Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Gestart door denoontje, maart 1, 2005, 12:23:10

Vorige topic - Volgende topic

Marco66

Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jean Sibelius

Succes en veel plezier met de realisatie  :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Alles iig overgekomen

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Marco66

Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

simsalabim

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

denoontje

Eerste testopstelling in 5.2 om te gaan meten
Snel even alle panelen opgesteld. Diffusers tegen achterwand, projectie op de muur (kunnen we iig F1 en moto gp kijken

Al aangeschaft:
2 led buizen om de grote tl bakken te vervangen (tijdelijk opgehangen)
luchtdroger om luchtvochtigheid op peil te houden
2 potten zwarte verf mat

IMG_6110.jpeg

denoontje

En deze 2 rakkers zijn ook bij ons gekomen: Max en Collin

pameijer

Grappig, Max en Colin zijn in mijn straat 2 13-jarige vriendjes. Als die kittens daar op lijken wens ik je veel succes  ;D
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

denoontje

Citaat van: pameijer op september 27, 2024, 00:05:17Grappig, Max en Colin zijn in mijn straat 2 13-jarige vriendjes. Als die kittens daar op lijken wens ik je veel succes  ;D

nou ze razen flink door het huis als ze niet slapen  :devil: Ze moeten nog ff geholpen worden volgende week en dan mogen ze ook eindelijk naar buiten  :clapping: .

In tussentijd is er een nieuwe deur in ht gekomen. Zijn de tl bakken vervangen door 2 tijdelijke lektubes.
Eerste andere deuren en kozijnen in de kelder zijn al zwart.
Tevens een besluit genomen het raam in het HT deel volledig dicht te gaan zetten met beton en af te smeren met bitumen. Een dan extra pijp met mechanische ventilatie laten plaatsen en aansluiten op de al bestaande pijp naar buiten. De andere kelderramen worden voorzien van nieuwe gekitte voorzetruit en op advies van de kelderboer dit eerst maar eens aankijken hoe dit gaat. Hij viel bijna van zijn stokje toen ik vertelde dat de ramenboer evt nieuwe ramen in de kelder wilde monteren met epoxy in onze situatie. Dus die armenboer maar afgebeld.

De kelderboer gaf ook aan dat als je die afzuiging monteert voldoende ventilatie creëert dus ip geen open ramen nodig zo hebben. Laat ik gelijk ook maar gaten boren voor een airco mocht nodig zijn op termijn.

Op dit moment staat de bios als tijdelijke 5.1 opgesteld. Flink schuiven en meten.
Tevens experimenteren met minidsp om de subs te optimaliseren (via roomsim gekeken in REW).
Niks moet qua speed dus dat is wel fijn. Als we willen kunnen we ff snel wat kijken in de bios (F1, moto gp , een filmpje).

Voordat de biosraam dicht is kunnen we toch niets doen qua verdere inrichting en schilderen. Dus ik hoop dat aannemer snel langskomt. De zwarte  matte muurverf is al gekocht toen deze in de aanbieding was.
In de underworld II gaan we eerste voor functie vs vorm dus zwart zwart zwart.

Er komt iig wel een ander scherm dus als iemand nog een handbediend masking spaluto zoekt van 260 breed 16/9...Ook wordt tzt het bankeiland vervangen door 4 HT stoelen.

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Jean Sibelius

Goed bezig Thuur! Goede ventilatie en/of airco zijn functioneel echt wel 'must haves' en functioneel in zo'n ruimte :colgate:. Hopelijk schiet die aannemer een beetje op.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Morgen metselen..wel eerst de koekoek uitgraven zodat ze aan de buitenzijde alles waterdicht kunnen afsmeren. Ander ramen in de kelder van nieuwe hogere  plexi voorzetrapjes voorzien.
De bios is weer leeg en dan kunnen we gaan beginnen na 4 maanden provisorische ht.

denoontje

Zo, morgen waterdicht afsmeren en kan de koekoek weer terug.
Dan weekje drogen en binnenzijde afsmeren en dan kan eerste laag verf erop.

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

En dat alles heeft collin ff gedaan

denoontje

Richard70…

Ziet er mooi uit Thuur, ga je nog iets veranderen aan je set up ?
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

denoontje

Citaat van: Richard70... op december 13, 2024, 20:18:00Ziet er mooi uit Thuur, ga je nog iets veranderen aan je set up ?

THX

Voorlopig nog niet muv het scherm dat te koop komt.
Eerst alles maar een aansluiten afstellen en kijken hoe het klinkt
Eerste akoestiek spul is besteld ook en wordt ook geleverd mogelijk volgende week.

Volgende week zijn stenen droog genoeg om af te smeren met gips en dan kan mogelijk eerste laag zwart op muren en plafond.
Ben aan het nadenken wat ik met de vloer wil (en snoeren (iig speakers) erin wegwerken) en hoe ik de zaak aan het plafond wil gaan hangen (projector/4 speakers/akoestisch panelen --> wil flexibel blijven...de l-profielen met sleuven biedt dat wel. En het is een echte dedicated HT dus uiterlijk komt op plek 2
(licht uit en je ziet het niet meer :P ).

Ook eens op zoek naar iemand die evt beugels kan lassen waarin ik speakers kan hangen. Al werkte de spanbanden ook wel prima.

blue-eyes

Als je het zo aanpakt - dan klinkt mij spanbanden een beetje de omgekeerde wereld ;)

Functioneel prima, maar past er toch niet bij in mijn gevoel :)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov