Mariusz' Hifi & HT

Gestart door Mariusz, januari 20, 2005, 19:09:23

Vorige topic - Volgende topic

Mariusz

De fotootjes staan op mn website bij hifi.nl!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

R

Mariusz

Ik dacht dat jullie anders gek zouden worden van constant dezelfde link, hij staat ook in post 1. Anyway toch bedankt ;)
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite

Rappie

Apparte kleur voor een sub inderdaad. Wel hoge WAF (mocht je daar ooit last van krijgen).

Werkt dit niet dan ?
Eigenaar van Paulthé

R

Het lijkt wel een kleine koelkast :D...ook handig.

Mariusz

Gelijk een goede tip voor een plek in mijn volgende huisje :). Ik heb hem inmiddels anders gepositioneerd (eerst stond hij naast de bank, nu dus waar je hem op de foto kunt zien) en laten calibreren. De gain staat nu op ongeveer 30%, fase op 20°. Inderdaad waren er rare responsen, nu is het alweer verbeterd en is die gekke dip boven de 35Hz verminderd, waardoor het rare en holle gevoel aan je oren verdwijnt. Toch blijft ie nog wel wat bonkeriger dan de Omega, maar met films is dat minder opvallend. De impact van een drumstel is nu zeer realistisch en verslavend, zo hard diep en strak dat je hem in je maag voelt klappen. De vechtscenes in de Matrix staan garant voor een schuddende bank en een boze buurman. (jammer dat de echt leuke volumes niet kunnen...) De dieptebommen van The Hulk en U-571, en de atoombom van The Sum of all fears zijn bij volume 0dB allen zo extreem krachtig dat je mond er van openvalt. Dit is beter dan de bioscoop! SVS rules!

Sjors

christian19

Ik wil ook bij de klub :'(

Als ik je zo hoor dan lijkt mij de SVS toch wel een stuk beter dan de omega.
Ik denk dus dat ik ook voor SVS ga 8)

Misschien een tip, ik weet het namelijk niet zeker aangezien ik geen sub heb,
maar van alle films (ook U-571) die ik tot nu toe heb gezien is er geen een
die meer laag had dan lethal weapon3 :D het gaat om een cene waar de zoon
van murtaugh (Danny Glover) met zijn vrienden aan het praten is terwijl er
een rap nummer op staat in de auto.
Nogmaals weet ik dit niet zeker, aangezien ik geen woofer heb kan het zijn dat ik bij de andere films bepaalde toonen mis.

mvg,

christian19.

christian19

Dat van U-571 is misschien wat overdreven ;D

mvg,

christian19.

Mariusz

The Hulk is ook zeer goed vertegenwoordigd in het laag, en alle Matrix films. De SVS is idd beter dan de Magnat, maar hij degradeert hem zeker niet tot een zielig hoopje. Bij muziek prefereer ik nog steeds de Magnat, zelfs al staat de SVS nu ook gecalibreerd en op een goede plek. Dit is echter puur gevoelsmatig en een smaakkwestie, maar toch niet onbelangrijk omdat plezier in het luisteren uiteindelijk hetgene is waar het om draait!

Mariusz

Wijziging in opsteling, omdat de Focals te veel laag gaven voor mijn te kleine kamer: op zolder klinkt het echt aanmerkelijk strakker en beter! Een hele goedkope upgrade! Met films klinkt het nu minder homogeen maar toch een stuk beter dan eerst ;D. Dus nu: Marantz SR 7400 | Marantz PM 17 Mk II Modified (op pre-out van 7400 bij films: alleen eindversterking)| Yamaha DVD-S530 | Focal JMlab Electra 927 Be | Magnat Vintage Center 5 | Magnat Vector Needle | SVS PB10-ISD | Kimber 8TC | Kimber PBJ
Binnenkort wat plaatjes!

Mariusz

Omdat de kleur van mijn PB-10 een kleine misrekening was, wil ik hem alsnog zwart maken, maar dan wel mooi uiteraard. Kan ik het beste spuiten (het doek sowieso) op de kast, of gewoon een pot zwarte verf kopen en rollen? Pakt een verflaag goed op de gladde fineerlaag denken jullie? Of kan ik beter deze verkopen en een nieuwe bestellen? Een nieuwe zou dan geen PB-10 meer worden maar de 25-31 PCi/PC+, vanwege de kleinere ruimte inname. Ik dacht dat mn inmiddels verkochte omega groot was maar de PB-10 is echt een joekel. Mocht ik hem verkopen, dan vraag ik me af of de 25-31PCi net zo diep gaat als de PB-10. Het extra vermogen van de 25-31+ gebruik ik toch nooit, maar omdat je die ook op 16 Hz kan tunen leek me die interessanter. Alleen is die weer een klap duurder. Wat denken jullie?

Sjors

Citaat van: Mariusz op maart 26, 2005, 09:57:21
Omdat de kleur van mijn PB-10 een kleine misrekening was, wil ik hem alsnog zwart maken, maar dan wel mooi uiteraard. Kan ik het beste spuiten (het doek sowieso) op de kast, of gewoon een pot zwarte verf kopen en rollen? Pakt een verflaag goed op de gladde fineerlaag denken jullie? Of kan ik beter deze verkopen en een nieuwe bestellen? Een nieuwe zou dan geen PB-10 meer worden maar de 25-31 PCi/PC+, vanwege de kleinere ruimte inname. Ik dacht dat mn inmiddels verkochte omega groot was maar de PB-10 is echt een joekel. Mocht ik hem verkopen, dan vraag ik me af of de 25-31PCi net zo diep gaat als de PB-10. Het extra vermogen van de 25-31+ gebruik ik toch nooit, maar omdat je die ook op 16 Hz kan tunen leek me die interessanter. Alleen is die weer een klap duurder. Wat denken jullie?

Tja... het hangt ook van je budget af, die SVS ben je zo kwijt maak je daar maar geen zorgen over  ;) je kan hem natuurlijk zwart maken, maar ik zou het niet doen. Laat hem origineel.

Als het budget het toelaat, zou je voor de overstap naar de  25-31 kunnen gaan.

Groet, Sjors

Mariusz

Ik ben nu zeer tevreden over het niveau van mn set, moet nu echt sparen voor andere dingen. Wel wil ik meer op de optische zaken gaan letten. Dus het budget is zeer gering. Maar als de 25-31+ de meerwaarde ook kan waarmaken bij normale volumes dan ben ik bereid te investeren. Wil het upgraden nu echt gaan uitbannen en de set nu compleet maken. Is er ergens een diagram van de frequentierespons van de 25-31 PCi? Zo wil ik mn DVD-speler vervangen door een zwarte marantz (6500), en proberen om een goedkope Cd-17 MkII in platinakleur en blauwe verlichting te bemachtigen. Eventueel nog een ST-17 'M' tuner erbij. Dus als jullie er nog eens een van deze types tegenkomen, laat het me dan maar weten!

el-jorge

Mariusz,

Als je van je sub af wilt, dan weet je me te vinden he ;) ;D
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Mariusz

Zaterdag is het zover: de grootste upgrade in mijn HT geschiedenis: De Vintage 450/Center 5/ Vector Needle combinatie wordt vervangen door 4 x Magnat Vintage 620 en Center 6 in esdoorn en grijswitte metalenfrontjes, zo dus:

De Center 6 zou alleen de laatste op voorraad zijn met een beschadiging... Moet ook altijd iets tegenzitten, maar misschien valt het mee. Deze combo past mooi bij mn SVS, is schitterend om te zien, en de speakers zijn gelijk qua units en crossover en leveren een zeer homogeen geluidsbeeld op. Deze speakers zijn rustig, neutraal en zacht in het hoog dankzij de vijf zijden tweeters, precies zoals ik het graag heb. De stereo-opstelling wordt weer zoals ie was.

Sjors

Gefelici man! :D ik heb niet lang geleden 2 Magnat's vintage beluisterd, erg mooie klank heel er "open" en detailrijk, volgensmij waren het de 620....

Groet, Sjors

Mariusz

Thnx :)! Zou goed kunnen... Zijn natuurlijk geen high-end maar 'spitzenklasse' luidsprekers. Toch kun je versteld staan wat een HT opstelling van deze jongens kan produceren. AUDIO gaf de 650/610/center 6 combi (minder homogeen, maar 650 is wat detailrijker en expressiever) 80 pt. Is dus best aardig.

Mariusz

De kleur is veranderd: vond de kersenkleur minder fris ogen, dus ben voor een lichtere kleur gegaan. Ze hadden er ook niet voldoende van in huis. De afwerking is zeer fraai, hoog polijst esdoornhout, klank is beter dan ik had verwacht na luistersessies in de winkel. Qua niveau net iets onder de B&W 704 schat ik. Hoog is luchtig, open en gedetailleerd, midden is neutraal en helder, er zit veel meer warmte in dan in andere Magnat ontwerpen, wat de klank zeker ten goede komt. Het laag gaat verrassend diep en is krachtig en strak. Belangrijkste is dat de filmweergave erg dynamisch, naturel en natuurlijk heel homogeen is. Er is vrijwel niks waar ik me aan stoor, samen met de SVS is dit echt mijn eindstation qua HT weergave! Center is niets mis mee, begrijp niet waar ze het over hadden ???

Sjors

Citaat van: Mariusz op april 12, 2005, 16:31:14
Center is niets mis mee, begrijp niet waar ze het over hadden ???

Laat ze maar kletsen, kijk een goed advies is natuurlijk nooit weg! maar ze moeten je niet gaan opdringen, JIJ bent degen die er naar luisterd, niet de verkopers  ;)

Groet, Sjors

Mariusz

Dank voor je reactie, maar gelukkig ging het slechts over de kast die een zware beschadiging zou hebben, maar een miniem deukje aan de onderkant vind ik niet zo erg. :)

Sjors

Citaat van: Mariusz op april 14, 2005, 16:11:32
Dank voor je reactie, maar gelukkig ging het slechts over de kast die een zware beschadiging zou hebben, maar een miniem deukje aan de onderkant vind ik niet zo erg. :)

Oké op die manier  :)

Groet, Sjors

Starred

Integreert de SVS goed met je nieuwe Magnats?

Mariusz

Ja uitstekend! Zowel qua behuizing als qua geluid ga ik de SVS steeds meer waarderen, ben nu voor Home Theater qua versterking en speakers op een voor mij voldoende hoog niveau. Echt verbazingwekkend wat 5 gelijke speakers van hoge kwaliteit kunnen doen met een willekeurige DVD, voeg daarbij de zeer sterke performance van de SVS en het is smullen geblazen. Zeer veel dynamiek, homogeniteit en neutraliteit. Natuurlijk kan het altijd beter, maar voor de komende jaren houd ik het hierbij, ik heb in het laatste halfjaar al extreem veel veranderd (niet voor niets overigens!) :)

Sjors

Krijgen we nog een foto van de nieuwe opstelling? :)

Groet, Sjors