Meet & greet/shootout/luistersessie bij Remko thuis

Gestart door reMC, januari 13, 2005, 12:54:08

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

JBL PRX Power!

R

Citaat van: Raphie op januari 24, 2005, 17:03:57
Zoals ik al zei, doe maar ff rustig aan, gelukkig zijn we allemaal redelijk klaar met upgraden dus zoveel zal er niet veranderen in de komende weken
Beterschap!

Las net je oude bericht raphie, wel lachen op zich ;D.. Was je nou wel klaar met upgraden? Of ik?

reMC

reMC

En nog twee:

Op de eerste zie je twee uitgangstrafo's en een gestript colablikje :D
Maw: een deel van de Pioneer-modificatie.

R

Oh, heel erg mooi. ziet er goed uit. Hoe klinkt ie? Je camera is prima zie ik.

edit: ik zie dat acda al een speciaal plekje heeft gekregen ;D.

Audiofiel

Citaat van: reMC op maart 26, 2005, 19:43:30
Bij deze een paar foto'tjes:

Die cylinder komt me bekend voor van de X-series, maar wat is dat kleine zwarte kastje rechtsboven? Is dat een phono-voorversterker of zo?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

R

Net terug van raphie, remc en proprius. was erg gezellig. Uitgebreid verslag en foto's komen.

reMC

Citaat van: Ruben op maart 27, 2005, 00:36:27
Dat is beiden 47 labs. voeding en amp.

Ah, je bent alweer gearriveerd zie ik. Nu druk bezig met jouw foto'tjes? >:D

R

Raphie

Lang dagje voor je geweest, was inderdaad gezellig, ben benieuwd naar je bevindingen. Heb tevens de interlnks tussen pre en pro ook omgewisseld en omgezet in het menu, nu branden de juiste lampjes  ;D ;D
JBL PRX Power!

R

Foto's dan maar.

Foto 1: Mijn stroomtoevoer, flinke tuinslagen uit oss. Rittal, lapp, furutech, wattage
Foto 2: de setup..
Foto 3 : de houten blokjes, overigens niet getest.

R

deel 2

Foto 1. Kimber KS op de gaincard. niet in verhouding :D.
Foto 2. Even de speakerkabels switchen naar de arcam.. waar is de schroevendraaier en de kniptang ;)

R

laatste

De stage.

Joep

Goeie foto's Ruben! Is je kofferbak alweer leeg? ;)

Ik mocht trouwens met lege handen naar huis, reMC smeekte me om mijn cd-speler te laten staan...

Wat hij precies zei hoorde ik niet helemaal omdat hij knielend voor me zat, maar ik verstond het volgende:

"Hoe moet ik nu verder, ik kan nu niet meer terug naar mijn Sóny!!" :'(

;D ;D ;D

Edit: extra smiley

R

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Magura

Mooie setup heren! Ben benieuwd hoe arcam icm Von Schweikert klinkt.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

R

Na een snel ritje vanuit oss naar Lelystad even snel remc en proprium opgepikt en zijn we meteen richting raphie vertrokken. Na een uitgebreide demonstratie van remko's navigatiekunsten hadden we het gevonden. Ach, hij woont pas 20 jaar in lelystad.. ;D.

Binnengekomen bij raphie ploften we meteen in de relaxte banken, uitkijkend op een imponerende set en gigantische sub(die verdient wel een aparte vermelding). De set was net aangevuld met een kleine verzameling TAG spullen. Dit was mijn eerste ervaring met dat merk waar ik hoge verwachtingen van had.

We begonnen met een stukje finding nemo(scene 25) waarin het leek alsof het beugelbekkie in de tuin op het raam stond te bonken. Bass... is een understatement. Ik moest even mijn glas vasthouden, voordat het van tafel donderde. Wat een geweldenaar. Het beeld vanaf de pioneer op de plasma in 750p was echt een plaatje. De tv liet echt zien wat mogelijk was via HDMI en daar zou ik best aan kunnen wennen. We zijn verder gegaan met een stukje uit resident evil, waarin ook wat surround + een goed .1 kanaal getest werd.

Toen was het tijd om te switchen naar stereo en  mijn FMJ cd 33 werd digitaal en analoog op de tag aangeloten. Het starten resulteerde in een prachtig vertoon van een tag in mono ;D. Voordat we kwamen was raphie bezig geweest met een mappen van zijn kanalen in het eindbak/processor. De instellingen stonden niet helemaal goed, maar na wat geknutsel was het verholpen. We hebben een vergelijk gemaakt tussen de DAC's van mijn arcam en die van de TAG. De interlinks waren een kimber KS 1011 en een digitale kabel waarvan mijn de naam ontgaan is( volgens mij beetje budget dacht ik). De speler was geplaatste op vibrapods en cones. De opwarm tijd was denk ik 10 min, maar dat was niet zo erg. De tracks die we beluisterd hebben waren vooral – The Corrs, unplugged – no frontiers( track 9) en Tom Mcrea, bubblegun oid. Cd titel onbekend.

Er waren een hoop onbekenden variabelen om een echt een eenduidige vergelijking te maken, zo waren de speakers en de ruimte evenals de versterking en processing compleet anders. De ruimte, een sterk bepalende factor was vele malen groter en killer in vergelijking met mijn thuissituatie.

Om te beginnen was raphie erg gecharmeerd van de warmte en de vloeiendheid van de speler ( correct me if i'm wrong). Er waren echter grote verschillen tussen de DAC's. De arcam projecteerde een vol, warm en erg muzikaal beeld. De TAG liet echter veel meer detail horen en was helderder. In mijn oren echt neigend naar het analytische. De opnamen zijn goed, dus de TAG liet echt horen zoals het is opgenomen( volgens raphie). Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de DAC's van de arcam, hoewel ik niet helemaal onbevooroordeeld ben, is dit echt een objectieve waarneming. Vooral omdat de verschillen groot zo groot waren, was dat niet zo moelijk. De interlink werd door raphie als erg prettig ervaren.. Ik had ze zo achter mogen laten.
Daarna hebben we een stukje SACD geluisterd, dat werd gevolgd door een kleine discussie over het concept van de opnamen en de weergave in SACD. Voor mij blijft het vreemd om in de muziek te zitten. Het klonk goed, begrijp me niet verkeerd, maar niet mijn ding.

Tot slot raphie bedankt voor het welkome ontvangst en de consumpties.
Shootout bij remko volgt als ik weer zin heb om te typen ..

Spacebass

Leuk stuk Ruben!  O0

Wat versta je onder analytisch?

Raphie

Hoi Ruben, Goed te lezen dat je het naar je zin hebt gehad, de kanalen staan nu inmiddels juist gemampt zodat nu de linker er rechter lampjes branden ipv rechts front en surround ;D

Mijn Digitale interlink is de IXOS 105 WBT digital Interlink. Deze is inderdaad mainstream en niet echt high end te noemen.

Mijn Arcam ervaring is: Ruben's CD33 gooit analoog uitgestuurd letterlijk en figuurlijk iets meer gewicht in de strijd dan de CD192. Het klinkt allemaal net iets minder vlak / iets voller. Is maar goed ook want dezse speler is bijna 2x zo duur. Als ik de CD33/CD192 DAC vergelijk met die van de TAG, dan vallen me 2 dingen op:
1. de TAG laat veel meer detail horen, maar is genadeloos met CD's die minder zijn opgenomen.
2. de Arcam DACs zijn klinken wat warmer, maar missen daardoor de details die de TAG er wel uit pikt, tevens zijn deze DACs wat vergeeflijker met minder perfecte opnames. De TAG DAC klinkt wat helderder, (voor sommigen misschien iets te, maar gooit hiermee wel de opname een stuk verder open (soundstage) De Kimber is een fantastisch neutrale kabel, super afgewerkt en met een vol geluid. Ben nu erg benieuwd, hoe het bij Remko & Ruben klinkt. Hoewel de set nog maar amper was geconfigureerd, was de weergave behoorlijk goed. Ik vond het een gezellige middag welke zeker voor opvolging vatbaar is.
JBL PRX Power!

R

Citaat van: Spacebass op maart 28, 2005, 12:41:17
Leuk stuk Ruben!  O0

Wat versta je onder analytisch?

In mijn ogen(oren) te veel neigen naar focus op de details, clean en vlak. Ik vind het in dit geval ten koste gaan van de flow en muzikaliteit. Het meegaan in de muziek en er echt door gepakt worden( het voetje dat mee gaat tikken op de maat bijvoorbeeld).

@ raphie. Ixos, dat was het. Remko's deel van de shootout volgt nog. Bij mij is het heel anders, maar dat heeft veel oorzaken zoals gister besproken.

mradem

Mooi interessant stuk jongens ;) .

Ruben wat is jouw beleving tussen de cd192 en de cd33? Ik meen me te herinneren dat toen jij overging van de cd73 naar de cd33 dat je eigenlijk iets meer had verwacht. Of vergis ik me ;D ? .

Je ziet de laatste tijd ook wat 2ehands cd23t voorbij gaan. Vraag me ook af wat het verschil zou zijn met de cd33.

GerritZ

Het is jammer dat jullie zón Walt Disney digitale interlink hebben gebruikt.
Hierdoor komt de TAG niet volledig uit de verf.

Heb laatst bij mij thuis en in M&M zijn set veel digitale interlinks getest en de verschillen waren enorm.

Jullie misten die volheid (ondertonen) in het geluid die krijg je pas te horen bij de duurdere interlinks en dan klinken de DAC's van de TAG veel anders dan wat jullie hebben gehoort.

Gerrit

PS ik moet toch nog die TAG kabel bij jou ophalen en dan wil ik best even wat powercords en digitale interlinks meenemen, dit doet erg veel op de TAG, je zult versteld staan wat een powercord al doet ;)

mradem

haha een "Goofy reference digital interlink" ;D .