Meet & greet/shootout/luistersessie bij Remko thuis

Gestart door reMC, januari 13, 2005, 12:54:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: reMC op maart 29, 2005, 10:44:45
Ook @ Audiofiel, ik denk dat de VR-2's nog wel een meter meer uit elkaar kunnen, zonder een gat te creeëren. Dat ga ik natuurlijk ooit gewoon proberen! ;)Met kabels 'tweak' ik liever niet in deze set, dat zou naar mijn idee dan meer naar compenseren neigen.
Iedere kabel zal compenseren, van welke fabrikant ook. En al helemaal met connectors. Je zou de korte signaalweg-principe van je 47 beter kun doorvoeren door alle kabels direct vast te solderen: hard-wire. Maar het is ondenkbaar dat iedere kabel het geluid beïnvloed, behalve de 47 labs kabel. Dat snap je zelf ook wel.

CitaatWe kunnen ook afspreken vanaf nu, na een shoot-out, gewoon niets meer te posten als we toch weer met 47labs naar huis gaan ;D Hoe vervelend moet het voor de andere lezers zijn om telkens dat geblabla over snelheid, puurheid en klankkleur weer aan te horen..  ::) >:D
Ach, we wennen er al een beetje aan. En met het juiste perspectief (zoals Proprius al deed) wordt het duidelijk dat het een karakter is wat jullie in ieder geval als erg prettig ervaren.

Ik vind de beschrijving van Ruben wel herkenbaar uit mijn eigen ervaring:
Citaat van: Ruben op maart 28, 2005, 20:02:26
Voor mij waren de verschillen over de grote lijnen niet zo groot. in ieder niet zo contrasterend. Ik heb wel echt genoten van je 47 labs setup, kippevel kreeg ik er ook niet bij, maar dat heb ik niet zo snel. Hangt ook heel erg van mijn gemoedsrust af. De grootste verschillen waren voor mij de grootte van het beeld in diepte en in de breedte.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op maart 29, 2005, 10:57:10
Maar het is ondenkbaar dat iedere kabel het geluid beïnvloed, behalve de 47 labs kabel. Dat snap je zelf ook wel.

Haha, natuurlijk snap ik dat, ik beweer toch ook niet anders? ;) Maar 'tweaken' met kabels komt op mij over alsof ik bijvoorbeeld scherpte zou 'moeten' verbloemen door een afrondende kabel te nemen, uit luisterervaring weet ik dat dat niet mijn geluid gaat opleveren.

CitaatAch, we wennen er al een beetje aan. En met het juiste perspectief (zoals Proprius al deed) wordt het duidelijk dat het een karakter is wat jullie in ieder geval als erg prettig ervaren.

Ach, eerlijk gezegd vind ik het een beetje overdreven, dat stukje van Joep. Aan de andere kant, het kan ook geen kwaad. Moet er alleen niet aan denken dat dat onder elk verslag komt te staan  >:D ;)

Audiofiel

Citaat van: reMC op maart 29, 2005, 11:07:42
Ach, eerlijk gezegd vind ik het een beetje overdreven, dat stukje van Joep. Aan de andere kant, het kan ook geen kwaad. Moet er alleen niet aan denken dat dat onder elk verslag komt te staan  >:D ;)
Vind ik niet overdreven, maar het hoeft er niets steeds onder, nee. Wat wel helpt is dat Joep minder dan jij praat in absoluutheden als "het is" maar meer met "ik vind". Dat is een goede zaak. Het is ook goed om meer open voor andere zaken. Er zijn immers heel wat meer (kleine) bedrijven die bezig zijn met het verbeteren van de geluidsweergave. Ga bijvoorbeeld eens luisteren bij ArtSpeak, je zult een hoop opsteken van Louis Raatjes.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Citaat van: Proprius op maart 28, 2005, 23:58:18

- De shoot-out:
ik vond de Arcam set boven verwachting spelen. Werd zeker ook beter nadat we er een tijdje naar luisterden. Ik weet nu dat er veel duurdere apparatuur veel minder presteren dan deze Arcam FMJ combinatie.

Wat mij in het algemeen opviel tussen de Pioneer/Gaincard combinatie en het Arcam-duo, was dat het met eerstgenoemde veel kleiner klonk. Je moest als het ware iets naar voren gaan zitten, alsof ze bij de televisie besloten hebben de ondertitels te verkleinen. :)

Deze "verkleining" (ik zet het tussen haakjes omdat ik niet weet welke speler/combinatie de werkelijke breedte benaderd) bracht ook nog iets anders met zich mee, namelijk duidelijkheid. Ik kon met de Pioneer/Gaincard echt meerdere liedjes achter elkaar geboeid zitten luisteren. Tuurlijk, deze set werd als eerste beluisterd en we waren allen nog fit. Maar ik verbaasde me er wel over dat we gedrieën zo stil waren gedurende The Corrs. Waarschijnlijk speelde mee dat we kort daarvoor bij Raphie niet echt betrokken werden bij wat er speelde. Voor mij persoonlijk was de opstelling in én zijn ruimte zelf verre van ideaal. Wel zonde voor een set van dat kaliber, ze verdienen beter.

Ja daar heb je wel gelijk in. Toch hebben we het daar al over gehad. Wij zijn in een situatie dat we het toch wat makkelijker kunnen regelen, met een groter(maar wel erg mooi ;D) huis en een gezin is dat gecompliceerder.
Citaat

Concluderend over de Pioneer/Gaincard: Een schonere weergave die ondank zijn kleine afbeelding meer onderscheid en lucht tussen de instrumenten/zangers/zangeressen liet horen. De achtergrond was ook spreekwoordelijk zwarter en er waren minder artifacten zoals rauwe randjes om uithalende stembanden.

De Arcam/Arcam combinatie had ik vooraf niet ingeschat om zo goed te spelen. de afbeelding was groter, er was minder ruimte tussen de verschillende geluiden en het klonk wat rauw, maar wat deed deze combi goede dingen in de klankkleur! Het was alsof we naar een (ik bedoel dit zeker niet denigrerend maar juist complimeterend) als een concept-versie van de Gaincard zaten te luisteren. Deze combi kwam er zo dichtbij, het deed mij deugd (met zachte 'g')!

Ik dacht dat het aan mij lag, omdat ik de GC setup niet goed kende, maar ik vond de verschillen niet zo gigantisch tussen de merken, ivm andere vergelijkingen van apparatuur.
Citaat

Het zou leuk geweest zijn om de VR-2's van reMC uit elkaar te zetten wanneer de Pioneer/Gaincard stond te spelen en naar elkaar toe te plaatsen met de Arcams. Misschien zou dat ons ook wat inzicht verschaffen, maar goed, de muren stonden die dag te dichtbij...

Gelukkig hoefde we onze aparatuur aan het einde van de dag niet te ruilen. Ieder heeft voor zichzelf de goede keuze gemaakt qua aankopen en we hebben ook alledrie een redelijk duidelijk idee over wát we willen horen.

Het was een supergezellige middag met veel leuke en nieuwe muziek (al moet Ruben wel oppassen met die Music In A Bottle: tingel, tangel, tingel ;D geintje).

;D.. Ha ha, staat een mooie track op, heb hem nu alweer gevonden.
Citaat

Als u na het lezen van deze tekst nog met vragen zit over de absoluutheid van mijn uitspraken of dergelijke, bedenkt u zich dan eerst dat waar ik over schreef totaal subjectief benaderd is, zonder enige wetenschappelijke methoden. Alles is dan ook gebaseerd op mijn mening en niets anders dan mijn mening.

Tenminste, volgens mij dan ;)


Goed geschreven joep, en nog bedankt voor het sjouwen ;D.

reMC

Audiofiel, echt, ik sta open voor ALLES! Als dat niet zo was had ik nu niet de set gehad die ik wél heb ;)

En ja, hoewel ik vind dat ik aardig vaak met 'ik vind' schrijf durf ik inderdaad wat vaker bepaalde zaken als een absoluutheid neer te zetten. Over de A32 zeg ik bijvoorbeeld het volgende:
"Het verbloemt wel een beetje"

Tsja, ik had ook, "ik vind dat het wel een beetje verbloemt" kunnen zeggen, maar goed, blijkbaar denk ik te weten dat Arcam dat gewoonweg meer doet dan de Gaincard en durf ik wat meer te denken dat ik het bij het rechte eind heb ofzo en dat niet ALLES een kwestie van smaak is, arrogant misschien. Bovendien leest het veel lekkerder als niet overal 'ik vind', 'ik denk', 'wat mij betreft', 'naar mijn idee' staat ;D

Audiofiel

Citaat van: reMC op maart 29, 2005, 11:35:45
Bovendien leest het veel lekkerder als niet overal 'ik vind', 'ik denk', 'wat mij betreft', 'naar mijn idee' staat ;D
Nee, hoor dat is juist goed. En wissel rustig af met:
- naar mijn mening
- in mijn oren
- kon mij niet/wel bekoren
- volgens mij
etc. etc.

En ik bedoel met openstaan voor andere zaken niet dat je het nooit hebt gedaan (anders was je niet bij Audio Cube gaan luisteren), maar dat je niet moet stoppen met zoeken. Om te voorkomen dat je blijft steken bij 1 religie moet je eerst al die andere bekijken. ;) ;D >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op maart 29, 2005, 11:45:27
En ik bedoel met openstaan voor andere zaken niet dat je het nooit hebt gedaan (anders was je niet bij Audio Cube gaan luisteren), maar dat je niet moet stoppen met zoeken.

Ook dat doe ik niet ;) Waarom ben ik bij steeds meer shoot-outs? Naja, dit kan wel even doorgaan zo ;D

Ik begrijp wat je bedoelt en ik stop zeker niet met zoeken. Gelukkig heb ik een x aantal Utrechtse personen die me meehelpen :D

garmtz

Ik vind dat je best mag stoppen met zoeken als je iets moois hebt gevonden... Waarom steeds naar iets beters streven, wat nooit stopt? Kijk, het wordt anders als je iets koopt en jezelf voor de gek houdt dat er niks beters KAN bestaan of dat ook naar anderen toe beweert, dat heet kortzichtig... ;)

reMC

Citaat van: Garmt op maart 29, 2005, 11:59:16
Ik vind dat je best mag stoppen met zoeken als je iets moois hebt gevonden... Waarom steeds naar iets beters streven, wat nooit stopt? Kijk, het wordt anders als je iets koopt en jezelf voor de gek houdt dat er niks beters KAN bestaan of dat ook naar anderen toe beweert, dat heet kortzichtig... ;)

Ja, ik vind gewoon dat ik altijd moet open blijven staan voor nieuwe en andere dingen. Niet alleen in de deze hobby maar met alles.

En je mag inderdaad best eens genieten van wat je hebt, zonder elke dag de updates van merken bij te houden en de eerste de beste kans aangrijpen om die nieuwe versie te beluisteren...

R

Ik ken remko een beetje, en hij is misscihen wat sterk in zijn uitspraken, maar hij bedoelt het wel zoals ie het nou probeert uit te leggen. Soms moet je echter wat overtuigender overkomen door uitspraken wat gewicht mee te geven. Niets mis mee, je kan het ook met wat meer nuance lezen, dat doe ik altijd op het forum.

reMC

Citaat van: Ruben op maart 29, 2005, 12:32:54
Ik ken remko een beetje, en hij is misscihen wat sterk in zijn uitspraken, maar hij bedoelt het wel zoals ie het nou probeert uit te leggen. Soms moet je echter wat overtuigender overkomen door uitspraken wat gewicht mee te geven. Niets mis mee, je kan het ook met wat meer nuance lezen, dat doe ik altijd op het forum.

Tsja, ik ben volgens mij vooral wat tegenstrijdig omdat ik vind dat niet alles met smaak te maken heeft. Sommige dingen zijn gewoon het geval en dat kan je mooi vinden of niet, dat het zo is blijft een feit, vind ik. ;)

FrankB

#161
Citaat van: reMC op maart 29, 2005, 12:49:51
Tsja, ik ben volgens mij vooral wat tegenstrijdig omdat ik vind dat niet alles met smaak te maken heeft. Sommige dingen zijn gewoon het geval en dat kan je mooi vinden of niet, dat het zo is blijft een feit, vind ik. ;)

Ik heb eigenlijk geen zin om me ermee te bemoeien, maar jij stelt dat sommige dingen zo zijn (dus: feit, maar wat bedoel je precies?) en dat kun je mooi vinden of niet (dus: smaak). Dan heeft het toch juist alles met smaak te maken?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Smaak. Ja. Want je krijgt al snel de zinloze discussie ( ;) ) wat mooi is. Mag ik de vergelijking maken met vrouwen: we worden het ook nooit eens over wie de mooiste vrouw is. Dat is niet met feiten aan te tonen, maar (gelukkig) een kwestie van smaak. Zo is het ook met muziekbeleving.

En met doorgaan met zoeken bedoel ik zoals ik het al omschreef: openstaan. Ik ben met mijn stereoset al 2 jaar helemaal tevreden, er hoeft mijns inziens niets meer te veranderen (misschien een stroomgroepje, maar niets wezenlijks qua apparatuur of weergevers). Dus ik ben tevreden en zit te genieten. Maar ik sta graag open om met andermans smaak kennis te maken. En van mij hoeft niet iedereen dezelfde set te gaan nemen als ik. Liever niet zelfs, ik vind het wel prettig zo. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: FrenkB op maart 29, 2005, 12:54:45
Ik heb eigenlijk geen zin om me ermee te bemoeien, maar jij stelt dat sommige dingen zo zijn (dus: feit, maar wat bedoel je precies?) en dat kun je mooi vinden of niet (dus: smaak). Dan heeft het toch juist alles met smaak te maken?

Het gaat erom dat ik sommige dingen post alsof het zo is: de versterker is dynamisch, punt! Dat is iets anders dan zeggen: de versterker is heel mooi want hij is dynamisch, punt. Want je kan dat dynamische wel/niet mooi vinden maar daarmee blijft het nog wel een feit dat de versterker dynamisch is.

Dat tweede zou ik namelijk niet zo zeggen, maar: ik vind het zo mooi omdat hij dynamisch is.

Ik vind dus dat je in een verslag sommige dingen zo absoluut kunt neerzetten, zolang je maar niet iemand een mening in de mond legt. Dat neemt niet weg dat ik begrijp dat jullie het niet allemaal met mij eens zijn in deze. :) Daarom zal ik me ook wel enigszins aanpassen hoor, jullie moeten het immers lezen ;)

wil

Citaat van: Audiofiel op maart 29, 2005, 13:40:34
Mag ik de vergelijking maken met vrouwen: we worden het ook nooit eens over wie de mooiste vrouw is. Dat is niet met feiten aan te tonen, maar (gelukkig) een kwestie van smaak.
...
Citaat van: Audiofiel op maart 29, 2005, 13:40:34
Maar ik sta graag open om met andermans smaak kennis te maken.

ik snap het  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R


reMC

Citaat van: Ruben op maart 29, 2005, 13:51:59
Hoe heette die cd met bubblegun, tom mcrea?


Tom Mcrae - Tom Mcrae - Boy with the bubblegun

Harry HT

Hoi,
Citaat van: reMC op maart 29, 2005, 13:57:36

Tom Mcrae - Tom Mcrae - Boy with the bubblegun
8) Prachtig nummer

Komt inderdaad van zijn titelloze debuutalbum uit 2000.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Audiofiel

Citaat van: reMC op maart 29, 2005, 13:42:06
Dat tweede zou ik namelijk niet zo zeggen, maar: ik vind het zo mooi omdat hij dynamisch is.
Dit is precies wat ik en anderen bedoelen. Het toevoegen van "ik vind" aan het begin van deze zin is onzinnig, in het tweede deel schakel je over naar een beweerd feit: "omdat hij dynamisch is". Ik, jij en anderen zijn niet de autoriteit om dat vast te stellen door meting of wat dan ook. Wat je eigenlijk wilt zeggen is: "Ik vind hem dynamisch klinken en dat vind ik mooi".

CitaatIk vind dus dat je in een verslag sommige dingen zo absoluut kunt neerzetten, zolang je maar niet iemand een mening in de mond legt. Dat neemt niet weg dat ik begrijp dat jullie het niet allemaal met mij eens zijn in deze. :) Daarom zal ik me ook wel enigszins aanpassen hoor, jullie moeten het immers lezen ;)
Af en toe een zinnetje is niet zo erg, maar door veelvuldig strooien met (jouw) waarheden en bovenstaande constructies met "ik vind" en "het is" in 1 enkele zin, zul je als 47-evangelist erg weinig zieltjes winnen. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op maart 29, 2005, 14:47:43
zul je als 47-evangelist erg weinig zieltjes winnen. >:D

WAT?!??! Jij ongelovige!!!  >:D

R

De rest van de foto's even op mijn webspace gezet. Tom mcrae staat hier heerlijk te draaien.. kippevel :D..

Te vinden op: http://ruben.vanloosbroek.com/

Joep

Citaat van: Ruben op april  2, 2005, 23:52:39
De rest van de foto's even op mijn webspace gezet. Tom mcrae staat hier heerlijk te draaien.. kippevel :D..

Te vinden op: http://ruben.vanloosbroek.com/

er werd geleefd op bitterballen, bier en muziek als je de foto's mag geloven! ;D ;D