En later progressive.

Doe eerst es een mooi prijsje ;)

Sjors

Paulie

;) Zo mijn lamp heeft het goed naar zijn zin zie ik  ;)

Dat is echt een dag en nacht verschil wel leuk om is te zien wat een verschil het is tussen een CRT met behoorlijke wear erop en 1 die totaal geen wear heeft.

Dat wordt in iedergeval genieten voor je en dat voor 225 euro lachen man daar koop je met moeite een gewone teevee voor.

Veel kijk plezier.

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

astrobart

Sander Nooy

astrobart

Sander Nooy

Helaas Helaas ... het is een 5BNC naar 5BNC kabel.
En het moet een SCART naar 4BNC zijn. Dan toch maar zelf even knutselen.

Heb nog wat 75Ohm kabel liggen. Even de connectortjes aanschaffen. En me soldeer skillz opvijzelen ;)

Sander Nooy

Whoohoo ... me nieuwe gordijn werd net aangeleverd (door moederlief :D)
Meteen opgehangen ... Wauw ... er komt nu echt bijna NIKS meer doorheen qua zonlicht.

En er staat nog een stevige zon op het raam. SUPER.

Van de week komt het andere gordijn die voor de deur komt te hangen. Dan is het echt VERDUISTERD :)

Sjors

Citaat van: Sander Nooy op mei 11, 2005, 20:49:19
Whoohoo ... me nieuwe gordijn werd net aangeleverd (door moederlief :D)
Meteen opgehangen ... Wauw ... er komt nu echt bijna NIKS meer doorheen qua zonlicht.

En er staat nog een stevige zon op het raam. SUPER.

Van de week komt het andere gordijn die voor de deur komt te hangen. Dan is het echt VERDUISTERD :)

Foto?  8)

Sander Nooy

hehehehe ... je ziet er niet veel van ... het scherm hangt ervoor ::)

kan wel een foto maken van de buitenkant ;)

en ik merk dat ik de rest ook echt donker moet maken ... er schijnt vanaf het andere dakraam een klein streepje licht ... wat op het scherm veel groter is. Dat moet ik binnekort echt netjes afwerken.

Daarna is het donker genoeg. En moet ik es gaan kijken naar wat voor licht ik wil, en waar dat moet komen te hangen.