Veel technische informatie over kabels

Gestart door garmtz, januari 12, 2005, 14:43:32

Vorige topic - Volgende topic

marconist

Citaat van: DA BoSS op juni 18, 2008, 19:24:53

Laatste addertje: het verbaast me dat iemand die zo hoog opgeeft van zijn eigen wetenschappelijke kwaliteiten als s012... zo ontzettend gesteld is op zijn anonimiteit. Ik vind dat erg gek.

Maar iemand die beweert zowat de waarheid in pacht te hebben maar tegelijkertijd ook krampachtig anoniem wil blijven...tsja ik weet niet goed hoe serieus ik dat dan moeten nemen?

mvg,

Je bedoelt kennelijk s0000884 ??

Wat is daar mis mee. Waarom zou hij zijn anonimiteit moeten opgeven en jij de jouwe bewaren!  ???
Voor de rest geeft ie ook ruiterlijk toe als hij fout zit, dus in dat opzicht zie ik hem ook niet als betweterig o.i.d.

Hoe serieus moet ik jou eigenlijk nemen?

DA BoSS

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2008, 19:36:02
De zoon van .....  ;D  ;)

Ben jij zelf trouwens al eens aan het denken geslagen over eventuele kleine audioloogjes??
:o

;D ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: marconist op juni 18, 2008, 19:40:02
Je bedoelt kennelijk s0000884 ??

juist en precies om de reden die in mijn post 3 hierboven staat.

ps: het is dus niet zo leuk als je mensen paranoia noemt....hint :)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

tiptop

De discussie over anonimiteit is idd denk ik niet van toepassing hier.

Het maakt volgens mij ook niet uit wie je bent. Het gaat om je gedachtegang. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

marconist

Citaat van: DA BoSS op juni 18, 2008, 19:35:12
Hee Marconist,

goede vraag  :)

kleine samenvatting: In onderstaande post noem je me paranoia omdat ik denk aan Sander Sassen icm dit topic.
Vandaar dat ik vroeg: is dat dan niet zo, weet jij meer?
(dat het inderdaad niet Sander Sassen is??)

jij reageerde vervolgens weer van: niks mis met Bruno putsy
..en ik dan weer met : dat vroeg ik toch niet??
enz enz enz ;D

Heerlijk die fora >:D

vriendelijke groet,

Ik vind je erg warrig .....  ::)

Jij begint over Sander Sassen, terwijl ik verwijs naar een statement van Bruno Putzeys.

Omdat dit statement toevallig op de site van Sander Sassen staat leg je een link.  ??? Vervolgens verlang je van mij dat ik uitleg waarom Bruno Putzeys op de site van Sander Sassen zijn statement neerlegd.

Ik kan daar niks mee. Ik vraag jou toch ook niet of Marco van Basten banden heeft met de Nederlandse zuivelindustrie?  ;D

marconist

Citaat van: DA BoSS op juni 18, 2008, 19:42:34
juist en precies om de reden die in mijn post 3 hierboven staat.

ps: het is dus niet zo leuk als je mensen paranoia noemt....hint :)

OK, ik zal de volgende keer zeggen dat je gevoelig bent voor complot-theorieën!  ;)

hifiman

Citaat van: DA BoSS op juni 18, 2008, 19:41:07
Ben jij zelf trouwens al eens aan het denken geslagen over eventuele kleine audioloogjes??
Nee  ;D

DA BoSS

Citaat van: marconist op juni 18, 2008, 19:47:11
Ik vind je erg warrig .....  ::)

Jij begint over Sander Sassen, terwijl ik verwijs naar een statement van Bruno Putzeys.

Omdat dit statement toevallig op de site van Sander Sassen staat leg je een link.  ??? Vervolgens verlang je van mij dat ik uitleg waarom Bruno Putzeys op de site van Sander Sassen zijn statement neerlegd.

Ik kan daar niks mee. Ik vraag jou toch ook niet of Marco van Basten banden heeft met de Nederlandse zuivelindustrie?  ;D

jij noemt mij paranoia. als je dan vraag waarom, begin je over ene bruno....wie doet er nou vaag?

DA BoSS

Citaat van: tiptop op juni 18, 2008, 19:44:08
De discussie over anonimiteit is idd denk ik niet van toepassing hier.

Het maakt volgens mij ook niet uit wie je bent. Het gaat om je gedachtegang. :)

als je je in dit topic wilt beroepen op je wetenschappelijk status cq staat van dienst....dan denk ik niet dat je ook nog eens anoniem kan blijven?

marconist

Citaat van: tiptop op juni 18, 2008, 19:32:12
Ook maar een linkje dan. Zal vast wel weer verkoopproza worden genoemd. ::)

http://www.bluejeanscable.com/articles/hdmi-cables.htm?hdmiinfo

Dit gaat niet alleen over hdmi, maar is ook direct een issue voor alle andere soorten.

Het grappige is dat een grote groep nonbelievers voor zich zelf maar blijft zeggen dat believers het verschil wil horen/zien omdat ze nou eenmaal veel geld voor een betere kabel hebben neergelegd. Dat vind ik behoorlijk kortzichtig en als diegene idd universitair geschoold zijn, moeten ze zich toch van hun overversimpelde gedachtegang bewust zijn en diep van binnen weten dat hun verklaring ook totaal geen kant raakt.
Natuurlijk is het geen logische verklaring. De situaties zijn nl. ontelbaar te noemen waarin die hele stelling niet opgaat en dus een andere verklaring van toepassing is.
En die zijn niet met cijfertjes te verklaren.

Het leuke is dat ik nu door mijn werk in veel situaties kom waarin mensen de verschillen juist niet willen zien (leken) omdat ze meer dan 5 euro voor een kabel grote onzin vinden!
Na een demo geven ze meestal aan verbaasd te zijn over het verschil en het nooit verwacht/geweten te hebben (beeld en geluid).
(bij de mensen thuis, dus geen geoptimaliseerde demoruimte oid.)

Vandaag weer een goedkopere hdmikabel (geen beeld) vervangen voor een duurdere (wel beeld, zonder artefacts) en een antennekabel (via digitale box van UPC) van bouwmarktkwaliteit, vervangen voor een iets betere (bijgeleverd bij de box). Voor de wisseling bij een aantal zenders ruis en zigzagbeeld. Met de andere kabel totaal geen last meer.
Waarschijnlijk zouden ze precies hetzelfde meten naar de wet van ohm gerekend.

Ik ben bang dat de mensen die alleen maar cijfertjes zien, vastgeroest zitten in hun eigen kleine wereldbeeld en een open visie verloren hebben.
Alles wordt met dezelfde argumenten afgedaan (erg suggestief en persoonlijk) en wanneer believers mogelijke technische verklaringen via links aandragen, die ook door universitair opgeleid personeel geschreven zijn, wordt het plots afgedaan als verkoopproza en nonsens.
Dan krijg ik het vermoeden dat ze die uitleg nog niet misschien als optie willen bekijken, want het druist in tegen de theorie die men zelf in het hoofd heeft.
Zo kom je natuurlijk nooit ver.

Het bovenstaande is zeker niet beledigend bedoeld, maar mijn conclusie na tig van dit soort discussies beleefd te hebben.

Sorry, wanneer iemand zich wel beledigd voelt. Niet de bedoeling iig. ;)

Niet beledigd ...... wel verbaasd!

Nog maar 's herhalen wat er door mij en die andere "techno-jokers" gesteld is/wordt:

A. Als audioapparatuur goed ontworpen is, zal er geen verschil optreden tussen de diverse kabelproducten. Dit is hooguit het geval als R, L en C (gezamelijk of apart) sterk afwijkend zijn gemaakt.
Het is dan eigenlijk geen kabel meer.  ;)

B. Er is een groot verschil in gedrag tussen een lf audiokabel en een transmissielijn. Onder transmissielijn kun je in dit geval alle kabels verstaan die een bepaalde impedantie moeten hebben.
Transmissielijnen worden gebruikt voor hf alsmede digitale verbindingen. Dus ook HDMI.

C. Er wordt niet bestreden dat er beter en slechter gemaakte kabels bestaan, of mooier en lelijker, of degelijk of minder degelijk. En dat alles heeft zijn prijs in Euro's.
Wel wordt gesteld dat er extreme prijzen worden gevraagd en dat dit gebeurd m.n. met behulp van niet bewijsbare/aantoonbare marketing argumenten. Dat doet (gelukkig) niet elke fabrikant.
Malafide fabrikanten maken gebruik  van de onkunde van hun klanten. En eigenlijk vindt iedere technicus dat oplichterij.  ;D

Enne, mensen met een technische universitaire opleiding houden zich niet meer bezig met dit soort toegepaste electronica.
Dat doen zij hooguit voor hun promotie en (want die heb je ook!!) in hun hobby als audiofiel.

stef662

Citaat van: DA BoSS op juni 18, 2008, 19:24:53
daar gaat het me niet perse om hoor bjorn...(nogmaals) ik vraag me gewoon af hoe ik die opmerking hierover van marconist moet interpreteren.
Vandaar dat ik navraag bij hem doe :)

ps: lijkt me tikje naief om te veronderstellen dat als je iemand huis-ip weert, er dan van uit te gaan dat zo'n persoon geen toegang meer heeft tot het forum:

-je kan zelf van ip veranderen  over de jaren (andere provider)
-nieuwe werkgever
-vriendjes
-onbeschermd draadloos routertje in de straat
enz enz enz

Je kunt ook makkelijk in twee internet browser versies verschillende proxy servers invullen. Ben je dan twee anderen  ;D

marconist

Citaat van: DA BoSS op juni 18, 2008, 20:12:33
als je je in dit topic wilt beroepen op je wetenschappelijk status cq staat van dienst....dan denk ik niet dat je ook nog eens anoniem kan blijven?

Waarom doe je zo arrogant??
En ben je tegelijkertijd zo onduidelijk??

marconist

Citaat van: bourne op juni 18, 2008, 20:15:06
Je kunt ook makkelijk in twee internet browser versies verschillende proxy servers invullen. Ben je dan twee anderen  ;D

Wat heeft dit nu weer te maken met (audio)kabels.  ???

Zoals de waard is ......   :(

dekkersj

Ook maar een linkje dan. Zal vast wel weer verkoopproza worden genoemd. ::)

http://www.bluejeanscable.com/articles/hdmi-cables.htm?hdmiinfo

Dit gaat niet alleen over hdmi, maar is ook direct een issue voor alle andere soorten.

Het grappige is dat een grote groep nonbelievers voor zich zelf maar blijft zeggen dat believers het verschil wil horen/zien omdat ze nou eenmaal veel geld voor een betere kabel hebben neergelegd. Dat vind ik behoorlijk kortzichtig en als diegene idd universitair geschoold zijn, moeten ze zich toch van hun overversimpelde gedachtegang bewust zijn en diep van binnen weten dat hun verklaring ook totaal geen kant raakt.
Natuurlijk is het geen logische verklaring. De situaties zijn nl. ontelbaar te noemen waarin die hele stelling niet opgaat en dus een andere verklaring van toepassing is.
En die zijn niet met cijfertjes te verklaren.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Het leuke is dat ik nu door mijn werk in veel situaties kom waarin mensen de verschillen juist niet willen zien (leken) omdat ze meer dan 5 euro voor een kabel grote onzin vinden!
Na een demo geven ze meestal aan verbaasd te zijn over het verschil en het nooit verwacht/geweten te hebben (beeld en geluid).
(bij de mensen thuis, dus geen geoptimaliseerde demoruimte oid.)

Vandaag weer een goedkopere hdmikabel (geen beeld) vervangen voor een duurdere (wel beeld, zonder artefacts) en een antennekabel (via digitale box van UPC) van bouwmarktkwaliteit, vervangen voor een iets betere (bijgeleverd bij de box). Voor de wisseling bij een aantal zenders ruis en zigzagbeeld. Met de andere kabel totaal geen last meer.
Waarschijnlijk zouden ze precies hetzelfde meten naar de wet van ohm gerekend.
Nee, natuurlijk niet. Als er ruis en zigzagbeeld te zien was, was het geen goede kabel. Dat is prima na te meten.

Ik ben bang dat de mensen die alleen maar cijfertjes zien, vastgeroest zitten in hun eigen kleine wereldbeeld en een open visie verloren hebben.
Ik ben bang dat je het totaal verkeerd ziet.

Alles wordt met dezelfde argumenten afgedaan (erg suggestief en persoonlijk) en wanneer believers mogelijke technische verklaringen via links aandragen, die ook door universitair opgeleid personeel geschreven zijn, wordt het plots afgedaan als verkoopproza en nonsens.
Dan krijg ik het vermoeden dat ze die uitleg nog niet misschien als optie willen bekijken, want het druist in tegen de theorie die men zelf in het hoofd heeft.
Zo kom je natuurlijk nooit ver.

Het bovenstaande is zeker niet beledigend bedoeld, maar mijn conclusie na tig van dit soort discussies beleefd te hebben.

Sorry, wanneer iemand zich wel beledigd voelt. Niet de bedoeling iig. ;)
Ik denk dat je conclusie erg gekleurd is door een bepaalde bril die je op hebt. Als je gaat beginnen over zigzagbeelden, is dat zelfs heel goed meetbaar. Ik heb jaren in de RF/HF techniek gezeten om dat zeker te weten  ;D

En terug naar de audiofrequenties kan ik ook stellig beweren dat de wet van Ohm genoeg is om de technische kant van de zaak te belichten. Als daar door een kabeltje een verandering in technische zin optreedt, heb je te maken met apparatuur die niet correct ontworpen is. Je moet trouwens wel heel erg je best doen om het zover te laten komen, maar okay.

Heb je ook praktijkvoorbeelden die specifiek over audiofrequenties gaan?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

DA BoSS

Citaat van: marconist op juni 18, 2008, 20:17:37
Waarom doe je zo arrogant??
En ben je tegelijkertijd zo onduidelijk??

kom nou maar gewoon met excuses vervelend mannetje

(ik ben niet gediend van je opmerkingen in de trant van: hahaha wat ben jij paranoia zeg!))

J.A.F._Doorhof

laten we aub wel respect houden voor elkaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Even als tussendoortje  ;)

De dag dat ik (3 jaar geleden) een kabel believer werd  ;D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32971.msg462433#msg462433

Sindsdien heb ik vaak verschillen gehoord tussen kabels en soms ook niet!

s0000884

Citaat van: tiptop op juni 18, 2008, 19:44:08
Het gaat om je gedachtegang. :)
;D Nou wat mij betreft gaan ze nog even door. Het is wel genieten om te zien hoe belangrijk het voor hun is om te weten wie ik nu eigenlijk ben  ;D

??? Mensen het gaat hier toch om een stuk audiosnoer en technische info daarover? Hopelijk komen we weer terug op dit onderwerp.

marconist

Citaat van: DA BoSS op juni 19, 2008, 06:30:02
kom nou maar gewoon met excuses vervelend mannetje

(ik ben niet gediend van je opmerkingen in de trant van: hahaha wat ben jij paranoia zeg!))

Het "vervelende mannetje" denkt er niet over ......  ;D

Kijk, reacties van jouw kant als deze in bericht 638:

"Quote from: marconist on Yesterday at 11:26:55
Wel, terug naar de techniek maar weer. Tenslotte heet deze thread "Veel technische informatie over kabels".

Ik heb de indruk, dat deze twee standpunten zijn ondergesneeuwd:

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/42483/

Zie je wel, ik WIST gewoon dat Sander Sassen iets met deze discussie te maken heeft....misschien dat het meneer s00 wel is Grin
(die trouwens wel heel hoog van de toren blaast over zijn eigen status als wetenschapper en bijbehorende kennis, maar die zich nog steeds hult in stilzwijgen over zijn echte identiteit..?)
"

doen mij vermoeden, dat jij e.o.a. complottheorie aanhangt!
Tsja, en dat is één van de betekenissen van het woord "paranoia"; dit woord heb ik overigens met de nodige ironie gebruikt, maar kennelijk ben je niet in staat dit in schrift waar te nemen. Hetgeen jammer is .....

Impliciet beschuldig jij mij van "valsspelen", hetgeen nu niet direct "fijntjes" genoemd kan worden!
Je verdere reacties richting mijn persoon doen ook niet vermoeden, dat het je niet gaat om de (meer of mindere  ;) ) technische discussie op dit forum, maar meer gericht is op het monddood maken van het "vervelende mannetje".

Ik zal niet verder reageren op berichten van jouw kant, tenzij ze in het stramien  van deze thread passen.

marconist

Citaat van: Audioloog op juni 19, 2008, 10:06:29
Even als tussendoortje  ;)

De dag dat ik (3 jaar geleden) een kabel believer werd  ;D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32971.msg462433#msg462433

Sindsdien heb ik vaak verschillen gehoord tussen kabels en soms ook niet!

Tsja, ik wissel ook wel eens een kabeltje als er ergens "iets niet goed klinkt".
Het verschil tussen ons beiden is (denk ik) dat ik daarna wens te weten waardoor er verschil is.
Vaak komt dat neer op een gewoon slechte kabel, beschadigingen of rottige connectors. Als het daar niet aan ligt kijk ik naar de omringende apparatuur.
Ik ben echt nog nooit tegengekomen, dat het effect niet duidelijk aantoonbaar (en daarmee ook meetbaar) was.
Overigens betekend dat niet, dat ik elk apparaat veroordeel of wil ombouwen.  ;D  Op een gegeven moment moet de eigenaar ermee leven.
Maar waar ik echt niet tegen kan zijn de fancy verhalen en "oplichterspraktijken" van sommige kabelleveranciers.

En voor degenen die denken dat ik elk (mono) kabeltje van € 100,- of hoger veroordeel: nee, dat doe ik niet, ik weet hoeveel tijd erin handgemaakt gaat zitten!
Jan van Gent com suis mogen wat mij betreft nog vele "mooie" kabels maken!  :D :D

marconist

Citaat van: s0000884 op juni 19, 2008, 10:22:21
;D Nou wat mij betreft gaan ze nog even door. Het is wel genieten om te zien hoe belangrijk het voor hun is om te weten wie ik nu eigenlijk ben  ;D

??? Mensen het gaat hier toch om een stuk audiosnoer en technische info daarover? Hopelijk komen we weer terug op dit onderwerp.

Dat dacht jij;) ;)

hifiman

Citaat van: marconist op juni 19, 2008, 10:52:00
Het verschil tussen ons beiden is (denk ik) dat ik daarna wens te weten waardoor er verschil is.
Nee hoor, ik ben daar namelijk ook erg nieuwsgierig naar! Daarom volg ik ook dit topic  ;D

marconist

Citaat van: Audioloog op juni 19, 2008, 10:57:31
Nee hoor, ik ben daar namelijk ook erg nieuwsgierig naar! Daarom volg ik ook dit topic  ;D

Ahem ...... je hebt gelijk! Dit was een veel te boud statement van mij.  ;)

tiptop

Citaat van: marconist op juni 18, 2008, 20:14:50
Niet beledigd ...... wel verbaasd!

Nog maar 's herhalen wat er door mij en die andere "techno-jokers" gesteld is/wordt:

A. Als audioapparatuur goed ontworpen is, zal er geen verschil optreden tussen de diverse kabelproducten. Dit is hooguit het geval als R, L en C (gezamelijk of apart) sterk afwijkend zijn gemaakt.
Het is dan eigenlijk geen kabel meer.  ;)

B. Er is een groot verschil in gedrag tussen een lf audiokabel en een transmissielijn. Onder transmissielijn kun je in dit geval alle kabels verstaan die een bepaalde impedantie moeten hebben.
Transmissielijnen worden gebruikt voor hf alsmede digitale verbindingen. Dus ook HDMI.

C. Er wordt niet bestreden dat er beter en slechter gemaakte kabels bestaan, of mooier en lelijker, of degelijk of minder degelijk. En dat alles heeft zijn prijs in Euro's.
Wel wordt gesteld dat er extreme prijzen worden gevraagd en dat dit gebeurd m.n. met behulp van niet bewijsbare/aantoonbare marketing argumenten. Dat doet (gelukkig) niet elke fabrikant.
Malafide fabrikanten maken gebruik  van de onkunde van hun klanten. En eigenlijk vindt iedere technicus dat oplichterij.  ;D

Enne, mensen met een technische universitaire opleiding houden zich niet meer bezig met dit soort toegepaste electronica.
Dat doen zij hooguit voor hun promotie en (want die heb je ook!!) in hun hobby als audiofiel.

A.
Er wordt dus meermaals gesteld dat goed ontworpen (prefecte) versterkers dominant zijn over verschillende kabels en in dat geval dus niet uitmaakt wat voor kabels er op aangesloten wordt.
Dat is mischien dan wel het probleem. Er is geen perfect ontworpen apparaat. Praktijktechnisch gezien kunnen kabels dan dus klankverschillen te weeg brengen.

B. Kan en wil ik niet bestrijden.

C. Met dit punt kan ik het volledig met je eens zijn.

D. Het gaat aan het eind van de dag idd om de hobby en liefde voor muziek/video.
Daarom begrijp ik ook niet zo goed dat sommige onder ons het zo persoonlijk spelen. Daarnaast is er ook actie ->reactie, maar toch...

Citaat van: dekkersj op juni 18, 2008, 21:47:06
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Nee, natuurlijk niet. Als er ruis en zigzagbeeld te zien was, was het geen goede kabel. Dat is prima na te meten.
Ik ben bang dat je het totaal verkeerd ziet.
Ik denk dat je conclusie erg gekleurd is door een bepaalde bril die je op hebt. Als je gaat beginnen over zigzagbeelden, is dat zelfs heel goed meetbaar. Ik heb jaren in de RF/HF techniek gezeten om dat zeker te weten  ;D

En terug naar de audiofrequenties kan ik ook stellig beweren dat de wet van Ohm genoeg is om de technische kant van de zaak te belichten. Als daar door een kabeltje een verandering in technische zin optreedt, heb je te maken met apparatuur die niet correct ontworpen is. Je moet trouwens wel heel erg je best doen om het zover te laten komen, maar okay.

Heb je ook praktijkvoorbeelden die specifiek over audiofrequenties gaan?

Groet,
Jacco
Ik wilde precies dat zeggen wat ik neergezet heb.

Wat bedoel je precies met voorbeelden over audiofrequenties?

Je stelt dat ik een gekleurde bril op heb. Waarschijnlijk wel. iedereen is subjectief, dus gekleurd. Dat vind ik ook van jou, alleen zie jij weer een andere kleur dan ik.Daar zal je het waarschijnlijk niet mee eens zijn. Ik vind er niks mis mee als het maar geaccepteerd wordt van elkaar. De waarheid laat in mijn ogen nog op zich wachten. jij bent al overtuigd van een bepaald gelijk. Dan kan ik je star en blind noemen en jij mij goedgelovig en makkelijk manipuleerbaar. Ik denk ook dat het uiteindelijk daar naar toe gaat. Want wanneer er geen compromis mogelijk is zal de stemming ongetwijfeld harder en harder worden. En daar ben ik niet voor in. :P

Marconist laat zien dat ie voelt wat er speelt aan de overkant, geeft aan dat er idd een grijs gebied is, maar heeft zijn mening aan de andere kant en naar mijn mening goed onderbouwd. Daar is dus begrip naar twee kanten en ruimte om de blik te verbreden/open te houden. Daar heb ik respect voor.
Niet dat ik jou minacht, Jacco, maar door zo'n starre houding roep je veel weerstand op bij andersdenkenden en daar komen mischien wel de aanvallen van andere forumgenoten vandaan. Indirect lijk je (hoeft natuurlijk niet zo bedoeld te zijn) te impliceren dat andersdenkenden
ontzettend dom zijn en jij tegelijkertijd de meester. Dit zeg ik als tip, niet om je af te zeiken. Hoop dat je hier over na wil denken, want de discussies lopen iedere keer zo uit de hand hier. (En daar ben jij natuurlijk niet alleen debet aan.)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

Da's mooi, we kunnen de discussie nu gaan relativeren tot een prijs prestatiediscussie  8)

dus een dropveter kan cosmetisch en mechanisch (afscherming e.d.) beter, maar qua geleiding zal het verschil verwaarloosbaar zijn.
Nu vind ik zelf bijv een BlueJeans cable een perfecte prijs/prestatie hebben (helemaal met de huidige $)

Nordost, MIT, Transparent e.d. slaan hierin in mijn beleving dus volledig door.

Je kan toch niet met droge ogen 600 euro voor een kabel vragen met nog geen 30 euro onderdelen.......

Maar het andere wat met mateloos irriteert aan de kabelindustrie is de marge van de distribiteurs en resellers. kabels gaan meerdere malen over de
Dit staat in schril contrast met bijv de IT markt, waar handel een procenten business is..
JBL PRX Power!